|
|
|
|
|
|
|
Polsat nie chce audytu fuzji danych Nielsena z Gemiusem. "Nadawcy zaakceptowali to badanie"
Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV chce audytu fuzji danych o oglądalności tv poza domem (tzw, viewing OOH) Gemiusa z danymi Nielsena. Wyniki mogłyby być już wiosną 2022 roku. Przeciwny ma być temu Polsat. - Rynek w bólach, ale jednak przełknął cały ten pomysł o wliczaniu danych o oglądalności tv poza domem, a oni teraz wetują możliwość jego weryfikacji. Jakby chcieli pokazać, że coś ukrywają albo wprost komunikują, że mają gdzieś resztę rynku. Siłą telewizji zawsze były jej badania - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z ekspertów z domów mediowych.
więcej
|
TVP1 i TVN liderami w październiku. Mecz Albania-Polska hitem
Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów w październiku br. była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Największą widownię zgromadziły eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2022 z Albanią, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Skargi do KRRiT na materiał ze sceną z planu szwedzkiego serialu w "Wiadomościach"
Czternaście skarg wpłynęło do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na materiał „Wiadomości” dotyczący imigracji, w którym wykorzystano nagranie z planu zdjęciowego serialu Netflixa.
więcej
|
805 tys. widzów drugiego sezonu serialu ,,Szadź" w TVN
Drugi sezon serialu „Szadź” w TVN ogląda średnio 805 tys. widzów, o 400 tys. osób mniej niż pokazywana rok temu pierwsza odsłona produkcji. Produkcja daje stacji trzecie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Koniec zdjęć do ,,Tajemnicy zawodowej 2", premiera wkrótce w Player.pl i TVN
Zakończyły się zdjęcia do drugiego sezon serialu „Tajemnica zawodowa”, którego premiera w TVN i Player.pl odbędzie się wkrótce. Do obsady nowych odcinków dołączyli Katarzyna Herman, Dorota Chotecka, Marcin Czarnik, Karolina Porcari i Mateusz Rusin.
więcej
|
Puchar Świata kobiet w biegach narciarskich w telewizji Metro
Należąca do TVN Grupy Discovery naziemna telewizja Metro pokaże zawody Pucharu Świata kobiet w biegach narciarskich. Pierwsza transmisja w piątek 26 listopada.
więcej
|
,,Totalne remonty Szelągowskiej" straciły 430 tys. widzów, TVN wiceliderem w 16-49
Trzeci sezon programu „Totalne remonty Szelągowskiej” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 794 tys. widzów, o 430 tys. osób mniej niż pierwszy sezon pokazywany rok temu. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pozycję wicelidera w 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP1 i TVN liderami w zeszłym tygodniu. ,,M jak miłość" i ,,Rolnik szuka żony" hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz dziennik TVN „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Jarosław Olechowski tłumacząc wpadkę "Wiadomości", wytyka błąd TVN24 sprzed 12 lat
Szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosław Olechowski, wyjaśniając wykorzystanie w "Wiadomościach" TVP kadrów z serialu Netfliksa, przypominał, że w 2009 roku w TVN24 zdjęcia z serialu "Lost" opisano jako prawdziwe zdarzenia.
więcej
|
7 grzechów głównych marketera w planowaniu strategii content marketingowej O content marketingu mówi się dużo do tego stopnia, że hasło wymyślone przez Billa Gates’a w 1996 r., czyli „Content is King”, było i jest tyle razy odmieniane przez przypadki, że przestało być już zaskakujące czy stale używane w żargonie branżowym. Niemniej content króluje w planach strategicznych i królować będzie. A kto nie uwzględni w swoich media planach tego narzędzia, straci, zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koronawirus a praca w mediach. Redakcje wprowadzą nowe obostrzenia?
W zeszłym roku, kiedy mieliśmy do czynienia z największymi dobowymi przyrostami zachorowań, wiele redakcji i podmiotów wydawniczych wprowadziło system pracy zdalnej oraz inne obostrzenia sanitarne. Czy teraz coś się zmieni? - Mamy przygotowane różne scenariusze działań - mówi rzecznik prasowy RMF. O to, czy planowane są nowe rozwiązania w tym zakresie zapytaliśmy także m.in. Polsat, Ringier Axel Springer, wydawnictwo Bauer i grupę Eurozet. Z naszych rozmów z przedstawicielami kilku największych nadawców w Polsce wynika, że firmy decydują się na przedłużenie obostrzeń z zeszłego roku i na razie wstrzymują się z decyzją o zmianach w tym zakresie.
więcej
|
|
5000. wydanie "Poplisty" w RMF FM. Poprowadzi ją trzech prezenterów stacji
Po 20 latach nadawania "Poplisty" RMF FM zaprasza na jej 5000. wydanie. Specjalny program poprowadzą Darek Maciborek, Marcin Jędrych i Mateusz Opyrchał. Piosenki do tego notowania wybiorą słuchacze stacji.
więcej
|
|
Wpływy Radia VOX FM 10 proc. w dół, 1,5 mln zł na dywidendę
Spółka Eska Rock nadająca Radio VOX FM w ub.r. zanotowała spadek wpływów o 9,7 proc. do 5,85 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,82 do 1,49 mln zł.
więcej
|
|
RMF FM na czele w Częstochowie. Awans Radia Jura
Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio ZET i RMF MAXXX - wynika z fali badań słuchalności radia za drugi i trzeci kwartał 2021 roku.
więcej
|
|
Ponad
190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu.
Działania SEO dla Netia.pl - case study
W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego
miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze
współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts.
Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Polsat nie chce audytu fuzji danych Nielsena z Gemiusem. "Nadawcy zaakceptowali to badanie"
Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV chce audytu fuzji danych o oglądalności tv poza domem (tzw, viewing OOH) Gemiusa z danymi Nielsena. Wyniki mogłyby być już wiosną 2022 roku. Przeciwny ma być temu Polsat. - Rynek w bólach, ale jednak przełknął cały ten pomysł o wliczaniu danych o oglądalności tv poza domem, a oni teraz wetują możliwość jego weryfikacji. Jakby chcieli pokazać, że coś ukrywają albo wprost komunikują, że mają gdzieś resztę rynku. Siłą telewizji zawsze były jej badania - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z ekspertów z domów mediowych.
więcej
|
McDonald's i Mata: poprawa wizerunku, ale sprzedaż stoi
Kampania McDonald's z raperem Matą była dla sieci fastfoodów strzałem w dziesiątkę tylko w grupie wiekowej 18-29 lat. Jednocześnie odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały.
więcej
|
Group One otwiera agencję Game Changer dla gamingu i e-sportu. Na czele Tomasz Przeździecki
Group One tworzy nową spółkę Game Changer, nastawioną na obsługę branży gamingu i e-sportu. CEO agencji został Tomasz Przeździecki.
więcej
|
Maspex przejmuje właściciela marek Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols
Grupa Maspex - właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz - podpisała warunkową umowę z Roust Corporation na zakup jej spółki zależnej CEDC, do której należą marki Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols.
więcej
|
Facebook wybrał Spark Foundry na globalną agencję mediową
Facebook zakończył trwający od siedmiu miesięcy przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy wybrał agencję mediową Spark Foundry należącą do Publicis Groupe.
więcej
|
Daniel Rogiński general managerem Zalando
Daniel Rogiński objął z początkiem listopada stanowisko general managera platformy Zalando na Polskę i Czechy. Ostatnio pracował w sieci Drogerii Natura.
więcej
|
Michał Taranta digital directorem w Mediabrands
Do zespołu strategicznego grupy Mediabrands (należą do niej m.in. agencje mediowe UM i Initiative) dołączył Michał Taranta obejmując nowo utworzone stanowisko digital directora. Ostatnio pracował w TVN Media.
więcej
|
RTB House kupuje NapoleonCat, prezesem dalej Grzegorz Berezowski
Firma marketingu internetowego RTB House przejęła spółkę NapoleonCat oferującą w modelu SaaS narzędzia do usprawnieniu i automatyzacji komunikacji w mediach społecznościowych. Nowy właściciel nie zdecydował się na żadne zmiany w zarządzie spółki.
więcej
|
Carrefour już rozpoczął przedświąteczne działania reklamowe
Wystartowała nowa kampania gwiazdkowej oferty Carrefoura pod hasłem „Dla każdego coś wymarzonego”. Akcję przygotowały Saatchi & Saatchi, K2 Create, Dynamo i Prodigious.
więcej
|
Turecki koszykarz zagrał mecz w butach Nike podpisanych ,,wykonane rękoma niewolników"
Enes Kanter, turecki koszykarz reprezentujący w NBA barwy Boston Celtics, w meczu z Hornets zamanifestował swój sprzeciw wobec warunków pracy w chińskich zakładach produkujących dla Nike. Na swoich butach tej marki miał napisane „Wykonane rękoma niewolników” i „Nigdy więcej wymówek”, „Współczesne niewolnictwo”, „Nike to hipokryci”.
więcej
|
Agnieszka Patejczyk dyrektorką sprzedaży w Dax Cosmetics
Agnieszka Patejczyk objęła stanowisko dyrektorki sprzedaży w firmie Dax Cosmetics, do której należą takie kosmetyczne marki, jak Yoskine, Celia, Dax Sun.
więcej
|
Herbapol Polana z pierwszą w historii kampanią reklamową (wideo)
Marka Herbapol Polana wystartowała z pierwszą w swojej historii kampanią reklamową, która obejmuje m.in. telewizję i internet. Przygotowały ją dom produkcyjny Highnoon i dom mediowy MediaCom.
więcej
|
Tobiasz Piątkowski w dziale marketingu Movie Games
Tobiasz Piątkowski objął funkcję art directora w Movie Games, spółce NewConnect produkującej i wydającej gry wideo.
więcej
|
Ancymony realizują kampanię ,,Zapanuj nad pogodą z Dębicą"
Ancymony realizują kolejną kampanię dla marki Dębica pod hasłem „Zapanuj nad pogodą z Dębicą". W ramach kampanii przewidziane są publikacje reklam odsłonowych na portalach i w mediach społecznościowych, a także emisja filmów na Youtube.
więcej
|
,,Pawełek - bohater domu" w reklamie Resideo
Firma Resideo ruszyła z nową europejską kampanią „Smart Trick" – bazującą na koncepcie "Komfort dla każdego z Resideo", prezentującą, jak nowoczesne rozwiązania grzewcze są dziś intuicyjne i dostępne dla każdego. Filarem kampanii jest spot „Pawełek – bohater domu”.
więcej
|
Startuje loteria gamingowa Warki
Wwystartowała loteria marki piwa Warka (Grupa Żywiec). Stawką są wyjazdy na Intel Extreme Masters Katowice 2022 oraz konsole Xbox X-Series z limitowanej edycji Planet of Gamers by Didiusz. Partnerem aktywacji jest firma SPC Gear.
więcej
|
Maciej Klenkiewicz dyrektorem zarządzającym Nissana
Z początkiem listopada Maciej Klenkiewicz został powołany na nowego dyrektora zarządzającego Nissan Sales Central & Eastern Europe. Zastąpił na tym stanowisku Tomasza Latałę-Golisza, który odszedł z firmy.
więcej
|
W pandemii zadłużenie firm branży spotkań wzrosło o prawie 65 proc.
W czasie pandemii zadłużenie firm z branży spotkań-imprez-konferencji-targów (MICE) wzrosło o prawie 65 proc., czyli ponad 10 mln zł, do prawie 27 mln zł - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Rekordzista, spółka ze Śląska, ma do spłacenia leasing w wysokości ponad 9 mln zł.
więcej
|
Move Closer nawiązuje współpracę z Bankiem BNP Paribas
Firma technologiczna Move Closer poszerzyła portfolio klientów o Bank BNP Paribas.
więcej
|
eKomiksy w Empik Go - jedyna w Polsce oferta cyfrowych komiksów w abonamencie Do oferty abonamentowej Empik Go właśnie dołączyły eKomiksy. To pierwsza taka propozycja na polskim rynku wydawniczym. Aktualnie w aplikacji możemy przeczytać kilkadziesiąt tytułów. Sukcesywnie do katalogu będą dodawane nowe tytuły oraz takie, które nigdy wcześniej nie były publikowane na polskim rynku. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Wirtualna Polska wycofuje się z rozmów ws. kupna Gremi Media
Komplikuje się proces sprzedaży Gremi Media, wydawcy "Rzeczpospolitej" i "Parkietu". Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, z rozmów dotyczących kupna spółki wycofał się holding Wirtualna Polska.
więcej
|
Janina Jankowska po 40 latach odchodzi z SDP. ,,Skowroński mnie nie zatrzymywał"
Dziennikarka radiowa Janina Jankowska złożyła rezygnację z członkostwa w Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, z którym była związana od 1980 roku. Powodem jest m.in. wybór do władz związku rzeczniczki Ministerstwa Sprawiedliwości. - Decyzja jest przemyślana, podjęta bez emocji. Prezes Krzysztof Skowroński nie zatrzymywał mnie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Koronawirus a praca w mediach. Redakcje wprowadzą nowe obostrzenia?
W zeszłym roku, kiedy mieliśmy do czynienia z największymi dobowymi przyrostami zachorowań, wiele redakcji i podmiotów wydawniczych wprowadziło system pracy zdalnej oraz inne obostrzenia sanitarne. Czy teraz coś się zmieni? - Mamy przygotowane różne scenariusze działań - mówi rzecznik prasowy RMF. O to, czy planowane są nowe rozwiązania w tym zakresie zapytaliśmy także m.in. Polsat, Ringier Axel Springer, wydawnictwo Bauer i grupę Eurozet. Z naszych rozmów z przedstawicielami kilku największych nadawców w Polsce wynika, że firmy decydują się na przedłużenie obostrzeń z zeszłego roku i na razie wstrzymują się z decyzją o zmianach w tym zakresie.
więcej
|
,,Tygodnik Powszechny" zebrał 35 tys. zł na serwis o Afganistanie
Fundacja Tygodnika Powszechnego zebrała od darczyńców 35 tys. zł na specjalny serwis poświęcony Afganistanowi. Pojawią się w nim teksty m.in. Wojciecha Jagielskiego, Pawła Pieniążka czy Alishera Shahira i Masoomy Sultani - pary dziennikarzy, która uciekła z Afganistanu.
więcej
|
Prezes Towarzystwa Dziennikarskiego apeluje do policji o przestrzeganie przepisów i standardów gwarantujących wolność mediów
Prezes Towarzystwa Dziennikarskiego zwrócił się do Komendanta Głównego Policji o merytoryczne przygotowanie funkcjonariuszy, by odpowiednio obchodzili się z przedstawicieli mediów obecnymi na zgromadzeniach z okazji obchodów święta 11 listopada.
więcej
|
Klub korespondentów krytykuje brak przejrzystości i dostępu do wydarzeń olimpijskich w Pekinie
Zagraniczni dziennikarze mają ograniczony dostęp do przygotowań do Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, a organizatorzy wciąż nie ogłosili konkretnych zasad wjazdu i relacjonowania tej imprezy – oświadczył we wtorek Klub Korespondentów Zagranicznych w Chinach (FCCC).
więcej
|
Aleksandra Gieracka i Piotr Barejka we ,,Wprost"
Do redakcji portalu internetowego tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) dołączyli Aleksandra Gieracka i Piotr Barejka.
więcej
|
|
|
Kanał Sportowy będzie miał platformę streamingową od Redge Technologies
Platforma streamingowa Kanału Sportowego będzie oparta na rozwiązaniu technologicznym Redge Media. Platforma na ruszyć na początku 2022 roku.
więcej
|
ASZdziennik: Łukasz Jadaś redaktorem naczelnym, w zespole Zosia Sokołowicz i Paweł Mączewski
Funkcję redaktora naczelnego serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl (Grupa naTemat) objął Łukasz Jadaś. Niedawno do redakcji witryny dołączyli Zosia Sokołowicz i Paweł Mączewski.
więcej
|
Zmiana polityki prywatności Apple spowodowała niemal 10 mld dolarów strat dla największych platform społecznościowych
Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę analityczną Lotame opublikowanego na łamach Financial Times, zmiany wprowadzone przez Apple w polityce prywatności dla aplikacji na iPhone’y spowodowały 9,85 mld dolarów łącznych strat dla Snapa, Facebooka, Twittera i YouTube’a.
więcej
|
Daniel Rogiński general managerem Zalando
Daniel Rogiński objął z początkiem listopada stanowisko general managera platformy Zalando na Polskę i Czechy. Ostatnio pracował w sieci Drogerii Natura.
więcej
|
Bohaterka "Króla Tygrysów" Carole Baskin pozywa Netflix
Carole Baskin, widowni Netfliksa znana z dokumentu "Król Tygrysów" ("Tiger King”) wytoczyła przeciwko gigantowi streamingowemu pozew. Chce wycięcia wszystkich scen ze swoim udziałem z drugiej części "Króla Tygrysów", który ma zadebiutować na Netfliksie już 17 listopada.
więcej
|
Zoom wprowadza reklamy dla użytkowników korzystających z darmowej wersji aplikacji
Zoom testuje wyświetlanie reklam użytkownikom korzystającym z darmowego poziomu platformy. Reklamy wyświetlą się po zakończeniu połączenia wideokonferencji.
więcej
|
Poczta Polska pracuje nad aplikacją mobilną i panelem do zarządzania przesyłkami
We wtorek Poczta Polska podpisała umowę ze spółką swojej Grupy na opracowanie i wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, mającego ułatwiać klientom mobilne zarządzanie usługami. W ramach umowy powstać ma m.in. aplikacja na smartfony oraz multifunkcjonalny Panel Klienta – dla użytkowników stacjonarnych.
więcej
|
Rusza Pinterest TV. Transmisje live z możliwością zakupów
Platforma społecznościowa Pinterest chce wykorzystać rosnący trend live shopping, który już zyskał ogromną popularność w Chinach. Dlatego 8 listopada zadebiutuje z wydarzeniami zakupowymi na żywo za pośrednictwem nowej funkcjonalności Pinterest TV.
więcej
|
Allegro w promocji obniża cenę rocznego pakietu Smart! do 39 zł
W ramach promocji cena rocznego pakietu Allegro Smart! została obniżona z 49 do 39 zł. Ofertę można będzie aktywować do 23 grudnia.
więcej
|
Yahoo ostatecznie wycofał się z Chin z powodu trudnego ,,środowiska prawnego"
Amerykańska firma Yahoo ogłosiła we wtorek, że wycofała się z chińskiego rynku, a jej usługi nie są już dostępne dla użytkowników w Chinach kontynentalnych, z powodu coraz trudniejszego „środowiska biznesowego i prawnego” w tym kraju – przekazała agencja AP.
więcej
|
NBCUniversal udostępni dźwięki z "The Office" i "Shreka" użytkownikom Snapchata
Spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat, podpisała umowę z koncernem NBCUniversal ws. udostępniania dźwięków z ich katalogu filmowo-serialowego. Dzięki temu użytkownicy Snapchata będą mogli dodawać do swoich snapów klipy audio z popularnych produkcji.
więcej
|
Grupa CCC z 226 mln zł zysku EBITDA, już 45 proc. sprzedaży w internecie
Grupa CCC wstępnie szacuje, że w trzecim kwartale finansowym br., czyli od sierpnia do października, miało 226 mln zł zysku EBITDA i 80 mln zł zysku operacyjnego - poinformowała spółka w komunikacie. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła odpowiednio: 11,0 i 3,9 proc.
więcej
|
7 grzechów głównych marketera w planowaniu strategii content marketingowej O content marketingu mówi się dużo do tego stopnia, że hasło wymyślone przez Billa Gates’a w 1996 r., czyli „Content is King”, było i jest tyle razy odmieniane przez przypadki, że przestało być już zaskakujące czy stale używane w żargonie branżowym. Niemniej content króluje w planach strategicznych i królować będzie. A kto nie uwzględni w swoich media planach tego narzędzia, straci, zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Polsat nie chce audytu fuzji danych Nielsena z Gemiusem. "Nadawcy zaakceptowali to badanie"
Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych MOC TV chce audytu fuzji danych o oglądalności tv poza domem (tzw, viewing OOH) Gemiusa z danymi Nielsena. Wyniki mogłyby być już wiosną 2022 roku. Przeciwny ma być temu Polsat. - Rynek w bólach, ale jednak przełknął cały ten pomysł o wliczaniu danych o oglądalności tv poza domem, a oni teraz wetują możliwość jego weryfikacji. Jakby chcieli pokazać, że coś ukrywają albo wprost komunikują, że mają gdzieś resztę rynku. Siłą telewizji zawsze były jej badania - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z ekspertów z domów mediowych.
więcej
|
McDonald's i Mata: poprawa wizerunku, ale sprzedaż stoi
Kampania McDonald's z raperem Matą była dla sieci fastfoodów strzałem w dziesiątkę tylko w grupie wiekowej 18-29 lat. Jednocześnie odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały.
więcej
|
52 proc. specjalistów chce po pandemii częściowej pracy zdalnej
52 proc. specjalistów i menedżerów oczekuje pracy zdalnej po zakończeniu pandemii, w zakresie trzech dni w tygodniu lub więcej – wynika z badania Antal i Cushman & Wakefield. Co dziesiąty pytany za taki tryb pracy zaakceptowałby nawet obniżkę wynagrodzenia.
więcej
|
|
|