|
|
|
|
|
|
|
KRRiT dała koncesję TVN24, ale chce nowych przepisów. TVN: uchwała stanowi bezpośrednie zagrożenie dla rządów prawa i wolności mediów
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w środę przedłużyła koncesję satelitarną dla TVN24, jednocześnie w uchwale oceniła, że kanał nie powinien jej dostać, oraz wyraziła potrzebę nowych przepisów i orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego w tej sprawie. Członkini TK Teresa Bochwic uważa, że obecnie są większe szanse, żeby stacja z właścicielem spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego musiała zniknąć z Polski. - Ta uchwała, podobnie jak lex TVN, zmusza Discovery do ograniczenia działalności w Polsce i stanowi bezpośrednie zagrożenie dla rządów prawa i wolności mediów oraz wywołuje niepokój wśród inwestorów zagranicznych w Polsce - napisała w czwartkowym komunikacie TVN Grupa Discovery.
więcej
|
TVP doliczy reklamodawcom widownię poza domem, TVN Media tego nie zrobi. ,,Telewizja traci wiarygodność"
Telewizja Polska tak samo jak Polsat Media będzie dołączać dane o oglądalności telewizji poza domem dostarczane przez Gemiusa. TVN Media nie będzie ich uwzględniać. Reklamodawcy twierdzą, że ze strony Polsatu to po prostu ukryta inflacja. Część z nich bierze pod uwagę ograniczenie wydatków na reklamę telewizyjną na rzecz innych mediów. - Takie pierwsze sygnały od klientów, którzy nie czują się komfortowo w aktualnej telewizyjnej rzeczywistości, zaczynają płynąć - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, trading director w MullenLowe MediaHub.
więcej
|
Play kupuje UPC Polska, liczy na 60 mln euro synergii. "Będzie silniejszym konkurentem dla Orange, Netii i Vectry"
Właściciel Play spodziewa się, że dzięki przejęciu UPC Polska w ciągu kilku lat osiągnie 40-60 mln euro synergii na wyniku EBITDAaL, z czego ponad połowę z obcięcia kosztów. Zdaniem analityków pytanych przez Wirtualnemedia.pl fuzja jest uzasadniona, bo operatorzy telekomunikacyjni na nasyconym rynku muszą mieć oferty konwergentne: z usługami i mobilnymi, i stacjonarnymi.
więcej
|
Gwiazda serialu TVN ,,W11" walczy o miliony. ,,Uznaje się za aktora, a jest amatorem"
Sebastian Wątroba, gwiazda emitowanego kiedyś w TVN serialu „W11” walczy w sądzie o zapłatę zaległych tantiem. - TVN nie uznaje paradokumentów za utwory podlegające tamtiemizacji. Nie dotyczy to tylko „W11”, ale wszystkich paradokumentów nadawanych na antenach TVN - komentuje Andrzej Gajewski, dyrektor generalny biura ZASP.
więcej
|
Powstaje biuro korespondentów Telewizji Polskiej w Kijowie, będzie relacjonować także wydarzenia w Rosji
Telewizja Polska jesienią otworzy w Kijowie placówkę reporterską, trafi tam dwóch korespondentów, którzy nadawać będą relacje ze Wschodu, w tym także z Rosji - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Jednym z korespondentów ma być Tomasz Jędruchów, który na początku września musiał opuścić Moskwę po pięciu latach pracy jako korespondent.
więcej
|
,,Kuba Wojewódzki" zyskał 90 tys. widzów, TVN liderem
Najnowszą serię „Kuby Wojewódzkiego” ogląda średnio 761 tys. osób, o 90 tys. widzów więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. TVN w czasie emisji programu zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,M jak miłość" straciło widzów, ale TVP2 nadal jest liderem rynku
Kolejny sezon „M jak miłość” ogląda średnio 2,98 mln widzów, o 588 tys. mniej, niż rok wcześniej. Produkcja daje TVP2 pozycję lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Marek Piotr Wójcicki odchodzi z Polsat News
Po 12 latach pracy z Polsat News żegna się prezenter Marek Piotr Wójcicki. To kolejny dziennikarz kanału informacyjnego Polsatu, który zdecydował się na taki krok w ostatnich tygodniach.
więcej
|
TVP2 przesuwa pasmo emisji ,,You can dance - nowa generacja", do piątkowego prime-time wracają ,,Barwy szczęścia"
Od 24 września telewizyjna Dwójka nowy program „You can dance - nowa generacja” będzie emitować o godz. 20.40, o 40 minut później niż w poprzednich tygodniach. Do piątkowego prime-time stacja przywraca „Barwy szczęścia” - wynika z najnowszej zmiany ramówki stacji.
więcej
|
Nowe odcinki ,,Świata według Kiepskich" od 27 października w Polsacie
Od 27 października w środowe wieczory Polsat emitować będzie nowe odcinki serialu „Świat według Kiepskich”, które zostały nagrane tuż przed pandemią - jeszcze z udziałem Dariusza Gnatowskiego i Ryszarda Kotysa.
więcej
|
1 mln widzów śledzi ,,Ślub od pierwszego wejrzenia" w TVN
Emitowany w TVN szósty sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 1 mln widzów. Stacja w paśmie nadawania programu zajmuje trzecie miejsce w rynku w 4+ i pierwsze w 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Kanał Jazz 4K może trafić na satelitę
18 września rozpoczął nadawanie kanał Jazz 4K. Na razie stacja jest dostępna w Polskiej Telewizji Kablowej Czajen, ale do końca roku powinna znacząco poszerzyć zasięg. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl trwają rozmowy m.in. z Canal+.
więcej
|
Nowy program motoryzacyjny ,,Motozoom" w Biznes24 i Antena HD
Od 22 września w Biznes24 emitowany jest nowy program motoryzacyjny „Motozoom”, który prowadzi Katarzyna Frendl. Cykl będzie nadawany także w Antena HD.
więcej
|
KRRiT przedłużyła koncesję TVN24, cztery głosy za
Na posiedzeniu w środę członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zdecydowali o przedłużeniu koncesji satelitarnej dla TVN24. Za opowiedziała się czwórka z piątki członków KRRiT.
więcej
|
Play za 7 mld zł kupuje UPC Polska. Operatorzy razem będą mieć 17 mln klientów
P4, operator sieci Play należący do francuskiego koncernu Iliad Group, podpisał umowę kupna od Liberty Global 100 proc. udziałów UPC Polska za 7 mld zł. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku po uzyskaniu zgód organów antymonopolowych.
więcej
|
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze tabletu do pracy mobilnej? Nowoczesny tablet z klawiaturą i rysikiem może być znakomitym biznesowym rozwiązaniem, które sprawdzi się w mobilnej pracy. Na jakie parametry zwracać uwagę przy wyborze nowego urządzenia, aby mieć pewność, że zapewni nam niezawodność i wydajność? Sprawdzamy je na przykładzie MatePad 11, najnowszego tabletu w ofercie Huawei. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TVP doliczy reklamodawcom widownię poza domem, TVN Media tego nie zrobi. ,,Telewizja traci wiarygodność"
Telewizja Polska tak samo jak Polsat Media będzie dołączać dane o oglądalności telewizji poza domem dostarczane przez Gemiusa. TVN Media nie będzie ich uwzględniać. Reklamodawcy twierdzą, że ze strony Polsatu to po prostu ukryta inflacja. Część z nich bierze pod uwagę ograniczenie wydatków na reklamę telewizyjną na rzecz innych mediów. - Takie pierwsze sygnały od klientów, którzy nie czują się komfortowo w aktualnej telewizyjnej rzeczywistości, zaczynają płynąć - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, trading director w MullenLowe MediaHub.
więcej
|
Agnieszka Sora na czele IAA Polska
Agnieszka Sora z GfK została pierwszą kobietą na stanowisku prezes IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Została wybrana na kadencję 2021-2023. Jej kontrkandydatem był Jovan Protić z RASP.
więcej
|
McDonald's pozbywa się plastiku z zabawek Happy Meal
McDonald's ogłosił, że do końca 2025 roku plastik ze wszystkich zabawek w Happy Meal zostanie zastąpiony bardziej sprzyjającymi środowisku materiałami - pochodzącymi z recyklingu lub odnawialnych.
więcej
|
Alior Bank wybiera Brandwise do obsługi digitalowej
Alior Bank w wyniku przetargu zdecydował się na wybór Brandwise (AdWise Group) w rozwoju swoich działań digital. Umowę podpisano na trzy lata.
więcej
|
The Media Insight dla eobuwie.pl i Modivo
Eobuwie.pl oraz Modivo powierzyły agencji The Media Insight przygotowanie kolejnych kampanii sezonowych. Współpraca dotyczy siedmiu rynków europejskich.
więcej
|
Będzie kampania edukacyjna o podwyżkach cen prądu, przetarg wygrał Publicis
Polski Komitet Energii Elektrycznej przygotowuje akcję mającą edukować konsumentów na temat nadchodzących podwyżek cen prądu. Przetarg dotyczący stworzenia i realizacji akcji przygotowały agencje z Publicis Groupe.
więcej
|
Empik wprowadza "Ciche Godziny"
Z myślą o osobach w spektrum autyzmu oraz ich bliskich, Empik wprowadza od 23 września Ciche Godziny we wszystkich salonach. Będą obowiązywać we wtorki i w czwartki.
więcej
|
Dorota Wellman z cyklem podcastów o pracy
Dorota Wellman, prezenterka i prowadząca m.in. program "Dzień dobry TVN" w cyklu podcastów dla aplikacji Inspiro (Audioteka) rozmawia z ekspertami o tym "Jak pracować i nie zwariować".
więcej
|
Joanna Krupa ambasadorką Skechers
Joanna Krupa pojawi się w kampanii reklamowej marki obuwia i odzieży Skechers na polskim rynku.
więcej
|
Joanna Adamowska: z Opus B do 19 Południka
Do zespołu agencji 19 Południk dołączyła Joanna Adamowska, obejmując nowe stanowisko business development directora.
więcej
|
Błażej Miernikiewicz odpowiada za marketing w zarządzie Eko Broker
Błażej Miernikiewicz został członkiem zarządu ds. marketingu i sprzedaży wrocławskiej spółki Eko Broker.
więcej
|
WPP otwiera nowe centrum kreatywne w Mediolanie
Holding reklamowy WPP, do którego należą m.in. agencje VMLY&R, Mindshare, Wavemaker otworzył w Mediolanie kampus. To nowoczesne i innowacyjne centrum skupiające 35 agencji WPP i 2000 osób w jednej lokalizacji.
więcej
|
Lidl ma już 3 tys. kas samoobsługowych
Sieć sklepów Lidl Polska właśnie uruchomiła 3-tysięczną kasę samoobsługową. Projekt rozwija się od kilku miesięcy, a dyskonter planuje kontynuować wdrażanie kas samoobsługowych w kolejnych placówkach.
więcej
|
Maciej Suchecki dołącza do zespołu Grow Now
Do Grow Now (Group One) - agencji specjalizującej się we wprowadzaniu marek na globalne marketplace’y - dołącza Maciej Suchecki, obejmując funkcję marketplace growth specialist.
więcej
|
Sklepy Netto otwarte w niedziele niehandlowe
Sieć sklepów Netto od 26 września będzie otwierać wybrane sklepy w niedziele objęte zakazem handlu. Właściciel sklepów podpisał umowę z InPostem.
więcej
|
Desperados i Żabka ze wspólną promocją
Wystartowała nowa promocja piwa Desperados (Grupa Żywiec). Za 15 piw można odebrać bilet wstępu na kolejną kultową imprezę spod znaku tej marki. Akcja trwa do 5 października wyłącznie w sklepach Żabka, wspiera ją szeroka kampania digitalowa.
więcej
|
Alpro wydało książkę, w której można zasadzić zioła
“Roślinne przepisy wielkich” to książka kulinarna wydana przez Alpro, producenta żywności i napojów na bazie roślin. Niektóre kartki wykonano z organicznego papieru - wyrastają z nich zioła m.in. bazylia.
więcej
|
Fotograf Jan Kriwol w Gifted
Do grona twórców reprezentowanych przez impresariat Gifted dołączył fotograf Jan Kriwol.
więcej
|
10 przewag konferencji online Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne. Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody! Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium sierpnia. Kolejny znakomity wynik Wirtualnemedia.pl
Liderem sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów jest portal Wirtualna Polska z wynikiem 4,7 tys. powołań. Portal wyprzedził Onet i Rzeczpospolitą. Kolejny miesiąc w czołówce najczęściej cytowanych mediów w Polsce są Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Umorzono większość pożyczki Heliosa
Polski Fundusz Rozwoju umorzył prawie 3,13 mln zł, które pożyczył należącej do Agory spółce Helios SA. Pozostała część pożyczki - ponad 1,9 mln zł - będzie płatna w dziesięciu równych kwartalnych ratach.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" organizuje akcję poparcia dla więzionego Andrzeja Poczobuta
W najbliższą sobotę, 25 września, na warszawskim Pałacu Kultury i Nauki wyświetlony zostanie wizerunek Andrzeja Poczobuta, dziennikarza więzionego od sześciu miesięcy przez reżim Aleksandra Łukaszenki. Akcję organizuje „Gazeta Wyborcza” (Agora). Poczobut jest współpracownikiem tego tytułu, ale także działaczem Związku Polaków na Białorusi.
więcej
|
Trump żąda od "New York Times" i swojej bratanicy 100 mln dolarów
Były prezydent Donald Trump pozwał redakcję dziennika "New York Times" i swą bratanicę, Mary L. Trump, za ujawnienie w 2018 r. wrażliwych danych dot. jego podatków - podał amerykański portal informacyjny Daily Beast. W ocenie Trumpa stanowiło to złamanie prawa umów.
więcej
|
Adam Torchała pożegnał się z Bankierem i ,,Pulsem Biznesu"
Po 7 latach pracy z redakcją Bankier.pl i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) rozstał się dziennikarz Adam Torchała.
więcej
|
Fundacja Ocalenie publikuje rozmowy z grupą uchodźców i uchodźczyń z Usnarza Górnego
Fundacja Ocalenie od 3 września pozostaje w regularnym kontakcie telefonicznym z przetrzymywanymi w Usnarzu Górnym uchodźczyniami i uchodźcami z Afganistanu. Dotychczas w trosce o bezpieczeństwo przetrzymywanych osób nie ujawniano tej informacji.
więcej
|
|
|
Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium sierpnia. Kolejny znakomity wynik Wirtualnemedia.pl
Liderem sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów jest portal Wirtualna Polska z wynikiem 4,7 tys. powołań. Portal wyprzedził Onet i Rzeczpospolitą. Kolejny miesiąc w czołówce najczęściej cytowanych mediów w Polsce są Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Facebook podpisał umowy licencyjne z australijskimi firmami medialnymi. Niektórzy nadawcy zostali pominięci
Facebook Inc poinformował australijskich wydawcom, że zakończył negocjowanie umów licencyjnych - podała agencja Reuters. Nastąpiło to zaledwie sześć miesięcy po uchwaleniu prawa, które ma zmusić gigantów technologicznych do płacenia za treści informacyjne.
więcej
|
Na całym świecie spada wolność słowa wśród internautów
Według raportu waszyngtońskiej organizacji pozarządowej Freedom House wolność słowa i wyboru użytkowników sieci spada w skali całego świata. Rządy coraz częściej represjonują wypowiedzi internautów i wzrasta poziom dezinformacji.
więcej
|
Viaplay pojawi się w Niemczech i Wielkiej Brytanii, 12 mln subskrybentów do 2025 roku
NENT Group zapowiedział, że platforma streamingowa Viaplay do 2023 roku zostanie uruchomiona na pięciu kolejnych rynkach, m.in. w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Do końca 2025 roku Viaplay ma mieć ok. 12 mln subskrybentów, a wpływy NENT Group mają rosnąć o ok. 20 proc. rocznie.
więcej
|
Allegro Smart!: w promocji dostawy kurierskie już od 40 zł
Allegro uruchamia promocję, w ramach której przy dostawach kurierskich w programie Allegro Smart! minimalna wartość zamówienia zostanie obniżona z 80 do 40 zł.
więcej
|
Dzieci widzą na TikToku dezinformacje na temat COVID-19
Firma ratingowa NewsGuard wykazała w opublikowanym właśnie raporcie, że dzieci i nastolatki są atakowane błędnymi informacjami na temat COVID-19 na platformie TikTok. Dzieje się tak w ciągu kilku minut od utworzenia nowego konta, niezależnie od tego, czy aktywnie angażują się w filmy na platformie, czy nie.
więcej
|
Facebook prezentuje Portal Go i Portal+
Mark Zuckerberg zaprezentował dwa nowe urządzenia do wideorozmów Facebooka. To inteligentne ekrany Portal Go i Portal+.
więcej
|
Google kupi w Nowym Jorku biurowiec za 2,1 mld dolarów. "Historyczna inwestycja"
Google ogłosił we wtorek, że kupi biurowiec w Nowym Jorku za 2,1 mld dolarów. Jeśli transakcja dojdzie do skutku będzie jedną z największych tego typu w tym mieście, co daje nadzieję kulejącemu przez pandemię koronawirusa rynkowi nieruchomości.
więcej
|
Onet z reportażem multimedialnym #Bałtyk
W czwartek w Onecie (Ringier Axel Springer Polska) premierę będzie miał reportaż multimedialny #Bałtyk. Poruszy temat Morza Bałtyckiego, nie tylko od strony walorów turystycznych, ale przede wszystkim zagrożeń ekologicznych i pomysłów na jego ochronę.
więcej
|
Netflix za darmo na zachętę. Platforma oferuje Kenijczykom gratisowy abonament mobilny
Netflix oferuje widzom w Kenii bezpłatny plan, który pozwoli im bezpłatnie korzystać przez kilka najbliższych tygodni z około jednej czwartej katalogu streamera.
więcej
|
TikTok to efektywna platforma mediowa. Przekonała się o tym marka CCC
TikTok posiada niezwykle unikalną społeczność, która w dużej części nie korzysta z innych platform. To pozwala markom dotrzeć do nowej grupy odbiorców i tym samym zwiększyć swoją sprzedaż. Kluczowe jest odpowiednie podejście do komunikacji - oparte na działaniach organicznych połączonych ze wsparciem płatnym. Jak prowadzenie konta biznesowego wygląda z perspektywy marki CCC? O pierwszych krokach na platformie i bieżącej komunikacji z jej użytkownikami opowiada Michał Bednarek, Global Content & Influencer Marketing Team Leader w CCC.
więcej
|
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze tabletu do pracy mobilnej? Nowoczesny tablet z klawiaturą i rysikiem może być znakomitym biznesowym rozwiązaniem, które sprawdzi się w mobilnej pracy. Na jakie parametry zwracać uwagę przy wyborze nowego urządzenia, aby mieć pewność, że zapewni nam niezawodność i wydajność? Sprawdzamy je na przykładzie MatePad 11, najnowszego tabletu w ofercie Huawei. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Agnieszka Sora na czele IAA Polska
Agnieszka Sora z GfK została pierwszą kobietą na stanowisku prezes IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Została wybrana na kadencję 2021-2023. Jej kontrkandydatem był Jovan Protić z RASP.
więcej
|
|
|