Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 25 Kwietnia 2022
 
 
 
Tylko TVP w starym standardzie naziemnym? Widzowie szybko kupują sprzęty z DVB-T2/HEVC
 
Kolejne spotkanie nadawców prywatnych z UKE nie przyniosło konsensusu w sprawie przejścia na nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w regionach, gdzie TVN i Polsat nadają w DVB-T2/HEVC widzowie ze starymi sprzętami szybko je wymieniają. Potwierdza to też menadżer z sieci sklepów MediaMarkt. Sprzedaż wzrosła kilkukrotnie. więcej
 
 
Internetowe stacje radiowe nie chcą nadawać w DAB+. Z jednym wyjątkiem
 
Internetowe rozgłośnie - Radio 357, Radio Nowy Świat, Radio RMF24, newonce.radio i Radiospacja - nie zgłosiły się do konkursu dotyczącego nadawania na ogólnopolskim multipleksie DAB+. Jak przyznają nadawcy, nie jest to opłacalne finansowo i niewielu słuchaczy ma odbiorniki do słuchania radia cyfrowego. W Radiu Nowy Świat mówią, że rozpowszechnianie programu w tej technologii jest ekonomicznie nieuzasadnione, a w Grupie RMF podkreślają, że system DAB+ jest przestarzały i nieefektywny. więcej
 
 
Nie działa TVN i Polsat? Północnozachodnia Polska z nowym standardem nadawania
 
W nocy z niedzieli na poniedziałek sfinalizowano drugi etap zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej. Widzowie, którzy posiadają telewizory i tunery nieobsługujące DVB-T2/HEVC muszą je wymienić, aby dalej oglądać m.in. TVN, Polsat, TV Puls czy TV Trwam. TVN Grupa Discovery zapewnia Wirtualnemedia.pl, że do ostatniej chwili starała się przygotować widzów na zmianę. więcej
 
 
Jan Pospieszalski zawiesił swój kanał na YouTube
 
Po kilku miesiącach działania na YouTube, Jan Pospieszalski zawiesił swój kanał, a także zlikwidował zbiórkę na jego funkcjonowanie prowadzoną na portalu Zrzutka. - Nie narzekam na brak zajęcia, aktywny jestem w innych mediach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl. Swoje produkcje filmowe przeniósł na portal PCH24.TV i - jak nam mówi - ma tam "bardzo dobre zasięgi". więcej
 
 
TVP2 pokaże kolejne edycje ,,The Voice of Poland", ,,The Voice Senior" i ,,The Voice Kids". Wkrótce castingi
 
Telewizyjna Dwójka w sezonie 2022/2023 pokaże kolejne edycje programów „The Voice”, niebawem wystartują castingi do wszystkich produkcji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. 13. sezon „The Voice of Poland” zostanie nadany jesienią br. Tuż po zakończeniu tego programu widzowie stacji zobaczą „The Voice Senior 4”, a na początku przyszłego roku lub wiosną będzie można oglądać „The Voice Kids 6”. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Ile osób płaci za dostęp do Netfliksa, Viaplay, Amazon Prime? ,,Widzowie są tradycyjni" więcej
 
Salmonella w produktach Kinder. Marka może mieć wizerunkowy problem, bo za późno zareagowała więcej
 
Bojkot marek pozostających w Rosji jest wybiórczy. Dlaczego? więcej
 
"Był autentycznie zakochany w radiu". Wspomnienia Andrzeja Siezieniewskiego więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Montażysta zwiastunów autopromocyjnych / Grafik - motion designer / Realizator autopromocji MWE NETWORKS
Performance Marketing Manager/ka (Onet.pl) Ringier Axel Springer
Redaktor programujący TVP
Autor Quizów Ringier Axel Springer
Redaktor/ka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer
Redaktor/ka serwisu Onet Kultura Ringier Axel Springer
Specjalista ds. Partnerstw Video Ringier Axel Springer
Event Manager El Padre
Senior Postproduction Manager COLOROFFON
JUNIOR / MID ONLINE ARTIST COLOROFFON
Asystent Techniczny Studia COLOROFFON
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Tylko TVP w starym standardzie naziemnym? Widzowie szybko kupują sprzęty z DVB-T2/HEVC

