|
|
|
|
|
|
|
Oświadczenia zamiast decyzji ws. TVN7. ,,Ryzyko odebrania wszystkich koncesji TVN"
KRRiT znów nie podjęła decyzji w sprawie koncesji dla TVN7. Po oświadczeniu przewodniczącego Witolda Kołodziejskiego, swoje opublikował także prof. Janusz Kawecki. Byli członkowie KRRiT w rozmowie z Wirtualnemedia.pl mocno krytykują działania regulatora rynku medialnego.
więcej
|
TVP GO na urządzeniach mobilnych. Wkrótce także w Android TV
Aplikację TVP GO można już pobrać na urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi Android oraz iOS. Marcin Klepacki, dyrektor biura dystrybucji TVP zdradza Wirtualnemedia.pl, że wkrótce pojawi się ona na platformach Smart TV.
więcej
|
Skradziony wizerunek Mateusza Hładkiego na Instagramie. ,,Sytuacja z potencjałem zagrożenia"
Nieznana osoba skradła zdjęcia dziennikarza TVN, Mateusza Hładkiego, i stworzyła z nich fałszywy instagramowy profil. Dziennikarz poinformował o tym portal społecznościowy - trwa weryfikacja nieprawdziwego konta. - Nie pierwszy raz zdarza mi się coś takiego, wygląda zabawnie, ale trzeba reagować, bo konsekwencje mogą być poważne - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl dziennikarz.
więcej
|
57 proc. widzów internetowych płaci za VOD, 34 proc. z nich chce płacić za Disney+
Za dostęp do treści VOD aktualnie płaci 57 proc. widzów internetowych. Większość z nich preferuje miesięczny abonament, a coraz większa grupa osób ogląda VOD na telewizorach typu Smart - pokazują wyniki VideoTrack VI, cyklicznego badania agencji Wavemaker. Zakup abonamentu w serwisie Disney+ - który na lato 2022 roku planuje debiut w naszym kraju - bierze pod uwagę 34 proc. polskich e-widzów.
więcej
|
Kolejna platforma streamingowa z USA może wejść do Polski
AMC Networks zamierza rozszerzyć zasięg swojego serwisu streamingowego AMC+. Dyrektor operacyjny i finansowy firmy Chris Spade zapowiedział, że nastąpi to pod koniec 2022 roku i w 2023 roku.
więcej
|
Dzięki umowie WarnerMedia z RTL mają zyskać też polscy subskrybenci HBO Max
Amerykański koncern WarnerMedia i komercyjny nadawca RTL z Niemiec zawarły wieloletnią umowę, która pozwoli na wzmocnienie serwisu streamingowego RTL+, a także na stworzenie pierwszej w historii koprodukcji. Ma trafić m.in. do polskiego HBO Max.
więcej
|
Mieszkańcy wsi i osoby starsze najbardziej zagrożeni utratą dostępu do telewizji
Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki badania dotyczące profilu osób, które mogą utracić dostęp do naziemnej telewizji cyfrowej po przejściu na standard DVB-T2/HEVC. 91 proc. z nich posiada jeden telewizor, a w 68 proc. przypadkach ma on więcej niż 6 lat. Utratą sygnału są też zagrożeni starsi, samotni i mieszkańcy małych miejscowości.
więcej
|
Na konferencję do urzędu miasta Łodzi nie wpuszczono dziennikarki TVP, szef stacji zawiadamia prokuraturę
Zdecydowaliśmy o złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa przez rzecznika prezydent Łodzi Marcina Masłowskiego - powiedział w czwartek dyrektor TVP3 Łódź Błażej Kronic. Chodzi o niewpuszczenie ekipy TVP na konferencję w urzędzie. Biuro prasowe magistratu milczy w tej sprawie.
więcej
|
Sąd uniewinnił aktywistę uderzonego motorem przez pracownika TVP
Organizator demonstracji pod TVP Karol Grabski został uniewinniony od zarzutu tamowania i utrudniania ruchu na chodniku. Sąd stwierdził, że zeznania pracownika TVP, który jechał motocyklem po chodniku i uderzył aktywistę, nie pokrywają się z nagraniem z monitoringu.
więcej
|
4 serwisy płatne streamingowe w przeciętnym gospodarstwie domowym
Choć mogłoby się wydawać, że rynek serwisów streamingowych jest już nasycony, to liczba ich subskrybentów będzie nadal rosła. Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych. Digital TV Research prognozuje, że w 2027 w USA będzie ich 458 mln. Przeciętne gospodarstwo domowe będzie płacić za ponad 4 platformy.
