|
|
|
|
|
|
|
Polskie media i telekomy tracą na giełdzie. ,,Wojna schłodziła oczekiwania wobec rynku reklamowego"
Od wybuchu wojny w Ukrainie Cyfrowy Polsat, Agora i Wirtualna Polska zanotowały dużo mniejsze spadki kursów niż główne wskaźniki warszawskiej giełdy. - Rynek medialny, oparty na wpływach z reklam, jest dość mocno skorelowany z tempem wzrostu gospodarczego. A teraz pojawiło się wiele czynników, które mocno schładzają oczekiwania co do dynamiki rynku reklamowego - zauważa Konrad Księżopolski z Haitong Banku.
więcej
|
Rusza HBO Max, koniec HBO GO. Jak skorzystać z nowej platformy streamingowej?
Dzisiaj rozpoczyna działalność serwis streamingowy HBO Max. Jest dostępny dla dotychczasowych użytkowników HBO GO i klientów operatorów płatnej telewizji z opcją HBO. Startowi nowej platformy towarzyszy kampania reklamowa na dużą skalę.
więcej
|
1,45 mln widzów zobaczyło program ,,Mask singer" w TVN
Pokazany w sobotę wieczorem w TVN pierwszy odcinek nowego reality-show „Mask singer” oglądało średnio 1,45 mln widzów, a przynajmniej przez 1 minutę program dotarł do 3,47 mln osób - wynika z najnowszych danych telemetrycznych, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Harmonogram przejścia na DVB-T2/HEVC. Kiedy najbliższy nadajnik zmieni standard?
Do końca czerwca w Polsce zakończy się proces zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej. Z niektórych nadajników emisja w DVB-T2/HEVC będzie prowadzona już w marcu. Operator radiodyfuzji Emitel opublikował szczegółowy harmonogram przełączeń.
więcej
|
Kanały m.in. z Hiszpanii i Francji poszły w ślady TVP
W związku z inwazją Rosji na Ukrainę pod logotypami kanałów TVP wyświetlany jest ticker z napisem „Solidarni z Ukrainą” na tle flagi zaatakowanego kraju. W ostatnich dniach na podobne akcenty zdecydowały stacje m.in. z Hiszpanii, Francji, Mołdawii i krajów bałtyckich.
więcej
|
Grupa MWE kupiła budynek i chce wejść na rynek radiowy
Należąca do Michała Winnickiego spółka MWE Teleport zakupiła nowy budynek, który jeszcze przed wakacjami stanie się siedzibą wszystkich firm grupy kapitałowej MWE. Winnicki zdradza, że chce jego grupa wyjść poza linearną telewizję i zaistnieć na rynku radiowym.
więcej
|
Polski Eleven Sports 1 nielegalnie transmitowany po arabsku
W sobotę Real Madryt zmierzył się z Realem Sociedad w ramach hiszpańskiej La Ligi Santander. W Polsce transmisję z tego meczu można było zobaczyć w Eleven Sports 1. Polski kanał był też nielegalnie transmitowany przez palestyńską stację Fajer TV1.
więcej
|
Ministerstwo Zdrowia przekazało mediom publicznym ponad 9 mln zł, resort infrastruktury ponad 17 mln zł
W 2021 roku Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy na realizację kampanii reklamowych i informacyjnych z TVP i Polskim Radiem na łączną sumę ponad 9,2 mln zł. Zdecydowana większość tej sumy trafiła do Telewizji Polskiej. Ministerstwo Infrastruktury podpisało z TVP umowy na ponad 17 mln zł.
więcej
|
Daria Kwiecień przechodzi z Polsat News do Wydarzenia24
Daria Kwiecień będzie jedna z prowadzących program "Wydarzenia” emitowanych na antenie Wydarzenia24. Dziennikarka dotychczas związana była z Polsat News.
więcej
|
Niemal 2 mln zł wydało ministerstwo rolnictwa na reklamy w Polskim Radiu, ponad 7 mln - na kampanie w TVP
Ponad 13 mln zł wydało w 2021 roku Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi na spoty i kampanie reklamowe w mediach – wynika z odpowiedzi ministra rolnictwa na interpelację dwójki posłów Koalicji Obywatelskich. Ponad 7 mln z tego trafiło do TVP, 1,9 mln do Polskiego Radia, niecałe 950 tys. do Polsatu, a 1,3 mln zł – do Radia Fiat, należącego do Archidiecezji Częstochowskiej.