Kolejne spotkanie nadawców prywatnych z UKE nie przyniosło konsensusu w sprawie przejścia na nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w regionach, gdzie TVN i Polsat nadają w DVB-T2/HEVC widzowie ze starymi sprzętami szybko je wymieniają. Potwierdza to też menadżer z sieci sklepów MediaMarkt. Sprzedaż wzrosła kilkukrotnie. więcej

Nie działa TVN i Polsat? Północnozachodnia Polska z nowym standardem nadawania

W nocy z niedzieli na poniedziałek sfinalizowano drugi etap zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej. Widzowie, którzy posiadają telewizory i tunery nieobsługujące DVB-T2/HEVC muszą je wymienić, aby dalej oglądać m.in. TVN, Polsat, TV Puls czy TV Trwam. TVN Grupa Discovery zapewnia Wirtualnemedia.pl, że do ostatniej chwili starała się przygotować widzów na zmianę. więcej

TVP2 pokaże kolejne edycje ,,The Voice of Poland", ,,The Voice Senior" i ,,The Voice Kids". Wkrótce castingi

Telewizyjna Dwójka w sezonie 2022/2023 pokaże kolejne edycje programów „The Voice”, niebawem wystartują castingi do wszystkich produkcji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. 13. sezon „The Voice of Poland” zostanie nadany jesienią br. Tuż po zakończeniu tego programu widzowie stacji zobaczą „The Voice Senior 4”, a na początku przyszłego roku lub wiosną będzie można oglądać „The Voice Kids 6”. więcej

Co dalej z serialem "Papiery na szczęście"? Jest decyzja TVN7

TVN7 z końcem maja kończy emisję "BrzydUli 2". Jednak druga z emitowanych w naziemnej stacji telenowel - serial "Papiery na szczęście" - ma być kontynuowana jesienią tego roku. więcej

Zmiany w zarządzie producenta ,,Rolnik szuka żony", ,,Na Wspólnej" i ,,Mask Singer"

Nowym prezesem firmy FremantleMedia Polska produkującej seriale i programy telewizyjne została Daniela Matei. Do zarządu dołączył też Stuart Jackson, natomiast ze stanowiskiem prezesa pożegnał się Andrew Bott. więcej

Po zamknięciu CNN+ połowa pracowników straci pracę. Mogą walczyć o 100 etatów w Warner Bros. Discovery

Koncern Warner Bros. Discovery zdecydował, że serwis streamingowy CNN+ zostanie zamknięty 30 kwietnia 2022 roku, po miesiącu od uruchomienia. Według nieoficjalnych informacji 350 osób straci pracę w planie przewidującym rekompensaty i odprawy. Stu pracowników będzie mogło ubiegać się o wolne miejsca w strukturach CNN. więcej

TVP Info nowym liderem w DVB-T w marcu. Wydarzenia24 najwyżej wśród nowych kanałów

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. w grupie 4+ było TVP Info, a w 16-49 pierwszy niezmiennie był Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mógł TVP Dokument, a najwięcej straciło Zoom TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Ile osób płaci za dostęp do Netfliksa, Viaplay, Amazon Prime? ,,Widzowie są tradycyjni"

Serwisy streamingowe nie chcą się dzielić danymi o liczbie subskrybentów. Pewien obraz sytuacji na polskim rynku daje raport Ampere Analysis. Wynika z niego, że za Netflix pod koniec 2021 r. płaciło nad Wisłą 2,5 mln osób. Portal Wirtualnemedia.pl dotarł też do danych dotyczących innych platform. więcej

Dokument i książka Latkowskiego o aferze GetBack ukażą się w maju

Sylwester Latkowski zapowiedział, że jego film i książka o aferze GetBack ukażą się w maju. „Myślę, że dla niektórych majówka będzie bardzo ciekawa” - dodał. więcej

Pszczoły zamieszkały na dachu głównej siedziby TVN

Na dachu głównej siedziby Grupy TVN w Warszawie zainstalowano cztery ule, w którym zamieszkało 80 tys. pszczół. To jedno z działań realizowanych przez firmę w ramach w ramach obchodów Tygodnia Ziemi, trwającego do 22 do 29 kwietnia. więcej

