|
|
|
|
|
|
|
Tylko cztery regionalne ośrodki TVP na plusie. ,,Przewidywane zbilansowanie kosztów i przychodów na koniec roku 2020"
Dwanaście na szesnaście regionalnych oddziałów TVP zakończyło 2019 rok na minusie. Największą stratę wykazał ośrodek warszawski - ponad 10 mln zł. Najlepszy rok miał ośrodek we Wrocławiu.
więcej
|
W telewizji będą nowe oznaczenia treści nieodpowiednich dla dzieci i młodzieży
Według projektu nowelizacji Ustawy o radiofonii i telewizji nadawcy telewizyjni przy emisji programów, seriali i filmów nieodpowiednich dla dzieci i młodzieży będą pokazywać dodatkowe oznaczenia informujące o rodzaju tych treści. Natomiast przy produkcjach dla dzieci w wieku do 12 lat obowiązywał będzie zakaz reklam niezdrowej żywności.
więcej
|
Nadawcy tv z zagranicy będą płacić 1,5 proc. wpływów na Polski Instytut Sztuki Filmowej. W serwisach VoD więcej produkcji europejskich
Zarejestrowani w innych krajach unijnych nadawcy telewizyjni mają płacić na rzecz PISF 1,5 proc. daniny od wpływów osiąganych w Polsce - zakłada projekt nowelizacji Ustawy o kinematografii. Z kolei w usługach VoD udział produkcji europejskich ma wzrosnąć z 20 do 30 proc., zgodnie z dyrektywą unijną.
więcej
|
Emitel rusza z kampanią informacyjną na temat DVB-T2. Zmiany tłumaczą klocki Lego
W 2022 roku planowana jest zmiana standardu nadawania telewizji naziemnej w Polsce na DVB-T2/HEVC. Emitel i Telewizja Polska rozpoczęły już testy nowego standardu, a operator zmiany chce widzom wytłumaczyć za pomocą w kampanii informacyjno-edukacyjnej, w którym występują klocki Lego.
więcej
|
Serial ,,Nowe sekrety sąsiadów" od 1 października w Czwórce
W czwartek, 1 października Czwórka rozpocznie emisję codziennego serialu „Nowe sekrety sąsiadów”.
więcej
|
HGTV na czele oglądalności kanałów lifestylowych, Polsat Play wyprzedził TVN Style
W sierpniu 2020 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych było HGTV. Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał Domo+, a na czele spadków uplasowało się E! - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Od 13 września "Pary młode ponad miarę" w TVN Style, prowadzącą Izabela Janachowska
W jesiennej ramówce TVN Style (TVN Discovery Polska) pojawi się kolejny sezon "Pary młode ponad miarę". Nowe odcinki będą emitowane od 13 września, prowadzącą ponownie będzie Izabela Janachowska.
więcej
|
Targi Mipcom w Cannes odwołane. Mipcom Online+ w internecie
Tegoroczne targi branży telewizyjnej Mipcom odbędą się wyłącznie w formie cyfrowej w internecie i będą nosić nazwę Mipcom Online+ - zapowiedział organizator wydarzenia, firma Reed Midem. Powodem jest pandemia koronawirusa, a także wycofanie się wielu uczestników z tradycyjnej części imprezy.
więcej
|
Eurosport pokaże wszystkie Pucharu Niemiec. Komentuje - Mateusz Borek
W piątek, 11 września zaczyna się kolejna edycja Pucharu Niemiec, emitowana na antenie Eurosportu. Spotkania komentować będą Mateusz Borek i Edward Durda, a ekspertami podczas transmisji będą Sławomir Chałaśkiewicz i Maciej Terlecki. Wszystkie 32 mecze pierwszej rundy dostępne będą na żywo w Eurosport Playerze.
więcej
|
Kanały TVP pokażą koncert ,,Gramy dla Białorusi"
W piątek, 11 września TVP2, TVP Kultura, TV Biełsat i TVP Polonia pokażą koncert „Gramy dla Białorusi”. Widowisko zorganizowało Narodowe Centrum Kultury wspólnie z Telewizją Polską w geście solidarności z obywatelami Białorusi, którzy upominają się o demokrację w swoim kraju.
więcej
|
Lars Blomgren: z Endemol Shine Group do Banijay
Lars Blomgren objął funkcję szefa działu scenariuszy na region EMEA w firmie producenckiej Banijay. Poprzednio pełnił analogiczne stanowisko w Endemol Shine Group.
więcej
|
Zmarł Gienek Loska, zwycięzca ,,X Factora"
W wieku 45 zmarł muzyk Gienek Loska. Dużą popularność przyniosła mu wygrana w 2011 roku w pierwszej edycji talent-show „X Factor” w TVN.
więcej
|
Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Najgorszy w historii wynik Trójki. ,,Jest orana politycznym pługiem"
Bardzo niski wynik słuchalności Trójki jest konsekwencją „majowego trzęsienia ziemi na Myśliwieckiej”, nie należy łączyć go z sierpniową zmianą dyrekcji - uważa dziennikarz muzyczny, Paweł Sito. - Mam wrażenie, że na Trójkę po Wiktorze Świetliku nikt nie ma pomysłu - mówi publicysta Wojciech Wybranowski. A redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, Bogusław Chrabota, podsumowuje: - Sprawa Trójki jest przegrana.
więcej
|
|
Ministerstwo Cyfryzacji ma złagodzić stanowisko w sprawie przyznawania koncesji RTV
Po krytyce wielu podmiotów rynku medialnego na temat projekt ustawy nowego Prawa komunikacji elektronicznej, który zakłada m.in., że koncesja na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych będzie udzielana nie na 10 lat, a na czas nie dłuższy niż 10 lat istnieje szansa, że Ministerstwo Cyfryzacji złagodzi swoje stanowisko.
więcej
|
|
W lipcu tylko Trójka ze spadkiem wpływów reklamowych, Radio Zet z największym wzrostem (TOP10)
W lipcu stacje radiowe zarobiły na reklamach ponad 11 proc. więcej niż w lipcu ub.r. Wśród największych pod względem przychodów reklamowych rozgłośni jedynie radiowa Trójka zanotowała spadek, największym wzrostem może pochwalić się Radio Zet.
więcej
|
|
Trójka z rekordowo niską słuchalnością, wyprzedziły ją Audytorium 17 i RMF MAXXX
W okresie od czerwca do sierpnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Najsłabszy wynik w historii badania Radio Track odnotowała Trójka, której udział wyniósł tylko 3,9 proc. Stacja została wyprzedzona przez Audytorium 17 i RMF MAXXX - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
|
W telewizji będą nowe oznaczenia treści nieodpowiednich dla dzieci i młodzieży
Według projektu nowelizacji Ustawy o radiofonii i telewizji nadawcy telewizyjni przy emisji programów, seriali i filmów nieodpowiednich dla dzieci i młodzieży będą pokazywać dodatkowe oznaczenia informujące o rodzaju tych treści. Natomiast przy produkcjach dla dzieci w wieku do 12 lat obowiązywał będzie zakaz reklam niezdrowej żywności.
więcej
|
Nielsen będzie mierzyć oglądalność wideo w internecie, pierwsze dane w październiku
Firma Nielsen Audience Measurement będzie oferować pomiar oglądalności telewizji w internecie za pomocą streaming meter. To router, który przez wifi będzie mierzyć korzystanie z treści wideo, pierwsze dane mają być dostępne w październiku. Obecnie mierzy już oglądalność w 500 gospodarstwach domowych, do końca roku rozwiązanie ma pojawić się u tysiąca gospodarstw.
więcej
|
S4 Capital z 7 proc. wzrostem przychodów w pierwszym półroczu
Firma S4 Capital, należąca do Martina Sorrella odnotowała w I połowie tego roku wzrost przychodów o blisko 7 proc. w stosunku do tego samego okresu ub.r. Zysk organiczny wzrósł o 12,2 proc.
więcej
|
LVMH rezygnuje z przejęcia Tiffany&Co, ta druga grozi sądem
Francuska grupa luksusowa LVMH poinformowała, że ostatecznie nie sfinalizuje ogłoszonego pod koniec 2019 roku przejęcia amerykańskiej spółki jubilerskiej Tiffany & Co. Ta druga zapowiada pozew do sądu z powodu wstrzymanej oferty przejęcia.
więcej
|
Biedronka, Carrefour Polska, Kaufland, LPP i inni przystąpili do Polskiego Paktu Plastikowego
W tym tym tygodniu powołano Polski Pakt Plastikowy, który ma wyznaczać proekologiczne cele dla całej branży FMCG oraz wpłynąć na redukcję produkowanego przez nią plastiku. Tworzy go 12 firm, wśród których są m.in. Carrefour Polska, Kaufland, spółki Grupy Danone, Unilever Polska, LPP, Lidl Polska, Nestle Polska.
więcej
|
W lipcu tylko Trójka ze spadkiem wpływów reklamowych, Radio Zet z największym wzrostem (TOP10)
W lipcu stacje radiowe zarobiły na reklamach ponad 11 proc. więcej niż w lipcu ub.r. Wśród największych pod względem przychodów reklamowych rozgłośni jedynie radiowa Trójka zanotowała spadek, największym wzrostem może pochwalić się Radio Zet.
więcej
|
Burger King "wyznaje miłość" sieci McDonald's. Chce się solidaryzować z LGBT
W Finlandii sieć Burger King wygłosiła nietypowe "wyznanie miłości" do swojej największej konkurencji, czyli McDonald's. Wszystko to w ramach święta Helsinki Pride.
więcej
|
ZHP szuka agencji do kampanii reklamowej
Związek Harcerstwa Polskiego zaprosił agencje do składania ofert na przygotowanie koncepcji kampanii promującej działania ruchu harcerskiego w ramach platformy komunikacyjnej „Całym życiem”.
więcej
|
Lionel Messi został ambasadorem Budweisera (wideo)
Firma Anheuser-Busch InBev ogłosiła zawarcie trzyletniego kontraktu sponsorskiego z piłkarzem Lionelem Messim. Sportowiec został globalnym ambasadorem marki Budweiser.
więcej
|
Radek Kotarski w palmiarni reklamuje Konto 360° Banku Milennium
Od 11 września rozpoczyna się emisja nowej reklamy telewizyjnej Konta 360°, oferowanego przez Bank Millennium. Tym razem wspólnie z Radkiem Kotarskim przeniesiemy się do pełnej tropikalnych roślin palmiarni. Działania przygotowały Change Serviceplan, Film Reaktor oraz Starcom.
więcej
|
Dena Lenard i Angelica Polonczyk w Papaya Films
Do międzynarodowego zespołu Papaya Films dołączyły dwie producentki - Dena Lenard i Angelica Polonczyk.
więcej
|
"Wszyscy jesteśmy unikalni" - przekonuje w nowej kampanii Uniqa Polska
Ubezpieczyciel Uniqa Polska przygotował kampanię reklamową z okazji 30-lecia działalności na polskim rynku.
więcej
|
Reddit prowadzi w USA kampanię profrekwencyjną
Amerykański serwis Reddit - prezentujący linki do różnorodnych informacji - wykupił w największych miastach w Stanach Zjednoczonych billboardy, na których z przymrużeniem oka namawia do pójścia na wybory.
więcej
|
Marka Berlinki z promocją ,,I kto to mówi w sieci Selgros"
Pod hasłem „I kto to mówi w sieci Selgros” w sieci Selgros (Cassh&Carry) trwa konkurs marki parówek Berlinki (Animex). Obsługa konkursu powierzona została agencji Unique One w wyniku wygranego przetargu.
więcej
|
W sklepie RTV Euro AGD odmówiono sprzedaży ratalnej niewidomemu wiceministrowi, firma przeprasza
W jednym ze sklepów RTV Euro AGD wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Paweł Wdówik nie mógł kupić telefonu na raty, ponieważ jest niewidomy. Firma przeprosiła za tę sytuację. - Skontaktowaliśmy się już z naszymi partnerami bankowymi, żeby tak zmodyfikować procedury udzielania kredytów, aby w ramach obowiązujących przepisów prawnych wprowadzić dodatkowe ułatwienia dla osób ze specjalnymi potrzebami, które planują zaciągnięcie kredytu w naszym sklepie - zapowiedziała.
więcej
|
CBA weszło do PZPN i firmy brata Zbigniewa Bońka. Sakiewicz: życzę Bońkowi miłego, długiego dnia
W czwartek funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego na zlecenie prokuratury przeprowadzili czynności w siedzibach Polskiego Związku Piłki Nożnej, okręgowych Związków Piłki Nożnej i grupie firm (według Niezalezna.pl w siedzibie firmy brata prezesa PZPN-u Zbigniewa Bońka). To część śledztwa dotyczącego tzw. afery melioracyjnej. - Prezesowi PZPN życzę dzisiaj miłego i długiego dnia - napisał Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej” pozwanej przez Bońka po serii krytycznych tekstów Piotra Nisztora.
więcej
|
Przemek Kwiatkowski new business managerem Lucky Team
Do zespołu agencji marketingowej Lucky You dołączył new business manager Przemek Kwiatkowski.
więcej
|
Michał Jaworski prezesem firmy konsultingowej Chmurowisko
Do kadry zarządzającej firmy konsultingowej z branży chmurowej Chmurowisko dołączył Michał Jaworski, który objął stanowisko CEO. Zastąpił Damiana Mazurka.
więcej
|
Atlas z kampanią ".PL - polskie i kropka!"
Producent chemii budowlanej Atlas ruszył z kampanią wizerunkowo-produktową pod hasłem ".PL - polskie i kropka!".
więcej
|
Dominka Olszyna (Wirtualna Polska): Czas na zaufanie (wywiad) Z Dominiką Olszyną, head of creative & content WP brand studio w Wirtualnej Polsce, rozmawiamy o roli insightów w budowaniu kampanii natywnej, dlaczego warto na chwilę zapomnieć o trendach oraz skąd wydawca czerpie unikalną wiedzę o swoich odbiorcach. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Byli dziennikarze ,,Faktów i Mitów" tworzą tygodnik ,,Fakty po Mitach"
Były szef „Faktów i Mitów” Dariusz Cychol założył nowy tygodnik o antyklerykalnym profilu „Fakty po Mitach” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jest też jego redaktorem naczelnym. Wśród autorów pojawią się m.in. Joanna Senyszyn i Janusz Korwin-Mikke . Pismo zadebiutuje 18 września.
więcej
|
Wydawnictwo Kukbuk zwiększyło wpływy o 3,1 proc. i wynik netto o 110 tys. zł
W ub.r. przychody wydawcy dwumiesięcznika „Kukbuk” i związanego z nim serwisu internetowego zwiększyły się o 3,1 proc. do 6,43 mln zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 0,5 proc. do 6,39 mln zł wynik netto poszedł w górę z 87,8 tys. zł straty do 22,7 tys. zł zysku.
więcej
|
W Meksyku znaleziono zwłoki dziennikarza z odciętą głową
Dziennikarz gazety "El Mundo" z Cordoby w stanie Veracruz na wschodzie Meksyku został zamordowany – poinformował w środę ten dziennik. Pozbawione głowy zwłoki Julio Valdivii znaleziono w pobliżu jego motocykla na torach kolejowych w mieście Motzorongo.
więcej
|
|
|
Serwisy wideo z obowiązkiem rejestracji i kontrolą rodzicielską
Szykowana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji ma nałożyć dodatkowe obowiązki na serwisy internetowe pozwalające na zamieszczanie w nich treści wideo przez użytkowników. Będą one musiały dokonać rejestracji w KRRiT oraz opracować mechanizmy kontroli rodzicielskiej by chronić najmłodszych internautów. - W projekcie są dobre zapisy dotyczące bezpieczeństwa publikowanych treści, ale obowiązek rejestracji tworzy dla mediów dodatkową barierę, która utrudnia rozwój - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Białek, członek zarządu Wykop.pl.
więcej
|
Nadawcy tv z zagranicy będą płacić 1,5 proc. wpływów na Polski Instytut Sztuki Filmowej. W serwisach VoD więcej produkcji europejskich
Zarejestrowani w innych krajach unijnych nadawcy telewizyjni mają płacić na rzecz PISF 1,5 proc. daniny od wpływów osiąganych w Polsce - zakłada projekt nowelizacji Ustawy o kinematografii. Z kolei w usługach VoD udział produkcji europejskich ma wzrosnąć z 20 do 30 proc., zgodnie z dyrektywą unijną.
więcej
|
Nielsen będzie mierzyć oglądalność wideo w internecie, pierwsze dane w październiku
Firma Nielsen Audience Measurement będzie oferować pomiar oglądalności telewizji w internecie za pomocą streaming meter. To router, który przez wifi będzie mierzyć korzystanie z treści wideo, pierwsze dane mają być dostępne w październiku. Obecnie mierzy już oglądalność w 500 gospodarstwach domowych, do końca roku rozwiązanie ma pojawić się u tysiąca gospodarstw.
więcej
|
Twitter będzie usuwał tweety podważające zaufanie do wyborów
Twitter poinformował w czwartek, że będzie oznaczał lub usuwał tweety wprowadzające użytkowników w błąd i podważające zaufanie do wyborów.
więcej
|
Walmart i Tesco będą dostarczać zakupy dronami. Niedługo testy rozwiązania
Dwie sieci supermarketów - amerykańska Walmart i brytyjska Tesco zapowiedziały testy dostarczania zakupionych towarów do klientów za pomocą dronów. Obie firmy mają partnerów posiadających odpowiednie uprawnienia, próby będą ograniczone do Północnej Karoliny oraz wybranych obszarów Irlandii.
więcej
|
Co trzeci Amerykanin przerwy w pracy zdalnej wykorzystuje na treści streamingowe
Nawet 12 godzin dziennie Amerykanie poświęcają na korzystanie z mediów, z czego blisko połowę stanowią treści wideo. W czasie pracy zdalnej co trzeci Amerykanin robi sobie przerwę, oglądając treści w serwisach streamingowych lub telewizji - wynika z raportu Nielsena.
więcej
|
Sony Music inwestuje w podcasty. 40 audycji i 100 oryginalnych programów
Koncern Sony Music zapowiedział tworzenie nowych rodzajów treści oprócz tych z branży muzycznej. Firma do końca roku chce wyprodukować 40 własnych podcastów, jest także w trakcie realizacji stu oryginalnych programów przeznaczonych do sieci i do telewizji.
więcej
|
TikTok nie zostanie sprzedany? ByteDance rozmawia z Białym Domem o innych opcjach
Pomimo przepisów wprowadzonych przez Donalda Trumpa TikTok może uniknąć sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. ByteDance - właściciel TikToka - prowadzi negocjacje z administracją Białego Domu w sprawie zastosowania innych opcji niż zakup platformy przez Microsoft czy Oracle.
więcej
|
Instagram zmienia kryteria weryfikacji kont. Chce skuteczniej walczyć z mową nienawiści
Należący do Facebooka serwis Instagram zapowiedział zmiany w sposobie weryfikacji ubiegających się o to profili. W procesie weryfikacji nie będzie brana pod uwagę liczba obserwujących konkretne konto, badana ma być także obecność osoby czy marki w mediach kierowanych do mniejszości etnicznych oraz środowisk LGBT+. Instagram wprowadza też dodatkowe mechanizmy mające skutecznie zwalczać w serwisie zjawiska związane z mową nienawiści.
więcej
|
Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Nielsen będzie mierzyć oglądalność wideo w internecie, pierwsze dane w październiku
Firma Nielsen Audience Measurement będzie oferować pomiar oglądalności telewizji w internecie za pomocą streaming meter. To router, który przez wifi będzie mierzyć korzystanie z treści wideo, pierwsze dane mają być dostępne w październiku. Obecnie mierzy już oglądalność w 500 gospodarstwach domowych, do końca roku rozwiązanie ma pojawić się u tysiąca gospodarstw.
więcej
|
|
|