|
|
|
|
|
|
|
Kurski kreślił plany przy Czabańskim i Lichockiej. ,,Możliwe złamanie ustawy o RMN"
Posłanka PiS Joanna Lichocka pochwaliła się rozmową Rady Mediów Narodowych, w której zasiada z zarządem TVP. Dotyczyła m.in. Teatru Telewizji i rozporządzenia must carry, must offer. TVP chce, by na jego podstawie 15 kanałów TVP3 trafiło na satelitę. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Kwiatkowski, opozycyjny członek RMN nie wyklucza, że doszło do złamania prawa.
więcej
|
Nowa rola Krzysztofa Skórzyńskiego w TVN
Były reporter „Faktów” TVN Krzysztof Skórzyński do niedawna obsługiwał reportersko Puchar Świata w Skokach Narciarskich i pomagał redakcji TVN24 relacjonować wydarzenia na Ukrainie. Zniknął jednak z anteny kanału informacyjnego. Jeden z dziennikarzy stacji zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl, że Skórzyński jest teraz uczestnikiem programu „Mask Singer” - o tym od kilku tygodni spekulują też serwisy plotkarskie czy fani show.
więcej
|
Od 1 maja krótsze odcinki ,,Power of Love. Polska", reality-show zmienia pasmo emisji
Zoom TV od 1 maja skróci każdy odcinek reality-show „Power of Love. Polska” z dwóch do jednej godziny. Program zmieni również pasmo emisji z 21.00 na 19.15 - wynika z najnowszej ramówki stacji.
więcej
|
TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła TVN. Tylko ,,M jak miłość" z widownią powyżej 3 milionów widzów
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Sanatorium miłości” oraz „Stulecie Winnych”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, a TVP2 wyprzedziła TVN. Spadki oglądalności zanotowały czołowe stacje newsowe - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Sąd odrzucił pozew prezydenta Opola przeciwko TVP
Sąd Apelacyjny we Wrocławiu uchylił wyrok pierwszej instancji i odrzucił pozew prezydenta Opola Arkadiusza Wiśniewskiego przeciwko TVP3 Opole. Polityk domagał się sprostowania materiału o obchodach Święta Niepodległości.
więcej
|
Marek Solon-Lipiński będzie koordynował kanały TVP dla odbiorców z zagranicy
Zastępca dyrektora biura sprzedaży i współpracy międzynarodowej Telewizji Polskiej, Marek Solon-Lipiński został pełnomocnikiem zarządu spółki ds. kanałów publicznego nadawcy dla odbiorców za granicą. Ma łączyć obie funkcje.
więcej
|
,,W kontrze" do 3 maja w TVP Info codziennie, bo Michał Rachoń na urlopie
Poranny magazyn „W kontrze” do wtorku 3 maja będzie emitowany w TVP Info codziennie. Wynika to z urlopu Michała Rachonia, gospodarza nadawanych w porannym paśmie programów „Jedziemy” i „Jedziemy dalej”.
więcej
|
Nowy program ślubny ,,Gdzie powiem tak?" w TVP Kobieta
Od soboty 30 kwietnia TVP Kobieta emitować będzie nowy program „Gdzie powiem tak?”. To pierwsza produkcja o tematyce ślubnej nadawana w stacji.
więcej
|
Rupert Murdoch startuje z nowym kanałem TalkTV, gwiazdą Piers Morgan
W Wielkiej Brytanii powstała stacja o profilu informacyjno-publicystycznym TalkTV. Jej twarzą jest kontrowersyjny dziennikarz i publicysta Piers Morgan.
