|
|
|
|
|
|
|
Edward Miszczak ma przejść z TVN do Polsatu
Odchodzący z TVN Edward Miszczak przejdzie do Polsatu - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Miałby od 2023 r. zastąpić dyrektor programową Ninę Terentiew. - W tej sprawie nie mam nic do powiedzenia - ucina Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu.
więcej
|
Nowe telewizory coraz droższe. ,,Problem z łańcuchami dostaw"
Osoby, które kupiły nowy telewizor w 2021 roku mogły zaoszczędzić kilkaset złotych. Dobra wiadomość jest taka, że starsze, całkiem przyzwoite sprzęty nieco staniały. Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzi, że za rosnące ceny nowych modeli odpowiada m.in. „problem z łańcuchami dostaw”.
więcej
|
Streaming zastępuje telewizję. Pandemia to przyspieszyła
Streaming staje się coraz popularniejszy. Osoby w wieku od 4 do 34 lat na oglądanie treści w streamingu poświęcają już grubo ponad jedną trzecią czasu przeznaczanego na łączną konsumpcję treści wideo, w tym telewizji - wynika z prezentacji, którą na Forum IAB przedstawiła Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Media.
więcej
|
250 skarg na "Królowe życie". Ale KRRiT nie ukarała stacji TTV
Choć do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło blisko 250 skarg na program TTV „Królowe życia” z uczestnikiem, którego byłe partnerki nie żyją, to regulator nie ukarze nadawcy. - Zarzuty odnoszą się do kwestii pozaekranowych - mówi Wirtualnemedia.pl rzeczniczka KRRiT.
więcej
|
Marcin Zaborski prowadzącym ,,Tak jest" w TVN24
Marcin Zaborski od kilku tygodni pojawia się w roli prowadzącego piątkowe wydania „Tak jest” w TVN24. Z naszych informacji wynika, że został stałym gospodarzem programu w piątki. W pozostałe dni tygodnia „Tak jest” prowadzi - tak jak dotąd - Andrzej Morozowski.
więcej
|
Były rzecznik Jasnej Góry nowym szefem redakcji katolickiej w TVP, odchodzi ks. Maciej Makuła
Komisja Episkopatu Polski we wtorek mianowała o. Michała Legana na szefa redakcji audycji katolickich Telewizji Polskiej. Stanowisko po sześciu latach opuszcza ks. Maciej Makuła. - Nie zdążyłem jeszcze przedstawić się szefostwu Telewizji Polskiej - mówi nam o. Legan.
więcej
|
Łukasz ,,Lotek" Lodkowski poprowadzi teleturniej muzyczny ,,Music Lotek"
Trwają prace na planie nowego teleturnieju muzycznego „Music Lotek”, który produkuje Festival Group - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Cykl poprowadzi stand-uper Łukasz „Lotek” Lodkowski, a jego premiera odbędzie się jesienią na platformie WOW.
więcej
|
1,12 mln widzów ,,Pierwszej miłości" w sezonie 2021/2022
W sezonie 2021/2022 serial „Pierwsza miłość” gromadził średnio 1,12 mln widzów. W porównaniu do poprzedniego sezonu produkcja minimalnie straciła widzów, ale zwiększyła rynkowe udziały - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rosyjskie kanały zniknęły z najpopularniejszego w Polsce satelity
Z satelity Hot Bird 13E, z której korzystają platformy cyfrowe Polsat Box, Canal+ i Orange zniknęły rosyjskie propagandowe stacje Pierwyj Kanał i Pobeda TV, które nie były kodowane. Obecnie można je oglądać jedynie z „egzotycznych” pozycji orbitalnych lub drogą internetową.
więcej
|
Skarga do KRRiT na materiał ,,Wiadomości" wiążący atak nożownika z krytyką fuzji Orlenu z Lotosem
Jedna skarga wpłynęła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji po wtorkowym materiale „Wiadomości” TVP na temat przypuszczalnych motywów napastnika, który zaatakował pracownika Orlen Ochrony w Płocku. Ponadto poseł Cezary Tomczyk z PO poinformował, że w związku z wypowiedziami ministra Jacka Sasina na antenie TVP Info, skierował do prokuratury zawiadomienie o podżeganiu do nienawiści.
