|
|
|
|
|
|
|
TVP i Polsat zapłaciły więcej podatku dochodowego niż TVN, a spółki Amazona niż Google i Facebook. Na czele Play i Allegro
W branży mediów, technologii i telekomunikacji najwięcej podatku dochodowego za ub.r., po ponad 200 mln zł, zapłaciły operator sieci Play i Allegro.pl. Telewizja Polska i Polsat oddały fiskusowi nieco więcej niż TVN, bardzo mało w porównaniu do przychodów zapłaciły Orange Polska i T-Mobile Polska, a nic nie zapłaciły m.in. Cinkciarz.pl i Empik - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Platformy OTT zastąpią sieci kablowe? ,,Wiele razy grzebano nas w głębokim grobie"
W Łodzi zakończyła się konferencja Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, organizacji zrzeszającej sieci kablowe. Jednym z dominujących tematów była rywalizacja operatorów z platformami streamingowymi. Szef KRRiT zasugerował, że powinno dojść do zmian w przepisach, które zakończyłyby „wyniszczającą wojnę”.
więcej
|
Rekordowe wyniki ,,Magia nagości. Polska" w Zoom TV. W przyszłym roku drugi sezon
Pierwszy sezon nowego programu Zoom TV „Magia nagości. Polska” oglądało średnio 229 tys. widzów. Cykl miał kilkukrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników stacji. Drugi sezon produkcji ma trafić do Zoom w przyszłym roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
HBO Max w Polsce na początku przyszłego roku
Serwis streamingowy HBO Max ogłosił we wtorek, że w początkowej fazie wprowadzania serwisu do Europy, uruchomiony on zostanie na 27 rynkach. W Polsce platforma ma pojawić się na początku 2022 roku.
więcej
|
TVN24 laureatem nagrody Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej
Kanał informacyjny TVN24 otrzymał nagrodę „Honorowego Tytanowego Oka” na gali Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej podczas konferencji tej organizacji zrzeszającej operatorów kablowych.
więcej
|
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4 proc. Polsat i Ferrero liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,09 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Ferrero - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Jest pierwszy teaser serialu "Ród smoka", spin-offu "Gry o tron"
HBO opublikowało pierwszy teaser serialu HBO "Ród smoka", którego akcja rozgrywa się 200 lat przed czasami, w których osadzona jest "Gra o tron".
więcej
|
Vincent TV wchodzi na brytyjski rynek. Będzie współpracować z Sony i Stellify
Vincent TV, holendersko-belgijski producent programów telewizyjnych, uruchomił swój oddział w Wielkiej Brytanii. Firma nawiązała współpracę z Sony Pictures Television i Stellify Media przy pilotażowym programie telewizyjnym dla dużego nadawcy.
więcej
|
10 przewag konferencji online Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne. Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody! Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Awaria Facebooka przypomniała markom, że nie warto opierać komunikacji tylko na jego platformach
Największa w historii awaria platform Facebooka zafundowała internautom podróż do okresu sprzed globalnych mediów społecznościowych, natomiast dla firm i celebrytów była przestrogą, że nie warto komunikacji opierać tylko na tych platformach. - Lekcją, jaką wszyscy powinniśmy wyciągnąć z tej sytuacji jest dywersyfikacja kanałów dotarcia i kontaktu z klientem - uważa Ewelina Kapuścińska z Cube Group.
więcej
|
KTS Weszło chce sprzedać akcje za 4,5 mln zł, inwestorzy będą współdecydować o klubie
Ponad 12 tys. osób zadeklarowało łącznie więcej niż 22 mln zł na akcje kluby piłkarskiego KTS Weszło, za którym stoi Krzysztof Stanowski, współtwórca Grupy Weszło i Kanału Sportowego. 13 października klub zacznie sprzedaż swoich walorów. - Nos mi podpowiada, że szykuje się fajny projekt i że ludzie w niego wierzą. Myślę, że szybko uzbieramy dozwolone 4,5 mln zł - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Stanowski.
więcej
|
Paweł Piątek na czele wszystkich spółek Danone w Polsce
Paweł Piątek został dyrektorem generalnym wszystkich spółek Danone w Polsce - Żywiec Zdrój, Danone i Nutricii. To pierwszy raz, kiedy korporacja powierza tak szeroki zakres kompetencji zarządczych jednej osobie.
więcej
|
Agencja Heart&Brain z działem mediowym, na czele Roman Domina
Agencja reklamowa Heart&Brain utworzyła dział mediowy. Pokieruje nim Roman Domina, obecny szef analityki. Szefem spółki e-commercowej jest Artur Suligowski, wcześniej związany z Zalando Lounge.
więcej
|
Nowa kampania Free Now "dla kleru i queeru", "dla LGBT i 500+"
Wystartowała najnowsza kampania aplikacji przewozowej i mobilności miejskiej, Free Now pod hasłem "Dla różnych i równych podróżnych", która podkreśla wartości marki jakimi są inkluzywność, równość i wolność. Kreacje oddział marketingu Free Now przy współpracy z agencją Leo Burnett.
więcej
|
Sigma Bis, Media Group i inni walczą w przetargu mediowym Kancelarii Premiera
Pięć ofert wpłynęło w przetargu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów dotyczącym zakupu przestrzeni reklamowej w prasie i w internecie do kampanii przez nią realizowanych. Według ustaleń Wirtualnemedia.pl są wśród nich oferty od Media Group, Effective Media i Sigma Bis.
więcej
|
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4 proc. Polsat i Ferrero liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,09 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Ferrero - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Bank Pekao promuje pożyczki w kampanii ,,Sprawdź, o ile mniej możesz płacić!"
Pod hasłem „Sprawdź, o ile mniej możesz płacić!” Bank Pekao promuje tanią pożyczkę konsolidacyjną oraz bezpłatne Konto Przekorzystne.
więcej
|
Adam Sierociński w zespole kreacji Feeders
Adam Sierociński dołączył do agencji reklamowej Feeders na stanowisko deputy creative director.
więcej
|
Ewa Wachowicz będzie reklamować kosmetyki AA
Producentka, dziennikarka i prezenterka telewizyjna Ewa Wachowicz, była Miss Polonia, została ambasadorką marki kosmetyków AA (należącej do firmy Oceanic).
więcej
|
Czajkowska, Żark, Więckowska, Miksiewicz i Ruminiak awansują w Publicis Worldwide
W agencji reklamowej Publicis Worldwide Polska na wyższe stanowiska awansowani zostali Katarzyna Czajkowska, Klaudia Żark, Marta Więckowska, Zuzanna Miksiewicz i Mateusz Ruminiak.
więcej
|
Związkowa Alternatywa informuje o dramacie w lotnictwie na billboardach w Warszawie
Billboardy związku zawodowego Związkowa Alternatywa dotyczące dramatycznej sytuacji w lotnictwie pojawiły się w centrum Warszawy.
więcej
|
Marek Malinowski i Michał Pawluk w SoftArchitect
Z początkiem października br. SoftArchitect rozbudowuje zespół technologiczno-badawczy. Do firmy dołącza Marek Malinowski obejmując stanowisko dyrektora operacyjnego po Michale Pawluku, który przechodzi na stanowisko dyrektora technologicznego.
więcej
|
Stadler Form nową kampanię promuje oczyszczacz powietrza (wideo)
Pod hasłem "Jestem Roger. Sprawię, że odetchniesz z zachwytu" rozpoczęła się kampania wizerunkowa Stadler Form (DLF). Jej celem jest również promocja nowego modelu flagowego produktu marki - oczyszczacza powietrza Roger. Za działania ATL i digital odpowiada agencja Opus B.
więcej
|
Jakub Wolny przedłużył umowę sponsorską z Greinplast
Firma Greinplast, produkująca chemię budowlaną, przedłużyła umowę sponsorską ze skoczkiem narciarskim Jakubem Wolnym.
więcej
|
Legia Warszawa z kolejną odsłoną kampanii o powrocie do Ligi Europy
Legia Warszawa zrealizowała kolejny etap kampanii pod hasłem „We Are Back” podkreślającej powrót klubu po 5 latach przerwy do fazy grupowej rozgrywek europejskich. Akcja była prowadzona w Warszawie.