więcej
|
User goes first: czyli jak na przestrzeni lat zmienia się nasze otoczenie cyfrowe Globalny rynek AdTech ulega intensywnym i dynamicznym zmianom. Dawniej oczekiwania reklamodawców i użytkowników były zbieżne - ci pierwsi chcieli przedstawić swój produkt i zainteresować odbiorcę, natomiast ci drudzy byli otwarci na odbiór prezentowanego przekazu reklamowego. Obecnie wszystko jest inaczej. Marki skupiają się na strategiach efektywnościowych, które wymagają prześwietlenie klienta, natomiast użytkownicy poszukują ochrony swojej prywatności, wręcz anonimowości. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dyskryminacja kobiet i seksizm w branży reklamowej. Są wyniki badania
W przypadkach przemocy, molestowania, ale i problemów ze zdrowiem psychicznym, pracowniczki polskiej branży reklamy i marketingu nie mogą liczyć na wsparcie w swoich firmach - pokazują wyniki raportu "Po stronie kobiet", przygotowanego przez przedstawicieli branży we współpracy z SW Research oraz Minds & Roses i Zróbmy Badanie. Z raportu wynika, że aż 14 proc. kobiet pracujących w branży zgłosiło naruszenie granic fizycznych czy molestowanie.
więcej
|
Jak badać skuteczność reklamy OOH?
Prelegenci Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w środę mówili o potrzebie stworzenia badania jednoźródłowego obejmującego również reklamę outdoorową (OOH). - Trzeba się zastanowić, czy jesteśmy w stanie porozumieć się w ramach różnych interesariuszy rynku, żeby pewien standard lokalnie wypracować, bo jeśli tego nie zrobimy, to nas zgrillują platformy cyfrowe zza wielkiej wody - mówił Marcin Grabowski, pełnomocnik zarządu GPW ds. budowy platformy DAI.
więcej
|
Napój Tiger promowana w nowym teledysku Young Leosi
Raperka Young Leosia opublikowała w sieci teledysk do utworu "Rok Tygrysa". Jednym z jego głównych elementów jest napój energetyczny Tiger (produkowany przez Grupę Maspex). Jego puszki często pojawiają się w klipie, m.in. w dłoniach występujących w tej produkcji tancerzy.
więcej
|
15 mln zł do wzięcia w przetargu Ministerstwa Sprawiedliwości
Ministerstwo Sprawiedliwości rozpoczęło przetarg na kompleksową obsługę kampanii informacyjno-edukacyjnych, działań promocyjno-marketingowych, działań medialnych i działań z zakresu PR Funduszu Sprawiedliwości - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Budżet to 15 mln zł.
więcej
|
McDonald's wprowadza do menu Ukraińskiego Burgera, pieniądze ze sprzedaży na pomoc humanitarną Ukrainie
W ofercie sieci gastronomicznej McDonald’s w Polsce pojawił się Ukraiński Burger. 3 zł ze sprzedaży każdego burgera zostanie przekazane na pomoc humanitarną Ukrainie.
więcej
|
PKP Intercity wybiera w przetargu audytora mediowego
Spółka PKP Intercity firmę, która zajmie się dla niej doradztwem i audytem mediowym. Będzie z nią pracować przez 16 miesięcy i pomoże w przetargu na obsługę mediową - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Sklepy Go Sport zamknięte. To efekt rządowych sankcji
Sieć Go Sport zamknęła od środy wszystkie 25 sklepów stacjonarnych w Polsce i sklep internetowy. To efekt sankcji gospodarczych, które zostały nałożone na firmę, bo jej właścicielami poprzez singapurską spółkę są Rosjanie. W UOKiK od niedawna czeka wniosek Sport Direct o przejęcie polskiej sieci.
więcej
|
168 tys. zł otrzyma Lech Wałęsa za promocję Pomorza
Agencja Rozwoju Pomorza ujawniła, że zawarła z Lechem Wałęsą umowę, na mocy której zapłaci za promocję regionu 168 tys. zł.
więcej
|
Co druga cyfrowa reklama źle stargetowana
49 proc. amerykańskich konsumentów twierdzi, że spotkało się w sieci z reklamami nie odpowiadającymi ich zainteresowaniom. Dla marek kierujących takie przekazy często wiąże się to z negatywnymi konsekwencjami.
więcej
|
Disney najmocniej angażuje emocje odbiorców
Koncern medialny The Walt Disney Company otwiera ranking MBLM, najbardziej angażujących emocjonalnie odbiorców marek.
więcej
|
Reklama, która oszczędza energię promuje Heinekena
Aby pomóc w promowaniu energii odnawialnej, globalny browar Heineken zrezygnował ze swojego zielonego znaku towarowego i zmienił kolor na czarny w nowym, emitowanym w czasie największej oglądalności spocie "An ad that saves energy" w Brazylii.
więcej
|
Produkty marki Kubuś już bez cukru
Kubuś (Maspex) rozpoczyna kampanię informującą klientów, że gama produktów marki nie zawiera cukru. Akcję przygotowały Brasil i Starcom.
więcej
|
Lidl i Biedronka konkurują na piwne promocje
Majówka z pasem, co mobilizuje największe sieci handlowe - Biedronkę i Lidla - do organizacji promocji na popularną kategorię piwa. Konkurenci kuszą klientów darmowymi butelkami piwa za zakup określonej liczby sztuk.
więcej
|
,,Zważ na twarz" w reklamie Vision Express
Ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa sieci salonów optycznych Vision Express. W akcji promowane są nowe kolekcje okularów.
więcej
|
Bank Pekao dalej sponsorem polskiej koszykówki
Bank Pekao w rozgrywkach 2022/2023 nadal będzie sponsorem polskiej koszykówki.
więcej
|
Radosław Kotarski reklamuje Konto Mój Biznes w Banku Millennium
Trwa kampania z udziałem Radosława Kotarskiego reklamująca Konto Mój Biznes oferowane przez Bank Millennium. Za obsługę marketingową banku odpowiadają agencje Change Serviceplan i Starcom.
więcej
|
Agnieszka Hyży ambasadorką marki Lovi
Agnieszka Hyży została ambasadorką marki produktów wspierających w macierzyństwie Lovi. Jej współpraca z marką jest kontynuacją kampanii z ubiegłego roku „Lovi, kiedy kochasz najbardziej”.
więcej
|
Artur Dziedzic wzmacnia dział kreacji Stor9
Do zespołu agencji komunikacji Stor9 dołączył Artur Dziedzic, który objął stanowisko senior copywritera.
więcej
|
Jak równość może odmienić firmę? Dominika Kulczyk, Ela Bonda, Bartosz Ciołkowski i dr Konrad Maj w Debacie Wirtualnej Polski Te same prawa i płace, możliwość rozwoju bez względu na płeć, troska o zdrowie i potrzeby zatrudnionych osób - to tylko kilka kwestii poruszonych podczas ostatniej Debaty Wirtualnej Polski. Goście programu emitowanego na stronie głównej WP rozmawiali m.in. na temat rywalizacji firm o pracowniczki i pracowników oraz dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Polska Press rozstaje się z wicenaczelnym ,,Nowości Dziennika Toruńskiego" i ,,Expressu Bydgoskiego"
Zastępca redaktora naczelnego „Nowości Dziennika Toruńskiego” i „Expressu Bydgoskiego” (Polska Press Grupa) Mariusz Załuski odchodzi z firmy, powodem jest likwidacja zajmowanego przez niego stanowiska - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. W Załuski w „Nowościach” pracował od 1995 roku.
więcej
|
Miłosz Szulc nowym prezesem spółki PL24 kupionej przez Polska Press
Członek zarządu Polska Press Grupy, Miłosz Szulc, został nowym prezesem spółki kupionej przez wydawcę – PL24. W jej ramach funkcjonować będzie najprawdopodobniej zapowiadany portal horyzontalny Polska Press.
więcej
|
Demonstracja tym razie nie pod sklepami Leroy Merlin i Auchan. Pikieta odbędzie się pod siedzibą AFP
Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin planuje w sobotę 30 kwietnia demonstrację pod warszawską siedzibą Agence France Presse pod hasłem „Stop mordowaniu dzieci”. „Francuskie media konsekwentnie ignorują polski ruch protestu wobec francuskich firm, które żerują na wojnie w Ukrainie” - wyjaśniają organizatorzy.
więcej
|
Karolina Rogaska wróciła do RASP. Jest dziennikarką ,,Newsweeka""
Dziennikarka Karolina Rogaska rozpoczęła niedawno pracę w redakcji tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W przeszłości już pracowała w należącym do tej samej firmy portalu Onet.
więcej
|
Joanna Krawczyk z ,,Gazety Wyborczej" w zarządzie Europejskiego Funduszu Mediów i Informacji
Prezeska Fundacji "Gazety Wyborczej" oraz szefowa partnerstw tego dziennika (Agora) Joanna Krawczyk została członkinią zarządu Europejskiego Funduszu Mediów i Informacji (European Media and Information Fund). Organizacja te wspiera projekty europejskich redakcji i innych podmiotów w obszarze walki z dezinformacją oraz edukacją medialną.
więcej
|
|
|
Branża reklamowa o rewolucyjnym pomyśle Netfliksa: diabeł tkwi w szczegółach
Netflix może w przyszłości wprowadzić tańszy pakiet z reklamami. Miałaby to być recepta na malejącą liczbę użytkowników serwisu w obliczu coraz większej konkurencji na rynku streamingu. Zdaniem przedstawicieli branży reklamowej wielu reklamodawców z chęcią będzie się promować w Netfliksie Diabeł tkwi jednak w szczegółach, bo zbyta agresywna polityka reklamowa może przynieść przeciwny skutek i odpływ klientów od platformy będzie jeszcze większy.
więcej
|
Meta ze spadkiem zysku, Facebook nie rośnie w USA i Europie
W zeszłym kwartale koncern Meta przy wzroście przychodów o 6,6 proc. do 27,91 mld dolarów zanotował spadek zysku netto z 9,5 do 7,46 mld dolarów, spowodowany przez niższą rentowność biznesu reklamowego i straty segmentu VR i AR. Facebook na koniec marca miał 2,94 mld użytkowników w ujęciu miesięcznym, a wszystkie platformy koncernu - 3,64 mld.
więcej
|
YouTube traci przychody reklamowe z powodu TikToka
W pierwszym kwartale 2022 roku YouTube osiągnął wpływy z reklam w wysokości 6,87 mld dolarów. To więcej o 14 procent rok do roku, ale dynamika wzrostów reklamowych w serwisie wyraźnie spadła. Dobrze radzi sobie platforma Shorts, która notuje obecnie ponad 30 mld odsłon każdego dnia.
więcej
|
Spotted Lublin przed Pomorska.pl, sekcja regionalna Fakt.pl z dużym spadkiem
Wśród internetowych platforma z informacjami regionalnymi i lokalnymi liderem zasięgowych pozostaje Nasze Miasto, a na najdłużej internautów przyciąga Trojmiasto.pl. Po dużych wzrostach do czołówki awansowały SpottedLublin.pl i Warszawawpigulce.pl, natomiast duży spadek zanotował dział regionalny Fakt.pl.
więcej
|
Rosyjscy użytkownicy pozywają Netflixa o przywrócenie dostępu
Rosyjscy użytkownicy serwisu Netflix złożyli pozew zbiorowy, żądając przywrócenia im dostępu do subskrypcji. Twierdzą, że serwis nie ma prawa do jednostronnego rozwiązania umowy.
więcej
|
Money.pl wzmacnia zespół. Dołączy czterech nowych dziennikarzy
Portal Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) powiększa swój zespół. W najbliższym czasie do redakcji dołączą nowe osoby. Będą to Karolina Wysota, Weronika Szkwarek, Piotr Bera oraz Paweł Gospodarczyk - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wraz z nowymi dziennikarzami zespół portalu liczyć będzie około 20 osób.
więcej
|
Spotify z rosnącymi przychodami i stratą operacyjną. Serwis ma 422 mln użytkowników
W pierwszym kwartale 2022 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 24 procent, zaś strata operacyjna zamknęła się kwotą 6 mln euro. Obecnie z platformy korzysta na całym świecie 422 mln użytkowników, z czego 182 mln to subskrybenci płatnej wersji Premium.
więcej
|
User goes first: czyli jak na przestrzeni lat zmienia się nasze otoczenie cyfrowe Globalny rynek AdTech ulega intensywnym i dynamicznym zmianom. Dawniej oczekiwania reklamodawców i użytkowników były zbieżne - ci pierwsi chcieli przedstawić swój produkt i zainteresować odbiorcę, natomiast ci drudzy byli otwarci na odbiór prezentowanego przekazu reklamowego. Obecnie wszystko jest inaczej. Marki skupiają się na strategiach efektywnościowych, które wymagają prześwietlenie klienta, natomiast użytkownicy poszukują ochrony swojej prywatności, wręcz anonimowości. materiał partnerskiwięcej |
|
|