więcej
|
TVN i HBO Max angażują się w Pride Month. Specjalne sekcje w serwisach VOD i wydarzenia wewnętrzne
Z okazji obchodów miesiąca dumy Grupa TVN przygotowała szereg wydarzeń wewnętrznych dla swoich pracowników oraz propozycji programowych dla widzów - m.in. kolekcje i premiery filmów i seriali związanych ze społecznością LGBTQ+ na Player.pl, HBO Max oraz TVN24 GO.
więcej
|
Vectra z zarzutem od UOKiK, chodzi o dodatkowo płatną usługę
Prezes UOKiK postawił firmie Vectra naruszenia zbiorowych interesów konsumentów za automatyczne aktywowanie płatnej usługi dodatkowej „Bezpieczny Internet”. W ostatnim okresie regulator karał za podobne działania inne telekomy.
więcej
|
Telewizja emituje coraz więcej reklam, ale mniej na nich zarabia. Polsat na czele wpływów
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 4,54 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP1 liderem, TVN wyprzedził Polsat - rekordowy tydzień Eurosport 1. ,,M jak miłość" hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz mecz Ligi Narodów. Pozycję lidera oglądalności wśród stacji zajęła TVP1, a TVN wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Harvey Weinstein będzie oskarżony w Wielkiej Brytanii o napaść seksualną na dwie kobiety
Brytyjska Koronna Służba Prokuratorska (CPS) nakazała w środę policji postawienie w stan oskarżenia byłego amerykańskiego producenta filmowego Harveya Weinsteina za napaść seksualną na dwie kobiety w Wielkiej Brytanii - głosi komunikat CPS. Weinstein odbywa już w USA karę 23 lat więzienia za tego rodzaju przestępstwa.
więcej
|
Akt oskarżenia przeciw Barbarze Kurdej-Szatan za zniesławienie Straży Granicznej
Prokuratura Okręgowa w Warszawie skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko aktorce Barbarze Kurdej-Szatan - dowiedziała się PAP. Artystka została oskarżona o zniesławienie Straży Granicznej oraz jej funkcjonariuszy, nazywając ich "maszynami bez mózgów oraz mordercami".
więcej
|
Łotwa zablokowała transmisji 80 rosyjskich kanałów telewizyjnych
Łotewski państwowy regulator rynku medialnego NEPLP zabronił w poniedziałek transmisji 80 zarejestrowanych w Rosji kanałów, czyli wszystkich rosyjskich stacji dostępnych dotąd na Łotwie.
więcej
|
W ,,Wiadomościach" TVP benzyna w Polsce tańsza niż w Niemczech
We wtorek w głównym wydaniu „Wiadomości” podkreślono, że ceny benzyny w Polsce należą do najniższych w Unii Europejskiej i są znacznie mniejsze niż w Niemczech. Tylko zdawkowo wspomniano o różnicach w przeciętnych zarobkach w różnych krajach.
więcej
|
Czy targetowanie kontekstowe w erze post-cookies może być efektywne? Jesteśmy w trakcie największej transformacji reklam online. Najbardziej znany sposób targetowania i śledzenia - 3rd party cookies - niebawem przejdzie do historii. Pojawia się luka dla nowoczesnych i bardziej zaawansowanych technologii, które pomagają marketerom skutecznie reklamować w sieci. Jednym z takich innowacyjnych rozwiązań jest Computer Vision. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OFBOR oburzony słowami Mirosława Kalinowskiego z KIM o braku transparentności firm badawczych
Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów stwierdził w rozmowie z Jerzym Minorczykiem, dyrektorem generalnym IAA Polska, że firmy badawcze nie chcą realizować badań dla KIM, bo nie są zainteresowane transparentnością, dlatego Instytut musiał wybrać do współpracy spółkę Alternatywa Polska. - Bezprecedensowy atak jednego z podmiotów będących aktywnym uczestnikiem rynku badawczego na całą branżę ma na celu dyskredytację konkurencji i promocję własnych badań - twierdzi Organizacja Firma Badania Rynku i Opinii.
więcej
|
Rynek reklamowy przez wojnę z mniejszym wzrostem. Telewizja tylko o 1,1 proc. w górę, wideo i social media o 15 proc.