więcej
|
Dorota Żurkowska-Bytner w zarządzie spółki Stavka, zastąpiła Rafała Ogrodnika
Dorota Żurkowska-Bytner została powołana do zarządu spółki Stavka, nadawcy kanału TTV. Zastąpiła Rafała Ogrodnika, który przeszedł do globalnych struktur Discovery.
więcej
|
Kino Polska TV ze wzrostem wpływów o 13 proc., zysk netto 9 mln zł w górę
Według wstępnych danych w ub.r. Kino Polska TV w ujęciu jednostkowym osiągnęło wzrost przychodów z umów z klientami o 12 proc. do 195,34 mln zł i zysku netto z 20,59 do 26,61 mln zł.
więcej
|
Program ,,Kabaret na żywo. Nowy skŁad" od 6 marca w Polsacie, emisja w niedziele o 20.00 (wideo)
Od 6 marca w niedzielne wieczory Polsat będzie emitować dwunastą edycję widowiska „Kabaret na żywo”, tym razem program będzie nadawany pod marką „Nowy skŁad”.
więcej
|
,,Sekretne życie kotów 2" od 27 lutego w TVP1
Od 27 lutego w niedziele o godz. 16.00 telewizyjna Jedynka będzie emitować drugi sezon rozrywkowo-naukowego programu „Sekretne życie kotów”, którego bohaterami są koty oraz ich właściciele.
więcej
|
,,Przyjaciółki 19" od 3 marca w Polsacie, Adam Zdrójkowski i Karol Dziuba w obsadzie
Telewizja Polsat w czwartek, 3 marca rozpocznie emisję dziewiętnastej serii „Przyjaciółek”. Do obsady produkcji dołączyli m.in.: Adam Zdrójkowski i Karol Dziuba.
więcej
|
,,Ślub od pierwszego wejrzenia 7" od 1 marca w TVN
Od 1 marca we wtorkowe wieczory TVN emitować będzie siódmy sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia”.
więcej
|
KRRiT znów nie przedłużyła koncesji naziemnej TVN7
Podczas czwartkowego posiedzenia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji kolejny raz nie przyjęła uchwały przedłużającej na 10 lat naziemną koncesję kanału TVN7. Przeciw pozostaje dwójka członków KRRiT.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam Śmiłowski za Jakuba Korolczuka nowym CEO Grey Group Poland
Adam Śmiłowski, dotychczasowy chief growth officer objął stanowisko chief executive officvera (CEO) agencji Grey Group Poland. Zastąpił Jakuba Korolczuka, który teraz pełni funkcję executive creative directora.
więcej
|
Art Group i dentsu X będą reklamować Bank Gospodarstwa Krajowego
Agencje reklamowe Art Group i dentsu X (dentsu Polska) wygrały przetarg na obsługę reklamową działań promocyjno-reklamowych Banku Gospodarstwa Krajowego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
"Fakty" i "Mask singer" najdroższe w cenniku reklamowym TVN
W opublikowanym na marzec cenniku reklamowym TVN Media najwyższe ceny mają spoty emitowane przy "Faktach" i nowym programie "Mask Singer".
więcej
|
Totalizator Sportowy wybiera firmy badawcze do dwuletniej współpracy
Totalizator Sportowy rozpoczął przetarg na obsługę w zakresie badań marketingowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Planuje wybrać maksymalnie 6 firm, zawrze z nimi tzw. umowy ramowe na okres 2 lat.
więcej
|
Caritas Polska prowadzi przetarg na emisję spotów telewizyjnych
Caritas Polska chce w wyniku przetargu zatrudnić firmę, która zajmie się na jego zlecenie emisją spotu telewizyjnego - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Sarsa na billboardzie na Times Square. Kolejna polska ambasadorka kampanii Spotify
Sarsa została doceniona przez serwis Spotify i stała się ambasadorką akcji Equal, wspierającej głos kobiet w przemyśle muzycznym. Billboard z artystką pojawił się na nowojorskim Times Square.
więcej
|
Spotify przejmuje Podsights i Chartable. Chce poprawić skuteczność pomiarów reklamy w podcastach
Serwis Spotify za nieznaną kwotę przejął firmy Podsights i Chartable. Obie umożliwiają precyzyjne pomiary i optymalizację reklam zamieszczanych w podcastach. Akwizycja ma pomóc partnerom podcastowym Spotify w bardziej skutecznym kierowaniu komunikacji marketingowej do odbiorców.
więcej
|
Modelka z zespołem Downa w kampanii Victoria's Secret
Sofia Jirau przechodzi do historii Victoria's Secret jako pierwsza modelka z zespołem Downa zatrudniona do kampanii tej kultowej marki bielizny.
więcej
|
Marcin Bugajski szefem działu SEM&programmatic w MediaHub
Dom mediowy MediaHub połączył działy SEM i programmatic. Nową komórką kieruje Marcin Bugajski.
więcej
|
Frenzy uruchamia nowe studio transmisyjne do realizacji esportowychFrenzy uruchamia nowe studio transmisyjne do realizacji esportowych
Firma Frenzy uruchomiła nowe studio transmisyjne, które ma pozwolić na realizację większej liczby projektów esportowych jednocześnie.
więcej
|
Kamila Fedyk: z Accenture do SalesTube
Kamila Fedyk dołączyła do działu programmatic w agencji martech & e-commerce SalesTube. Poprzednio pracowała m.in. w Accenture.
więcej
|
LEGO wprowadza zestaw do zbudowania stadionu Santiago Bernabéu
Marka LEGO z początkiem marca br. wprowadzi do sprzedaży zestaw LEGO Real Madryt do zbudowania repliki stadionu Santiago Bernabéu. Model został zaprojektowany dla drużyny Real Madryt i fanów LEGO.
więcej
|
Haier kampanią promuje nową linię urządzeń kuchennych
Pod hasłem „Dania jak z 5-gwiazdkowej restauracji” ruszyła nowa kampania reklamowa marki Haier. Promuje ona linię urządzeń kuchennych, które dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii pozwalają każdemu poczuć się we własnym domu niczym prawdziwy szef kuchni. Za koncepcję kampanii odpowiada agencja Madogz.
więcej
|
Adform zwiększa przewagę konkurencyjną dzięki najnowszemu rozwiązaniu ID Fusion, które wspiera działania programatyczne w tzw. otwartym internecie ID Fusion to zbudowane przez Adform, pierwsze na świecie programatyczne rozwiązanie, które obsługuje zarówno identyfikatory first-party jak i third-party na wszystkich przeglądarkach i urządzeniach. Opracowane zostało jako bezpośrednia odpowiedź na coraz bardziej pofragmentowany rynek identyfikacji użytkownika. ID Fusion jednocześnie daje znaczną przewagę konkurencyjną wszystkim CMO, którzy są otwarci na wdrażanie najnowszych rozwiązań w obszarze marketingu cyfrowego. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Agora będzie dalej oparta na reklamach i kinach, przejęcie Eurozetu kluczowe dla nowej strategii
W ramach przygotowywania nowej strategii, na lata 2022-24, Agora wróciła do koncepcji połączenia biznesowego pionu prasowego (głównie „Gazety Wyborczej”) z Gazeta.pl. Kluczowe dla wzrostu biznesu firmy wydaje się przejęcie 60 proc. udziałów Eurozetu, natomiast jej kina Helios i zajmująca się reklamą outdoorową Grupa AMS są nadal w covidowym dołku. - Niewykluczone, że elementem długoterminowej strategii Agory może być dezinwestycja z jakiegoś segmentu, żeby pozyskać finansowanie na core’ową działalność - uważa Konrad Księżopolski, szef analityków Haitong Banku.
więcej
|
Rafał Ziemkiewicz wiosną chce uruchomić treści premium na swojej stronie. "Taniej niż kawa w Starbucksie"
Własny player na stronie, płatne treści premium i odejście od modelu finansowania proponowanego przez Google - takie plany rozwoju swojego serwisu ma na najbliższe tygodnie Rafał Ziemkiewicz. Impulsem do wprowadzania zapowiadanych już rok temu zmian stały się kolejne blokady jego filmów na YouTube.
więcej
|
Minister kultury dotuje ,,Wpis", ,,Kurier Wnet" i ,,Wyklętych", bez grantów na ,,Pismo", ,,Znak" i ,,Przekrój"
W programie „Czasopisma” dotacje ministra kultury i dziedzictwa narodowego Piotra Glińskiego otrzymali m.in. wydawcy „Kronosa”, „Wyklętych”, „Wpis” i „Kuriera Wnet”, nie przyznano ich natomiast m.in. na „Pismo”, „Znak”, „Przekrój” i „Pixel”.
więcej
|
|
|
Były wicepremier Wielkiej Brytanii szefem Mety ds. globalnych. Będzie bronił koncernu przed działaniami rządów
Nick Clegg, były wicepremier Wielkiej Brytanii objął nowe stanowisko w koncernie Meta - został prezesem ds. globalnych. W nowej roli Brytyjczyk ma wykorzystać swoje polityczne doświadczenie między innymi do negocjowania z rządami konkretnych państw kwestii związanych z ograniczeniami nakładanymi na Facebooka.
więcej
|
Nie będzie kolejnych odcinków "Polimatów". Radek Kotarski: zniknęły z radaru moich zainteresowań
Radek Kotarski, autor popularnonaukowego kanału youtube'owego Polimaty, zawiesza jego działalność. Na razie chce się skupić na pisaniu opowiadań i pracy przy kolejnej serii programu internetowego "Podsiadło Kotarski Podcast".