Liczba abonentów płatnej telewizji w Polsce spadnie o 0,5 mln do 2027 roku

Platformy cyfrowe i sieci kablowe z 22 krajów Europy Środkowo-Wschodniej będą mieć w 2027 roku 74 mln abonentów. To spadek o 8 mln w porównaniu z 2018 rokiem. Z danych Digital TV Research wynika, że polscy operatorzy płatnej telewizji w latach 2021-2027  stracą 0,5 mln klientów. więcej

Szefowie NBCU i Comcasta z wyższymi wynagrodzeniami. 34 mln dolarów dla Briana Robertsa

W 2021 roku Brian Roberts, szef koncernu Comcast uzyskał łączne wynagrodzenie w wysokości 34 mln dolarów – wynika ze sprawozdania finansowego spółki. Jeff Shell, który kieruje należącym do Comcasta NBCUniversal zarobił 21,6 mln dolarów, co oznacza wzrost o 31 procent. Serwis Peacock, prowadzony przez NBCU, na koniec 2021 roku miał w USA 24,5 mln aktywnych użytkowników. więcej

Niedzielna msza święta na stałe w Polsat News. Gawryluk: tego oczekują nasi widzowi

Polsat News nie ma w planach rezygnacji z transmisji niedzielnej mszy świętej, mimo zniesienia niemal wszystkich obostrzeń pandemicznych. - Msza jest na naszej antenie, bo tego oczekują nasi widzowie. I spełniamy te oczekiwania - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Gawryluk, dyrektor pionu informacji i publicystyki w Telewizji Polsat. więcej

,,Wiadomości" rekordowo często o Donaldzie Tusku, wytykają mu wysoką emeryturę

W piątek w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP nazwisko Donalda Tuska padło rekordowo często w br. W TVP Info przez cały dzień podkreślano, że Tusk osiągnął wiek emerytalny, wytykając mu wysokie uposażenie. więcej

Producent ,,Kuchennych rewolucji" dzięki nowym programom i serialom podwoił przychody i zysk

W ub.r. firma Constantin Entertainment Polska, produkująca programy i seriale telewizyjne, m.in. „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom”, osiągnęła wzrost wpływów o 97,5 proc. do 88,02 mln zł i zysku netto z 4,75 do 8,39 mln zł. więcej

User goes first: czyli jak na przestrzeni lat zmienia się nasze otoczenie cyfrowe

Globalny rynek AdTech ulega intensywnym i dynamicznym zmianom. Dawniej oczekiwania reklamodawców i użytkowników były zbieżne - ci pierwsi chcieli przedstawić swój produkt i zainteresować odbiorcę, natomiast ci drudzy byli otwarci na odbiór prezentowanego przekazu reklamowego. Obecnie wszystko jest inaczej. Marki skupiają się na strategiach efektywnościowych, które wymagają prześwietlenie klienta, natomiast użytkownicy poszukują ochrony swojej prywatności, wręcz anonimowości. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Internetowe stacje radiowe nie chcą nadawać w DAB+. Z jednym wyjątkiem

Internetowe rozgłośnie - Radio 357, Radio Nowy Świat, Radio RMF24, newonce.radio i Radiospacja - nie zgłosiły się do konkursu dotyczącego nadawania na ogólnopolskim multipleksie DAB+. Jak przyznają nadawcy, nie jest to opłacalne finansowo i niewielu słuchaczy ma odbiorniki do słuchania radia cyfrowego. W Radiu Nowy Świat mówią, że rozpowszechnianie programu w tej technologii jest ekonomicznie nieuzasadnione, a w Grupie RMF podkreślają, że system DAB+ jest przestarzały i nieefektywny. więcej

 
Zmalały wpływy reklamowe RMF FM. Radio ZET, Jedynka i Eska z dużymi wzrostami

W dwóch pierwszych miesiącach br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły rok do roku o blisko 6 proc. Największe wzrosty przychodów odnotowały w tym okresie Eska Wrocław i Radio Zet. Mniej za reklamach zarobiły RMF FM i RMF Classic. więcej

 
RMF FM liderem w godzinach porannych w I kwartale. Jedynka najbardziej w dół

Pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego w pierwszym kwartale br. w godzinach porannych (6.00.00 - 8.59.59) zajęło RMF FM, które ex aequo z Eską pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Jedynka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Wręczono nagrody marszałka Senatu dla dziennikarzy polskich i polonijnych