więcej
|
TikTok to efektywna platforma mediowa. Przekonała się o tym marka CCC TikTok posiada niezwykle unikalną społeczność, która w dużej części nie korzysta z innych platform. To pozwala markom dotrzeć do nowej grupy odbiorców i tym samym zwiększyć swoją sprzedaż. Kluczowe jest odpowiednie podejście do komunikacji - oparte na działaniach organicznych połączonych ze wsparciem płatnym. Jak prowadzenie konta biznesowego wygląda z perspektywy marki CCC? O pierwszych krokach na platformie i bieżącej komunikacji z jej użytkownikami opowiada Michał Bednarek, Global Content & Influencer Marketing Team Leader w CCC. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Rafał Brzoska żąda usunięcia z "Gazety Wyborczej" tekstu o swoich cypryjskich spółkach i grozi procesem. ,,Pomoc prawna w pełnym zakresie"
Redakcja „Gazety Wyborczej” otrzymała we wtorek list adwokacki, w którym prawnik Rafała Brzoski, prezesa InPostu, wzywa do zaprzestania naruszania dobrego imienia swojego klienta. Domaga się też - jak nieoficjalnie ustaliliśmy - usunięcia ostatnich tekstów dotyczących interesów Brzoski prowadzonych na Cyprze. - Jeśli warunki nie zostaną spełnione, będzie pozew - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPostu.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" najbardziej straciła wśród dzienników w sierpniu, ,,Puls Biznesu" zyskał najwięcej
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w sierpniu br. było o 8,79 proc. niższe niż w sierpniu 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Marek Frąckowiak prezesem Izby Wydawców Prasy
Izba Wydawców Prasy wybrała władze na kolejną kadencję. Prezesem został Marek Frąckowiak, który połączy funkcję ze stanowiskiem dyrektora generalnego IWP. Jego wiceprezesami będą Jerzy Baczyński, Zbigniew Benbenek i Tomasz Namysł. Dotychczasowy prezes IWP Bogusław Chrabota został wiceprezesem ds. zagranicznych.
więcej
|
Ilość nieprawdziwych informacji będzie rosła. ,,Coraz częściej żyjemy w subiektywnych bańkach"
Dezinformacja oraz ilość nieprawdziwych informacji będzie rosła - przekonywali paneliści podczas Kongresu 590. Wskazywali m.in., że coraz częściej żyjemy w subiektywnych bańkach, które wpływają na odbiór świata, przez co możemy być bardziej podatni na dezinformację.
więcej
|
PAP ma 90 proc. pokrycia informacji dziennych w polskich mediach. "To pokazuje, jak duży wpływ mamy na opinię publiczną w Polsce"
Najważniejsza była i jest dla nas wiarygodność - mówił na Kongresie 590 prezes Polskiej Agencji Prasowej Wojciech Surmacz. Zaznaczył, że PAP dysponuje obecnie "usługą 360stopni" i jest w stanie kompleksowo obsłużyć nie tylko media, ale też koncerny prywatne czy spółki Skarbu Państwa.
więcej
|
Dziennikarka TVP Paulina Guzik z Nagrodą ,,Ślad" im. Bp. Jana Chrapka
Dziennikarka redakcji katolickiej Telewizji Polskiej Paulina Guzik została uhonorowana Nagrodą Dziennikarską „Ślad” im. Bp. Jana Chrapka. Nagrodę specjalną za całokształt dziennikarskiej pracy otrzymał z kolei publicysta „Gazety Wyborczej” Jan Turnau.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" krytykowana za cytowanie białoruskiej straży granicznej
Na portalu „Gazety Wyborczej” (Agora) pojawił się tekst oparty na komunikacie białoruskiej straży granicznej o domniemanym pobiciu Syryjczyków przez polskich funkcjonariuszy. Część dziennikarzy skrytykowała „GW”, zarzucając powtarzanie białoruskiej propagandy. - Tytuł na Wyborczej.pl jest źle zredagowany. Powinno być, jak w przypadku TVP, wyraźne zastrzeżenie, że jest to element propagandy - przyznał Paweł Wroński z „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
Donald Trump wypadł z listy najbogatszych Amerykanów - po raz pierwszy od 25 lat
W tym roku, po raz pierwszy od 25 lat, Donald Trump nie znalazł się na liście 400 najbogatszych Amerykanów magazynu "Forbes". Od początku pandemii, jak szacuje "Forbes", majątek byłego prezydenta USA skurczył się o około 600 mln dolarów.
więcej
|
Adam Torchała: z Bankier.pl do Far From Home
Do zespołu firmy Far From Home dołączył Adam Torchała, będzie odpowiadał za relacje inwestorskie. Poprzednio pracował w Bankier.pl i „Pulsie Biznesu”.
więcej
|
Burda będzie wydawać magazyn ,,Ucz Się i Baw z TVP ABC"
Od 7 października portfolio Burda Media Polska powiększy się o tytuł prasowy „Ucz Się i Baw z TVP ABC”. Wcześniej miesięcznik wydawała Edipresse Polska.
więcej
|
Daniela Werbeniec z ,,Gazety Wyborczej" laureatką nagrody INMA ,,30 Under 30"
Menadżerka projektów medialnych i edukacyjnych Fundacji Gazety Wyborczej, współtwórczyni Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej” (Agora) Daniela Werbeniec – jako pierwsza i jedyna osoba z Polski – znalazła się w gronie zwycięzców tegorocznej edycji nagrody „30 Under 30” organizowanej przez International News Media Association (INMA).
więcej
|
Reporterzy bez Granic: będą kolejne skargi w sprawie Pegasusa
Dziennikarze będą składali kolejne pozwy w sprawie izraelskiego programu szpiegującego Pegasus; to oprogramowanie mogło wpaść w ręce mafii i przestępców - mówi PAP Antoine Bernard, który z ramienia organizacji Reporterzy bez Granic (RSF) w paryskim sądzie prowadzi sprawy dziennikarzy podsłuchiwanych z pomocą Pegasusa.
więcej
|
HFPC interweniuje ws. wejścia policji do mieszkania dziennikarza ,,Gazety Wyborczej"
Helsińska Fundacja Praw Człowieka wystosowała pismo do Komendanta Stołecznego Policji, w którym zaznacza, że wejście policji do domu dziennikarza „Gazety Wyborczej” Piotra Bakselerowicza i zarekwirowanie jego sprzętu „budzą głęboki niepokój”.
więcej
|
|
|
TVP i Polsat zapłaciły więcej podatku dochodowego niż TVN, a spółki Amazona niż Google i Facebook. Na czele Play i Allegro
W branży mediów, technologii i telekomunikacji najwięcej podatku dochodowego za ub.r., po ponad 200 mln zł, zapłaciły operator sieci Play i Allegro.pl. Telewizja Polska i Polsat oddały fiskusowi nieco więcej niż TVN, bardzo mało w porównaniu do przychodów zapłaciły Orange Polska i T-Mobile Polska, a nic nie zapłaciły m.in. Cinkciarz.pl i Empik - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Awaria Facebooka przypomniała markom, że nie warto opierać komunikacji tylko na jego platformach
Największa w historii awaria platform Facebooka zafundowała internautom podróż do okresu sprzed globalnych mediów społecznościowych, natomiast dla firm i celebrytów była przestrogą, że nie warto komunikacji opierać tylko na tych platformach. - Lekcją, jaką wszyscy powinniśmy wyciągnąć z tej sytuacji jest dywersyfikacja kanałów dotarcia i kontaktu z klientem - uważa Ewelina Kapuścińska z Cube Group.
więcej
|
KTS Weszło chce sprzedać akcje za 4,5 mln zł, inwestorzy będą współdecydować o klubie
Ponad 12 tys. osób zadeklarowało łącznie więcej niż 22 mln zł na akcje kluby piłkarskiego KTS Weszło, za którym stoi Krzysztof Stanowski, współtwórca Grupy Weszło i Kanału Sportowego. 13 października klub zacznie sprzedaż swoich walorów. - Nos mi podpowiada, że szykuje się fajny projekt i że ludzie w niego wierzą. Myślę, że szybko uzbieramy dozwolone 4,5 mln zł - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Stanowski.
więcej
|
Była product manager zarzuciła Facebookowi świadome szkodzenie dzieciom i wzmacnianie podziałów społecznych
Produkty Facebooka szkodzą dzieciom, zaogniają podziały społeczne i osłabiają demokrację. Szefostwo firmy wie, jak temu zaradzić, ale przedkłada zyski nad dobro ludzi - powiedziała we wtorek w Senacie była menedżerka Facebooka Frances Haugen.
więcej
|
Tomasz Bączek head of brand departamentu marketingu Wakacje.pl
Tomasz Bączek 18 października obejmie stanowisko head of brand w departamencie marketingu Wakacje.pl (Grupa Wirtualna Polska) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Koreański dostawca internetu pozywa Netfliksa. Chodzi o "Squid Game"
Dostawca internetu w Korei Południowej SK Broadband pozwał Netfliksa z powodu przeciążenia sieci i związanych z tym dodatkowych kosztów. Wszystko przez gigantyczną popularność serialu "Squid Game".
więcej
|
Zalando inwestuje w ekologiczną modę
Niemiecka platforma fashion wprowadza nowe modele biznesowe i innowacje przyjazne dla środowiska. Chce przyspieszyć przejście branży modowej na obieg zamknięty. Główny cel to przedłużenie do 2023 roku żywotności co najmniej 50 milionów artykułów modowych.
więcej
|
Answear.com ze wzrostem wpływów o 72 proc.
Przychody ze sprzedaży internetowego sklepu odzieżowego Answear. com według sprawozdawczości MSSF wzrosły w trzecim kwartale 2021 roku o 72 proc. rdr, do 155 mln zł - poinformowała spółka we wstępnych danych.
więcej
|
Klienci Hebe za zakupy mogą płacić z opóźnieniem
Sieć drogerii Hebe (Jeronimo Martins Polska) nawiązała współpracę z platformą Twisto. Dzięki temu klienci mają możliwość odroczenia zapłaty za zakupy w sklepie internetowym hebe.pl.
więcej
|
Wyciekły dane 1,5 mld użytkowników Facebooka
Hakerzy chcą sprzedać dane osobowe pochodzące z 1,5 miliarda kont użytkowników Facebooka.
więcej
|
Kelly Campbell odwołana z funkcji prezesa Hulu
Prezesem platformy streamingowej Hulu nie jest już Kelly Campbell. Firma poinformowała, że odchodzi z niej w trybie natychmiastowym. Campbell swoją funkcję pełniła przez niespełna dwa lata.
więcej
|
Marcin Szul dyrektorem finansowym home.pl
Do zarządu firmy home.pl dołączył Marcin Szul, obejmując stanowisko dyrektora finansowego. Wcześniej pracował m.in. w Play, Orange Polska i UPC Polska.
więcej
|
10 przewag konferencji online Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne. Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody! Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Po pandemii kupujemy tańsze jedzenie z oszczędności
64 proc. mieszkańców z 21 krajów z całego świata przyznaje, że planuje zakupy spożywcze i robi je z wcześniej przygotowaną listą - wynika z międzynarodowego badania sieci IRIS, którego polską część przeprowadziła agencja badawcza ARC Rynek i Opinia. Niemal co trzecia osoba po pandemii zaczęła wybierać tańsze produkty spożywcze z oszczędności.
więcej
|
Anna Stawiska, Agnieszka Murawska, Kaja Żarkowska i Filip Jasiński w zespole badawczym IQS
Pion badawczy firmy IQS wzmocnili: Anna Stawiska jako business unit dyrektor, Agnieszka Murawska jako research executive, Filip Jasiński na stanowisku research project managera oraz Kaja Żarkowska, która została zatrudniona na stanowisku asystentki działu badawczego.
więcej
|
Marek Malinowski i Michał Pawluk w SoftArchitect
Z początkiem października br. SoftArchitect rozbudowuje zespół technologiczno-badawczy. Do firmy dołącza Marek Malinowski obejmując stanowisko dyrektora operacyjnego po Michale Pawluku, który przechodzi na stanowisko dyrektora technologicznego.
więcej
|
|
|