więcej
|
57 proc. widzów internetowych płaci za VOD, 34 proc. z nich chce płacić za Disney+
Za dostęp do treści VOD aktualnie płaci 57 proc. widzów internetowych. Większość z nich preferuje miesięczny abonament, a coraz większa grupa osób ogląda VOD na telewizorach typu Smart - pokazują wyniki VideoTrack VI, cyklicznego badania agencji Wavemaker. Zakup abonamentu w serwisie Disney+ - który na lato 2022 roku planuje debiut w naszym kraju - bierze pod uwagę 34 proc. polskich e-widzów.
więcej
|
Powstaje serial naukowy na podstawie pytań wpisywanych w Google, autorem były dziennikarz TVN24
Sebastian Wasilewski, do wiosny ub.r. związany z TVN24, jako zewnętrzny producent podpisał umowę z portalem Gazeta.pl, na którym od marca pojawiać się będzie pierwsza jego samodzielna produkcja - cykl edukacyjnych filmów „Dlaczego?”. - Mam teraz sto procent kontroli dziennikarskiej i twórczej, i mogę korzystać z nowych metod pracy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
YouTube w ofensywie przeciwko dezinformacji. ,,Wyłapywanie nowych obszarów"
YouTube wciąż prowadzi aktywne działania na rzecz walki ze szkodliwymi zjawiskami na platformie - zapewnia Neal Mohan, dyrektor ds. produktów YouTube’a. Najważniejsze cele serwisu to obecnie wyłapywanie nowych obszarów dezinformacji, rozwiązywanie problemów związanych z udostępnianiem fake newsów na innych platformach oraz zwiększenie wysiłków na rzecz ograniczania dezinformacji na całym świecie.
więcej
|
Youtuber podszył się pod pracownika Nintendo i oszukiwał graczy
Jon Cartwright, który jest youtuberem, celowo założył fałszywe konto na Twitterze i podał się za pracownika japońskiej firmy Nintendo, potentata na rynku gier konsolowych. Miał w tym swój cel.
więcej
|
4 serwisy płatne streamingowe w przeciętnym gospodarstwie domowym
Choć mogłoby się wydawać, że rynek serwisów streamingowych jest już nasycony, to liczba ich subskrybentów będzie nadal rosła. Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych. Digital TV Research prognozuje, że w 2027 w USA będzie ich 458 mln. Przeciętne gospodarstwo domowe będzie płacić za ponad 4 platformy.
więcej
|
Spotify przejmuje Podsights i Chartable. Chce poprawić skuteczność pomiarów reklamy w podcastach
Serwis Spotify za nieznaną kwotę przejął firmy Podsights i Chartable. Obie umożliwiają precyzyjne pomiary i optymalizację reklam zamieszczanych w podcastach. Akwizycja ma pomóc partnerom podcastowym Spotify w bardziej skutecznym kierowaniu komunikacji marketingowej do odbiorców.
więcej
|
Funkcja ,,Take A Break" dla polskich użytkowników Instagrama. Pomaga w gospodarowaniu czasem na platformie
Instagram rozszerzył na użytkowników w Polsce dostępność opcji „Take A Break”. Przypomina ona o konieczności zrobienia przez użytkownika przerwy w wypadku zbyt długiego czasu spędzanego w aplikacji. Są także mechanizmy chroniące najmłodszych internautów.
więcej
|
Agnieszka Siewiereniuk-Maciorowska przeprasza OMZRiK za teksty o ,,manipulacji i kłamstwie"
Na fanpage’u facebookowym serwisu Dzień Dobry Białystok zamieszczono komunikat, w którym szefowa witryny Agnieszka Siewiereniuk-Maciorowska, od października ub.r. wicenaczelna dwóch dzienników Polska Press, przeprasza Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych. To realizacja prawomocnego orzeczenia sądowego.
więcej
|
InPost przez pięć lat będzie dostarczał zakupy z Vinted
Firma InPost podpisała pięcioletnią umowę dotyczącą dostaw zakupów w ośmiu krajach z internetowej platformy Vinted służącej do handlu używaną odzieżą.
więcej
|
Dla młodych osób TikTok to także medium do wyrażania opinii politycznych
TikTok - jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych – jest uważany za aplikację służącą przede wszystkim do rozrywki, zwłaszcza wśród dzieci i nastolatków, ale z czasem stał się także istotnym narzędziem do wyrażania poglądów politycznych i przekazywania poważnych treści. Pojawiają się jednak obawy, że może ułatwiać rozpowszechnianie teorii spiskowych czy podżeganie do nienawiści.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|