Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 18 Marca 2021
 
 
 
Trójka z czwartym szefem w ciągu roku. "Tego radia już nie ma, zostały nadajniki i studia"
 
Michał Narkiewicz-Jodko bez podania przyczyn zrezygnował z funkcji dyrektora radiowej Trójki, jego obowiązki przejął Paweł Kwieciński. To już czwarta osoba szefująca antenie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. - Trójki już nie ma, a na strategię odbudowy jest za późno - komentuje Leszek Kozioł, były prezes Radia Eska. Dotarliśmy też do dokumentu, z którego wynika, że duże spadki słuchalności były brane pod uwagę w związku ze zmianą profilu rozgłośni. więcej
 
 
KRRiT przez rok nie przedłużyła koncesji TVN24. ,,Dokumenty są analizowane"
 
Grupa TVN Discovery Polska mimo, że składała wniosek o przedłużenie koncesji satelitarnej dla kanału TVN24 już w lutym 2020 roku, do tej pory nie otrzymała decyzji w tej sprawie. Nadawca miał na polecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji uzupełnić wniosek. - Dokumenty zostały dostarczone i są analizowane przez Radę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.   więcej
 
 
Już 3 mln Polaków na TikToku. Zyskał też Pinterest, Wykop ze spadkiem (TOP10 serwisów społecznościowych)
 
W lutym br. przeglądarkowego TikToka odwiedziło 3,16 mln polskich internautów, to rekordowy wynik serwisu. TikTok i Pinterest osiągnęły największe wzrosty, natomiast nieznacznie zmalała odwiedzalność Wykopu, Chomikuj i Reddita. Liderem jest niezmiennie Facebook przed Instagramem i Twitterem. więcej
 
 
Marta Rudowicz rezygnuje z funkcji redaktor naczelnej ,,Elle", zastąpi ją Marcin Świderek
 
Dotychczasowa redaktor naczelna miesięcznika „Elle” (Burda Media Polska) Marta Rudowicz zrezygnowała z funkcji i odchodzi z wydawnictwa. Jej obowiązki przejmie Marcin Świderek, obecnie szef działu mody pisma. więcej
 
 
Wniosek o wstrzymanie zakupu Polska Press przez PKN Orlen trafił do sądu
 
Sąd Okręgowy w Warszawie zarejestrował wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara o wstrzymanie wykonania transakcji zakupu Polska Press przez PKN Orlen. Sprawa otrzymała już sygnaturę. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TSUE akceptuje podatek reklamowy na Węgrzech. ,,To nic dla nas nie zmienia" więcej
 
Onet i "Gazeta Wyborcza" ze 160 pozwami od podmiotów państwowych. Węglarczyk: władza jest w stanie zamknąć usta mediom więcej
 
Test na obecność przeciwciał Covid-19 wykupiony z Biedronki. ,,Tylko zaspokojona ciekawość" więcej
 
Kolejne niejasności wokół Daniela Obajtka: dla mediów efektowny serial, dla niego pełzający kryzys wizerunkowy więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Prezenter wiadomości (Warszawa) Grupa ZPR Media
Ad Sales Project Specialist Ringier Axel Springer
Specjalista ds. Rozwoju Produktu Reklamowego TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor Mediów Społecznościowych TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor SEO TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor social media TIME
Specjalista ds. Planowania i Zakupu Produktu Reklamowego TVN GRUPA DISCOVERY
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
KRRiT przez rok nie przedłużyła koncesji TVN24. ,,Dokumenty są analizowane"

Grupa TVN Discovery Polska mimo, że składała wniosek o przedłużenie koncesji satelitarnej dla kanału TVN24 już w lutym 2020 roku, do tej pory nie otrzymała decyzji w tej sprawie. Nadawca miał na polecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji uzupełnić wniosek. - Dokumenty zostały dostarczone i są analizowane przez Radę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.   więcej

Joanna Pełeszok za Karolinę Zajdel-Pawlak w zarządzie AGB Nielsen Media Research

Z zarządu spółki AGB Nielsen Media Research zajmującej się badaniem oglądalności telewizji została odwołana Karolina Zajdel-Pawlak, zastąpią ją tam Joanna Pełeszok. Zajdel-Pawlak pozostaje dyrektor zarządzającą NielsenIQ w Polsce. więcej