Według agencji Zenith w tym roku globalny rynek reklamowy urośnie o 8 proc., to o 1,1 pkt proc. niższa prognoza niż w grudniu ub.r. Do 2024 roku wydatki na reklamy wideo w internecie i w social media mają zwiększać się o 15 proc. rocznie, a w telewizji linerarnej tylko o 1,1 proc.
więcej
|
Połowa Polaków nie kupi już produktu firmy działającej na rynku rosyjskim
Obecność firm na rynku rosyjskim wyraźnie wpływa na wybory zakupowe Polaków. Nie dość, że w zdecydowanej większości popieramy wycofywanie się firm i marek z Rosji, to jeszcze bojkotujemy firmy, które zdecydowały inaczej i kontynuują swoją działalność na rynku agresora - wynika z badania Inquiry.
więcej
|
Telewizja emituje coraz więcej reklam, ale mniej na nich zarabia. Polsat na czele wpływów
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 4,54 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Iga Świątek reklamuje ubezpieczenie PZU Wojażer
W nowej kampanii reklamowej PZU z udziałem tenisistki Igi Świątek promowane jest ubezpieczenie turystyczne PZU Wojażer.
więcej
|
Anita Piasecka head of performance marketing Beeffective
Anita Piasecka awansowała na stanowisko head of performance marketing w trójmiejskiej agencji marketingu digital Beeffective. Nowe stanowisko objął Paweł Ciosk
więcej
|
Łukoil rozwinie sieć stacji paliw Shell w Rosji pod marką Teboil
Łukoil planuje rozwój sieci stacji paliw Shell w Rosji pod nową marką paliwow - Teboil, której firma jest właścicielem od 2005 roku. Już ruszył etapowy rebranding stacji paliw.
więcej
|
Magdalena Łukasiuk szefową PR MullenLowe Group
Magdalena Łukasiuk dołączyła do MullenLowe Group w roli head of PR.
więcej
|
Polpharma, USP Zdrowie i Hochland nowymi klientami Brandlift
Grono klientów agencji BrandLift powiększyło się o koncerny farmaceutyczne Polpharma, USP Zdrowie oraz firmę z branży spożywczej Hochland. Agencja rozpoczęła aktywacje dla marek Valbon, Eloderm, Jasnum czy Biotebal.
więcej
|
Radek Dudzić po 6 latach wrócił do Leo Burnett
Radek Dudzic po sześciu latach wraca do agencji Leo Burnett (Publicis Groupe) i będzie pełnił funkcję creative group head w zespole obsługującym Orange.
więcej
|
Opus B z nową kampanią Biotebal Plus
Wystartowała ogólnopolska kampania Biotebal Plus włosy, skóra, paznokcie – nowości w ofercie marki Biotebal należącej do Polpharmy. Przygotowała ją agencja Opus B.
więcej
|
Absolut rusza z największą od dekady globalną kampanią
Marka wódki Absolut (Pernod Ricard) przygotowuje się do uruchomienia swojej największej od ponad dekady globalnej kampanii reklamowej.
więcej
|
Maślanka Mrągowska startuje z loterią
Pod hasłem „Pysznie i na Bogato” startuje loteria Maślanki Mrągowskiej, produkowanej przez SM Mlekpol.
więcej
|
W maju średni wzrost cen w sklepach wyniósł blisko 17 proc.
W maju br. w sklepach było drożej średnio o prawie 17 proc. w ujęciu rocznym - wynika z najnowszego "Indeksu cen w sklepach detalicznych". Zdrożało 11 z 12 analizowanych kategorii produktów; potaniały jedynie owoce.
więcej
|
"Bądź z siebie dumny i uwolnij wszystkie swoje kolory" zachęca SodaStream
Aby uczcić miesiąc dumy i wyrazić solidarność ze społecznością LGBTQIA+ na całym świecie, SodaStream rozpoczyna kampanię “Set all your colors free” (“Uwolnij wszystkie swoje kolory”) i wprowadza limitowaną wersję ekspresu do gazowania wody.
więcej
|
Agencja IDH wprowadza design na nowy poziom. Na rynek wchodzi Warsaw Styles Agencja Idealia Digital Hub (IDH) otwiera się na klientów zainteresowanych nowoczesnym designem w reklamie na najwyższym poziomie. IDH uruchamia design studio Warsaw Styles. Nad wysoką jakością projektów Warsaw Styles czuwać będzie Head of Design Dawid Bogucki. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Wydawnictwo Fronda: 30 proc. więcej przychodów, 1,3 mln zł zysku na dywidendę
Spółka Fronda PL, wydająca m.in. magazyn „Fronda Lux” i książki, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 29,8 proc. do 6,2 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 774,4 tys. zł do 1,35 mln zł. Cały zysk trafi jako dywidenda do udziałowców firmy.
więcej
|
Dorota Nygren redaktorką serwisu Polityka Insight. ,,Radio zawsze będzie mi bliskie"
Była dziennikarka Informacyjnej Agencji Radiowej, Dorota Nygren, odeszła z Polskiego Radia, gdzie przez ostatnie lata pracowała w dziale archiwizacji. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl – pracuje teraz jako redaktorka w redakcji platformy analitycznej Polityka Insight. – Radio to moja miłość, ale trzeba się zawodowo rozwijać – mówi nam Nygren. Dziennikarka od roku czeka na decyzję Sądu Najwyższego w sprawie przyjęcia kasacji w procesie, który wytoczyła Polskiemu Radiu.
więcej
|
Ruch przy wzroście wpływów o 46 proc. miał 43 mln zł straty, zainwestuje 29 mln zł
W ub.r. grupa kapitałowa Ruch osiągnęła wzrost przychodów o 45,7 proc. do 891,67 mln zł, zaczęła rozwijać dwa formaty sprzedażowe we współpracy z Orlenem, natomiast w obszarze kolportażu prasy odczuła kilkuprocentowy spadek popytu. Wynik netto firmy zmalał z 18,1 mln zł zysku do 42,95 mln zł straty.
więcej
|
Twitterowa bitwa w ,,Washington Post". Szefowa redakcji apeluje o szacunek między dziennikarzami
W redakcji „Washington Post” wybuchł ostry konflikt pomiędzy dziennikarzami. Chodziło o seksistowską treść zamieszczoną w sieci przez jednego z dziennikarzy, a cały spór przeniósł się Twittera. W odpowiedzi redaktor naczelna Post Sally Buzbee stanowczo sprzeciwiła się rozwiązywaniem nieporozumień pomiędzy dziennikarzami w przestrzeni internetowej, i zaapelowała do zespołu o budowanie wzajemnego szacunku.
więcej
|
|
|
Streaming zastępuje telewizję. Pandemia to przyspieszyła
Streaming staje się coraz popularniejszy. Osoby w wieku od 4 do 34 lat na oglądanie treści w streamingu poświęcają już grubo ponad jedną trzecią czasu przeznaczanego na łączną konsumpcję treści wideo, w tym telewizji - wynika z prezentacji, którą na Forum IAB przedstawiła Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Media.
więcej
|
Były szef Netfliksa: Walka ze współdzieleniem kont wymaga rozsądku
Marc Randolph, współzałożyciel i były szef Netfliksa twierdzi, że zapowiedziane przez serwis działania przeciwko współdzieleniu kont przez użytkowników wymagają ostrożności. - Nie można utrudniać współdzielenia kont osobom, które mają uzasadnione powody lub chcą korzystać z Netfliksa różnych miejscach - zaznacza Randolph.
więcej
|
Weather najpopularniejszą platformą o pogodzie. Witryna Interii przed TVN24 i Onetem
Z platformy Weather.com w kwietniu skorzystało ponad 30 proc. polskich internautów, po dwa-cztery razy więcej niż witrynę Interii o pogodzie i aplikację Pogoda & Radar. Najmocniej w górę poszły wyniki sekcji pogodowej o2.pl.
więcej
|
Łukasz i Jarosław Ćwiekowie dostaną od CDA 18,5 mln zł dywidendy
Walne zgromadzenie CDA zgodnie z propozycją zarządu zdecydowało, że firma zeszłorocznego zysku netto 18 lipca wypłaci 19,92 mln zł dywidendy. 97,7 proc. akcji spółki mają jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek i prezes Jarosław Ćwiek.
więcej
|
Wszystkie sezony "Stranger Things" w serialowej czołówce Netfliksa
Platforma streamingowa Netflix publikuje najnowsze zestawienie najchętniej oglądanych filmów i seriali. W ostatnim tygodniu podium zarówno wśród globalnej widowni, jak i polskich użytkowników serwisu zdominował serial "Stranger Things". Co jeszcze znajduje się w czołówce Netfliksa?
więcej
|
Crayta startuje w Facebook Gaming. Można samodzielnie tworzyć i testować gry
Crayta, platforma do samodzielnego tworzenia gier wystartowała w serwisie Facebook Gaming. Dzięki niej użytkownicy w Europie, w tym także w Polsce mogą grupowo budować gry i testować je wśród społeczności Facebook Gaming.
więcej
|
Sinsay z aplikacją mobilną
Klienci marki Sinsay (LPP) mogą już robić zakupy za pomocą aplikacji mobilnej. Przygotowała ją agencja Future Mind.
więcej
|
Serwis Airbnb pozwany w Australii. Chodzi manipulowanie cenami wynajmu
Serwis Airbnb pośredniczący w wynajmie nieruchomości został pozwany przez australijskiego regulatora rynku. Platformie zarzuca się, że w Australii podawała nieprawdziwe koszty wynajęcia, przez co z jednej strony wprowadzała w błąd użytkowników, z drugiej zaś uzyskiwała przewagę nad konkurencją w nieuprawniony sposób.
więcej
|
Agencja IDH wprowadza design na nowy poziom. Na rynek wchodzi Warsaw Styles Agencja Idealia Digital Hub (IDH) otwiera się na klientów zainteresowanych nowoczesnym designem w reklamie na najwyższym poziomie. IDH uruchamia design studio Warsaw Styles. Nad wysoką jakością projektów Warsaw Styles czuwać będzie Head of Design Dawid Bogucki. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Streaming zastępuje telewizję. Pandemia to przyspieszyła
Streaming staje się coraz popularniejszy. Osoby w wieku od 4 do 34 lat na oglądanie treści w streamingu poświęcają już grubo ponad jedną trzecią czasu przeznaczanego na łączną konsumpcję treści wideo, w tym telewizji - wynika z prezentacji, którą na Forum IAB przedstawiła Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Media.
więcej
|
OFBOR oburzony słowami Mirosława Kalinowskiego z KIM o braku transparentności firm badawczych
Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów stwierdził w rozmowie z Jerzym Minorczykiem, dyrektorem generalnym IAA Polska, że firmy badawcze nie chcą realizować badań dla KIM, bo nie są zainteresowane transparentnością, dlatego Instytut musiał wybrać do współpracy spółkę Alternatywa Polska. - Bezprecedensowy atak jednego z podmiotów będących aktywnym uczestnikiem rynku badawczego na całą branżę ma na celu dyskredytację konkurencji i promocję własnych badań - twierdzi Organizacja Firma Badania Rynku i Opinii.
więcej
|
Połowa Polaków nie kupi już produktu firmy działającej na rynku rosyjskim
Obecność firm na rynku rosyjskim wyraźnie wpływa na wybory zakupowe Polaków. Nie dość, że w zdecydowanej większości popieramy wycofywanie się firm i marek z Rosji, to jeszcze bojkotujemy firmy, które zdecydowały inaczej i kontynuują swoją działalność na rynku agresora - wynika z badania Inquiry.
więcej
|
Po inwazji na Ukrainę prawie jedna trzecia Polaków boi się zbrojnego ataku na Polskę
Jakie są największe obawy w związku z trwającą wciąż wojną w Ukrainie? Blisko 1/3 Polaków boi się zbrojnego ataku na Polskę – wynika z ogólnopolskiego raportu agencji Procontent Communication i SW Research. Jednak największy strach wzbudza teraz ewentualny wzrost cen żywności - deklaruje go aż 56,5 proc. badanych.
więcej
|
Specjaliści IT bez możliwości pracy zdalnej będą szukać nowej posady
56 proc. specjalistów i specjalistek IT z Europy Środkowo-Wschodniej zacznie szukać nowej pracy, jeśli straci możliwość pracy zdalnej - wynika z danych No Fluff Jobs
więcej
|
Generacja Z rozbudzi rynek żywności eko?
40 proc. badanych z pokolenia Z kupuje żywność ekologiczną co najmniej raz w tygodniu - najchętniej świeże warzywa i owoce, przetwory z warzyw i owoców oraz produkty wegańskie - wynika z badania agencji SW Research.
więcej
|
|
|