Sonia Pajgert i Wiktor Pajgert z Narodowo-Kulturalnego Stowarzyszenia Polaków z Odessy; Marzena Wróbel-Szała z Polskiego Radia Zachód oraz Iwona Piętak z Radia Rzeszów - wśród laureatów konkursu o nagrodę marszałka Senatu dla dziennikarzy polskich i polonijnych. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Sigma Bis zajmie się kampaniami kancelarii premiera w internecie

Sigma Bis (wspólna agencja mediowa PKN Orlen i PZU) wygrała przetarg Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na prowadzenie jej kampanii społecznych i informacyjnych w internecie, w szczególności w mediach społecznościowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Zmalały wpływy reklamowe RMF FM. Radio ZET, Jedynka i Eska z dużymi wzrostami

W dwóch pierwszych miesiącach br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły rok do roku o blisko 6 proc. Największe wzrosty przychodów odnotowały w tym okresie Eska Wrocław i Radio Zet. Mniej za reklamach zarobiły RMF FM i RMF Classic. więcej

GUS wybiera agencję reklamową

Główny Urząd Statystyczny wybierze w przetargu agencję, która zajmie się realizacją kampanii informacyjno-promocyjnych dla projektu "Przestrzenne Dane Statystyczne w Systemie Informacyjnym Państwa" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Play: do 6 miesięcy gratis w promocji Mix i Junior Box, reklamy znów bez Barbary Kurdej-Szatan

W nowej promocji sieci telekomunikacyjnej Play nowi klienci ofert Mix mogą uzyskać do sześciu miesięcy korzystania gratis, także w wersji z zestawem Junior Box. We wspierającej to kampanii reklamowej występuje aktorka Magdalena Różczka, nie pojawia się natomiast Barbara Kurdej-Szatan. więcej

Salmonella w produktach Kinder. Marka może mieć wizerunkowy problem, bo za późno zareagowała

Ferrero wycofuje w Europie część czekoladowych produktów marki Kinder, bo mogły doprowadzić do zakażenia bakterią salmonellą. To standardowe działanie, które nie powoduje utraty zaufania konsumentów do marki. - Tutaj sytuacja jest inna. Te działania wynikają z decyzji urzędników, którzy tak zareagowali na zakażenie ponad setki osób po spożyciu produktów przeznaczonych dla dzieci. Na domiar złego mówi się, że problem salmonelli był znany w belgijskiej fabryce od miesięcy. Takie informacje nie budują wizerunku odpowiedzialnej marki oferującej bezpieczne produkty dla dzieci, których zdrowie jest przecież w centrum zainteresowania rodziców - zwraca uwagę Marek Gonsior, niezależny konsultant i doradca marki. więcej

Zarządy polskich oddziałów Leroy Merlin i Auchan wezwane do dymisji

Organizacja Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin zbiera podpisy pod petycją skierowaną do zarządów polskich oddziałów firm Leroy Merlin i Auchan (należą do francuskiej Grupy Adeo). Wzywa władze obu firm, by zaapelowały do francuskich właścicieli o wycofanie się z Rosji, a jeśli im się nie uda - by podali się do dymisji. więcej

Bojkot marek pozostających w Rosji jest wybiórczy. Dlaczego?

Blisko dwa miesiące od militarnej inwazji Rosji na Ukrainę i nasilającego się bestialstwa agresora wobec ludności cywilnej, w tym kobiet i dzieci, mimo licznych apeli wiele zagranicznych firm dalej prowadzi działalność w Federacji Rosyjskiej. Konsumenci wypominają to markom, bojkotując je, krytykując, potępiając, tworząc wojenne grafiki itd. Jednak krytyka i bojkot nie są wobec wszystkich jednakowe. Wobec jednych silne i głośne, wobec drugich - znikome. - Odium konsumentów spada na niewielki procent firm. Płacą one dzisiaj podatek od medialnej aktywności, popularności, emocji, które chciały wywoływać przed wybuchem wojny, a także komunikacyjnych błędów popełnionych po agresji Rosji na Ukrainę - komentuje Adam Mitura, właściciel agencji InPlus Media. więcej

Muzyczne nagrody w loterii piwa Lech

LOd 2 maja zacznie się loteria promująca piwo Lech (produkowane przez Kompanię Piwowarską). Towarzyszy temu nowa odsłona kampanii reklamowej pod hasłem „Bądź Lechendą”. więcej

Kampania Shopee przybiera na sile. Kiedyś w spocie tańczył nawet Cristiano Ronaldo (wideo)

Kampania platformy zakupowej Shopee z przerobioną wersją dziecięcej piosenki "Baby Shark" zirytowała wielu internautów. Marka wykorzystuje ten motyw w komunikacji od lat - w 2019 r. w reklamie wystąpił Cristiano Ronaldo, a spot z jego udziałem też spotkał się z krytyką. W sobotę Shopee zorganizowało też występy taneczne w kilku miejscach Warszawy. więcej

Rodzinny obiad reklamuje Konto Jakże Osobiste w Alior Bank

W nowej kampanii reklamowej Alior Banku promowane jest Konto Jakże Osobiste. Za obsługę marketingową banku odpowiadają agencja PZL i Sigma Bis. więcej

Rudi Schuberth reklamuje ofertę Polomarketu na grilla

Trwa kolejna odsłona kampanii reklamowej sieci sklepów Polomarket z udziałem piosenkarza i satyryka Rudiego Schubertha. Promowane są produkty na grilla. więcej

Grzegorz Młodawski szefem zespołu social mediów w better. gaming agency

Better. gaming agency wzmacnia zespół social media. Na jego czele stanął Grzegorz Młodawski, a Hubert Pomykała objął stanowisko social media specialist. więcej

Właściciel Reserved i Sinsay planuje promocje, bo ma duże zapasy. W Rosji spisał na straty połowę sklepów

Grupa odzieżowa LPP, do której należą marki Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay, nie wyklucza w najbliższych kwartałach kolejnych odpisów dotyczących swojego biznesu w Rosji. Z jednej strony firma planuje podwyżki cen ubrań o 6-12 proc., z drugiej strony w najbliższym czasie może prowadzić promocje cenowe, bo ma rekordowo duże zapasy towarów. więcej

Tomasz Kot w reklamie Blika zachęca ,,Bądź kotem płatności"

Ruszyła nowa kampania promująca system płatności mobilnych BLIK (Polski Standard Płatności) z udziałem aktora Tomasza Kota. Akcję przygotowały agencje z Grupy Publicis. więcej

Natalia Szroeder, Tymek i Hodak ambasadorami wódki Belvedere

Wystartowała najnowsza kampania marki wódki Belvedere - Belvedere Nation. Składa się ona z trzech spotów wideo oraz sesji zdjęciowej z udziałem Natalii Szroeder, Tymka oraz Hodaka. więcej

Nowy konkurent Rossmana i Hebe. Tak wygląda polski sklep drogerii dm

Niemiecka sieć dm Drogerie Markt otworzyła pierwszy sklep w Polsce - ruszył on we Wrocławiu. Dzień wcześniej uruchomiono sklep internetowy marki. Sieć w Polsce konkurować będzie przede wszystkim z Rossmanem, Hebe i Superpharm, które mają już ugruntowaną pozycję na naszym rynku. więcej

Canpol babies zmienia identyfikację wizualną

Canpol babies, polska marka produktów dla dzieci gruntownie zmienia identyfikację graficzną a wraz z nią projekty swoich opakowań. Za nową tożsamość wizualną odpowiada zespół agencji HiBrands we współpracy z dr Mateuszem Machalskim. więcej

Neonail zatrudnia Euvic 360e-com

Agencja technologiczna Euvic 360e-com (Euvic Performance) nawiązała współpracę z Neonail, producentem kosmetyków i akcesoriów do dłoni i paznokci. więcej

Spektakularny mural dla marki TOUS w ścisłym centrum Warszawy!