więcej
|
Wellman, Młynarska i Rogalska ambasadorkami akcji TVN Style startuje dotyczącej walki o prawa kobiet (wideo)
We wtorek, 8 marca - w Dniu Kobiet - TVN Style rozpocznie akcję społeczną Kobiety dla kobiet, w ramach której będzie promować walkę o prawa kobiet i ich dobrostan. Ambasadorkami inicjatywy są m.in. Dorota Wellman, Agata Młynarska, Marzena Rogalska i Maja Popielarska, a partnerem - YES Biżuteria.
więcej
|
Anonymous włamali się do rosyjskiej telewizji, pokazują prawdą o wojnie w Ukrainie
Międzynarodowy kolektyw hakerski Anonymous w niedzielę włamał się do rosyjskich serwisów streamingowych Wink i Ivi oraz państwowych kanałów telewizyjnych Russia 24, Channel One, Moscow 24. Zamiast propagandy zaczęto tam transmitować prawdziwe materiały wojenne i apel o zaprzestanie działań wojennych Rosji w Ukrainie.
więcej
|
94. gala rozdania Oscarów w Canal+ i Canal+ Online
W nocy z 27 na 28 marca br. odbędzie się 94. gala wręczenia Nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej. W Polsce ceremonię będzie transmitować kanał Canal+ oraz serwis Canal+ Online.
więcej
|
Przyszłość logistyki: Zbliżamy się do ostatniej mili? Ludzkość stara się rozwiązać problemy z infrastrukturą od samego początku swojego istnienia. Celem jest ciągły postęp w zakresie podstawowych wskaźników - szybkości, bezpieczeństwa, niezawodności, pojemności, wydajności - niezależnie od tego, czy chodzi o transport towarów, ludzi, czy przesyłanie danych i informacji w formie fizycznej i elektronicznej. W złożonym łańcuchu logistycznym ostatnie ogniwo - czyli dostawa do konsumenta końcowego - staje się coraz ważniejsze. Czy jest to obszar, który określi przyszłość całej branży? materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grupa MWE kupiła budynek i chce wejść na rynek radiowy
Należąca do Michała Winnickiego spółka MWE Teleport zakupiła nowy budynek, który jeszcze przed wakacjami stanie się siedzibą wszystkich firm grupy kapitałowej MWE. Winnicki zdradza, że chce jego grupa wyjść poza linearną telewizję i zaistnieć na rynku radiowym.
więcej
|
|
Ministerstwo Zdrowia przekazało mediom publicznym ponad 9 mln zł, resort infrastruktury ponad 17 mln zł
W 2021 roku Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy na realizację kampanii reklamowych i informacyjnych z TVP i Polskim Radiem na łączną sumę ponad 9,2 mln zł. Zdecydowana większość tej sumy trafiła do Telewizji Polskiej. Ministerstwo Infrastruktury podpisało z TVP umowy na ponad 17 mln zł.
więcej
|
|
Rada Mediów Narodowych wybiera prezesa Radia Rzeszów
We wtorek Rada Mediów Narodowych wybierze prezesa Radia Rzeszów i członków Rad Nadzorczych tej rozgłośni, Radia Kraków i Radia Koszalin. Przewodniczący RMN na stanowisko szefa Radia Rzeszów ponownie zgłosił Przemysława Tejkowskiego. Do zmian dojdzie w radzie nadzorczej stacji.
więcej
|
|
RPO pyta KRRiT o rejestr twórców wideo, pisze o wolności słowa i twórczości artystycznej
Rzecznik Praw Obywatelskich prosi o KRRiT wyjaśnienia w sprawie rejestru twórców audiowizualnych treści na żądanie w internecie. W jego ocenie, konieczność wypełniania zobowiązań rejestrowych może stanowić naruszenie wolności słowa oraz wolności twórczości artystycznej.
więcej
|
|
Niemal 2 mln zł wydało ministerstwo rolnictwa na reklamy w Polskim Radiu, ponad 7 mln - na kampanie w TVP
Ponad 13 mln zł wydało w 2021 roku Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi na spoty i kampanie reklamowe w mediach – wynika z odpowiedzi ministra rolnictwa na interpelację dwójki posłów Koalicji Obywatelskich. Ponad 7 mln z tego trafiło do TVP, 1,9 mln do Polskiego Radia, niecałe 950 tys. do Polsatu, a 1,3 mln zł – do Radia Fiat, należącego do Archidiecezji Częstochowskiej.
więcej
|
|
Holenderskie media zabrały wspólnie ponad 41 mln euro dla ofiar inwazji Rosji na Ukrainę
Holenderskie media zebrały ponad 41 mln euro w akcji “Razem dla Ukrainy”. Pieniądze, pozyskane wspólnie przez media prywatne i publiczne, trafią do ofiar rosyjskiej inwazji na wschodniego sąsiada Polski.
więcej
|
|
Anna Wacławik-Orpik na antenie Tok FM z cyklem o pomocy uchodźcom z Ukrainy
Radio Tok FM przygotowało specjalny cykl audycji poradnikowych o pomaganiu uchodźcom z Ukrainy. Można dowiedzieć się z nich m.in. jak pomagać mądrze czy jak komunikować się z wyjątkowymi gośćmi. Cykl przygotowała Anna Wacławik-Orpik, audycje nadawane są pięć razy dziennie.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Meloradio awansowało na drugie miejsce
Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Meloradio i Radio Kielce - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Robert Lewandowski zrywa umowę z Huawei. "Ogromny cios"
Robert Lewandowski, piłkarz polskiej reprezentacji polskiej zakończył trwającą od sześciu lat współpracę reklamową z marką Huawei, która rzekomo miałaby pomagać władzom Rosji w odpieraniu cyberataków. - Kontynuowanie relacji z marką, która nie tylko utrzymuje obecność na rynku rosyjskim, ale pojawia się również w kontekście domniemanego zaangażowania w sprawy związane bezpośrednio z wojną, byłoby dla Lewandowskiego skazą wizerunkową nie do naprawienia. Dla Huawei pozyskanie nowych gwiazd kalibru Lewandowskiego może być trudne, przynajmniej w najbliższym czasie, gdy zakończenie współpracy z polskim piłkarzem odbyło się w atmosferze niedomówień i niepełnej przejrzystości - uważa Adam Miecznikowski, chief strategy officer Publicis Poland.
więcej
|
AMS usuwa plakaty po ukraińsku firmy pożyczkowej
Na warszawskim Dworcu Zachodnim w ostatnich dniach na nośnikach AMS (należącego do grupy Agora) promowała się w języku ukraińskim marka pożyczek gotówkowych Kapusta24. Agora wyjaśnia, że to kampania zakończona w lutym, która była obecna jeszcze w dwóch lokalizacjach, w których nie umieszczono nowych reklam. Plakaty Kredyt24 zostaną szybko usunięte.
więcej
|
Group One wycofuje się z rynku rosyjskiego
Polska firma Group One poinformowała o wycofaniu swojego biznesu z Rosji. Tym samym należąca do grupy spółka SalesTube Russia zamyka swoją działalność.
więcej
|
Markety w Ukrainie w ramach bojkotu usuwają produkty Coca-Coli z półek
Trzy ukraińskie sieci supermarketów: Novus, Fozzy Group i Varus usuwają napoje należące do koncernu Coca-Cola (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuzetea, Cappy, Powerade) ze swoich sklepowych półek. Tłumaczą, że nie chcą współpracować z firmą, która wspiera rosyjskiego agresora.
więcej
|
Ministerstwo Zdrowia przekazało mediom publicznym ponad 9 mln zł, resort infrastruktury ponad 17 mln zł
W 2021 roku Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy na realizację kampanii reklamowych i informacyjnych z TVP i Polskim Radiem na łączną sumę ponad 9,2 mln zł. Zdecydowana większość tej sumy trafiła do Telewizji Polskiej. Ministerstwo Infrastruktury podpisało z TVP umowy na ponad 17 mln zł.
więcej
|
Niemal 2 mln zł wydało ministerstwo rolnictwa na reklamy w Polskim Radiu, ponad 7 mln - na kampanie w TVP
Ponad 13 mln zł wydało w 2021 roku Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi na spoty i kampanie reklamowe w mediach – wynika z odpowiedzi ministra rolnictwa na interpelację dwójki posłów Koalicji Obywatelskich. Ponad 7 mln z tego trafiło do TVP, 1,9 mln do Polskiego Radia, niecałe 950 tys. do Polsatu, a 1,3 mln zł – do Radia Fiat, należącego do Archidiecezji Częstochowskiej.
więcej
|
Marki wzywane do unikania tępego korzystania z technologii reklamowych podczas inwazji na Ukrainę
Światowa Federacja Reklamodawców (WFA) wydała kompleksowe wytyczne dla kupujących i sprzedających media, aby upewnić się, że ich pieniądze z reklam nie wspierają dezinformacji, ponieważ wojna Rosji z Ukrainą nadal rozgrywa się nie tylko w świecie fizycznym, ale także cyfrowym.
więcej
|
Wellman, Młynarska i Rogalska ambasadorkami akcji TVN Style startuje dotyczącej walki o prawa kobiet (wideo)
We wtorek, 8 marca - w Dniu Kobiet - TVN Style rozpocznie akcję społeczną Kobiety dla kobiet, w ramach której będzie promować walkę o prawa kobiet i ich dobrostan. Ambasadorkami inicjatywy są m.in. Dorota Wellman, Agata Młynarska, Marzena Rogalska i Maja Popielarska, a partnerem - YES Biżuteria.
więcej
|
UOKiK sprawdzi, czy Pay Pal i Meta właściwie informują o zasadach zbiórek dla Ukrainy
Do UOKiK dotarła skarga konsumenta na podwójne przewalutowanie wpłaty na pomoc ukraińskim ofiarom rosyjskiej agresji wojskowej. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające i wystąpił do pośredników płatności: spółki Pay Pal oraz właściciela serwisu Facebook - spółki Meta. Urząd sprawdzi, czy konsumenci są wystarczająco informowani o zasadach dokonywania płatności i przewalutowania.
więcej
|
Branża reklamowa tworzy reklamy walczące z dezinformacją w Rosji
Zespół ponad 20 ekspertów ds. marketingu cyfrowego stworzył reklamy, które prowadzą Rosjan do odpowiedzialnych serwisów informacyjnych. Inicjatywa „Independent news" wykorzystuje zautomatyzowane reklamy, aby ominąć rosyjskich cenzorów.
więcej
|
Polacy pomogą w zatrudnieniu ukraińskich architektów, grafików i kulturoznawców. Powstaje baza online Projektantki_ci
Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki, Stowarzyszenie Architektów Polskich Oddział Warszawski oraz Instytut Dizajnu w Kielcach wspólnie stworzyli bazę internetową Projektantki_ci, do której można zgłaszać oferty pracy dla uciekających przed wojną architektów, projektantów i przedstawicieli branży kreatywnej z Ukrainy.
więcej
|
dentsu Polska uruchamia 4U Hub - świetlicę dla uchodźców z Ukrainy
Grupa reklamowa dentsu Polska (należą do niej agencje Carat, Isobar) uruchomiła 4U Hub - centrum wsparcia dla matek z dziećmi z Ukrainy. Otwarto je przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie.
więcej
|
Paweł Bechciński dyrektorem ds. ludzi i kultury organizacji IKEA Retail w Polsce
Paweł Bechciński objął stanowisko dyrektora ds. ludzi i kultury organizacji w IKEA Retail w Polsce. Zastąpił Michała Pióro, który awansował w regionalnej strukturze korporacji.
więcej
|
Maja Sokół i Agata Palmowska dyrektorkami kreatywnymi w Kamikaze
Maja Sokół i Agata Palmowska awansowały na nowo utworzone stanowiska dyrektorek kreatywnych w agencji Kamikaze. Dotychczas pracowały jako creative lead.
więcej
|
AMS wprowadza nowy model rozliczania kampanii na wybranych nośnikach digital OOH
W kwietniu br. firma reklmy zewnętrznej AMS (Agora) AMS wprowadzi nowy cennik oraz możliwość rozliczania kampanii na wybranych nośnikach digital OOH podobnie jak w internecie. Firma wprowadza także nowy cennik.
więcej
|
Robert Lewandowski kończy współpracę reklamową z Huawei
Piłkarz Robert Lewandowski nie będzie już reklamował chińskiego koncernu Huawei, zdecydował się zakończył trwającą od kilku lat współpracę. W weekend pojawiła się informacja, że Huawei pomaga władzom Rosji odpierać ataki cybernetyczne, firma temu zaprzecza.
więcej
|
Ronson Development pracuje z agencją reklamową Re Agency
Agencja reklamowa Re Agency przedłużyła umowę na obsługę reklamową inwestycji realizowanych przez Ronson Development.
więcej
|
LVL Up Media zajmie się obsługą L'Oréal Professionnel Paris na Allegro
Agencja mediowa LVL Up Media rozpoczyna współpracę z L'Oreal Professional Paris. Zajmie się działaniami tej firmy na Allegro.
więcej
|
LINK4 wybacza pierwszą małą szkodę z AC „Wybaczamy pierwszy dzwon” – brzmią słowa najnowszego przeboju LINK4. To oferta promocyjna skierowana do wszystkich klientów, którzy do końca marca zdecydują się zawrzeć umowę pakietową na OC/AC, a przez trzy ostatnie lata mogą się pochwalić bezszkodową jazdą. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Słabsze ataki dezinformacyjne w mediach społecznościowych. Eksperci: nadciąga drugi etap informacyjnej wojny
W ciągu ostatnich 48 godzin zmniejszył się atak dezinformacyjny w polskich mediach społecznościowych - informuje Instytut Badania Internetu i Mediów Społecznościowych. To może oznaczać przechodzenie do drugiej fazy wrogich działań: implementacji emocji i przekazów dotyczących tematyki uchodźczej. - Najbliższe dni pokażą na ile te spadki to chwilowa anomalia, a na ile stała tendencja - komentuje Marcin Wiśniewski, dyrektor Instytutu.
więcej
|
Google kupuje dwa wieżowce w centrum Warszawy za 580 mln euro
Firma Google Poland podpisała z deweloperem Ghelamco przedwstępną umowę kupna kompleksu wieżowców The Warsaw HUB, zbudowanego z centrum stolicy w latach 2015-2020. Orientacyjna wartość transakcji to ok. 582,7 mln euro netto.
więcej
|
Siatka kont na Instagramie rozsiewala fake newsy o Ukraińcach. W serwisie zalew treści z prokemlowskim hasztagiem #z
Na Instagramie siatka kont promujących kremlowską propagand podawała się za lokalne serwisy informacyjne.W tym samym serwisie rozplenił się hasztag #z z agresywną, prokremlowską propagandą wokół wojny w Ukrainie. - Ten instagramowy kejs pokazuje, że rosyjskie fake newsy mają się w internecie doskonale - komentuje Wirtualnemedia.pl Wojciech Kardyś, ekspert marketingu internetowego.
więcej
|
RPO pyta KRRiT o rejestr twórców wideo, pisze o wolności słowa i twórczości artystycznej
Rzecznik Praw Obywatelskich prosi o KRRiT wyjaśnienia w sprawie rejestru twórców audiowizualnych treści na żądanie w internecie. W jego ocenie, konieczność wypełniania zobowiązań rejestrowych może stanowić naruszenie wolności słowa oraz wolności twórczości artystycznej.
więcej
|
Beata Pieniążek-Osińska: z Polityki Zdrowotnej do naTemat
Dziennikarka Beata Pieniążek-Osińska dołączy w najbliższym czasie do redakcji portalu naTemat.pl. Poprzednio pracowała w serwisie Polityka Zdrowotna, a wcześniej m.in. w Polskiej Agencji Prasowej.
więcej
|
Na Telegramie powstał kanał do poszukiwania zaginionych podczas wojny
W komunikatorze Telegram powstał kanał pomagający poszukiwać osób zaginionych podczas rosyjskiej inwazji w Ukrainie – poinformował w poniedziałek wicepremier i minister transformacji cyfrowej Mychajło Fedorow.
więcej
|
WeNet - Twój Doradca Internetowy. 30 lat doświadczenia i współpracy z MSP WeNet to największy w Polsce zespół Doradców Internetowych. Jako jedyni w Polsce oferują usługę stworzenia i jednoczesnego zarządzania stroną internetową. Są również największym w kraju podmiotem, który zajmuje się pozycjonowaniem stron i marketingiem lokalnym online oraz należy do grona firm ze statusem Partnera Premium Google. Z usług WeNet korzysta już ponad 48 000 małych i średnich firm. WeNet to 1300 specjalistów w całym kraju i 30 lat doświadczenia w promocji polskich firm. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Robert Lewandowski zrywa umowę z Huawei. "Ogromny cios"
Robert Lewandowski, piłkarz polskiej reprezentacji polskiej zakończył trwającą od sześciu lat współpracę reklamową z marką Huawei, która rzekomo miałaby pomagać władzom Rosji w odpieraniu cyberataków. - Kontynuowanie relacji z marką, która nie tylko utrzymuje obecność na rynku rosyjskim, ale pojawia się również w kontekście domniemanego zaangażowania w sprawy związane bezpośrednio z wojną, byłoby dla Lewandowskiego skazą wizerunkową nie do naprawienia. Dla Huawei pozyskanie nowych gwiazd kalibru Lewandowskiego może być trudne, przynajmniej w najbliższym czasie, gdy zakończenie współpracy z polskim piłkarzem odbyło się w atmosferze niedomówień i niepełnej przejrzystości - uważa Adam Miecznikowski, chief strategy officer Publicis Poland.
więcej
|
Konrad Mróz w zespole komunikacji Amazona
Konrad Mróz objął w marcu stanowisko PR managera w platformie e-commerce Amazon.
więcej
|
|
|