|
|
|
|
|
|
|
KRRiT sprawdzi co oglądamy w domach? ,,Element inwigilacji społeczeństwa"
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji krytykuje rząd za projekt rozporządzenia, który pozwoli Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji sprawdzić co oglądają abonenci operatorów telekomunikacyjnych. KIGEiT ostrzega, że może to zostać odebrane jako inwigilacja.
więcej
|
Związek Artystów Scen Polskich chce 120 mln zł więcej od Cyfrowego Polsatu
Związek Artystów Scen Polskich domaga się od Cyfrowego Polsatu dodatkowo przeszło 140 mln zł w ramach sporu prawnego trwającego od ponad pięciu lat. Chodzi przede wszystkim o tantiemy dla aktorów z seriali emitowanych przez nadawcę.
więcej
|
Co z dalszą zmianą standardu telewizji naziemnej? Modyfikacja harmonogramu niemożliwa
W UKE odbyło się kolejne spotkanie w sprawie zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl nadawcy nadal nie złożyli żadnego wniosku w sprawie emisji w starym standardzie. III etap przejścia na DVB-T2/HEVC nie jest zagrożony.
więcej
|
Codzienny serial TVP1 po raz pierwszy z premierami w wakacje
Telewizyjna Jedynka podczas tegorocznych wakacji emitować będzie premierowe odcinki „Leśniczówki” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
KRRiT nie ukarze TVP za dokument o Adamowiczu. ,,Jest obsadzona przez nominatów PiS"
Bez kary KRRiT dla TVP za dokument „Jesteś mechanizmem niszczącym” o zamordowanym prezydencie Gdańska Pawle Adamowiczu. Członek rady programowej TVP Janusz Daszczyński w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzi, że trudno było spodziewać się innego rozstrzygnięcia w sprawie produkcji uderzającej w opozycję.
więcej
|
Karolina Pajączkowska relacjonuje w TVP sytuację w Ukrainie, Jacek Łęski wrócił do kraju
Dziennikarka TVP Info i TVP World Karolina Pajączkowska zaczęła relacjonować wydarzenia z Ukrainy. Do Polski po kolejnym pobycie reporterskim w Ukrainie wrócił natomiast Jacek Łęski.
więcej
|
Luft chce, by KRRiT zgłosiła prokuraturze materiały TVP o Donaldzie Tusku
Powtarzające się w licznych odpowiedziach KRRiT sformułowanie o łamaniu przez Telewizję Polską artykułu 21 ustawy o radiofonii i telewizji, stanowi podstawę, by sprawę zgłosić prokuraturze - uważa członek rady programowej TVP, Krzysztof Luft. - Stwierdzane jest notoryczne łamanie obowiązującego prawa przez nadawcę, ale nie ma wystarczających narzędzi, aby to prawo wyegzekwować, stąd wkroczyć powinna prokuratura - mówi nam Luft.
więcej
|
Bart Staszewski skarży program Rachonia z Jakimowiczem do KRRiT
Aktywista Bart Staszewski złożył do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego wobec TVP, nadawcy programu Michała Rachonia „Jedziemy”. Powodem jest nagranie Jarosława Jakimowicza, na którym zerwał tęczową flagę z jednego z warszawskich budynków, oraz reakcje komentatorów na ten czyn Staszewski zapowiada, że jeśli wnioski w tego typu sprawach nie spotkają się z reakcją przewodniczącego KRRiT, jego fundacja zawiadomi Komisję Europejską.
więcej
|
Mikołaj ,,Jaok" Janusz z nowym programem w Telewizji Republika
W najbliższy piątek w Telewizji Republika zadebiutuje „U Jaoka” - nowy program Mikołaja „Jaoka” Janusza, związanego ze stacją od wiosny ub.r.
więcej
|
,,Stulecie Winnych 4" miało mniej widzów, ale TVP1 nadal była liderem. Będzie piąty sezon
Czwarty sezon „Stulecia Winnych” oglądało średnio 2,31 mln osób, o 500 tys. tys. widzów mniej niż trzecią odsłonę serialu pokazywaną rok temu w tym paśmie. Produkcja dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera całego rynku telewizyjnego - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polsat kontynuuje ,,Mecenas Poradę", trwają zdjęcia nad drugim sezonem
Telewizja Polsat rozpoczęła zdjęcia do drugiego sezonu serialu „Mecenas Porada” z Aleksandrą Domańską w roli głównej, prace na planie zakończą się latem. Do drugiego sezonu dołączyli m.in. Joanna Kurowska, Jakub Gąsowski i Karol Dziuba.
więcej
|
Specjalny program ,,Strefa gwiazd" na Polsat SuperHit Festiwal 2022
Telewizja Polsat w najbliższy piątek i sobotę od godz. 9.00 emitować będzie specjalny program „Strefa gwiazd”, w którym pojawią się gwiazdy Polsat SuperHit Festiwal 2022.
więcej
|
Udany tydzień TVP1 i stacji newsowych. Eurowizja 2022, ,,M jak miłość" oraz ,,Sanatorium miłości" hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: finał Eurowizji 2022, „M jak miłość” oraz „Sanatorium miłości”. Na pozycji lidera oglądalności wśród stacji w 4+ umocniła się TVP1. Wzrosty oglądalności zanotowały czołowe stacje newsowe - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
136,6 tys. zł za spot przy Lidze Narodów w TVP
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na czerwiec. Najwyżej wyceniono reklamę przy transmisji meczów w ramach piłkarskiej Ligi Narodów z udziałem Polaków - kosztują po 136,6 tys. zł netto.
więcej
|
Netflix liderem oglądalności. CBS przed NBC
Netflix to zdecydowanie najpopularniejszy za oceanem nadawca pod względem liczby minut spędzanych przed ekranem - wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
więcej
|
Smart Casco - dopasowana ochrona na miarę potrzeb Obawiasz się konkretnego zagrożenia: kradzieży auta, uszkodzenia karoserii z powodu gradobicia czy wichury? Jeśli posiadasz ubezpieczenie OC, a z różnych powodów nie planujesz zakupu dodatkowej polisy AC, idealnym rozwiązaniem dla Ciebie będzie oferowane przez LINK4 Smart Casco. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Influencer nie jest gorszym celebrytą. "Koniec czasów kupowania followersów"
Goście IAA Polska rozmawiali o aktualnym stanie influencer marketingu i znaczeniu twórców, których mogą wykorzystać marketerzy. - Influencer to nie jest gorszy celebryta, bo jest internetowy. Jest lepszy, bo jest autorytetem w swojej dziedzinie - podkreślali paneliści.
więcej
|
Michał Pawłowski creative directorem w Saatchi & Saatchi. Odchodzi Maciej Nowicki
Michał Pawłowski, który ostatnio pełnił funkcję creative directora w strukturach Publicis Groupe w Singapurze, po czterech latach wraca do agencji Saatchi & Saatchi w Polsce na stanowisko creative directora. Wraz z Michałem Desowskim będzie zarządzał działem kreacji. Zastąpi Macieja Nowickiego, który odchodzi z agencji.
więcej
|
BMW Group prowadzi przetarg na obsługę mediową w Europie
Koncern motoryzacyjny BMW Group rozpoczął ogólnoeuropejski przetarg mediowy. Dotyczy on planowania i zakupu mediów offline. Firma chce prawdopodobnie skonsolidować obsługę mediową w jednej agencji.
więcej
|
Grupa RMF nie podniesie cen reklam w okresie letnim
Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe swoich stacji radiowych i pakietów na sezon letni 2022 roku. Nadawca nie wprowadza w nich jednak żadnych zmian. Jest to podyktowane obecną sytuacją ekonomiczną i przewidywanym popytem na reklamę radiową latem.
więcej
|
136,6 tys. zł za spot przy Lidze Narodów w TVP
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na czerwiec. Najwyżej wyceniono reklamę przy transmisji meczów w ramach piłkarskiej Ligi Narodów z udziałem Polaków - kosztują po 136,6 tys. zł netto.
więcej
|
Pizza pepperoni z colą? Pepsi prezentuje nową aktywację
Koncern PepsiCo opowiada o swojej wizji przeniesienia marki napojów na wyższy poziom – od wszystkiego, od pepperoni z colą po zróżnicowaną, skoncentrowaną na technologii strategię marketingową. Marka zaprezentowała swoją najnowszą aktywację produktu: pizzę pepperoni z colą.
więcej
|
Kosmetyki Resibo reklamuje właścicielka marki
Agencja oS3 wprowadza komunikacyjnie na rynek kosmetyki do włosów marki Resibo. Hasłem przewodnim kampanii jest "Great Hair Stories". Twarzą marki została jej właścicielka, Ewelina Kwit-Betlej.
więcej
|
Alan i Jaśmina w nowej odsłonie platformy komunikacyjne Expandera
Marka Expander rusza z nową odsłoną platformy komunikacyjnej „Kredyty to nasza bajka" z postaciami.
więcej
|
Platige Image ze zleceniem dla Tourism Australia za ponad 5,3 mln zł. Kwartalne wpływy 64 proc. w górę
Spółka zależna Platige Image podpisała umowę dotyczącą produkcji animacji 3D na potrzeby globalnej kampanii agencji rządowej Tourism Australia. Wartość zlecenia wynosi ponad 5,3 mln zł. W pierwszym kwartale grupa Platige Image przy wzroście przychodów o 64 proc. zanotowała spadek rentowności.
więcej
|
Karol Kamiński: z Interii do Grupy Blix
Karol Kamiński objął stanowisko web services directora w Grupie Blix. Należy do niej aplikacja smartshoppingowa Blix.
więcej
|
Uzdrowisko Ustroń zmienia identyfikację wizualną
Uzdrowisko w Ustroniu (Beskid Śląski) rozpoczyna rebranding, w ramach którego zmieni się logo, a identyfikacja wizualna zacznie nawiązywać do najbardziej rozpoznawalnych budynków kurortu – Sanatorium Równica, Hotelu Wilga czy budynku Uzdrowiskowego Instytutu Zdrowia.
więcej
|
Anna Starmach w nowej reklamie Kenwood
Producent robotów kuchennych Kenwood prowadzi kampanię ambasadorską z udziałem Anny Starmach, znanej m.in. z roli jurorki w programie "Masterchef Junior". Za jej realizację oraz planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Mediaplus (Group One), działający we współpracy z agencją MarTech & e-commerce SalesTube oraz agencją kreatywną Gong.
więcej
|
Kevin Drinkall regionalnym dyrektorem marketingu Zyxel
Zyxel Networks, firma dostarczająca bezpiecznych rozwiązań sieciowych opartych na chmurze poinformował, powołała Kevina Drinkalla został na dyrektora ds. marketingu i strategii rynkowej na region EMEA.
więcej
|
Grupa R22: wpływy 25 proc. w górę, Vercom i CyberFolks motorami wzrostu
W pierwszym kwartale br. Grupa R22 zanotowała wzrost przychodów o 25 proc. do 83,9 mln zł i zysku netto z 8,52 do 9,86 mln zł. Większość wpływów osiąga w segmencie hostingu (pod marką CyberFolks) oraz CPaaS (poprzez firmę Vercom).
więcej
|
Katy Perry śpiewa w nowej kampanii Pyszne.pl
Piosenkarka Katy Perry została gwiazdą nowej kampanii platformy Pyszne.pl, będącej częścią Just Eat Takeaway.com. Działania prowadzone są pod hasłem "Czy ktoś powiedział", a ich głównym motywem jest radość, jaką odczuwamy, gdy pada sugestia, by zamówić coś do jedzenia. Kampanię przygotowała agencja McCann London.
więcej
|
Mlekpol promuje Deser z maślanką
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol rozpoczęła szeroko zasięgową kampanię marketingową Deseru z maślanką, pierwszej takiej propozycji na rynku nabiału. Promocja ma na celu pokazać unikatowość i wyjątkowość produktu, zwracając uwagę na jego główny składnik, jakim jest maślanka.
więcej
|
Żeńska reprezentacja w branży esportowej - kobiety w świecie stereotypowo zarezerwowanym dla mężczyzn W sieci można znaleźć wiele historii o kobietach-graczkach, które nie przyznawały się do swojej płci podczas rozgrywek online. Obawiały się, że nie będą traktowane na równi z resztą drużyny, w której często przeważała płeć męska. Powodem tego lęku jest stereotyp dotyczący grania w gry wideo, który przez lata utrwalał się w społeczeństwie – że jest to obszar zainteresowań przeznaczony dla mężczyzn i nie ma w nim miejsca dla kobiet. Faktyczny stan rzeczy wygląda zgoła inaczej. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Nagrodę im. Fikusa dla relacjonujących wojnę w Ukrainie odebrali sami mężczyźni. "Decydowała dyspozycyjność"
Kapituła Nagrody im. Dariusza Fikusa uhonorowała w tym roku wszystkich przedstawicieli mediów relacjonujących wojnę w Ukrainie. Jednak na scenie podczas odbioru nagrody pojawili się wyłącznie dziennikarze, dla kobiet miejsca zabrakło. Niektóre dziennikarki relacjonujące wojnę nawet nie zostały poinformowane o gali. - Nie chodzi o to, że my, kobiety, chcemy jakiegoś wyjątkowego traktowania. Chcemy tylko, żeby nasza praca w równym stopniu była zauważana - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Górniak, która w takcie konfliktu rozmawiała z prezydentem Ukrainy. Organizatorzy tłumaczą, że płeć nie była kryterium zaproszenia na galę, a decydowała dyspozycyjność.
więcej
|
Matka Elona Muska na okładce "Sports Illustrated Swimsuit Issue"
74-letnia Maye Musk, modelka i matka Elona Muska, trafiła na okładkę "Sports Illustrated Swimsuit". To najstarsza kobieta, jaka pojawiała się na pierwszej stronie prestiżowego magazynu.
więcej
|
Bachulska: Chiny wspierają propagandowo Rosję w Europie Środkowej
Gdy rosyjska agencja informacyjna Sputnik zniknęła z europejskiego rynku, to chińskie media zaczęły rozpowszechniać w naszym regionie propagandę władz na Kremlu - mówi w rozmowie z PAP Alicja Bachulska, analityczka ds. Chin w Ośrodku Badań Azji Akademii Sztuki Wojennej i projekcie MapInfluenCE.
więcej
|
Rosyjskie fabryki trolli starają się ukazać ukraińskich uchodźców w negatywnym świetle
Kwestie w relacjach polsko-ukraińskich, szczególnie zaszłości historyczne, są chętnie wykorzystywane przez rosyjską propagandę w celu skłócenia Polaków i Ukraińców - oceniła w rozmowie z PAP Katarzyna Chawryło, ekspertka warszawskiego Ośrodka Studiów Wschodnich (OSW). Dodała, że propagandyści Kremla starają się z negatywnym przekazem o uchodźcach dotrzeć do wszystkich krajów UE.
więcej
|
Jan Złotorowicz i Tomasz Walczak w ,,Raporcie" na kanale ,,Super Expressu"
Na kanale youtube’owym „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) zadebiutował program publicystyczny „Raport”, który na przemian prowadzą dziennikarze gazety Jan Złotorowicz i Tomasz Walczak.
więcej
|
|
|
Portale nie wycofują się z treści o wojnie w Ukrainie. ,,Dramaturgia medialna rządzi się swoimi prawami"
Onet nie dodaje już nowych treści na swój serwis w języku ukraińskimi, natomiast inne portale nie zamierzają wycofywać się z tematycznych serwisów o wojnie w Ukrainie - wynika z informacji zebranych przez portal Wirtualnemedia.pl. Z czasem jednak - jak mówią nam medioznawcy – temat ukraiński wypali się w sposób naturalny. - Wojna w Ukrainie obnażyła redakcyjną bezradność. Najpierw wysłano korespondentów, teraz już redakcje nie mają wiele ważnego do powiedzenia - uważa prof. Jan Kreft.
więcej
|
Po fuzji ze spółką giełdową Friz ma 41 proc. akcji Ekipa Holding, a Wujek Łuki - 20 proc.
W efekcie fuzji z notowanym na giełdzie Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym, Karol „Friz” Wiśniewski ma 41,2 proc. akcji Ekipa Holding, Łukasz Wojtyca (znany też jako Wujek Łuki) - 19,7 proc., a JR Holding - 13,4 proc.
więcej
|
Elon Musk nie będzie już głosował na Demokratów
Jeden z najbogatszych ludzi świata, założyciel firmy SpaceX Elon Musk napisał w środę na Twitterze, że nie jest już zwolennikiem Demokratów i w przyszłości ma zamiar głosować na Republikanów.
więcej
|
Influencer nie jest gorszym celebrytą. "Koniec czasów kupowania followersów"
Goście IAA Polska rozmawiali o aktualnym stanie influencer marketingu i znaczeniu twórców, których mogą wykorzystać marketerzy. - Influencer to nie jest gorszy celebryta, bo jest internetowy. Jest lepszy, bo jest autorytetem w swojej dziedzinie - podkreślali paneliści.
więcej
|
Netflix szuka oszczędności. Zwalnia 150 pracowników
W obliczu słabnących wyników biznesowych Netflix poszukuje różnych metod optymalizacji kosztów, wśród nich są także cięcia kadrowe. Serwis zwolnił 150 pracowników, w tej liczbie znaleźli się między innymi menedżerowie odpowiedzialni za oryginalne produkcje Netfliksa.
więcej
|
Rządowy portal zdjął podstronę z informacjami o prawach osób LGBT
Z okazji Międzynarodowego Dnia Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii we wtorek w rządowym serwisie pacjent.gov.pl pojawiły się informacje dla pacjentów, którzy mogą doświadczać dyskryminacji ze względu na swoją orientację seksualną czy tożsamość płciową. Jednak już w środę po godz. 17.00 podstrona pod nazwą "Leczenie bez dyskryminacji" nie była dostępna.
więcej
|
Rosyjska spółka Google'a zawnioskuje o upadłość
Rosyjska spółka zależna koncernu Google zamierza złożyć wniosek o upadłość. Przyczyną jest zajęcie 15 mln dolarów z jej rachunku bankowego przez rosyjskie władze.
więcej
|
Allegro podnosi abonament dla sprzedawców, promuje własną usługę logistyczną
Z początkiem lipca miesięczna cena usługi Abonament Podstawowy, z której mogą korzystać sprzedawcy na Allegro, wzrośnie o 10 zł do 49 zł. W czerwcu z programu Allegro Smart! znikną dwie metody dostaw, a w tym tygodniu zaczęła się promocja dla sprzedawców korzystających z usługi One Fulfillment by Allegro.
więcej
|
Sport.pl z dużym spadkiem, zyskał dział sportowy Fakt.pl. Liderem WP SportoweFakty
W kwietniu większość najpopularniejszych witryn sportowych zanotowało spore spadki odwiedzalności, najwięcej stracił Sport.pl. Liderem pozostają WP SportoweFakty przed Onet Sport, a spory wzrost liczby użytkowników osiągnął dział sportowy Fakt.pl.
więcej
|
Rosyjskie fabryki trolli starają się ukazać ukraińskich uchodźców w negatywnym świetle
Kwestie w relacjach polsko-ukraińskich, szczególnie zaszłości historyczne, są chętnie wykorzystywane przez rosyjską propagandę w celu skłócenia Polaków i Ukraińców - oceniła w rozmowie z PAP Katarzyna Chawryło, ekspertka warszawskiego Ośrodka Studiów Wschodnich (OSW). Dodała, że propagandyści Kremla starają się z negatywnym przekazem o uchodźcach dotrzeć do wszystkich krajów UE.
więcej
|
Grupa Pracuj planuje 136,5 mln zł dywidendy, 72 mln zł dla Przemysława Gacka
Zarząd Grupy Pracuj zaproponował, żeby firma z zeszłorocznego zysku netto wypłaciła 136,53 mln zł dywidendy (po 2 zł na akcję), a 129,73 mln zł przeznaczyć na kapitał zapasowy. Większościowym akcjonariuszem spółki jest jej prezes Przemysław Gacek.
więcej
|
Z Grupą OLX pożegnał się szef w Europie i Azji, przeszedł do platformy wideokonferencji
Po sześciu latach pracy z Grupą OLX (należącą do koncernu Naspers) rozstał się Adam Kwieciński, w ostatnich latach dyrektor generalny firmy w Europie i Azji Środkowej oraz członek zarządu polskiej spółki zależnej. Dołączył do kierownictwa firmy Hopin oferującej platformę do wideokonferencji.
więcej
|
Brand24 po podwyżce cennika zwiększył wpływy o 40 proc. i podwoił zysk EBITDA
W pierwszym kwartale br. zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 39,9 proc. do 4,95 mln zł, zysku EBITDA z 677 tys. zł do 1,24 mln zł i zysku netto z 35 do 469 tys. zł. Już 64 proc. klientów i 72 proc. powtarzalnych wpływów firmy pochodzi z zagranicy.
więcej
|
Rodo w marketingu W jakich obszarach działalności marketingowych i reklamowych pojawia się aspekt danych osobowych? materiał partnerskiwięcej |
|
|