|
|
|
|
|
|
|
Nielsen powiększy panel telemetryczny, ale z opóźnieniem. Na początek o 540 gospodarstw
Firma Nielsen Audience Measurement zapowiadała, że w maju br. powiększy swój panel telemetryczny z 2 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych. Z powodu pandemii koronawirusa ma nastąpić to jednak dopiero w czerwcu, a na początek zwiększy go o 540 gospodarstw.
więcej
|
Reaktywowany teleturniej ,,Va banque" oglądało 896 tys. widzów. Prowadzącym był Przemysław Babiarz
Reaktywowany teleturniej „Va banque” oglądało średnio 896 tys. widzów, o 278 tys. osób więcej niż pokazywany w tym paśmie jesienią program „Gotowi do gotowania. Start!”. TVP2 w czasie nadawania nowej produkcji zajęła ostatnie miejsce w rynku wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 7,87 mln zł.
więcej
|
1,36 mln widzów serialu ,,Echo serca", TVP2 liderem
Trzeci sezon obyczajowego serialu „Echo serca” w TVP2 oglądało średnio 1,36 mln osób. TVP2 w paśmie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 7,56 mln zł - wynika z raportu wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Majowa konferencja PIKE odwołana, kolejna edycja jesienią
Ogólnopolska Konferencja Operatorów Komunikacji Elektronicznej, która miała się odbyć w dniach 25-27 maja 2020 roku w Zakopanem została odwołana. Najbliższa edycja odbędzie się z końcem września w Łodzi.
więcej
|
TVP: rekordowe 1,4 mld zł z abonamentu w ub.r. zapewniło 57 proc. budżetu, 874 mln zł z reklam
Telewizja Polska w ub.r. otrzymała 1,4 mld zł środków abonamentowych, z czego 1,13 mld zł z rekompensaty przyznanej wiosną ub.r. Natomiast przychody nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 4,2 proc. do 874 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Szadź" od dziś w player.pl (wideo)
W czwartek, 30 kwietnia o godz. 6.00 w player.pl odbyła się premiera nowego serialu „Szadź”, który jest produkcją własną serwisu. W powstałym na motywach powieści Igora Brejdyganta projekcie w głównych rolach występują Maciej Stuhr oraz Aleksandra Popławska.
więcej
|
Andrzej Duda politykiem roku w plebiscycie Telewizji Republika. Wśród nagrodzonych także Łukasz Szumowski i Jacek Sasin
Prezydent Andrzej Duda został laureatem nagrody Telewizji Republika w kategorii polityka. Gala "7 lat Telewizji Republika", podczas której rozdano statuetki stacji, została przeprowadzona w formie wideokonferencji w środę wieczorem.
więcej
|
,,Koloseum" nowym programem Polsat Sport i polsatsport.pl. Tytuł realizowanego na żywo magazynu wybrali widzowie
Emitowana od 16 kwietnia w Polsat Sport i na polsatsport.pl audycja o roboczym tytule „MMAgazyn” docelowo będzie się nazywać „Koloseum”. Taki tytuł wybrali widzowie w internetowym głosowaniu.
więcej
|
SES powiększył zasięg o 12 mln gospodarstw
W 2019 roku SES powiększył zasięg o 12 mln telewizyjnych gospodarstw domowych na całym świecie. Operator dociera do 367 milionów domów oferując dostęp do ponad 8,3 tys. kanałów.
więcej
|
W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu
E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics).
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Polskie Radio ze spadkiem wpływów o 6,1 proc. i stratą. 69 proc. budżetu z abonamentu i rekompensaty
W ub.r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.). Zanotował stratę, nie podaje jej wysokości.
więcej
|
|
Radio Wnet w Solidarnościowej Akcji Radiowej oferuje małym firmom darmowe reklamy
Radio Wnet przygotowało specjalną propozycję dla małych przedsiębiorców. W ramach S.A.R. (Solidarnościowa Akcja Radiowa) oferuje im darmowe reklamy na antenie w czasie pandemii koronawirusa. - Nie chcemy się obudzić w świecie bez sklepów, księgarń, małych przedsiębiorstw. Postanowiliśmy im pomóc - zapewnia rozgłośnia.
więcej
|
|
Rekord FM nadal liderem w Radomiu, ale stacja zanotowała duży spadek słuchalności
Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęło RMF FM, a trzecie - Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Małgorzata Węgierek: prowadzenie komunikacji w taki sposób, jak przed pandemią to droga donikąd
- Nastąpiła duża zmiana zachowań zakupowych, która m.in. mogła uświadomić części Polaków, że świetnie sobie radzą bez produktów czy usług, z których korzystali wcześniej. Tu też kryje się pewne zagrożenie dla marek, dlatego tak ważne jest adresowanie w przyszłej komunikacji aktualnych potrzeb konsumentów, na które marka bezpośrednio odpowiada swoim produktem czy stylem komunikacji. Po pandemii trudne będzie prowadzenie komunikacji marki z wyłączeniem kontekstu ochrony zdrowia i planety - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group Poland.
więcej
|
Akcjonariusz Nextbike, Brand24 i Synergic z 29 mln zł straty, zrezygnował prezes Krzysztof Przybyłowski
Krzysztof Przybyłowski zrezygnował z funkcji prezesa holdingu Larq, do którego należą m.in. znaczące pakiety akcji spółek Nextbike Polska, Brand24, Synergic i YouLead. W ub.r. strata netto firmy pogłębiła się z 13,18 do 28,66 mln zł, głównie wskutek spadku cen akcji Nextbike Polska i Brand24. - Odebraliśmy lekcję pokory, ale także ogromnie ważną lekcję biznesową, udowadniając tym samym, że potrafimy skutecznie działać w bardzo trudnym i szybko zmieniającym się otoczeniu - skomentował to Przybyłowski.
więcej
|
Julia Dziurbiejko CEO Pathfinder 23 i Synthrone
Julia Dziurbiejko obejmuje stanowisko chief executive officer w spółkach Pathfinder 23 oraz Synthrone (Brand New Galaxy). W tej roli zastąpi Michała Glapińskiego, który wszedł do zarządu BNG.
więcej
|
Frederic Perron odchodzi z zarządu T-Mobile Polska. Będzie nowy szef marketingu
Z funkcji członka zarządu T-Mobile Polska ds. rynku prywatnego zrezygnował Frederic Perron. Szef marketingu usług dla klientów indywidualnych formalnie będzie kierował pionem do końca lipca bieżącego roku. Potem menedżer zdecydował się wrócić do Kanady.
więcej
|
Fryzjerzy i kosmetyczki chcą otwarcia salonów. Ruszyła akcja #ChceDoSalonu
Zdjęcia z torbami na głowach to symbol ogólnopolskiej akcji #ChceDoSalonu, która ruszyła w internecie. Włączyli się do niej polscy styliści, salony oraz ich klienci, a także producenci kosmetyków. W ten sposób fryzjerzy i kosmetyczki chcą wpłynąć na decyzję rządu i przyspieszyć otwarcie salonów, aby uchronić się przed bankructwem.
więcej
|
Radek Kotarski w samodzielnie nakręconej reklamie Banku Millennium
Bank Millennium z początkiem maja startuje z kampanią reklamową promującą zdalne otwarcie konta z wykorzystaniem selfie. Występujący w spocie ambasador marki, Radek Kotarski, samodzielnie nakręcił materiał w warunkach domowych. Akcję przygotowały LiquidThread, Change Serviceplan i Starcom.
więcej
|
Prezes Ogilvy po 41 latach przejdzie na emeryturę
John Seifert, globalny prezes agencji reklamowej Ogilvy (WPP), ogłosił, że w 2021 roku po 41 latach kariery zawodowej przejdzie na emeryturę.
więcej
|
,,Jesteśmy z wami każdego dnia" - praca w czasie pandemii i pakiety wyborcze w reklamach Poczty Polskiej (wideo)
Poczta Polska zaczęła wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „Jesteśmy z wami każdego dnia. Dziękujemy za zaufanie!”. W jednym ze spotów podkreśla, że pracuje bez przerwy w czasie epidemii, a przy wcześniejszych wyborach dostarczała pakiety wyborcze osobom niepełnosprawnym.
więcej
|
Open'er Festival 2020 odwołany, kupione bilety będą ważne w 2021 roku
Tegoroczna edycja Open'er Festival została odwołana. Kupione już bilety będą ważne przy przyszłorocznej odsłonie, która ma odbyć się od 30 czerwca do 3 lipca. - Tę rundę wirus wygrał, ale spokojnie - nie z takimi problemami ludzkość już sobie radziła. Zaraz wracamy - komentuje Mikołaj Ziółkowski, szef organizujące Open'er Festival firmy Alter Art.
więcej
|
Adidas zapowiada zmniejszenie wydatków marketingowych
Adidas poinformował, że przenosi wydatki marketingowe z tradycyjnych mediów w kierunku kanałów cyfrowych. Firma zapowiedziała, że jej ogólne nakłady marketingowe będą jednak znacznie niższe w tym roku.
więcej
|
Grażyna Torbicka ambasadorką kampanii społecznej Stowarzyszenia Tęcza
Stowarzyszenie „Tęcza” prowadzi kampanię społeczną zwracającą uwagę na problemy dzieci niewidomych i słabowidzących. Ambasadorką projektu została dziennikarka Grażyna Torbicka. Za przygotowanie akcji odpowiada Havas Warsaw.
więcej
|
Mondelez planuje zwiększenie wydatków na media w II połowie roku
Mondelez International, właściciel takich marek, jak Oreo czy Milka planuje „znacznie zwiększyć” wydatki na media w drugiej połowie 2020 roku.
więcej
|
Martyna Krupa i Szczepan Barański w Schulz brand friendly
Do działu client service agencji Schulz brand friendly dołączyła Martyna Krupa, a do kreacji - Szczepan Barański. Oboje będą pracowali głównie dla Kaufland Polska.
więcej
|
Właściciel Netto Polska z rekordowymi przychodami za 2019 rok
Przychody duńskiej Grupy Saling, właściciela sieci Netto Polska, wyniosły w ubiegłym roku 56,7 mld koron duńskich (1DKK = 0,61 PLN). Spółka odnotowała w Polsce rekordowy wzrosty sprzedaży.
więcej
|
Carrefour poprawia wyniki w czasie epidemii
Francuska sieć handlowa Carrefour w pierwszym kwartale tego roku odnotowała w Polsce sprzedaż na poziomie 526 mln euro, czyli 2,384 mld zł. Polska to drugi najbardziej dochodowy rynek firmy w całej Europie.
więcej
|
Katarzyna Czarnecka-Iwińska account director w 180heartbeats + Jung v Matt
Katarzyna Czarnecka-Iwińska objęła stanowisko account director w dziale client service agencji 180heartbeats + Jung v Matt. Adrianna Kosmala jako community manager wzmocniła dział social media.
więcej
|
Influencerzy promują Cukier Królewski
Cukier Królewski (Südzucker Polska) kontynuuje kampanię "Najlepsze jest Blisko". W nowej odsłonie działań, pod hasłem #BrakującySkładnik, biorą udział influencerki z kanałów Super Styler, O matko i Córko oraz Damian Kordas.
więcej
|
Pimedia obsługuje markę Jura
Dom mediowy Pimedia rozpoczyna stałą współpracę na rzecz nowego klienta – marki Jura, producenta automatycznych ekspresów do kawy.
więcej
|
Herbapol poszerza portfolio o dwa napoje
Do oferty funkcjonalnych napojów ziołowych Herbapolu dołączył wariant Aktywność Mięta mango żeń-szeń i zielona herbata. Herbapol na zimno herbata biała/malina to z kolei nowy smak w ofercie napojów herbacianych.
więcej
|
W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu
E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics).
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Związkowcy i zarząd Agory porozumieli się ws. świadczeń socjalnych podczas epidemii
Zarząd Agory podpisał w środę porozumienie z przedstawicielami związków zawodowych działających przy spółce. Gwarantuje ono m.in. wsparcie materialne dla pracowników, którzy znaleźli się w złej sytuacji finansowej i czasowe zamrożenie spłat pożyczek mieszkaniowych i socjalnych. Czasowo znika natomiast dofinansowanie sportu i wypoczynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Prokuratura nie daje wiary Michałowi Lisieckiemu, obciążają go dokumenty i zeznania szefów PKP i Budimexu
Według ustaleń „Pulsu Biznesu” wyjaśnienia złożone przez Michała M. Lisieckiego, większościowego akcjonariusza PMPG Polskie Media, w sprawie zarzutów postawionych mu wiosną ub.r. prokuratura uznała za „całkowicie niewiarygodne”. Na niekorzyść Lisieckiego działają zeznania byłego szefa PKP, prezesa Budimexu, jego byłego współpracownika Tomasza S. i analiza dokumentów.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" wśród uczestników międzynarodowego programu Google dot. rozwoju cyfrowych subskrypcji
„Gazeta Wyborcza” (Agora) została zakwalifikowana do międzynarodowego programu The GNI Subscriptions Lab. Wraz z przedstawicielami siedmiu innych tytułów zespół „GW” będzie pracował nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych dzięki wymianie doświadczeń.
więcej
|
Zenon Nowak odchodzi z Polska Press, Karol Wlazło nowym prezesem śląskiego oddziału
Z początkiem maja Karol Wlazło zostanie nowym prezesem śląskiego oddziału Polska Press Grupy. Z firmą pożegna się natomiast dotychczasowy prezes oddziału Zenon Nowak.
więcej
|
,,Architekt Wnętrz" od Grupy ZPR Media za darmo dla prenumeratorów ,,Architektury Murator"
Spółka Time (Grupa ZPR Media) wprowadziła do sprzedaży półrocznik wnętrzarski „Architekt Wnętrz”. Magazyn jest bezpłatny, wydawca wysyła go do prenumeratorów miesięcznika „Architektura Murator” oraz do wybranych projektantów wnętrz. Redaktorem naczelnym została Anna Żmijewska, layout i logo tytułu zaprojektował Adam Olchowik.
więcej
|
|
|
Facebook ze wzrostami w I kwartale, ale w marcu spadki. "Bezprecedensowa niepewność"
Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.
więcej
|
Brand24 sprzeda nowe akcje za 2,8 mln zł. ,,Niezbędne jak najszybsze pozyskanie kapitału"
Akcjonariusze zajmującej się monitoringiem internetu firmy Brand24 zgodzili się na podwyższenie jej kapitału poprzez emisję 130 tys. akcji. Zostaną one zaoferowane uczestnikom porozumienia akcjonariuszy w cenie 21,30 zł za sztukę, spółka z ich sprzedaży pozyska 2,77 mln zł. - Z uwagi na jej niezadowalające wyniki finansowe spółki za 2019 rok oraz obecną, trudną sytuację epidemiczną i ekonomiczną w Polsce oraz jej możliwe negatywne konsekwencje dla sytuacji spółki, niezbędne jest jak najszybsze pozyskanie kapitału mogącego zapewnić trwałe finansowanie działalności - tłumaczy zarząd Brand24.
więcej
|
Google udostępni za darmo Google Meet, zaawansowaną platformę do wideokonferencji
Google zapowiedział, że udostępni za darmo osobom prywatnym i firmom Google Meet, platformę do prowadzenia konferencji wideo w internecie. Narzędzie pozwoli na bezpłatne prowadzenie spotkań online z udziałem nawet stu rozmówców jednocześnie.
więcej
|
Prawnicy Ringier Axel Springer Polska bronią Bartosza Węglarczyka: nie udowodniono, że przeprowadził wywiad wideo na Onecie, to może być deepfake
Podczas wywiadu wideo Bartosza Węglarczyka z posłem PiS Jackiem Ozdobą, być możę zastosowano technologię deepfake: w rzeczywistości rozmowę przeprowadzała inna osoba, na którą nałożono cyfrowo twarz dziennikarza. Taką tezę postawili prawnicy Ringier Axel Springer Polska w procesie sądowym, który firmie i Węglarczykowi wytoczył były wiceminister sprawiedliwości Łukasz Piebiak. Jacek Ozdoba zaprzecza tej wersji, Bartosz Węglarczyk nie chce komentować sprawy.
więcej
|
Spotify z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Serwis ma 286 mln użytkowników
W pierwszym kwartale 2020 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 22 procent. Spółka wykazała kwartalną stratę na poziomie 17 mln euro, zaś liczba miesięcznych użytkowników platformy zwiększyła się o 31 procent do 286 milionów.
więcej
|
CCC sprzedaje akcje za 507 mln zł, Dariusz Miełek wykłada 177 mln zł
Firma obuwnicza CCC w ramach przyspieszonego budowania księgi popytu uplasowała 13,7 mln akcji po 37 zł za sztukę, z ich sprzedaży pozyska 506,9 mln zł. Połowę obejmie spółka założyciela CCC Dariusza Miłka, jednocześnie sprzedając 2,06 mln posiadanych akcji. - Przeprowadzona z sukcesem emisja akcji jest sygnałem, że inwestorzy, podobnie jak ja, wierzą w przyszłość CCC - komentuje Miłek.
więcej
|
Netflix zapowiada serial "Social Distance" o życiu w izolacji w dobie koronawirusa
Netflix szykuje serial o życiu w izolacji domowej w czasie światowej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Za serię o roboczym tytule "Social Distance" odpowiadają twórczynie "Orange Is the New Black".
więcej
|
Film "Trolle 2" z rekordowymi przychodami w internecie
W ciągu trzech tygodni film "Trolle 2" zarobił w Stanach Zjednoczonych 100 milionów dolarów.
więcej
|
W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu
E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics).
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Nielsen powiększy panel telemetryczny, ale z opóźnieniem. Na początek o 540 gospodarstw
Firma Nielsen Audience Measurement zapowiadała, że w maju br. powiększy swój panel telemetryczny z 2 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych. Z powodu pandemii koronawirusa ma nastąpić to jednak dopiero w czerwcu, a na początek zwiększy go o 540 gospodarstw.
więcej
|
Rynek mieszkań na razie odporny na koronawirusa
Na rynku mieszkaniowym w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano spadek zainteresowania kupnem lokum z rynku wtórnego - pokazują dane ze wspólnego raportu Metrohouse i Gold Finance, powstałego przy współudziale serwisu Rynek Pierwotny. Ceny mieszkań wciąż utrzymują się na wysokim poziomie, na rynku ciągle dominuje tendencja wzrostowa.
więcej
|
Polacy krytycznie o sobie samych w czasie epidemii
Tylko 43 proc. Polaków uważa, że nasz naród zachowuje się stosownie do trwającego zagrożenia epidemicznego - wynika z międzynarodowego raportu sieci IRiS, którego polską część przeprowadziło ARC Rynek i Opinia. Polacy są w gronie społeczeństw najmniej pozytywnie oceniających działania swoich rządów w czasie pandemii Covid-19.
więcej
|
Nie planujemy zakupów na grilla, kupujemy typowo zimowe produkty
Majówka i ciepłe dni to tradycyjny start sezonu letniego. Jednak w tym roku pozostajemy w domach, gotujemy, a wzrosty sprzedaży odnotowują produkty typowe dla zimowych miesięcy, takie jak mąką, makarony czy ryż. Piwo i napoje muszą poczekać na zniesienie ograniczeń.
więcej
|
|
|