|
|
|
|
|
|
|
Głosowanie nad lex TVN ma się odbyć w tym tygodniu. ,,Uderzanie w niezależność mediów, rozwiązania znane z Rosji"
Przygotowywana nowela ustawy o radiofonii i telewizji, zakładająca wprowadzenie regulacji umożliwiających blokowanie przejmowania kontroli nad nadawcami przez podmioty spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tzw. „lex TVN”) to rażący przejaw instrumentalizacji prawa, służącej realizacji interesów partyjnych - ocenia w swojej opinii Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Tymczasem głosowanie w tej sprawie ma się odbyć w Sejmie w tym tygodniu.
więcej
|
TVP pożegnała się z wydawcą ,,Pytania na śniadanie" po piosence z dedykacją dla LGBT
Telewizja Polska zakończyła współpracę z Radosławem Bielawskim, wydawcą „Pytania na śniadanie”. W zeszłym tygodniu Bielawski pracował przy wydaniu, podczas którego wokalistka Karin Ann zaśpiewała piosenkę z dedykacją dla osób LGBT.
więcej
|
Akson Studio urosło o połowę, ma umowy na nowe filmy dla TVP i seriale dla Netflixa
W ub.r. Akson Studio osiągnęło wzrost przychodów o 50,4 proc. do 74,13 mln zł i wyniku netto z 6,8 tys. zł straty do 33,1 tys. zł zysku. Firma współpracuje przede wszystkim z Telewizją Polską, Polsatem, TVN i Netflixem. Z TVP podpisała umowę na realizację serialu „Pogrom 1905” i filmu „Filip”, a z Netflixem - na seriale „Sekrety rodzinne”.
więcej
|
IPN sprawdzi, czy Mariusz Walter legalnie posiada dokumenty Służby Bezpieczeństwa
IPN zamierza sprawdzić, czy dokumenty SB, o których powiedział twórca TVN Mariusz Walter, podlegają przekazaniu do Archiwum Instytutu Pamięci Narodowej - dowiedziała się nieoficjalnie PAP. Kopie materiałów na mój temat uzyskałem zgodnie z wszelkimi przepisami ustawy o IPN - przekazał Walter.
więcej
|
252 tys. widzów ,,40 kontra 20" w TVN7
Emitowany w Siódemce nowy program „40 kontra 20” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 252 tys. widzów. Stacja w paśmie emisji programu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym na tle swoich głównych konkurentów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Groome zastąpi Adama Strycharczuka w jury ,,Twoja twarz brzmi znajomo 15", Krzysztof Cugowski i Klara Williams kolejnymi uczestnikami
W piętnastej edycji rozrywkowego programu „Twoja twarz brzmi znajomo” nowym jurorem będzie Groome, który zastąpi Adama Strycharczuka. Kolejnymi zapowiedzianymi przez Polsat uczestnikami będą Krzysztof Cugowski - syn lidera Budki Suflera oraz aktorka Klara Williams. Cykl będzie można oglądać w jesiennej ramówce.
więcej
|
Duży spadek TVP1, ale stacja nadal liderem w 4+. ,,Wakacyjna trasa Dwójki" hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła jedna z części „Wakacyjnej trasy Dwójki” oraz dzienniki – „Fakty”, „Wiadomosci” i „Teleexpress”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ nadal była Jedynka, ale w 16-49 stację wyprzedziły TVP2, Polsat i TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Bogdan Kalus i Lech Dyblik w obsadzie nowego serialu Puls 2 ,,Dzielnica strachu" (pierwszy teaser)
Trwają zdjęcia do nowego serialu kryminalno-obyczajowego „Dzielnica strachu”, który na zlecenie Puls 2 realizuje ATM Grupa. W produkcji pojawią się także Bogdan Kalus i Lech Dyblik. Premiera serialu zaplanowana jest na jesień.
więcej
|
Specjalna ramówka TVN24 z okazji jubileuszu 20-lecia nadawania
Od 7 do 9 sierpnia kanał TVN24 z okazji jubileuszu 20-lecia nadawania będzie miał specjalną ramówkę. Widzowie zobaczą m.in. program „#Nasze 20-lecie”, debatę „Zawód: dziennikarz”, specjalne wydanie serwisu prowadzonego przez Anitę Werner, a także specjalne wydania regularnych audycji.
więcej
|
Daria Wąsiewska: z Polsatu na rzeczniczkę prasową PAIH
Funkcję rzeczniczki prasowej Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu objęła Daria Wąsiewska, poprzednio prezenterka pogody w Telewizji Polsat. W PAIH zastąpiła Katarzynę Jedlińską, która przeszła do Fundacji Polska Bezgotówkowa.
więcej
|
43,5 tys. zł za reklamę przy Top of the Top Sopot Festival w TVN
TVN Media rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na sierpień br. W cenniku stacji najwyżej wyceniono spoty emitowane przy transmisji koncertów Top of the Top Sopot Festival - na 43,5 tys. zł.
więcej
|
Eurosport 4K i okolicznościowe kanały testują na satelicie
TVN Grupa Discovery rozpoczęła testy kanału Eurosport 4K i stacji Eurosport 3-9 HD z transpondera satelity Hot Bird 13E, wykorzystywanej przez platformy cyfrowe Canal+, Orange i Cyfrowy Polsat.
więcej
|
Jarosław Gowin: poprawka Porozumienia zapewnia bezpieczeństwo funkcjonowania TVN
Poprawka, jaką Porozumienie zamierza zgłosić do projekt zmian w ustawie o radiofonii i telewizji, pozwoli chronić polskie media przed wrogim przejęciem, a także zapewnia bezpieczeństwo funkcjonowania TVN - ocenił w poniedziałek w Katowicach lider Porozumienia, wicepremier Jarosław Gowin.
więcej
|
,,Tropiciele", ,,Miasto na wzgórzu 2", ,,Czarny poniedziałek 3" i ,,Scooby-Doo!" w sierpniu w HBO (wideo)
W sierpniu w kanałach linearnych HBO pojawią się m.in. nowy serial „Tropiciele”, kolejne sezony „Miasto na wzgórzu”, i „Czarnego poniedziałku”, czy filmu „Scooby-Doo!”.
więcej
|
Nowe kanały dokumentalne w Niemczech
Niemiecka platforma cyfrowa Sky Deutschland uruchomi 9 września kanały Sky Documentaries i Sky Nature. Wcześniej stacje pojawiły się w Wielkiej Brytanii.
więcej
|
CNN+ zadebiutuje w I kwartale 2022 roku
Usługa streamingowa CNN+ zadebiutuje w I kwartale 2022 roku, rozszerzając globalny zasięg amerykańskiego kanału informacyjnego. W serwisie znajdą się treści znane z anteny CNN i niedostępne w telewizji.
więcej
|
Badania Beko pokazały, że Europa jest zdeterminowana, aby ratować planetę Beko, wiodący na świecie producent sprzętu gospodarstwa domowego, przeprowadzając ogólnoeuropejskie badanie* na temat postaw i obaw ludzi dotyczących zrównoważonego rozwoju oraz ich świadomości na temat indywidualnego wpływu na środowisko, odkrywa silne społeczne przekonanie o wpływie jednostki na przyszłość naszej planety. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KBR: słuchacze wrócili do zwyczajów sprzed pandemii
W drugim kwartale 2021 roku wzrósł średni zasięg i czas słuchania radia w samochodzie i pracy, a spadki nastąpiły w domach. - Polacy odreagowują wielomiesięczne zamknięcie związane z pandemią i częściej niż rok temu przemieszczają się oraz wyjeżdżają na weekendy - informuje Monika Polewska, rzecznik prasowy KBR.
więcej
|
|
Polskie Radio przekazało sądowi maile Niedźwieckiego i Gila ws. listy przebojów Trójki. ,,System wymagał ręcznego korygowania"
Polskie Radio przedstawiło jako dowód w sądzie maile, które Marek Niedźwiecki wymieniał z służbowego adresu z Bartoszem Gilem w sprawie Listy Przebojów Trójki. Wynika z nich, że dziennikarz wskazywał, jaką pozycję ma zająć na prowadzonej przez niego liście dany utwór. Maile pochodzą z różnych okresów, ale dotyczą także maja 2020 roku i wydania LP3, po którym Niedźwiecki odszedł z radia.
więcej
|
|
Rosyjskojęzyczna strona Czeskiego Radia zablokowana w Rosji
Publiczne Czeskie Radio (CRo) poinformowało w niedzielę, że jego rosyjskojęzyczna strona internetowa została zablokowana w Rosji przez tamtejszy urząd ds. ochrony praw konsumentów. Argumentował on, że zamieszczony na stronie tekst z 2001 r. o samospaleniu Jana Palacha propaguje samobójstwo.
więcej
|
|
|
|
Omnicom Media Group bez 14 proc. wpływów i z 16,1 mln zł zysku
W ub.r. przychody holdingu Omnicom Media Group zmniejszyły się o 14 proc. do 453,78 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 14,3 proc. jego zysk netto zwiększył się z 15,8 do 16,09 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Abstra zmienia się w Studi
Firma Abstra, produkująca treści na YouTube, od połowy lipca działa pod nową nazwą Studi.
więcej
|
Toyota nie będzie emitować reklam związanych z Igrzyskami w Tokio
Koncern motoryzacyjny Toyota oświadczył w poniedziałek, że nie będzie emitować reklam telewizyjnych związanych z letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio, a jej prezes Akio Toyoda nie weźmie udziału w ceremonii otwarcia, która odbędzie się w najbliższy piątek.
więcej
|
Iwo Orzełek na czele TechNest
TechNest, globalny hub marketingowo-technologiczny powołany w maju przez Group One i Serviceplan, powiększa się o 30 nowych osób. Na czele zespołu w roli service delivery lead stanie Iwo Orzełek.
więcej
|
Opony Michelin w reklamie testuje Mercedes-Benz AMG GT Black Series
Agencja BETC Paris przygotowała kampanię dla marki Michelin, w której jej opony są testowane za pomocą supersamochodu: Mercedes-Benz AMG GT Black Series.
więcej
|
Marcin Dorociński ambasadorem marki Kinley
Aktor Marcin Dorociński właśnie rozpoczął współpracę z marką Kinley (Coca-Cola Poland Services). W ramach najnowszej kampanii reklamowej, realizowanej pod hasłem „Smak, do którego dorastasz”, ambasador celebruje momenty, w których może się zrelaksować. Za przygotowanie działań odpowiadają agencje LiquidThread, Prodigious, Mediacom i 24/7Communication.
więcej
|
Harnaś w nowej reklamie wspiera strażaków
„Harnaś wspiera strażaków ochotników” to hasło nowej kampanii piwa Harnaś, produkowanego przez Carlsberg Polska. Marka kampanią komunikuje swoje wsparcie dla strażaków-ochotników.
więcej
|
PKO Bank Polski reklamuje w telewizji ubezpieczenia
Do 15 sierpnia potrwa nowa kampania telewizyjna PKO Banku Polskiego i PKO Ubezpieczenia. Akcję przygotowała agencja Artegence.
więcej
|
Ireneusz Różański head of partnership and advertising w Going
Ireneusz Różański objął nowo powstałe stanowisko head of partnership and advertising w Going, platformie rezerwacji wydarzeń kulturalnych.
więcej
|
Justyna Żychalska wraca do Walk Creative
Po 4 miesiącach przerwy do Walk Creative powróciła Justyna Żychalska, obejmując stanowisko design&creative supervisor.
więcej
|
Alicja Janosz w kampanii Beskidzkie
Ruszyła wakacyjna aktywacja marki słonych przekąsek dla dzieci - Beskidzkie Misiaki. Brand hero marki - Misiak - zaprasza do wielkiej, przyrodniczej wyprawy po Polsce. Akcję przygotowała agencja Hand Made.
więcej
|
Fred Levron globalnym dyrektorem kreatywnym w dentsu
Z początkiem listopada Fred Levron obejmie stanowisko globalnego dyrektora kreatywnego w grupie reklamowej dentsu International, do której należą m.in. takie agencje, jak Carat, dentsu X, iProspect. Dotychczas pracował w FCB.
więcej
|
Mariusz Buczyński i Wiktor Jędrzejewski w LTTM, Robert Fidler i Natalia Grzeszczak awansowali
Agencja influencer marketingu TalentMedia (grupa LTTM) rozwija dział Client Service - dołączają do niego Mariusz Buczyński oraz Wiktor Jędrzejewski. Ponadto dotychczasowy art director, Robert Fidler awansuje na stanowisko creative leadera, a Natalia Grzeszczak - junior copywriterki.
więcej
|
Energa kolejny rok gra z Lechią Gdańsk
Grupa Energa przedłużyła na sezon 2021/2022 współpracę z Lechią Gdańsk, na mocy której dalej będzie sponsorem głównym.
więcej
|
"Czystość i naturalność dają się połączyć" w kampanii Cillit Bang (wideo)
Firma Reckitt Benckiser rozpoczęła pod hasłem "Dwie strony" kampanię reklamową promującą jej nowy produkt Cillit Bang Naturally Powerful. Przygotowała ją agencja Havas Warsaw.
więcej
|
ZPR Media uruchamia studio do nagrywania wideo podcastów ZPR Media S.A poszerza ofertę o własne studio do nagrywania wideo podcastów. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Przed Pegasusem niełatwo się obronić, ale zwykli obywatele nie mają powodów do obaw
Zdaniem ekspertów, koszty licencji Pegasusa na „obsługę” jednego celu są zbyt wysokie, by rząd chciał za jego pomocą śledzić obywateli. - To nie Pegasusa i polskich służb zwykli obywatele powinni się obawiać w pierwszej kolejności - podkreśla Piotr Konieczny z Niebezpiecznik.pl.
więcej
|
,,Tygodnik Powszechny" zaczął internetową zbiórkę na podcasty
Redakcja „Tygodnika Powszechnego” wystartowała ze zbiórką na Patronite, by rozwijać swój „Podkast Powszechny” - cykl rozmów przeprowadzanych przez dziennikarzy tygodnika na rozmaite tematy. Uruchomiono też nowe studio podcastowe za pieniądze zebrane kilka miesięcy temu na nową siedzibę.
więcej
|
Debiutuje kwartalnik o architekturze ,,Architecture Snob"
We wtorek w salonach sieci Empik pojawi się pierwszy numer magazynu „Architecture Snob” (Archisnob sp. z o.o.), jego redaktorem naczelnym oraz wydawcą jest krytyk i kurator architektury Marcin Szczelina, a redaktorką prowadzącą Anna Ostrowska.
więcej
|
W czasie igrzysk na Onecie codziennie ,,Misja Tokio", ,,Przegląd Sportowy" zmienia layout
Onet Sport i „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) przygotowują specjalny cykl programów na zbliżające się Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Na stronie głównej Onetu pojawi się już w czwartek, 22 lipca codzienny program „Misja Tokio”; będą też cykle wideo przedstawiające naszych olimpijczyków, a także „Skarb Kibica Tokio 2020” - dodatek do „Przeglądu Sportowego”.
więcej
|
"Rolling Stone" będzie mieć nowego naczelnego
Noah Shachtman zostanie redaktorem naczelnym pisma "Rolling Stone". Oficjalnie obejmie stanowisko 8 września tego roku.
więcej
|
Niezależne media i sieci społecznościowe wrogiem publicznym kubańskiego rządu
Niezależne media i sieci społecznościowe stały się wrogiem publicznym kubańskiego rządu odkąd w niedzielę, 11 lipca, na ulicach wielu miast miały miejsce masowe protesty przeciwko jego polityce - powiedział niezależny kubański dziennikarz Hector Valdes
więcej
|
Zmarł autor budzącej kontrowersje karykatury Mahometa
W wieku 86 lat zmarł duński rysownik Kurt Westergaard, autor karykatury Mahometa, która po opublikowaniu w 2005 roku w dzienniku "Jyllands-Posten" wywołała protesty społeczności muzułmańskiej na całym świecie. Artysta przeżył kilka zamachów na swoje życie.
więcej
|
|
|
Jason Hunt usunięty z konferencji dla influencerów, przyczyną jego teksty o kobietach
Tomasz Tomczyk, ekspert od blogosfery i twórca znany jako Jason Hunt, został wykreślony z listy prelegentów branżowej konferencji Influencers Live Wrocław. Powód? List otwarty grupy influencerek, które przypomniały, jak Tomczyk pisał o płci żeńskiej i relacjach damsko-męskich pod pseudonimem Kominek.
więcej
|
Abstra zmienia się w Studi
Firma Abstra, produkująca treści na YouTube, od połowy lipca działa pod nową nazwą Studi.
więcej
|
Rekord prędkości internetu. Japończycy wyśrubowali 319 Tb/s
Inżynierowie z japońskiego National Institute of Information and Communications Technology (NICT) osiągnęli w warunkach laboratoryjnych prędkość przesyłu danych w sieci na poziomie 319 Tb/s. To światowy rekord, poprzedni próg wynosił 178 Tb/s.
więcej
|
Zoom za 14,7 mld dolarów przejmuje Five9
Firma Zoom Video Communications, właściciel popularnej platformy do wideokonferencji Zoom, ogłosiła przejęcie Five9, opartego na chmurze operatora call center. Wartość transakcji opiewa na kwotę 14,7 mld dolarów.
więcej
|
Właściciele kin obwiniają serwis Disney+ za dramatyczne spadki frekwencji kinowej filmu "Czarna Wdowa"
Film "Czarna Wdowa" po świetnym pierwszym tygodniu wyświetlania w amerykańskich kinach zaliczyła potężne spadki. Kiniarze widzą głównego winnego tej sytuacji - jest nim serwis streamingowy Disney+.
więcej
|
Uwaga na fałszywe witryny logowania do Netfliksa
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego CSIRT KNF ostrzega przed cyberprzestępcami atakującymi użytkowników serwisu streamingowego Netflix.
więcej
|
Cyberprzestępcy polują na użytkowników Allegro
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego CSIRT KNF ostrzega przed cyberprzestępcami atakującymi użytkowników portalu aukcyjnego Allegro, próbującymi wykraść ich dane do kart płatniczych.
więcej
|
Tencent przejmuje Sumo Digital. Inwestuje ponad miliard dolarów w segment gier
Chiński koncern Tencent przejął za kwotę 1,27 mld dolarów Sumo Digital, brytyjskiego producenta gier wideo. Chińczycy chcą wzmocnić swoją obecność w obszarze cyfrowej rozrywki, będą rozwijać dalsze projekty producenta Sackboy i Crackdown 3.
więcej
|
,,Sezon 3" Ekipy platynową płytą, 280 tys. zł z czterech singli
W ciągu trzech tygodni od premiery album „Sezon 3” Ekipy zyskał status platynowej płyty, co oznacza, że sprzedał się w ponad 30 tys. egz.
więcej
|
Niezależne media i sieci społecznościowe wrogiem publicznym kubańskiego rządu
Niezależne media i sieci społecznościowe stały się wrogiem publicznym kubańskiego rządu odkąd w niedzielę, 11 lipca, na ulicach wielu miast miały miejsce masowe protesty przeciwko jego polityce - powiedział niezależny kubański dziennikarz Hector Valdes
więcej
|
Maffashion z blokadą na Instagramie za krytykę Samueli Górskiej
Instagram nałożył na profil influencerki Jullii Kuczyńskiej, lepiej znanej jako Maffashion, tzw. cichy ban za krytykę słów Samueli Górskiej o żydostwie i LGBT. Wyszukiwanie profilu Maffashion na Instagramie zostało znacząco ograniczone, według serwisu za "naruszenie zasad społeczności".
więcej
|
Influencer Kubańczyk pochwalił się jazdą z prędkością 230 km/h. Twierdzi, że to fotomontaż
Twórca internetowy i raper Kubańczyk zamieścił na Instagramie zdjęcie, jak jedzie samochodem z prędkością 230 km/h. Kiedy internauci chcieli, żeby zainteresowała się tym policja, Kubańczyk stwierdził, że fotografia jest fotomontażem.
więcej
|
Badania Beko pokazały, że Europa jest zdeterminowana, aby ratować planetę Beko, wiodący na świecie producent sprzętu gospodarstwa domowego, przeprowadzając ogólnoeuropejskie badanie* na temat postaw i obaw ludzi dotyczących zrównoważonego rozwoju oraz ich świadomości na temat indywidualnego wpływu na środowisko, odkrywa silne społeczne przekonanie o wpływie jednostki na przyszłość naszej planety. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Politycy latem ruszyli w teren. Spotykają się z wyborcami i nie zawsze na tym zyskują. "Liczy się dobry pomysł"
Krzysztof Bosak surfował na desce po Bałtyku, Donald Tusk pojechał do Szczecina i został zwyzywany, a Elżbieta Witek krzyczała do pikietujących: "Bierzecie i narzekacie". - Przebywanie z politykiem i podanie sobie ręki daje poczucie, że stają się oni dla nas swojskimi chłopami, z którymi można zjeść kiełbaskę czy pożartować - mówi nam Barbara Krysztofczyk, ekspertka ds. PR.
więcej
|
Jason Hunt usunięty z konferencji dla influencerów, przyczyną jego teksty o kobietach
Tomasz Tomczyk, ekspert od blogosfery i twórca znany jako Jason Hunt, został wykreślony z listy prelegentów branżowej konferencji Influencers Live Wrocław. Powód? List otwarty grupy influencerek, które przypomniały, jak Tomczyk pisał o płci żeńskiej i relacjach damsko-męskich pod pseudonimem Kominek.
więcej
|
Agencja Walk PR przy spadku wpływów o 10 proc. potroiła zysk
W ub.r. przychody agencji Walk PR zmalały o 10,6 proc. do 8,63 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 14,6 proc. jej zysk netto wzrósł ze 177,6 do 500,3 tys. zł.
więcej
|
Daria Wąsiewska: z Polsatu na rzeczniczkę prasową PAIH
Funkcję rzeczniczki prasowej Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu objęła Daria Wąsiewska, poprzednio prezenterka pogody w Telewizji Polsat. W PAIH zastąpiła Katarzynę Jedlińską, która przeszła do Fundacji Polska Bezgotówkowa.
więcej
|
|
|