W kwietniu 2022 roku, Braughman Group Media zaprezentował najnowszy mural hiszpańskiej marki biżuteryjnej Tous, na prestiżowej lokalizacji w samym centrum Warszawy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Media o wygranej Emmanuela Macrona: wielkie zwycięstwo, wielkie wyzwania

Po zwycięstwie prezydenta Emmanuela Macrona w wyborach prezydenckich główne francuskie dzienniki i stacje telewizyjne określają wygraną i reelekcję jako „wielkie zwycięstwo i wielkie wyzwania”, wskazując na podziały w kraju i najwyższą od 50 lat absencję wyborczą. więcej

Alina Makarczuk w programie ,,UkrALINA" na portalu ,,Super Expressu"

Na portalu internetowym i kanale youtube’owym „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) zaczęto emitować program „UkrALINA”, w którym dziennikarka Radia Eska Alina Makarczuk opowiada o wojnie w Ukrainie. więcej

Wydawca ,,Nie" z wyższymi przychodami i 619 tys. zł straty

Przychody spółki Urma wydającej tygodnik „Nie” w 2021 roku wyniosły 3,87 mln zł netto, z czego zdecydowana większość (3,85 mln zł) pochodziła z działalności wydawniczej. Nakład „Nie” w roku ubiegłym wynosił 2,95 mln egzemplarzy, sprzedaż w ujęciu rocznym - 1,11 mln egz. więcej

Wydawca "Vogue'a" i "GQ" wycofuje się z Rosji

Amerykański koncern wydawniczy Condé Nast, wydający m.in. takie tytuły jak "Vogue", "GQ" i "Glamour", poinformował o zaprzestaniu działalności w Rosji i rozwiązaniu umowy franczyzowej z firmą Conde Nast Russia - podał w piątek portal Ukrainska Prawda. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Jan Pospieszalski zawiesił swój kanał na YouTube

Po kilku miesiącach działania na YouTube, Jan Pospieszalski zawiesił swój kanał, a także zlikwidował zbiórkę na jego funkcjonowanie prowadzoną na portalu Zrzutka. - Nie narzekam na brak zajęcia, aktywny jestem w innych mediach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl. Swoje produkcje filmowe przeniósł na portal PCH24.TV i - jak nam mówi - ma tam "bardzo dobre zasięgi". więcej

Nowa odsłona wojny informacyjnej: antyszczepionkowe konta działają jako kanały kremlowskiej propagandy

Większość kont antyszczepionkowych, aktywnych w polskim internecie i mediach społecznościowych w czasie pandemii, zmieniło się teraz w konta antyukraiński i powielające narrację Kremla - alarmuje fact checkingowy serwis Demagog, zajmujący się tropieniem fake newsów. - Chociaż zazwyczaj są to treści oryginalne, czyli nie zapożyczane, to jednak powielają one rosyjskie przekazy propagandowe - mówi nam Paweł Terpiłowski, redaktor naczelny serwisu. więcej

Netflix zdecydowany na wprowadzenie reklam

Niedawno Netflix zdradził plany wprowadzenia tańszego pakietu dostępu do serwisu, który ma być wspierany reklamami. Według nieoficjalnych informacji firma podjęła już decyzję o dodatkowym modelu dystrybucji treści. Jednak nie stanie się to szybko, Netflix nie będzie też organizował lokalnych zespołów do sprzedaży reklam w poszczególnych krajach. więcej

W Biedronce produkty od Kanału Sportowego, na początek szklanki do piwa

Sieć sklepów Biedronka wprowadza do sprzedaży komplet szklanek do piwa sygnowany wizerunkiem twórców youtube’owego Kanału Sportowego. To kolejni twórcy internetowi, których produkty są dostępne w Biedronce. więcej

Komisja Europejska grozi i nakłada większą odpowiedzialność na firmy Big Tech

Rada Europy uzgodniła ogólne warunki ustawy o usługach cyfrowych (DSA), która zmusi firmy technologiczne do przyjęcia większej odpowiedzialności za treści pojawiające się na ich platformach. Nowe zobowiązania obejmują szybsze usuwanie nielegalnych treści i towarów, wyjaśnianie użytkownikom i naukowcom sposobu działania algorytmów, oraz podejmowanie bardziej zdecydowanych działań w przypadku rozpowszechniania dezinformacji. Za nieprzestrzeganie przepisów firmom będą grozić grzywny w wysokości do sześciu procent ich rocznych obrotów. więcej

Sędziowie zapowiadają prywatne akty oskarżenia i pozwy ws. tekstów Onetu i OKO.press

Pięciu sędziów, w tym były wiceminister sprawiedliwości Łukasz Piebiak, członek KRS Maciej Nawacki i Konrad Wytrykowski z Sądu Najwyższego zapowiedziało prywatne akty oskarżenia i pozwy „przeciwko wszystkim, którzy ponownie dopuścili się bezprawnych ataków i pomówień” w związku z ostatnimi publikacjami portali OKO.press i Onet. więcej

Plotek przed Plejadą, Pudelek dopiero trzeci (top 10 serwisów show-biznesowych)

Na pozycję lidera zasięgowego wśród platform show-biznesowych awansował Plotek.pl, wyprzedzając Plejadę. Mniej użytkowników miały Jastrzabpost.pl, Party.pl i sekcja show-biznesowa Fakt.pl, natomiast mocno wzrosła odwiedzalność sekcji o gwiazdach portali WP.pl i o2.pl. więcej

Portret Putina na Instagramie. Nie taki, jaki by chciał rosyjski prezydent

Na Instagramie pojawiła się praca białoruskiego artysty, zwracająca uwagę na rolę prezydenta Putina w wojnie w Ukrainie i jego odpowiedzialność za dokonywane tam zbrodnie. „Groza, ból, cierpienie, śmierć, okaleczone losy, zbrodnia, nieludzkość, zło - wszystko w tym obrazie.” - głosi wpis towarzyszący wizerunkowi prezydenta Rosji. więcej

Ile osób płaci za dostęp do Netfliksa, Viaplay, Amazon Prime? ,,Widzowie są tradycyjni"

Serwisy streamingowe nie chcą się dzielić danymi o liczbie subskrybentów. Pewien obraz sytuacji na polskim rynku daje raport Ampere Analysis. Wynika z niego, że za Netflix pod koniec 2021 r. płaciło nad Wisłą 2,5 mln osób. Portal Wirtualnemedia.pl dotarł też do danych dotyczących innych platform. więcej

Wirtualna Polska z lepszą rekomendacją giełdową, analitycy spodziewają się kolejnych przejęć

Haitong Banku, w raporcie z 20 kwietnia, podwyższyli rekomendację dla Wirtualnej Polski do "kupuj" z "neutralnie", ale obniżyli cenę docelową akcji spółki do 137 zł z 156,6 zł. więcej

Takiego tygodnia jeszcze nie było. Polskie filmy najchętniej oglądane przez widzów Netfliksa na świecie

"Furioza" i "Poskromienie złośnicy" to dwa najchętniej oglądane filmy wśród nieanglojęzycznych produkcji na platformie streamingowej Netflix w minionym tygodniu. Polscy użytkownicy też najczęściej wybierają rodzime obrazy, które zdominowały podium zestawienia. Jakie jeszcze tytuły znalazły się w czołówce najchętniej oglądanych filmów i seriali? więcej

TikTok śrubuje rekord, Wykop i Linkedin z dużymi wzrostami (TOP10 platform społecznościowych)

W efekcie kolejnego wzrostu TikTok ma już 14,5 mln polskich użytkowników, mocno zwiększyła się też odwiedzalność Wykopu i Linkedin. Zdecydowanym liderem pozostaje Facebook, który nadal wyprzedza TikToka także pod względem średniego czasu korzystania przez internautów. więcej

Snapchat ma 332 miliony użytkowników

Snap, do której należy aplikacja Snapchat, pierwszy kwartał roku 2022 zamyka z 1,06 mld dolarów przychodu. Spółka notuje także 359,6 mln dolarów straty netto, w następstwie zmian prywatności użytkowników systemu iOS, ograniczających pole manewru w obszarze działań reklamowych Snapchata. Aplikacja ma dziennie 332 mln użytkowników. więcej

OnlyFans zawiesza profile twórców z Rosji

Platforma OnlyFans, służąca głównie do publikacji wideo i zdjęć erotycznych i pornograficznych, ogłosiła, że zawiesza twórcom z Rosji możliwość zarabiania na zamieszczanych treściach. Uzasadnia to sankcjami w zakresie przepływów finansowych nałożonymi na Rosję. więcej

Grupa Pracuj ze wzrostem wpływów o 59 proc. 11 proc. z Ukrainy, prawdopodobne odpisy z powodu wojny

W ub.r. Grupa Pracuj osiągnęła wzrost przychodów z umów z klientami o 58,7 proc. do 475,1 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 106,93 do 255,68 mln zł. 10,6 proc. wpływów osiągnęła w Ukrainie. Firma podkreśla, że w br. jest beneficjentem dalszego ożywienia na rynku pracy w Polsce. więcej

User goes first: czyli jak na przestrzeni lat zmienia się nasze otoczenie cyfrowe

Globalny rynek AdTech ulega intensywnym i dynamicznym zmianom. Dawniej oczekiwania reklamodawców i użytkowników były zbieżne - ci pierwsi chcieli przedstawić swój produkt i zainteresować odbiorcę, natomiast ci drudzy byli otwarci na odbiór prezentowanego przekazu reklamowego. Obecnie wszystko jest inaczej. Marki skupiają się na strategiach efektywnościowych, które wymagają prześwietlenie klienta, natomiast użytkownicy poszukują ochrony swojej prywatności, wręcz anonimowości. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Tylko 38 proc. Polaków przeczytało przez rok chociaż jedną książkę

Czytelnictwo w Polsce wróciło do poziomu sprzed pandemii. Oznacza to, że trend spadkowy został trwale powstrzymany - poinformowano w piątek na stronie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN). więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Bojkot marek pozostających w Rosji jest wybiórczy. Dlaczego?

Blisko dwa miesiące od militarnej inwazji Rosji na Ukrainę i nasilającego się bestialstwa agresora wobec ludności cywilnej, w tym kobiet i dzieci, mimo licznych apeli wiele zagranicznych firm dalej prowadzi działalność w Federacji Rosyjskiej. Konsumenci wypominają to markom, bojkotując je, krytykując, potępiając, tworząc wojenne grafiki itd. Jednak krytyka i bojkot nie są wobec wszystkich jednakowe. Wobec jednych silne i głośne, wobec drugich - znikome. - Odium konsumentów spada na niewielki procent firm. Płacą one dzisiaj podatek od medialnej aktywności, popularności, emocji, które chciały wywoływać przed wybuchem wojny, a także komunikacyjnych błędów popełnionych po agresji Rosji na Ukrainę - komentuje Adam Mitura, właściciel agencji InPlus Media. więcej

Centrum e-Zdrowia chce zatrudnić agencję PR

Centrum e-Zdrowia chce w wyniku przetargu nawiązać współpracę z agencją public relations - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Jej zadaniem będzie przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej produktów i usług Centrum e-Zdrowia skierowanej do profesjonalistów medycznych i menedżerów w sektorze ochrony zdrowia. więcej

Polska zaczyna akcję ,,Stop Russsia now". Morawiecki: w Europie Zach. i Płd zbyt szybko chcieliby wrócić do normalności

Polskie władze będą prowadzić w krajach Europy zachodniej i południowej kampanię „Stop Russsia now” podkreślającą zbrodnie popełniane przez Rosjan w Ukrainie. - Akcja odbywa się pod hasłem „Stop Russsia now”, teraz, natychmiast, bo każdego dnia, w każdej godzinie, każdej minucie, brutalni rosyjscy żołnierze mordują na rozkaz Kremla - stwierdził premier Mateusz Morawiecki. Zapowiedział swoją wizytę w Niemczech. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Nowa odsłona wojny informacyjnej: antyszczepionkowe konta działają jako kanały kremlowskiej propagandy
Co Teoria Wielkiego Wybuchu ma wspólnego z ,,Teorią Wielkiego Podrywu"? Konkurencję
Anonymous zhakowali kolejne rosyjskie firmy, ujawniają ponad 1 mln maili
Orange Polska po 6 latach wraca do wypłaty dywidendy, w radzie nadzorczej były szef marketingu Play
Śledzenie sztucznych satelitów i kosmicznych śmieci - zadaniami nowego obserwatorium astronomicznego
Sztuczna inteligencja ułatwia wykrycie raka jelita grubego
Ten Square Games planuje wypłacić 73 mln zł dywidendy
NASA pokazała film z zaćmienia Słońca na Marsie
PCF Group podwoiła zysk, szykuje kolejne przejęcia
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj