|
|
|
|
|
|
|
W środę 57 proc. mniej reklam w tv i radiu. Wpływy RMF i Eski 20 proc. w dół, w górę TVP i stacje dziecięce
W związku z akcją „Media bez wyboru” w środę w telewizji i radiu wyemitowano o 56,5 proc. reklam mniej niż tydzień wcześniej. Mocno wzrosły cennikowe przychody reklamowe nieuczestniczących w tej akcji Telewizji Polskiej, kilku stacji dziecięcych i Polskiego Radia, natomiast biorące w niej udział stacje Grupy RMF i Radio Eska zanotowały spadki tylko o niecałe 20 proc., bo emitowały spoty - wynika z danych Kantar Media.
więcej
|
Protestujące Polsat i TVN miały po 0,3 proc. udziału w oglądalności. Rekordy stacji TVP, 5,1 mln widzów ,,Wiadomości"
W środę liderem rynku oglądalności z 15,88 proc. udziału była TVP1, a następnie uplasowały się TVP2 (15,50 proc.), TVP Info (8,13 proc.) i ATM Rozrywka (2,74 proc.). Bardzo niskie wyniki zanotowały stacje nadające czarne plansze: Polsat miał 0,27 proc. udziału, TVN - 0,26 proc., TVN24 - 0,21 proc., a Polsat News - 0,02 proc. Hitem dnia były „Wiadomości”, które w TVP1 i TVP Info obejrzało 5,11 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVN i Polsat zapłaciły więcej podatku dochodowego niż media publiczne
W TVN24 i Polsat News wyemitowano w czwartek sporo materiałów w krytycznym tonie opisujących podatek od przychodów reklamowych. Obie stacje podkreślają, że ich nadawcy w 2019 roku zapłacili dużo więcej podatku dochodowego niż TVP i Polskie Radio. Ministerstwo Finansów zamieściło także wczoraj zestawienie przychodów i podatku dochodowego dla kilku prywatnych firm medialnych.
więcej
|
TVP organizuje Festiwal Kultury Narodowej ,,Pamięć i Tożsamość"
Od 22 lutego rusza pierwsza edycja Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”, organizowanego przez Telewizję Polską. Do przedsięwzięcia zakwalifikowano ponad 100 produkcji. Strona festiwalu jest ogólnodostępna i bezpłatnie można oglądać na niej zakwalifikowane filmy.
więcej
|
,,Tu powinien być Twój ulubiony mecz" w ,,Wiadomościach" przed orędziem marszałka Senatu (wideo)
W czwartek na koniec głównego wydania „Wiadomości” tuż przed wystąpieniem marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego pokazano czarną planszę z napisem „Tu powinien być Twój ulubiony mecz”. W orędziu Grodzki poparł protest przeciw podatkowi reklamowemu.
więcej
|
W Chinach zakaz nadawania dla BBC World News
Urząd radiofonii i telewizji Chin (NRTA) zakazał w czwartek nadawania w kraju brytyjskiej stacji BBC World News, zarzucając jej złamanie zasad obiektywizmu. Wcześniej brytyjskie władze odebrały licencję na nadawanie w Wielkiej Brytanii chińskiej telewizji CGTN.
więcej
|
,,Inspirujące kobiety" w kwietniu w TVN Style. Prowadzącą Dorota Wellman
Wiosną w TVN Style (TVN Grupa Discovery) będzie można oglądać autorski program Doroty Wellman "Inspirujące kobiety". Gospodyni pokaże w nim sylwetki niezwykłych Polek, które miały odwagę łamać schematy.
więcej
|
,,Bazary Europy", ,,Dziki Frank", Tropicielki rodzinnych historii" wiosną w Travel Channel
Wiosną Travel Channel pokaże nowości programowe, które zabiorą widzów w różne zakątki świata. Na antenie będzie można zobaczyć takie pozycje jak: „Dziki Frank - świat zwierząt w pandemii”, Tropicielki rodzinnych historii” czy „Miasta świata w jeden weekend”.
więcej
|
Wiosną w Discovery Life: ,,Sekret mojego męża", ,,Tylko urodzić" i seria dokumentów
Od marca będzie można oglądać nowe odcinki programów „Sekret mojego męża” oraz „Tylko urodzić”. Wyemitowane zostaną także dokumenty pokazujące najważniejsze problemy współczesnego świata.
więcej
|
,,Wiadomości", ,,Jedziemy" i ,,Motel Polska" w ,,Faktach" TVN jako przykłady ,,misji" TVP
W czwartkowych „Faktach” TVN prawie cały materiał Jakuba Sobieniowskiego był złożony z fragmentów programów Telewizji Polskiej, w których mocno chwalono władzę, a dosadnie krytykowano opozycję. Całe wydanie „Faktów” dotyczyło akcji „Media bez wyboru”.
więcej
|
,,Ninja Warrior Polska 3" od 2 marca w Polsacie (wideo)
Od 2 marca Telewizja Polsat rozpocznie emisję trzeciej edycji reality-show „Ninja Warrior Polska”, który będzie emitowany we wtorkowym prime-time. Zdjęcia do programu realizowano latem.
więcej
|
Dokument discovery+ Originals ,,Co zabiło Maradonę" od 15 lutego w player.pl i Discovery Channel
15 lutego do oferty Playera i Discovery Channel trafi nowy film dokumentalny „Co zabiło Maradonę”.
więcej
|
Pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej pokazuje ogromny potencjał komunikacyjny jaki niesie ze sobą ta dziedzina sportu Rozmowa z Pawłem Kowalczykiem, prezesem Polskiej Ligi Esportowej S.A. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W środę 57 proc. mniej reklam w tv i radiu. Wpływy RMF i Eski 20 proc. w dół, w górę TVP i stacje dziecięce
W związku z akcją „Media bez wyboru” w środę w telewizji i radiu wyemitowano o 56,5 proc. reklam mniej niż tydzień wcześniej. Mocno wzrosły cennikowe przychody reklamowe nieuczestniczących w tej akcji Telewizji Polskiej, kilku stacji dziecięcych i Polskiego Radia, natomiast biorące w niej udział stacje Grupy RMF i Radio Eska zanotowały spadki tylko o niecałe 20 proc., bo emitowały spoty - wynika z danych Kantar Media.
więcej
|
|
Marek Mądrzejewski bez audycji w Polskim Radiu, koniec ,,Tydzień kontra tydzień" w Jedynce
Marek Mądrzejewski, który ostatnio prowadził program „Tydzień kontra tydzień” nie będzie już jego gospodarzem, ponieważ audycja ma zniknąć z anteny Programu I Polskiego Radia.
więcej
|
|
Trzy czwarte Polaków popiera protest ,,Media bez wyboru"
Ponad połowa badanych (54 proc.) zdecydowania popiera protest mediów, a co piąta osoba raczej popiera - wynika z badania agencji SW Research. Środowa akcja "Media bez wyboru" na jedynkach 30 dzienników miała łączne dotarcie na poziomie niemal 1,27 mln kontaktów z przekazem - podał Instytut Monitorowania Mediów.
więcej
|
|
Ponad 40 mln zł od NFOŚiGW dla ,,dzieł" o. Rydzyka, najwięcej - dla Geotermii
W ciągu ostatnich pięciu lat przedsięwzięcia związane z o. Tadeuszem Rydzykiem dostały ponad 40 mln zł. od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - wynika z odpowiedzi na interpelację senatora Krzysztofa Brejzy. Najwięcej z tego przypadło spółce Geotermia Toruń.
więcej
|
|
|
|
Co dalej z protestem przeciw podatkowi od reklam? ,,Potrzeba mocnego zewnętrznego nacisku i odcięcia tlenu politykom"
Media mają jeszcze wiele do zrobienia, by przekonać najpierw rządzących, potem: odbiorców do swoich racji w sprawie podatku od reklam - mówią medioznawca prof. Jacek Dąbała i Jakub Bierzyński z OMD Polska. Jacek Żakowski jest odmiennego zdania: - Zrobiliśmy wszystko, co było możliwe, a ten projekt i tak zdechnie sam z siebie - komentuje.
więcej
|
W środę 57 proc. mniej reklam w tv i radiu. Wpływy RMF i Eski 20 proc. w dół, w górę TVP i stacje dziecięce
W związku z akcją „Media bez wyboru” w środę w telewizji i radiu wyemitowano o 56,5 proc. reklam mniej niż tydzień wcześniej. Mocno wzrosły cennikowe przychody reklamowe nieuczestniczących w tej akcji Telewizji Polskiej, kilku stacji dziecięcych i Polskiego Radia, natomiast biorące w niej udział stacje Grupy RMF i Radio Eska zanotowały spadki tylko o niecałe 20 proc., bo emitowały spoty - wynika z danych Kantar Media.
więcej
|
Największe sieci kinowe dziś się nie otworzą. Działa wiele kin studyjnych
Cinema City, Helios i Multikino nie wznowią działalności 12 lutego mimo przyzwolenia na otwarcie placówek w reżimie sanitarnym. Tłumaczą to skomplikowaną logistyką i tylko okresowym pozwoleniem na działanie. Funkcjonowanie wznawia za to wiele kin studyjnych.
więcej
|
Coca-Cola zwiększy wydatki marketingowe
Koncern Coca-Cola poinformował, że planuje zwiększyć wydatki marketingowe do poziomu sprzed wybuchu pandemii Covid-19. Firma podała, że jej przychody sprzedażowe spadły w 2020 roku o 11 proc.
więcej
|
Publicis Worldwide Polska zmienia strukturę działu kreacji
Nowe stanowiska creative group heads w Publicis Worldwide Polska objęli Joanna Jezierska, Bartosz Jeglejewski, Paweł Murawski, Agata Janulewska i Tomek Ziemiański.
więcej
|
Żabka Polska zmienia strukturę zarządzania. Powstaje nowa jednostka biznesowa Żabka Future
Od początku bieżącego roku Żabka Polska wprowadziła zmiany organizacyjne, których efektem jest zmodyfikowana struktura zarządzania.
więcej
|
Prof. Adam Mariański: podatek reklamowy naruszałby konstytucję
Nowy podatek od reklam naruszałby konstytucję, prowadziłby do podwójnego opodatkowania - uważa przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych, prof. Adam Mariański. Zaznacza, że niekonstytucyjności nowego podatku nie zmienia nazwanie go składką.
więcej
|
Tomasz Kosko awansował na nowe stanowisko w Polpharmie
Tomasz Kosko awansował na stanowisko head of consumer insight w firmie farmaceutycznej Polpharma - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Pracuje tu ponad 9 lat.
więcej
|
Zalando w nowej kampanii zachęca "Wymień ubrania po ex" (wideo)
Zalando rusza z lokalną kampanią walentynkową "Wymień ubrania po ex" na Zalando Pre-Owned, w której zachęca polskich klientów do wymiany ubrań pozostawionych przez byłych partnerów i odświeżenia swojej garderoby. Za jej realizację odpowiada agencja 180 heartbeats Jung v Matt.
więcej
|
545 mln dolarów z reklam w Super Bowl, 21 proc. więcej niż przed rokiem
Chociaż zainteresowanie widzów Super Bowl spadło w tym roku o 5 proc., przychody z reklam emitowanych przy tym meczu w stacji CBS osiągnęły rekordowy poziom 545 milionów dolarów - wynika z szacunków firmy Kantar.
więcej
|
Wedel reklamuje Ptasie Mleczko w kampanii "Czas na przyjemność"
Ruszyła kolejna odsłona platformy komunikacyjnej marki Wedel „Czas na przyjemność”, w ramach której prezentowana jest historia jednego z najbardziej rozpoznawalnych produktów firmy - Ptasiego Mleczka. Kampanię przygotowały Saatchi & Saatchi, Zenith, Papaya Films, GoldenSubmarine i Walk PR.
więcej
|
Kubota na Walentynki wspiera KPH
Producent klapków Kubota przekaże część zysku z ze sprzedaży limitowanej, tęczowej serii na Kampanię Przeciw Homofobii.
więcej
|
TikTok sponsorem UEFA EURO 2020
Chińska platforma społecznościowa TikTok została globalnym sponsorem turnieju UEFA EURO 2020.
więcej
|
Hoya promuje zdrowe nawyki higieny wzroku
Rusza kampania edukacyjna „Wzrok OK” zainicjowana przez producenta soczewek okularowych Hoya i Seiko.
więcej
|
Ibento, Pomarańcza oraz Semahead wstąpiły do SAR
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ma trzech nowych członków. To firma eventowa Ibento, agencja reklamowa Pomarańcza oraz zajmująca się performance marketingiem agencja Semahead.
więcej
|
Interia skraca dystans do konkurencji. W styczniu portal odwiedziło ponad 20 milionów internautów Jak wynika z badania Mediapanel, serwisy Grupy Polsat-Interia w styczniu 2021 roku odwiedziło 20,1 milionów realnych użytkowników. Dystans do Grupy RASP oraz Wirtualnej Polski wynosi obecnie zaledwie 1,49 oraz 1,64 mln RU. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Co dalej z protestem przeciw podatkowi od reklam? ,,Potrzeba mocnego zewnętrznego nacisku i odcięcia tlenu politykom"
Media mają jeszcze wiele do zrobienia, by przekonać najpierw rządzących, potem: odbiorców do swoich racji w sprawie podatku od reklam - mówią medioznawca prof. Jacek Dąbała i Jakub Bierzyński z OMD Polska. Jacek Żakowski jest odmiennego zdania: - Zrobiliśmy wszystko, co było możliwe, a ten projekt i tak zdechnie sam z siebie - komentuje.
więcej
|
64 projekty wspierające czasopisma kulturalne otrzymają dotację MKiDN
64 projekty wspierające czasopisma kulturalne otrzymają dotację z MKiDN w ramach programu ministra kultury "Czasopisma" - podał w czwartek resort. Wsparcie trafi m.in. do magazynu historycznego "Mówią wieki", kwartalnika "Pamiętnik Literacki", miesięcznika "Kino" oraz "Rocznika Chopinowskiego".
więcej
|
Trzy czwarte Polaków popiera protest ,,Media bez wyboru"
Ponad połowa badanych (54 proc.) zdecydowania popiera protest mediów, a co piąta osoba raczej popiera - wynika z badania agencji SW Research. Środowa akcja "Media bez wyboru" na jedynkach 30 dzienników miała łączne dotarcie na poziomie niemal 1,27 mln kontaktów z przekazem - podał Instytut Monitorowania Mediów.
więcej
|
Dzienniki regionalne ze spadkiem rozpowszechniania płatnego o 19 proc., najwięcej straciła ,,Polska Metropolia Warszawska"
W grudniu ub.r. łączne rozpowszechnianie płatne razem 24 dzienników regionalnych i lokalnych, z których 20 wydaje Polska Press, wynosiło 184,8 tys. egz., o 18,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Liderem jest „Gazeta Pomorska” przez „Dziennikiem Zachodnim” i „Głosem Wielkopolskim”, a największe spadki zanotowały „Polska Metropolia Warszawska” oraz „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski”.
więcej
|
Księżna Meghan wygrała proces z wydawcą "The Mail on Sunday"
Księżna Meghan, żona brytyjskiego księcia Harry'ego, wygrała w czwartek proces sądowy z wydawcą tabloidu "The Mail on Sunday" w związku z publikacją przez tę gazetę obszernych fragmentów jej prywatnego listu do ojca.
więcej
|
|
|
Sport.pl, serwis TVP Sport i Skujumping.pl z dużymi wzrostami, straciły Meczyki.pl (TOP10)
Wśród witryn sportowych liderem są bez zmian WP SportoweFakty, które wyprzedzają Onet Sport i Sport.pl. Ten ostatni serwis z miesiąca na miesiąc osiągnął duży wzrost odwiedzalności, podobnie jak witryna TVP Sport i Skujumping.pl. Spadki zanotowały natomiast Meczyki.pl i dział sportowy o2.pl.
więcej
|
Instagram nie chce u siebie treści z TikToka
Algorytm Instagram nie będzie promował w swojej sekcji Reels wideo repostowanych z innych platform, w tym z TikToka.
więcej
|
InPost ma 11 tys Paczkomatów w Polsce, chce stawiać 100 nowych tygodniowo
Liczba Paczkomatów w Polsce przekroczyła 11 tys. Inpost zapowiada, że do końca br. zamierza uruchamiać 100 takich maszyn w każdym tygodniu.
więcej
|
Hiszpania utrzyma podatek cyfrowy nawet bez umowy międzynarodowej
Rząd Hiszpanii utrzyma podatek od niektórych form działalności internetowej, tzw. stawkę Google, nawet jeżeli nie dojdzie do porozumienia w ramach OECD i UE - powiedziała po ostatnim posiedzeniu rządu jego rzeczniczka i minister finansów, Maria Jesus Montero.
więcej
|
Rusza podcast ,,Przeglądu Sportowego" - ,,Ofensywni". Prowadzącymi Łukasz Olkowicz i Piotr Wołosik
W piątek, 12 lutego o 12.00 na stronie Onet.pl oraz PrzeglądSportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) pojawi się premierowy odcinek podcastu „Ofensywni”. Prowadzący Łukasz Olkowicz i Piotr Wołosik skomentują najważniejsze wydarzenia sportowe mijającego tygodnia i opowiedzą o najciekawszych, sportowych newsach.
więcej
|
Pandemia zmienia finanse Ubera. W dół przewozy pasażerskie, rośnie segment dostaw jedzenia
W 2020 roku Uber zanotował spadek przychodów, jednak roczna strata spółki okazała się niższa niż w roku 2019. Z powodu pandemii koronawirusa firma zrealizowała mniej przewozów pasażerskich, z kolei wzrosła liczba zleceń związanych z dostawami jedzenia.
więcej
|
Jarosław Gowin pozwie wPolityce za tekst o spotkaniu z Tuskiem
Lider Porozumienia Jarosław Gowin zapowiedział, że pozwie serwis wPolityce.pl (Fratria) za artykuł twierdzący, że spotkał się niedawno z Donaldem Tuskiem. - Kiedy czyta się kolejne absurdalne kłamstwa o moich rzekomych spotkaniach z D. Tuskiem, można by dojść do wniosku, że celem portalu wpolityce.pl jest na zlecenie opozycji jak najszybciej zakończyć rządy Zjednoczonej Prawicy - skomentował Gowin.
więcej
|
Pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej pokazuje ogromny potencjał komunikacyjny jaki niesie ze sobą ta dziedzina sportu Rozmowa z Pawłem Kowalczykiem, prezesem Polskiej Ligi Esportowej S.A. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Trzy czwarte Polaków popiera protest ,,Media bez wyboru"
Ponad połowa badanych (54 proc.) zdecydowania popiera protest mediów, a co piąta osoba raczej popiera - wynika z badania agencji SW Research. Środowa akcja "Media bez wyboru" na jedynkach 30 dzienników miała łączne dotarcie na poziomie niemal 1,27 mln kontaktów z przekazem - podał Instytut Monitorowania Mediów.
więcej
|
|
|