Emitel planuje debiut giełdowy. Zapowiada refarming, rozbudowę infrastruktury i inteligentne miasta

Emitel, operator naziemnej sieci radiowo-telewizyjnej w Polsce określił swoje strategiczne cele na 2021 rok. Będzie kontynuował rozpoczęte prace nad tzw. refarmingiem, odnawiał kontrakty z nadawcami, rozbudowywał infrastrukturę telekomunikacyjną i wdrażał projekty z zakresu inteligentnych miast. więcej

1,08 mln widzów ,,Ninja Warrior Polska 3". Polsat wiceliderem w 16-49

Trzeci sezon reality-show „Ninja Warrior Polska” gromadzi średnio 1,08 mln widzów, o 150 tys. osób mniej niż druga odsłona emitowana pół roku temu. Polsat w czasie nadawania formatu jest trzeci w rynku telewizyjnym w 4+ i drugi w 16-49. więcej

,,Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy 15" od 28 marca w MTV Polska

W niedzielę, 28 marca MTV Polska rozpocznie emisję piętnastej edycji reality-show „Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy”. więcej

"Fakty" i "Kuchenne rewolucje" najdroższe w cenniku TVN na kwiecień

W ofercie handlowej TVN Media na kwiecień br. najwyższe stawki cen reklam ustalono dla niedzielnego wydania "Faktów" oraz dla programu "Kuchenne rewolucje" emitowanego w czwartkowe wieczory. więcej

Wizytę w salonie UPC można już rezerwować z pomocą platformy Booksy

Klienci UPC Polska mogą teraz umawiać wizyty w salonach za pośrednictwem platformy rezerwacji Booksy. Za jej pośrednictwem można również umówić spotkanie z mobilnym doradcą operatora - taka opcja na razie dostępna jest tylko w Warszawie. więcej

Rodowicz, Wieniawa, Zawadzka i Orłoś w kampanii o przekazanie podatku na rzecz Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym (wideo)

Ruszyła kampania apelująca o przekazanie 1 proc. podatku na rzecz Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym - ECHO, którą promują m.in. Maryla Rodowicz, Szymon Majewski, Margaret, Julia Wieniawa, Viki Gabor, Michał Piróg, Marcin Maciejczak, Marcelina Zawadzka i Maciej Orłoś. Organizatorem akcji jest 4Fun we współpracy z platformą TikTok. więcej

TVP: Rafała Brzozowskiego na Eurowizję wybrał zespół ekspertów, żona Jacka Kurskiego bez wpływu

Telewizja Polska zapewnia, że o wyborze Rafała Brzozowskiego jako reprezentanta na konkurs Eurowizja zdecydował jej zespół ekspertów, który oceniał piosenki, a nie wykonawców. Dementuje też doniesienia Plotka, jakoby wpływ na ten wybór miała żona Jacka Kurskiego. - Moja żona nie zajmuje się sprawami TVP. Rafał Brzozowski nie jest jej ulubionym piosenkarzem - podkreśla. więcej

Wdrażanie komputerów MAC w praktyce korporacyjnej

Spółka Jupiter-Integration (www.jupiter.com.pl), autoryzowany przedstawiciel Apple, zajmująca się integracjami systemów w oparciu o technologię Apple, prowadząca także serwis, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: Webinar for Mac Business in Home Office - Wdrażanie komputerów Mac w korporacjach / Mac in Enterprise – Wdrażanie komputerów MAC w praktyce korporacyjnej 19 i 25 marca 2021 r. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Trójka z czwartym szefem w ciągu roku. "Tego radia już nie ma, zostały nadajniki i studia"

Michał Narkiewicz-Jodko bez podania przyczyn zrezygnował z funkcji dyrektora radiowej Trójki, jego obowiązki przejął Paweł Kwieciński. To już czwarta osoba szefująca antenie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. - Trójki już nie ma, a na strategię odbudowy jest za późno - komentuje Leszek Kozioł, były prezes Radia Eska. Dotarliśmy też do dokumentu, z którego wynika, że duże spadki słuchalności były brane pod uwagę w związku ze zmianą profilu rozgłośni. więcej

 
Michał Narkiewicz-Jodko zrezygnował, Paweł Kwieciński p.o. dyrektora Trójki

Michał Narkiewicz-Jodko zrezygnował z funkcji dyrektora radiowej Trójki. Obowiązki szefa rozgłośni przejął Paweł Kwieciński, który pozostaje dyrektorem biura programowego Polskiego Radia. więcej

 
RMF FM liderem w Poznaniu. Eska i TOK FM wyprzedziły Złote Przeboje

Pozycję najchętniej słuchanej stacji radiowej w Poznaniu zajęło RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Eska i TOK FM - wynika z fali badań słuchalności radia za okres od września ub.r. do lutego br. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Google usunął 3,1 mld reklam w 2020 roku. 99 mln to oszustwa związane z koronawirusem

W 2020 roku Google usuwał prawie 5,9 tysiąca reklam na minutę - wynika z raportu Trust and Safety in Ads. Restrykcjom poddawano przekaz reklamowy zawierający treści szkodliwe i łamiące regulamin. Tegoroczne dane zostały poszerzone o informacje dotyczące reklam związanych z pandemią Covid-19. Takich niewłaściwych treści w minionym roku Google zablokował 99 milionów ze względu na zawyżanie cen, próby oszustwa czy reklamowanie fałszywych lekarstw oraz programów szczepień. więcej

Scholz & Friends Warszawa zmienia nazwę na Freundschaft, a Grupa S/F w Grupę Freundschaft

Grupa S/F przeprowadza rebranding swojej marki głównej oraz agencji wchodzących w jej skład. Parasolowej nowej nazwie Freundschaft towarzyszy zmiana na poziomie struktury oraz identyfikacji marek grupy.  więcej

Sześć agencji w przetargu reklamowym Banku Gospodarstwa Krajowego

W przetargu Banku Gospodarstwa Krajowego na obsługę reklamową bierze udział sześć agencji - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Wśród nich są m.in. OS3, Fabryka Komunikacji Społecznej i Aplan Media. więcej

Sieć Bricomarche zmienia komunikację marki, aby dotrzeć do nowych klientów. ,,Z pasją do domu i ogrodu"

„Dom to nasza wspólna pasja” - tak brzmi nowa misja sieci Bricomarche (Grupa Muszkieterów). Celem jest utwierdzanie klientów w przekonaniu, że zajmowanie się domem i jego otoczeniem może być przyjemnością i źródłem satysfakcji, a nie tylko codziennym obowiązkiem. Poszerzyło się również grono ambasadorów marki - do Dominika Strzelca i Wieśka Skiby dołączyła Kasia Ogórek, autorka bloga DIY. więcej

K2 po 24 latach zmienia nazwę na K2 Create

Agencja reklamowa K2, będąca częścią Grupy K2, po 24 latach obecności na rynku przeprowadziła rebranding, zmieniając swoją nazwę na K2 Create. Stawia na kreację dużych idei komunikacyjnych z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych, które pomagają je upowszechniać. więcej

"Fakty" i "Kuchenne rewolucje" najdroższe w cenniku TVN na kwiecień

W ofercie handlowej TVN Media na kwiecień br. najwyższe stawki cen reklam ustalono dla niedzielnego wydania "Faktów" oraz dla programu "Kuchenne rewolucje" emitowanego w czwartkowe wieczory. więcej

Andrzej Charyta nowym communications managerem w One House

Andrzej Charyta objął stanowisko communications managera w dziale mediów agencji One House. więcej

Kina, hotele i większość sklepów w centrach znów zamknięte w całym kraju, minister apeluje o pracę zdalną

Od najbliższej soboty przez trzy tygodnie ponownie zamknięte będą hotele, kina, teatry i inne placówki kulturalne oraz zdecydowana większość sklepów niespożywczych w centrach handlowych. W klasach I-III szkół podstawowych wraca zdalny tryb nauki - poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski. więcej

Mars Wrigley wprowadzi opakowania do kompostowania

Koncern Mars Wrigley, producent słodyczy i przekąsek oraz Danimer Scientific, wiodący projektant i producent materiałów biodegradowalnych, ogłosili dwuletnią współpracę, której celem jest opracowanie innowacyjnego opakowania do kompostowania w domu dla bardziej zrównoważonej planety. więcej

Spacecamp rozszerza portfolio usług o analizę doświadczeń konsumenckich. Szefem komórki Artur Puszkiewicz

W strukturach agencji digitalowej Spacecamp (Brand New Galaxy) powstał dział customer experience intelligence (CXI) - nowe centrum kompetencji badawczych, analitycznych i szkoleniowych, związanych z budowaniem i monitoringiem efektywności doświadczeń konsumenckich. Kieruje nim Artur Puszkiewicz. więcej

Profbud promuje się rabatem jak dla prezesa Orlenu: zniżka z 12,5 do 6,9 tys. zł

Deweloper Profbud ogłosił promocję, w ramach której niektóre duże mieszkania w nowej inwestycji w Warszawie zostały przecenione z 12,5 do 6,9 tys. zł za metr kwadratowy. Według „Gazety Wyborczej” identyczną zniżkę na apartament na innym osiedlu zbudowanym przez Profbud dostał prezes Orlenu Daniel Obajtek. więcej

,,Nowy wymiar siły" reklamuje Ibuprom Ultramax (wideo)

Ruszyła kampania promująca Ibuprom Ultramax, nowy wariant preparatu przeciwbólowego Ibuprom produkowanego przez USP Zdrowie. Akcja jest realizowana pod hasłem „Nowy wymiar siły”. więcej

Startuje platforma Huawei Ads

Huawei uruchomił własną ofertę reklamową o nazwie Huawei Ads. Platforma ma umożliwiać reklamodawcom prowadzenie kampanii i docieranie do użytkowników urządzeń Huawei poprzez angażujące i atrakcyjne formaty reklamowe. Huawei Ads jest dostępna do starszych modeli smartfonów i tabletów Huawei opartych o GMS oraz urządzeń marki działających w oparciu o ekosystem Huawei Mobile Services. więcej

UM wdraża Futureproof

Sieć domów mediowych UM, należąca do grupy Mediabrands, wdraża nowy system planowania komunikacji - Futureproof. więcej

Poszukiwanie wielkanocnych słodkości w reklamie Milki (wideo)

"Delikatność smakuje lepiej" to hasło wielkanocnej kampanii marki słodyczy Milka (Mondel?z International). Globalnie działania przygotowały Ogilvy Germany i Scholz & Friends Hamburg. więcej

MullenLowe MediaHub i 180heartbeats+Jung v Matt będą promować TikToka w innych serwisach społecznościowych

MullenLowe MediaHub i 180heartbeats+ Jung v Matt wygrały przetarg na obsługę TikTok For Business Polska. Współpraca będzie obejmować obsługę kanałów TikToka na Facebooku, LinkedIn oraz YouTubie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Samsung zaangażował dziesiątkę influencerów do kampanii Galaxy S21 5G

Ruszyła akcja promocyjna Samsunga, w ramach której można zostać posiadaczem najnowszego flagowca marki S21 5G. W działania zaangażowano dziesiątkę popularnych influencerów, m.in. Karolinę Gilon i Krzysztofa Gonciarza. więcej

Rodowicz, Wieniawa, Zawadzka i Orłoś w kampanii o przekazanie podatku na rzecz Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym (wideo)

Ruszyła kampania apelująca o przekazanie 1 proc. podatku na rzecz Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym - ECHO, którą promują m.in. Maryla Rodowicz, Szymon Majewski, Margaret, Julia Wieniawa, Viki Gabor, Michał Piróg, Marcin Maciejczak, Marcelina Zawadzka i Maciej Orłoś. Organizatorem akcji jest 4Fun we współpracy z platformą TikTok. więcej

1645 zgłoszeń w konkursie Papaya Young Directors

Do ósmej edycji konkursu dla młodych twórców Papaya Young Directors zostało zgłoszonych 1645 pomysłów. Finał konkursu w czerwcu. więcej

Influencerki Haart, Janina Daily oraz Sylwia Majcher w wielkanocnej kampanii Aldi

Pod hasłem "Święta z jajem" ruszyła wielkanocna akcja sklepów Aldi, będąca częścią kampanii "1001 powodów, by wpaść do Aldi". W reklamie - oprócz Klubu Komediowego - zaangażowane zostały także Haart, Janina Daily oraz Sylwia Majcher. więcej

Go On Nutrition wspiera swojego ambasadora Damiana Janikowskiego przed walką KSW

Go On Nutrition – marka suplementów dla sportowców firmy Sante – wspiera swojego ambasadora, zapaśnika Damiana Janikowskiego, przed nadchodzącą walką w ramach KSW 59. Już w najbliższą sobotę 20 marca. więcej

MBridge - Marketing Experts wesprze magazyn "Pismo" w marketingu internetowym

Agencja interaktywna MBridge - Marketing Experts rozpoczęła współpracę z miesięcznikiem „Pismo. Magazyn opinii” (Fundacja Pismo). więcej

Monika Zamachowska promuje inwestycje na amerykańskiej giełdzie z firmą Stoksoft

Dziennikarka Monika Zamachowska wystąpiła w kampanii reklamowej firmy Stoksoft, prowadzącej Program Rozwoju Inwestora i tworzącej społeczność inwestującą na giełdzie w USA. więcej

Fly On The Cloud tworzy dział customer success, na czele Marta Nowicka

Wrocławska firma Fly On The Cloud tworzy nowy zespół customer success do kompleksowej obsługi klientów biznesowych. Kieruje nim Marta Nowicka. więcej

Nowy model funkcjonowania agencji reklamowych. 3 kierunki transformacji

Zmiany na rynku reklamowym, jakie dotknęły jego uczestników globalnie w minionym roku, powodują przewartościowanie modelu pracy agencji reklamowych. Jakie nowe kierunki działania wynikają z tych zmian? materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Marta Rudowicz rezygnuje z funkcji redaktor naczelnej ,,Elle", zastąpi ją Marcin Świderek

Dotychczasowa redaktor naczelna miesięcznika „Elle” (Burda Media Polska) Marta Rudowicz zrezygnowała z funkcji i odchodzi z wydawnictwa. Jej obowiązki przejmie Marcin Świderek, obecnie szef działu mody pisma. więcej

Wniosek o wstrzymanie zakupu Polska Press przez PKN Orlen trafił do sądu

Sąd Okręgowy w Warszawie zarejestrował wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara o wstrzymanie wykonania transakcji zakupu Polska Press przez PKN Orlen. Sprawa otrzymała już sygnaturę. więcej

Właściciel wydawcy ,,Rzeczpospolitej" zawiadomił prokuraturę ws. działań spółki Jakubasa, zarzuca jej oszustwo

Zarząd spółki KCI, głównego akcjonariusz Gremi Media, poinformował prokuraturę o podejrzeniu popełnienia „przestępstwa oszustwa o znacznej wartości” przez spółkę Centrum Nowych Technologii. Chodzi o spór między firmami o 5,3 mln zł. więcej

Władze Agory chcą, żeby z powodu epidemii nie wypłacać dywidendy

Zarząd Agory rekomenduje walnemu zgromadzeniu, żeby spółka wbrew swojej polityce dywidendowej nie wypłacała w br. dywidendy. Tłumaczy to wpływem epidemii na działalność firmy. Z tej przyczyny Agora nie podzieliła się zyskiem z inwestorami już w ub.r. więcej

Dziennikarze spierają się o tekst OKO.press nt. pracy syna Beaty Szydło w firmie Obajtków. Czy to interes publiczny?

OKO.press ujawniło, że Tymoteusz Szydło, syn byłej premier Beaty Szydło, pracuje w firmie należącej do prezesa Orlenu Daniela Obajtka i jego matki. Według niektórych dziennikarzy to naruszenie prywatności. - Przypominam, że to premier Beata Szydło zrobiła z kariery syna nie tylko sprawę publiczną, ale wręcz medialną szopkę - podkreśla autorka tekstu Bianka Mikołajewska. Publikację skrytykował premier Mateusz Morawiecki. więcej

Obajtek chce, żeby prokuratura zbadała nagrania ujawnione przez ,,Gazetę Wyborczą". Imielski: śledczy ich nie odsłuchali

Pełnomocnik prezesa Orlenu Daniela Obajtka złożył wniosek w Prokuraturze Krajowej o kontrolę postanowienia krakowskich śledczych z 2016 roku, żeby nie wszczynać śledztwa w sprawie domniemanego składania fałszywych zeznań przez Obajtka. Szef paliwowego koncernu chce, by prokuratura zweryfikowała nagrania z jego udziałem opublikowane przez „Gazetę Wyborczą” (Agora). więcej

Były szef lokalnej gazety skazany na 100 dni aresztu, nie zapłacił grzywny za ujawnienie danych ze śledztwa

Paweł Miłosz, były redaktor naczelny „Kuriera Ostrowskiego, został skazany na 100 dni aresztu, ponieważ nie zapłacił 2 tys. zł grzywny wymierzonej mu za ujawnienie materiałów z postępowania prokuratorskiego. Miłosz zapewnia, że jest niewinny, złożył zażalenie na decyzję sądu. - Zniszczono mnie zawodowo. Nie mogę pracować jako dziennikarz i nauczyciel, a kiedyś pracowałem też jako ochroniarz i kurier. Te wszystkie cztery zawody łączy obowiązek niekaralności - tłumaczy. więcej

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce: Onet, RMF FM i TVN24. W czołówce Wirtualnemedia.pl

W lutym na publikacje Onetu inne redakcje powoływały się 5831 razy - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. W pierwszej piątce najczęściej cytowanych mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl. więcej

Policjanci przed TK zasłonili protestujących przed dziennikarzami, szef Press Club Polska pisze do komendanta

W czasie manifestacji przed siedzibą Trybunału Konstytucyjnego policjanci rozdzielili dziennikarzy od protestujących, a transparenty trzymane przez tych drugich zasłonili parawanem. Prezes Press Club Polska w piśmie do komendanta stołecznego policji pyta o uzasadnienie takich działań funkcjonariuszy. - Dziennikarze relacjonujący wydarzenia są wysłannikami opinii publicznej. Działania utrudniające lub uniemożliwiające im pracę są wymierzone w prawo obywateli do informacji - podkreśla. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Już 3 mln Polaków na TikToku. Zyskał też Pinterest, Wykop ze spadkiem (TOP10 serwisów społecznościowych)

W lutym br. przeglądarkowego TikToka odwiedziło 3,16 mln polskich internautów, to rekordowy wynik serwisu. TikTok i Pinterest osiągnęły największe wzrosty, natomiast nieznacznie zmalała odwiedzalność Wykopu, Chomikuj i Reddita. Liderem jest niezmiennie Facebook przed Instagramem i Twitterem. więcej

Google usunął 3,1 mld reklam w 2020 roku. 99 mln to oszustwa związane z koronawirusem

W 2020 roku Google usuwał prawie 5,9 tysiąca reklam na minutę - wynika z raportu Trust and Safety in Ads. Restrykcjom poddawano przekaz reklamowy zawierający treści szkodliwe i łamiące regulamin. Tegoroczne dane zostały poszerzone o informacje dotyczące reklam związanych z pandemią Covid-19. Takich niewłaściwych treści w minionym roku Google zablokował 99 milionów ze względu na zawyżanie cen, próby oszustwa czy reklamowanie fałszywych lekarstw oraz programów szczepień. więcej

Rafał Masny odchodzi z Abstrachuje.TV

Twórca internetowy Rafał Masny odchodzi z ekipy youtubowego kanału Abstrachuje.TV, którego jest współzałożycielem. Kanał dalej będą tworzyli Cezary Jóźwik i Robert Pasut. - To dla mnie przede wszystkim szansa na zbudowanie się od nowa na platformie - mówi Masny portalowi Wirtualnemedia.pl. Zaznacza, że pozostaje w firmie Abstra jako udziałowiec i menedżer. więcej

Brand24 może przejść na rynek główny giełdy, ma 3,5 tys. klientów

Komisja Nadzoru Finansowego zaakceptowała prospekt emisyjny firmy Brand24 zajmującej się monitoringiem internetu. Spółka będzie mogła przejść z NewConnect, gdzie jest notowana od ponad trzech lat, na rynek główny warszawskiej giełdy. więcej

Wikimedia szykuje płatną wersję Wikipedii. Oferta dla Google, Facebooka i Apple

Fundacja Wikimedia, operator Wikipedii zapowiada wprowadzenie Wikimedia Enterprise, płatnej wersji encyklopedii. Pozwoli ona na dostęp do zasobów platformy dla największych graczy, takich jak Google, Facebook czy Apple, którzy dzięki tej ofercie uzyskają dodatkowe narzędzia ułatwiające korzystanie z encyklopedii. Podstawowa wersja Wikipedii pozostaje darmowa dla użytkowników. więcej

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce: Onet, RMF FM i TVN24. W czołówce Wirtualnemedia.pl

W lutym na publikacje Onetu inne redakcje powoływały się 5831 razy - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. W pierwszej piątce najczęściej cytowanych mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl. więcej

Facebook z nowymi regułami w grupach. Za łamanie zasad blokada wpisów

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowych zasad dotyczących grup funkcjonujących w serwisie. Zmiany dotyczą systemu rekomendacji oraz ograniczeń dla grup łamiących regulamin. Z kolei członkowie grup regularnie łamiący standardy zostaną pozbawieni możliwości publikowania lub komentowania treści we wszystkich grupach do których należą. Nowe regulacje będą obowiązywały także w Polsce. więcej

Prokuratura chce 2,5 roku więzienia dla Kamila Durczoka za kolizję spowodowaną po pijanemu

30 marca Sąd Rejonowy w Piotrkowie Trybunalskim ma ogłosić wyrok w procesie, w którym Kamil Durczok jest oskarżony za spowodowanie pod wpływem alkoholu kolizji samochodowej w lipcu 2019 roku. Prokuratura oskarża dziennikarza o sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym, domaga się dla niego 2,5 roku pozbawienia wolności, 7 lat zakazu prowadzenia pojazdów i wpłaty 50 tys. zł na cel charytatywny. więcej

Paczkomaty InPost: nadawanie paczek tylko przez serwis i aplikację mobilną

Od początku kwietnia przesyłki w Paczkomatach będzie można nadawać tylko z wykorzystaniem aplikacji InPost Mobile oraz internetowego Managera Paczek. więcej

Wdrażanie komputerów MAC w praktyce korporacyjnej

Spółka Jupiter-Integration (www.jupiter.com.pl), autoryzowany przedstawiciel Apple, zajmująca się integracjami systemów w oparciu o technologię Apple, prowadząca także serwis, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: Webinar for Mac Business in Home Office - Wdrażanie komputerów Mac w korporacjach / Mac in Enterprise – Wdrażanie komputerów MAC w praktyce korporacyjnej 19 i 25 marca 2021 r. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Joanna Pełeszok za Karolinę Zajdel-Pawlak w zarządzie AGB Nielsen Media Research

Z zarządu spółki AGB Nielsen Media Research zajmującej się badaniem oglądalności telewizji została odwołana Karolina Zajdel-Pawlak, zastąpią ją tam Joanna Pełeszok. Zajdel-Pawlak pozostaje dyrektor zarządzającą NielsenIQ w Polsce. więcej

Paweł Ogrodziński, Jacek Sztejnert, Beata Łakomska, Andrzej Chełstowski i Łukasz Kata z Kantara do Minds & Roses

Do Minds & Roses dołączyła kolejna grupa doświadczonych badaczek i badaczy z Kantara - Paweł Ogrodziński, Jacek Sztejnert, Beata Łakomska, Andrzej Chełstowski i Łukasz Kata.  więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
LoveJob wypromuje markę pracodawcy dla Maspexu

W ramach wygranego przetargu agencja LoveJob zajmuje się działaniami employer brandingowymi i komunikacją korporacyjną firmy Maspex. więcej

CEC Government Relations zmienia się w CEC Group

Agencja public affairs CEC Government Relations zmienia markę na CEC Group. więcej

Ewelina Jaskuła awansowała w Good One PR

Ewelina Jaskuła awansowała w agencji Good One PR ze stanowiska senior account executive na PR account managera. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Emitel planuje debiut giełdowy. Zapowiada refarming, rozbudowę infrastruktury i inteligentne miasta
Mars Wrigley wprowadzi opakowania do kompostowania
Wizytę w salonie UPC można już rezerwować z pomocą platformy Booksy
Paczkomaty InPost: nadawanie paczek tylko przez serwis i aplikację mobilną
Premiera Galaxy Note 21 przesunięta na 2022 rok. Powodem kłopoty z podzespołami
Volkswagen z 71,1 mld euro przychodów. 450 tys. aut elektrycznych w 2021 roku
Startuje platforma Huawei Ads
Samsung zaangażował dziesiątkę influencerów do kampanii Galaxy S21 5G
Polski test antygenowy na Covid-19 trafia do sprzedaz?y
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj