Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 6 Czerwca 2022
 
 
 
Michał Piękoś zamiast Piotra Gadzinowskiego naczelnym ,,Dziennika Trybuna"
 
Na stanowisku redaktora naczelnego „Dziennika Trybuna” (Polish Scientific Group) Piotr Gadzinowski został zastąpiony przez Michała Piękosia, poprzednio związanego z portalem wPunkt. Nowy szef redakcji zapowiada m.in. uruchomienie płatnej oferty z treściami na platformie internetowej „Trybuny”. więcej
 
 
Rafał Masny pożegnał się z dawnym Abstra. Współtworzy nową aplikację
 
Rafał Masny, w przeszłości członek Abstrachuje.tv, sprzedał swoje udziały w firmie Studi (dawniej Abstra) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Youtuber stawia obecnie na własny kanał. Zaangażował się też w tworzenie SkillUp - aplikacji z biblioteką autorskich opracowań książek biznesowych w formie audio. Projekt realizowany jest we współpracy z warszawską firmą Daftcode. więcej
 
 
Po kilkadziesiąt zgłoszeń do UOKiK o influencerach stosujących ukrytą reklamę. Coraz mniej o scamie
 
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest w trakcie siedmiu postępowań w sprawie ukarania influencerów za brak współpracy z prezesem UOKiK w zakresie oznaczeń reklamy w internecie. Urząd odbiera co miesiąc nawet po kilkadziesiąt sygnałów o influencerach nieoznaczających prawidłowo reklam w przestrzeni internetowej - dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Polsat kompletuje obsadę ,,Sługi Narodu". Terentiew: chcemy wprowadzić serial na antenę jak najszybciej
 
Telewizja Polsat kończy casting obsady polskiej wersji ukraińskiego serialu „Sługa Narodu”, w najbliższym czasie wystartują zdjęcia do produkcji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Wobec aktualnej sytuacji chcemy wprowadzić „Sługę Narodów” na antenę jak najszybciej - mówi nam Nina Terentiew, dyrektor programowa Telewizji Polsat. więcej
 
 
TVP1 otworzy listy wszystkich operatorów płatnej telewizji? KRRiT pisze o zasadzie ,,findability"
 
Stacje TVP mogą w przyszłości otwierać listy kanałów wszystkich operatorów płatnej telewizji. W sprawozdaniu z działalności KRRiT pisze, że zasada „must carry, must offer” może być uzupełniona o „findability”. Jeśli w życie wejdzie inna propozycja regulatora, to platformy satelitarne będą musiały wprowadzić do oferty TV Trwam. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Dziennikarze coraz częściej odchodzą z TVP. ,,Ostatnia szansa na zachowanie twarzy" więcej
 
Pride Month w polskim marketingu to miesiąc nie tylko dumy, ale i odwagi więcej
 
Porzucił "Gazetę Wyborczą" dla szkoły. Orliński: nie ma działu HR, wszystkie interakcje są z ludźmi więcej
 
,,Fakty" najchętniej oglądane. Tylko "Wydarzenia" zyskały widzów więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Realizator Autopromocji / Creative producer (m/k) Kino Polska TV SA
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Kierownik Produkcji TV (autopromocja) - m/k Kino Polska TV SA
Technik Emisji TVN GRUPA DISCOVERY
Promo Producer / Realizator Autopromocji TVN GRUPA DISCOVERY
Redaktor/ka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer
EVENT MANAGER 2 KOMA 7
Specjalista/ka ds. Badań i Analiz Ringier Axel Springer
Specjalista/ka ds. Komunikacji Marketingowej Ringier Axel Springer
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat kompletuje obsadę ,,Sługi Narodu". Terentiew: chcemy wprowadzić serial na antenę jak najszybciej

Telewizja Polsat kończy casting obsady polskiej wersji ukraińskiego serialu „Sługa Narodu”, w najbliższym czasie wystartują zdjęcia do produkcji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Wobec aktualnej sytuacji chcemy wprowadzić „Sługę Narodów” na antenę jak najszybciej - mówi nam Nina Terentiew, dyrektor programowa Telewizji Polsat. więcej

TVP1 otworzy listy wszystkich operatorów płatnej telewizji? KRRiT pisze o zasadzie ,,findability"

Stacje TVP mogą w przyszłości otwierać listy kanałów wszystkich operatorów płatnej telewizji. W sprawozdaniu z działalności KRRiT pisze, że zasada „must carry, must offer” może być uzupełniona o „findability”. Jeśli w życie wejdzie inna propozycja regulatora, to platformy satelitarne będą musiały wprowadzić do oferty TV Trwam. więcej

TVP nie wyklucza rozszerzenia płatnej oferty w HbbTV

We wniosku do UKE o zmiany w ofercie programowej związana z Polsatem spółka INFO-TV-FM, która jest operatorem pakietu TV Mobilna, nie umieściła kanału TVP Seriale. TVP w wypowiedzi przesłanej portalowi Wirtualnemedia.pl nie wyklucza rozwoju własnej oferty płatnej w ramach HbbTV. więcej

Konkurent TVP3 chce wejść na multipleks naziemny

Kanał TV Regio, emitujący programy ok. 30 lokalnych sieci kablowych, planuje wejść na jeden z lokalnych multipleksów. Docierająca do miliona gospodarstw domowych telewizja rozmawia z największymi operatorami kablowymi i planuje tym w roku uruchomić emisję reklam. więcej

TTV zawiesza emisję ,,Królowych życia". Bohaterowie programu trafią do innych formatów

Stacja TTV po 12 sezonach zawiesiła emisję „Królowych życia” - kolejna seria na pewno nie trafi do jesiennej ramówki. Większość bohaterów produkcji pojawi się jednak w innych projektach realizowanych przez stację. więcej

Polsat Media z ofertą Interii i TV Puls zwiększył wpływy o 24 proc., wypłaci 153 mln zł

W ub.r. przychody Polsat Media zwiększyły się o 23,6 proc. do 245,11 mln zł, m.in. dzięki przejęciu sprzedaży oferty reklamowej Grupy Interia i kanałów Telewizji Puls. Firma wypłaci 153 mln zł dywidendy, z czego zdecydowaną większość Cyfrowemu Polsatowi i Telewizji Polsat. więcej

CNN ogranicza ,,breaking news". ,,Skupiamy się na informowaniu, a nie straszeniu widzów"

Na antenie stacji CNN (należy do koncernu Discovery WarnerMedia) określenie „breaking news” będzie pojawiało się dużo rzadziej niż dotychczas - ogłosił jej nowy szef Chris Licht. - Skupiamy się na informowaniu, a nie straszeniu naszych widzów - podkreślił. więcej

Dziennikarze coraz częściej odchodzą z TVP. ,,Ostatnia szansa na zachowanie twarzy"

Ostatnio z Telewizją Polską pożegnało się kilku dziennikarzy. Choć do exodusu daleko, to wcześniej takie sytuacje zdarzały się rzadziej. Byli dziennikarze TVP w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzą, że przyczyną jest brak docenienia, forma zatrudnienia i ostatnia szansa na „zachowanie twarzy”. więcej

,,Debata dnia" Polsat News z nową oprawą

Program publicystyczny „Debata dnia” w Polsat News, prowadzony przez Agnieszkę Gozdyrę, zyskał nową oprawę graficzną. więcej

Największe telewizyjne klapy. Te programy zdjęto po jednym sezonie

Przed sezonem telewizyjnym każda stacja telewizyjna pieczołowicie przygotowuje ramówkę. Poza sprawdzonymi formatami wprowadza też na antenę nowości. Jednak nie wszystkie z nich przypadają do gustu widzom. więcej

TVN24 GO może podzielić los CNN+? ,,Nasz rodzimy sukces budzi szacunek"

Serwis streamingowy CNN+ zakończył działalność po miesiącu, a polski TVN24 GO działa trzy lata i cały czas rozwija swoją ofertę. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zauważają silną pozycję TVN24, ale przypuszczają, że WarnerBros.Discovery może w przyszłości dążyć do łączenia swoich wszystkich platform. więcej

3,43 mln widzów ,,M jak miłość". Jesienią nowe odcinki

Właśnie zakończony 22. sezon „M jak miłość” oglądało średnio 3,43 mln widzów, o 470 tys. osób mniej niż w sezonie 2020/2021. Produkcja dała TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Nowe odcinki trafią na antenę stacji jesienią. więcej

TVN będzie świętować 25. urodziny na festiwalu w Sopocie

Telewizja TVN w tym roku po raz piąty transmitować będzie Top Of The Top Sopot Festival, którego producentem jest firma Festival Group Marcina Perzyny. Podczas imprezy odbędzie się m.in. konkurs o nagrodę Bursztynowego Słowika oraz koncert z okazji 25-lecia TVN. więcej

Kiedy TVP otwiera nowe kanały, czeska telewizja je zamyka i tnie koszty

Czeska telewizja publiczna dokona dużych cięć. Zwolni 250 osób, zredukuje inwestycje w sport i zamknie kanał ČT3, a w przyszłości być może kolejne stacje. W tym samym czasie Telewizja Polska pracuje nad uruchomieniem trzech kanałów tematycznych i nie wyklucza kolejnych. więcej

TV Trwam czekała na nową koncesję 6 miesięcy, TVN24 19 miesięcy

KRRiT przedłużyła koncesję naziemną dla TV Trwam i satelitarną dla TV Republika. Proces rekoncesyjny w przypadku stacji związanej z ojcem Tadeuszem Rydzykiem trwał niecałe pół roku. Przedłużenie koncesji dla TVN24 zajęło KRRiT 19 miesięcy. Toruńska telewizja zapłaci za koncesję 12,9 mln zł jak poprzednio, tylko 6,78 mln zł. więcej

Disney+ mocno promuje się w mediach. ,,Więcej niż możesz sobie wymarzyć"

Wystartowała wysoko zasięgowa kampania reklamowa nowego serwisu streamingowego Disney+, którego start w Polsce zaplanowany jest na 14 czerwca. Działania obejmują m.in outdoor, telewizję oraz internet. więcej

Kino Polska TV po trzech latach przerwy chce wrócić do dywidendy, zarząd proponuje 9,9 mln zł

Zarząd Kino Polska TV zaproponował, żeby firma z jednostkowego zysku netto w ub.r. wypłaciła 9,91 mln zł dywidendy, a 19,36 mln zł przeznaczyła na kapitał zapasowy. Poprzednio firma podzieliła się zyskiem z akcjonariuszami w 2019 roku. więcej

Nowe seriale ,,Wielka zamiana" i ,,Jutro należy do nas" latem w TVP Kobieta

W letniej ramówce TVP Kobieta znajdą się m.in. nowe seriale „Wielka zamiana” i „Jutro należy do nas”. Stacja pokaże także szereg programów - zarówno premierowych, jak i powtórkowych. więcej

Drugi sezon serialu ,,Nasza bandera znaczy śmierć" w HBO Max

HBO Max pokaże drugi sezon komediowego serialu „Nasza bandera znaczy śmierć”. więcej

Niemal milion widzów półfinału Roland-Garros z Igą Świątek. Eurosport 1 pokonał wszystkie stacje

Czwartkowe spotkanie Igi Świątek z Darją Kasatkiną w półfinale turnieju Roland-Garros na antenie Eurosportu 1 oglądało 972 tys. widzów, co dało stacji pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Sobotni finał pokażą TVN i Eurosport 1, transmisja też w Playerze bez opłat. więcej

,,Nocna zmiana" znów w TVP. Bez pogody po ,,Wiadomościach", Karnowski gospodarzem debaty

W rocznicę obalenia rządu Jana Olszewskiego Telewizja Polska kolejny raz pokazała dokument „Nocna zmiana”, którego współautorem jest Jacek Kurski. W związku z emisją po „Wiadomościach” nie pokazano prognozy pogody, a w TVP Info dyskusję po filmie prowadził Michał Karnowski z „Sieci”. więcej

Czy targetowanie kontekstowe w erze post-cookies może być efektywne?

Jesteśmy w trakcie największej transformacji reklam online. Najbardziej znany sposób targetowania i śledzenia - 3rd party cookies - niebawem przejdzie do historii. Pojawia się luka dla nowoczesnych i bardziej zaawansowanych technologii, które pomagają marketerom skutecznie reklamować w sieci. Jednym z takich innowacyjnych rozwiązań jest Computer Vision. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
W Trójce za mało audycji publicystycznych i słowa

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji sprawdziła, czy Polskie Radio realizuje ustalone z KRRiT karty powinności na lata 2020-2024. Okazało się, że tylko w Trójce udział audycji publicystycznych i treści słownych był niezgodny z określonym w dokumencie minimum - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Wojciech Ossowski zniknął z Trójki. Jego audycje mają trafić do podcastów

Tworzone przez Wojciecha Ossowskiego audycje „Klub Folkowy” i „Ossobliwości muzyczne” zniknęły z anteny Trójki - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Z naszych informacji wynika, że słuchacze będą je mogli wkrótce znaleźć w formie podcastów. Polskie Radio nie odpowiada na pytania związane z tymi programami. więcej

 
W Radiu 357 będzie specjalny Top o Depeche Mode, ruszyło głosowanie

10 czerwca na antenie Radia 357 wyemitowany zostanie Top Depeche Mode – specjalna audycja, poświęcona twórczości zmarłego niedawno Andy’ego Fletchera. 7-godzinną audycję, w trakcie której wyemitowanych zostanie 50 piosenek DM, poprowadzą Marek Niedźwiecki i Piotr Stelmach. więcej

 
Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat: Wojciech Mann z nową audycją ,,Gra o ton"

W poniedziałek Radio Nowy Świat ruszy ze zmienioną ramówką, w której znajdzie się m.in. nowa audycja autorska Wojciecha Manna „Gra o ton” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Mann co tydzień będzie ją prowadził z inną osobą. Stacja zacznie też emitować audycję „Biforek” Mikołaja Tyczyńskiego. więcej

 
KRRiT wydała w 2021 roku 63,1 mln zł. Ponad połowa na Telemetrię Polską

W 2021 roku na realizację wszystkich zadań Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała 63,1 mln zł. Ze sprawozdania działalności regulatora za ub.r. wynika też, że ponad połowę tych wydatków, bo 35,4 mln zł pochłonął projekt Telemetria Polska, którego celem jest stworzenie alternatywnego badania popularności mediów w naszym kraju. więcej

 
Zmarł Przemysław ,,Jah Jah" Frankowski, związany z Antyradiem i Radiospacją

W wieku 64 lat zmarł prezenter radiowy Przemysław „Jah Jah” Frankowski. Ostatnio był związany z internetową Radiospacją, a wcześniej przez wiele lat pracował w Antyradiu. więcej

 
Naukowcy zbadali płyty Polskiego Radia z 1939 r.

Badacze z sieci European Research Infrastructure for Heritage Science przeprowadzili badania płyt z 1939 r. w Archiwum Polskiego Radia w Warszawie. "Mieliśmy stwierdzić, czy konserwatorzy i osoby, które zajmują się odczytem płyt, mogą dalej z nimi bezpiecznie pracować" - mówi PAP dr hab. Tomasz Sawoszczuk. więcej

 
Zmarł Łukasz Stepaniuk z białostockiego Radia Eska

W wieku 44 lat zmarł nagle dziennikarz i muzyk Łukasz Stepaniuk „Step”, związany z białostocką redakcją Radio Eska i Białoruskim Radio Racyja. więcej

 
RMF FM na czele słuchalności w Łodzi, Eska i TOK FM wyprzedziły Radio ZET

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Eska i TOK FM - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Po kilkadziesiąt zgłoszeń do UOKiK o influencerach stosujących ukrytą reklamę. Coraz mniej o scamie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest w trakcie siedmiu postępowań w sprawie ukarania influencerów za brak współpracy z prezesem UOKiK w zakresie oznaczeń reklamy w internecie. Urząd odbiera co miesiąc nawet po kilkadziesiąt sygnałów o influencerach nieoznaczających prawidłowo reklam w przestrzeni internetowej - dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat Media z ofertą Interii i TV Puls zwiększył wpływy o 24 proc., wypłaci 153 mln zł

W ub.r. przychody Polsat Media zwiększyły się o 23,6 proc. do 245,11 mln zł, m.in. dzięki przejęciu sprzedaży oferty reklamowej Grupy Interia i kanałów Telewizji Puls. Firma wypłaci 153 mln zł dywidendy, z czego zdecydowaną większość Cyfrowemu Polsatowi i Telewizji Polsat. więcej

Instytut Książki szuka agencji do kampanii promującej czytanie dzieciom

W ramach ogłoszonego właśnie przetargu Instytut Książki szuka agencji do przygotowania i realizacji tegorocznej kampanii promującej czytanie książek dzieciom. Oferty będzie można składać do końca czerwca. więcej

KPRM unieważnia przetarg na obsługę reklam w internecie

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów unieważniła postępowanie przetargowe, którego przedmiotem był zakupu przestrzeni reklamowej na portalach internetowych na potrzeby kampanii społecznych i informacyjnych. więcej

Pride Month w polskim marketingu to miesiąc nie tylko dumy, ale i odwagi

Ruszył Miesiąc Dumy (ang. Pride Month), czyli okres szczególnego promowania równości i solidarności z osobami LGBT+. Póki co nie widać tego w szeroko zasięgowych kampaniach reklamowych naszych lokalnych marek, które zdają się temat traktować ten po macoszemu. Zdaniem ekspertów marketingowych wynika to m.in. z braku odwagi marketerów i obaw o narażenie się konsumentom. - Polskie marki traktują okazanie wsparcia społeczności LGBT+ jak ruch polityczny, opowiedzenie się po którejś stronie barykady. Zachowując status quo, nie muszą obawiać się utraty tych klientów, którzy, cytując posła Stanisława Piętę, „odrzucają tę nachalną antykulturę, propagowaną przez przemysł gejowski” - uważa Ewa Grabek, junior account executive w SEC Newgate CEE. więcej

W Rosji KFC otworzy nowe lokale za pieniądze władz Moskwy

Dzięki dotacjom z biura mera Moskwy w stolicy Rosji będą działały nowe lokale KFC. Podobną pomoc dostały także sieci Burger Club, One Price Coffee czy Teremok. więcej

Ministerstwo Klimatu i Środowiska szuka agencji do prowadzenia kampanii internetowych

Ministerstwo Klimatu i Środowiska szuka w przetargu agencji do przygotowania i przeprowadzenia internetowych kampanii informacyjnych i promocyjnych. więcej

Nowa marka zastąpi McDonald's w Rosji. Kilkanaście nowych restauracji w połowie czerwca

Co najmniej 15 restauracji w Moskwie dawniej należących do sieci McDonald's zostanie otwartych pod nowym szyldem 12 czerwca. Amerykański koncern sprzedał swoje aktywa rosyjskiemu biznesmenowi. więcej

Zmarła Ann Turner Cook, znana jako "dziecko Gerbera"

W mieście Tampa w amerykańskim stanie Floryda zmarła w wieku 95 lat Ann Turner Cook, znana jako "dziecko Gerbera". Wizerunek Cook w wieku niemowlęcym został w 1931 roku wybrany na znak towarowy firmy Gerber i stał się rozpoznawalny na całym świecie. więcej

Margaret Atwood walczy z cenzurą. Ognioodporny egzemplarz "Opowieści podręcznej" wystawiony na aukcję (wideo)

Ognioodporny egzemplarz "Opowieści podręcznej" Margaret Atwood został wystawiony na aukcję. W ten sposób pisarka protestuje przeciwko cenzurze. więcej

Disney+ mocno promuje się w mediach. ,,Więcej niż możesz sobie wymarzyć"

Wystartowała wysoko zasięgowa kampania reklamowa nowego serwisu streamingowego Disney+, którego start w Polsce zaplanowany jest na 14 czerwca. Działania obejmują m.in outdoor, telewizję oraz internet. więcej

Grupa H&M testuje inteligentne technologie w sklepach COS

Grupa H&M rozpoczęła w swoich sklepach marki COS w USA pilotażowy projekt z wykorzystaniem innowacyjnych technologii. Dzięki nim kupujący mają zyskać nowe możliwości robienia zakupów. więcej

Piwo ulubionym alkoholem Polaków

Aż 75 proc. „alkoholowych paragonów” zawierało pozycję z piwem. Dopiero na druga jest wódka - wynika z danych aplikacji zakupowej PanParagon. Rośnie także popularność bezalkoholowych wariantów trunków. więcej

Wavemaker przejmuje globalną obsługę mediową Danone

Dom mediowy Wavemaker przejmuje planowanie i zakup mediów dla potentata branży spożywczej, koncernu Danone. więcej

Energetyk Blok Ekipy w sklepach

Na sklepowe półki trafił napój energetyczny Spejsonenergy, sygnowany marką serialu animowanego "Blok Ekipa". więcej

Andrzej Bargiel w pierwszej kampanii kinowej Enel-Sport

Ruszyła kolejna kampania reklamowa Kliniki Ortopedii i Rehabilitacji Enel-Sport z udziałem narciarza Andrzeja Bargiela. Akcję przygotowały firmy marketingowe AntGo i Studio Bank. więcej

4F zamiast adidasa będzie ubierać piłkarzy Piasta Gliwice

Marka odzieżowa 4F (należy do firmy OTCF) została partnerem technicznym klubu piłkarskiego Piast Gliwice. Kontrakt podpisano na cztery sezony. więcej

Łukasz Urbańczyk w Papaya Roster

Do grona twórców reprezentowanych przez Papaya Roster dołącza Łukasz Urbańczyk, doświadczony fotograf specjalizujący się w fotografii foodowej. więcej

eCommerce otwiera się na sztuczną inteligencję

W świadomości biznesowej jasne jest, że utrzymanie dotychczasowych klientów opłaca się bardziej, niż pozyskanie nowych. Dziś najlepszym narzędziem do podnoszenia satysfakcji i lojalizacji konsumentów jest to, co działa szybko, sprawnie i daje im wrażenie wyjątkowej personalizacji. Bo to właśnie personalizacja, według badań, stanowi kluczowe kryterium zadowolenia z zakupów. Jak ją osiągnąć? Odpowiedzią jest sztuczna inteligencja. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Michał Piękoś zamiast Piotra Gadzinowskiego naczelnym ,,Dziennika Trybuna"

Na stanowisku redaktora naczelnego „Dziennika Trybuna” (Polish Scientific Group) Piotr Gadzinowski został zastąpiony przez Michała Piękosia, poprzednio związanego z portalem wPunkt. Nowy szef redakcji zapowiada m.in. uruchomienie płatnej oferty z treściami na platformie internetowej „Trybuny”. więcej

Były redaktor naczelny Polska Press współzarządza wydawnictwem Wielka Litera

Paweł Fąfara, były członek zarządu Polska Press i redaktor naczelny jej tytułów, jest współzarządzającym wydawnictwem Wielka Litera - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. więcej

Miesięcznik Zwierciadło z najwyższą na rynku sprzedażą styczniową i na drugim miejscu w pierwszym kwartale 2022 r.

W styczniu 2022 roku miesięcznik "Zwierciadło " z wynikiem 124 755 egz., znacząco wyprzedzając sprzedaż konkurencyjnych tytułów, okazał się numerem 1 na rynku magazynów luksusowych. więcej

Umorzono sprawę dziennikarki ,,Tygodnika Zamojskiego" oskarżonej o zniesławienie

Po trzech latach zakończył się proces o zniesławienie przeciwko dziennikarce „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) Anecie Urbanowicz wytoczony przez ówczesną wicedyrektorkę lubelskiej Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa. Sąd umorzył sprawę. Wyrok nie jest prawomocny. więcej

Porzucił "Gazetę Wyborczą" dla szkoły. Orliński: nie ma działu HR, wszystkie interakcje są z ludźmi

Wojciech Orliński ponad rok temu zrezygnował z pracy w mediach i poświęcił się nauczaniu chemii w szkole. Jak ocenia zmianę? - Życie w korporacji to mnóstwo mikrowojenek. W szkole jest płaska hierarchia. Nie ma kto z kim wojować - zaznacza. więcej

Nie żyje Barry Sussman. Stał za raportem ,,The Wasington Post" o aferze Watergate

W wieku 87 lat zmarł Barry Sussman, jeden z redaktorów „The Washington Post”, który bezpośrednio nadzorował dziennikarskie śledztwo w sprawie Watergate, prowadzone przez reporterów Boba Woodwarda i Carla Bernsteina. Materiał pomógł odsunąć prezydenta Richarda M. Nixona od władzy. więcej

Gannett przechodzi restrukturyzację. Nowe oddziały i szefowie

Koncern prasowy Gannett zapowiedział zmiany w swojej strukturze. Gannett Media pod kierownictwem Maribel Perez Wadsworth będzie zajmować się dostarczaniem treści, zaś dział o nazwie Digital Marketing Solutions odpowiada za obsługę klientów w obszarze cyfrowego marketingu. więcej

Reporterka PAP z Charkowa: wszędzie zniszczone bloki, sklepy, obiekty kultury; co chwila słychać eksplozje

Charków to drugie co do wielkości miasto na Ukrainie. Od początku rosyjskiej inwazji nieustannie jest celem ataków rosyjskiej armii, skutki bombardowań widać na każdym kroku. Po ponad 100 dniach od rozpoczęcia wojny, Charków jest opustoszały. Choć od niedawna znów działa metro, a mieszkańcy mogą korzystać z niego za darmo, na stacjach praktycznie nie ma pasażerów. Otwarte są niektóre sklepy - relacjonuje reporterka PAP Daria Kania. więcej

,,Tele Tydzień" najchętniej kupowany w I kwartale, pisma yellow w czołówce tygodników (top 28)

Wśród 10 najchętniej sprzedawanych tygodników w Polsce aż pięć pozycji zajmują pisma plotkarskie. Pierwsze miejsce należy do telewizyjnego magazynu „Tele Tydzień - top 28 tygodników za pierwszy kwartał 2022 roku w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Do Rzeczy" przegrało z Piątkiem, ma go przeprosić za teksty Wybranowskiego o książce nt. Macierewicza

Sąd Apelacyjny w Warszawie uchylił orzeczenie z pierwszej instancji w procesie, który Tomasz Piątek wytoczył wydawcy „Do Rzeczy” za artykuły Wojciecha Wybranowskiego omawiające jego książkę „Macierewicz i jego tajemnice”. Firma ma przeprosić Piątka i zapłacić mu 10 tys. zł zadośćuczynienia. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Rafał Masny pożegnał się z dawnym Abstra. Współtworzy nową aplikację

Rafał Masny, w przeszłości członek Abstrachuje.tv, sprzedał swoje udziały w firmie Studi (dawniej Abstra) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Youtuber stawia obecnie na własny kanał. Zaangażował się też w tworzenie SkillUp - aplikacji z biblioteką autorskich opracowań książek biznesowych w formie audio. Projekt realizowany jest we współpracy z warszawską firmą Daftcode. więcej

Po kilkadziesiąt zgłoszeń do UOKiK o influencerach stosujących ukrytą reklamę. Coraz mniej o scamie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest w trakcie siedmiu postępowań w sprawie ukarania influencerów za brak współpracy z prezesem UOKiK w zakresie oznaczeń reklamy w internecie. Urząd odbiera co miesiąc nawet po kilkadziesiąt sygnałów o influencerach nieoznaczających prawidłowo reklam w przestrzeni internetowej - dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Podcast Igora Janke w maju z 3 milionami odsłon, ruch generuje głównie YouTube

W maju podcast „Układ Otwarty” Igora Janke zanotował ponad 3 mln odsłon i 1,2 mln unikalnych użytkowników - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Użytkownicy słuchają go głównie z YouTube’a. - Zarówno dynamika wzrostu jaki i źródło odsłuchu podcastu są dla mnie sporym zaskoczeniem, liczyłem na 200 tys. odbiorców w dwa lata - mówi nam Janke. więcej

Internetowe mapy ostrzegają przed burzami. Czym jest radar burz?

W lecie nad Polską zdarzają się setki burz. Zjawiska mogą być potencjalnie groźne dla ludzkiego życia i zdrowia, jednak dziś można śledzić ich występowanie w internecie w dedykowanych serwisach. Są to tzw. radary burz. - Burze są na tyle lokalnym i gwałtownym zjawiskiem, że niezwykle trudno zautomatyzować ich prognozowanie. W tym procesie uczestniczą zarówno eksperci, jak i maszyny z superkomputerami włącznie - wyjaśnia dla Wirtualnemedia.pl Mateusz Barczyk z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. więcej

Booking ma kilka razy więcej użytkowników niż Nocowanie.pl i Airbnb, sekcja Onetu przed WP.pl i Gazeta.pl

Najchętniej odwiedzaną platformą turystyczną w Polsce jest Booking, ma parokrotnie więcej użytkowników niż konkurencyjne serwisy do rezerwacji noclegów, takie jak Nocowanie.pl czy Airbnb. Natomiast dział podróżniczy Onetu wyprzedza analogiczne sekcje WP.pl i Gazeta.pl. więcej

W tym roku długi Polaków wzrosły o prawie 800 mln zł

W 2021 r. zaległe raty kredytów bankowych i niezapłacone rachunki za media, telefon, telewizję czy internet wynosiły 45,2 mld zł. W ciągu trzech miesięcy tego roku zwiększyły się o blisko 800 mln zł - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Najbardziej zadłużeni są Ślązacy. więcej

Rozwiąż test kierowcy i zdobądź zniżkę na OC i AC w LINK4

W internecie wystartował Ogólnopolski Test Wiedzy Kierowców. To efektowny animowany quiz, który oprócz sprawdzianu z przepisów drogowych, zapewnia dobrą zabawę, a do tego nagradza atrakcyjną zniżką na ubezpieczenie OC lub OC/AC w LINK4. Już za samo zaliczenie gry można otrzymać 10 procent rabatu lub 12 procent, jeśli udzielimy co najmniej 8 prawidłowych odpowiedzi. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Opalanie jest niebezpieczne. Postarza skórę i zwiększa ryzyko czerniaka oraz innych nowotworów złośliwych skóry

Opalanie się jest popularne, tymczasem bardzo przyspiesza procesy starzenia się skóry, a ponadto jest głównym czynnikiem ryzyka powstawania złośliwych nowotworów skóry, w tym groźnego czerniaka – podkreślają eksperci. więcej

Piwo ulubionym alkoholem Polaków

Aż 75 proc. „alkoholowych paragonów” zawierało pozycję z piwem. Dopiero na druga jest wódka - wynika z danych aplikacji zakupowej PanParagon. Rośnie także popularność bezalkoholowych wariantów trunków. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Joanna Dunin-Kęplicz szefową komunikacji technologicznej w Solski Communications

Z początkiem czerwca stanowisko dyrektora i szefowej technology practice w agencji PR Solski Communications objęła Joanna Dunin-Kęplicz. Dotychczas była wiceszefową tego działu. więcej

Manufaktura klientem 38 Content Communication

Do grona klientów 38 Content Communication, dołączyła Manufaktura –  łódzki kompleks pełen kulturalno-rozrywkowy. więcej

Joanna Kulig i Anna Lewandowska w Lensomai Communication

Do zespołu agencji Lensomai Communication dołączyły Joanna Kulig jako creative strategist i Anna Lewandowska na stanowisko senior consultant w dziale health and med-tech. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
TVN24 GO może podzielić los CNN+? ,,Nasz rodzimy sukces budzi szacunek"
Firma Blue Origin zrealizowała swój piąty turystyczny lot w kosmos
Internetowe mapy ostrzegają przed burzami. Czym jest radar burz?
Wśród oszukanych w klubach go go. Amerykanin stracił prawie milion złotych
W tym roku długi Polaków wzrosły o prawie 800 mln zł
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj