|
|
|
|
|
|
|
Jak oglądać w Polsce gigantów VoD? Disney+, Netflix, HBO Max i Amazon
Na polskim rynku VoD zaczyna się robić tłoczno. Swoich szans w Polsce poszukują największe platformy streamingowe, które konkurują ze sobą nie tylko ofertą treści, ale również ceną, sposobami oglądania filmów i seriali, a także dostępnością usługi. Teraz nasz rynek wkracza kolejny poważny gracz - Disney+. Jaką ofertę mają zatem największe serwisy VoD i jak z nich korzystać? Oto porównanie.
więcej
|
Kanały naziemne trafią do Canal+ online? Ankieta dla subskrybentów
Serwis streamingowy Canal+ zachęca subskrybentów do udziału w ankiecie. Pyta w niej m.in. o to jakie nowe kanały powinny się znaleźć w ofercie. W pytaniu pojawiają się nazwy TVP1, TVP2, TVN i Polsat. Zgodnie z rozporządzeniem must carry, must offer stacje te i TV Puls powinny być oferowane przez platformy streamingowe.
więcej
|
TVN24 na czele stacji informacyjnych w maju, goni go TVP Info. News 24 z zerowym udziałem
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w maju br. było TVN24, ale tuż za nim po sporym wzroście znalazło się TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła zaś nowa stacja Wydarzenia24, która względem Superstacji zanotowała wzrost o 1525 proc. Zerowy udział zanotowała nowa stacja News24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVN7 kontynuuje ,,Zagadki losu" i ,,Opowieści małżeńskie", trwają zdjęcia do drugich sezonów
Wystartowały zdjęcia do drugich sezonów seriali Siódemki „Zagadki losu” i „Opowieści małżeńskie” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obie produkcje trafią do emisji w jesiennej ramówce.
więcej
|
,,Przyjaciółki 20" jesienią w Polsacie, trwają zdjęcia
Telewizja Polsat rozpoczęła zdjęcia do 20. serii „Przyjaciółek”. Nowe odcinki trafią do emisji w jesiennej ramówce.
więcej
|
Robert Górski będzie nieregularnym komentatorem w ,,Szkle kontaktowym"
1 czerwca po wielu latach przerwy w roli komentatora „Szkła kontaktowego” wystąpił Robert Górski. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl satyryk znany m.in. z parodiowania Donalda Tuska i Jarosława Kaczyńskiego, będzie pojawiał się na antenie TVN24 częściej.
więcej
|
Disney+ ruszył w Polsce. Tak przedstawia się oferta i ceny
800 filmów i ponad 1800 seriali znalazło się w ofercie serwisu Disney+, który ruszył w Polsce we wtorek tuż po północy. Konkurent Netfliksa i HBO Max wystartował w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Miesięcznie za dostęp do niego trzeba zapłacić 28,90 zł - do poniedziałku można było skorzystać z promocji dającej niższą cenę. Taniej jest też w ofercie łączonej z usługami Grupy Polsat Plus.
więcej
|
HBO Max u jednego z operatorów drożej
Do tej pory klienci operatora telekomunikacyjnego Play mogli uzyskać z serwisu streamingowego HBO Max za 25 zł miesięcznie. Od 10 lipca dostęp będzie kosztował o 30 zł miesięcznie. Sieć komórkowa w korespondencji z klientami tłumaczy to decyzją HBO.
więcej
|
Canal+ podnosi ceny we Francji
Francuski Canal+ informuje swoich abonentów o podwyżce opłat. Jest ona związana z podniesieniem stawki VAT za usługi płatnej telewizji. Wzrasta ona z 10 do 20 proc. Platforma cyfrowa informuje, że choć podnosi ceny, to część podwyżki podatku „weźmie na siebie”.
więcej
|
Telewizja Polska szuka dostawcy danych z pomiaru multimediów w internecie
Telewizja Polska wybiera w przetargu firmę, która będzie przez 10 miesięcy dostarczać dane z ciągłego pomiaru treści multimedialnych
w internecie - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Autobus na wodór Polsatu wyjedzie na ulice Gdańska
NesoBus - zeroemisyjny polski autobus wodorowy - od środy 15 czerwca będzie przechodził testy na ulicach Gdańska. Przez tydzień będzie kursował na 6 liniach: 111, 115, 130, 175, 189 i 199. Za jego stworzenie odpowiada Grupa Polsat Plus.
więcej
|
Grupa Kino Polska i Canal+ koproducentami filmu ,,Ryfka", trwają zdjęcia
Rozpoczęły się zdjęcia do filmu „Ryfka”, którego koproducentami są Grupa Kino Polska i Canal+. W roli głównej występuje debiutująca na dużym ekranie Sonia Szyc, obraz reżyseruje Kuba Michalczuk. Kinowa premiera jest planowana na 2023 rok.
więcej
|
Grupa TVN zamontuje 96 paneli fotowoltaicznych na dachach swoich budynków
Grupa TVN rozpoczęła proces montowania paneli fotowoltaicznych na dachach swoich budynków. Do końca lata zainstalowanych zostanie 96 paneli, łącznie zapewniających 35,5 kW mocy.
więcej
|
Policja zlikwidowała nielegalny punkt sharingu sygnału telewizyjnego
Lubelscy policjanci zajmujący się zwalczaniem cyberprzestępczości zlikwidowali nielegalny punkt rozsyłania sygnału telewizyjnego płatnych platform cyfrowych - podaje na swoich stronach Polska Policja. Zatrzymano już 39-letniego mieszkańca Lublina, któremu grozi do 3 lat więzienia.
więcej
|
Jon Farrar szefem programowym SkyShowtime. Przygotowania do europejskiej ekspansji
Na 2022 rok planowane jest wejście do wielu krajów europejskich, w tym do Polski, platformy VoD SkyShowtime. Przygotowując się do ekspansji, firma zatrudniła na stanowisko szefa programowego Jona Ferrera, byłego dyrektora platformy BBC Select. Z kolei Raquel Berzosa została mianowana regionalnym dyrektorem generalnym na Półwysep Iberyjski, a Richard Thurston będzie kierował działem HR w SkyShowtime.
więcej
|
One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Agencja Plej z 5 mln zł zysku, przychody 30 proc. w górę
W ub.r. agencja marketingowa Plej osiągnęła wzrost przychodów o 29,8 proc. do 56,34 mln zł. Jej zysk netto poszedł w górę z 210 tys. zł do 4,99 mln zł, m.in. dzięki umorzeniu spłaty 3,5 mln zł pożyczki w ramach tarczy finansowej.
więcej
|
Wisła porządkuje krajobraz i usuwa reklamy
Ponad 70 proc. reklam i billboardów zniknęło już z krajobrazu Wisły - przekazał burmistrz tego beskidzkiego kurortu Tomasza Bujoka. To efekt przyjętej dwa lata temu uchwały. Samorządowiec przypomniał, że termin usunięcia większości reklam upływa w niedzielę.
więcej
|
Żabka Polska wybrała Leo Burnett
Do grona klientów agencji Leo Burnett (Publicis Groupe) dołączyła sieć sklepów Żabka Polska. Właśnie rusza pierwsza kampania autorstwa agencji dla sieci, której celem jest zachęcenie do korzystania z franczyzy oferowanej przez markę.
więcej
|
Krajowy Instytut Mediów ekspresowo wybiera firmę do badania założycielskiego
Krajowy Instytut Mediów rozpoczął przetarg na świadczenie usług w zakresie dostarczania danych populacyjnych na temat konsumpcji mediów, które realizowane jest min. w ramach tzw. Badania Założycielskiego KIM - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Postępowanie prowadzi w ekspresowym tempie - zainteresowane firmy mają 8 dni na złożenie ofert.
więcej
|
Prywatni przedsiębiorcy z Polski zrzeszeni w Społecznym Zespole Antykryzysowym
Prywatni przedsiębiorcy z Polski zrzeszeni w Społecznym Zespole Antykryzysowym (SZA) poszerzają swoją współpracę z Agencją ONZ ds. Uchodźców (UNHCR) w przygotowaniu i dystrybucji pomocy uchodźcom z Ukrainy. W działania zaangażowany jest m.in. Igor Kaleński, CEO agencji BBDO Warszawa.
więcej
|
Hot dogi będzie można kupić w Żabkach bez personelu. Zrobi je robot
Żabka coraz mocniej rozwija sieć sklepów bezobsługowych Żabka Nano. Jednak dotąd ich oferta była ograniczona - nie można było w nich kupić popularnych Żabce hot dogów. Teraz to się zmieni. Dzięki rozwojowi technologii. W warszawskim sklepie przy ul. Dobrej 54 pojawił się robot Robbie, który sam przygotowuje hot dogi dla klientów. Pionierskie na polskim rynku urządzenie powstało przy współpracy Żabki i firmy VeloxAlph.
więcej
|
T-Mobile reklamuje promocję na darmowy internet
Ruszyła kampania reklamowa T-Mobile na kartę, promująca ofertę 1200 GB za darmo przez rok.
więcej
|
Powstała agencja incentive travel Najs.world. Na jej czele Urszula Nowak
Właściciele agencji Plej otworzyli Najs.world, markę specjalizującą się w incentive travel skoncentrowanym na zachowaniach prospołecznych. Na czele najs.world - jako head of incentive travel - stoi Urszula Nowak, od ponad 13 lat związana z branżą incentive.
więcej
|
Marta Rybicka chief commercial officerem w IQS. Odchodzi Michał Rogowski
Marta Rybicka awansowała na stanowisko chief commercial officera w firmie badawczej IQS. Jest także członkiem zarządu firmy. Zastąpiła Michała Rogowskiego, który odchodzi z IQS.
więcej
|
Michał Nitka z globalną funkcją w Teva
Michał Nitka, dyrektor generalny firmy farmaceutycznej Teva na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią objął rolę szefa globalnej działalności OTC (leków dostępnych bez recepty).
więcej
|
Uniqa reklamuje ubezpieczenie od hejtu w internecie
Ubezpieczyciel Uniqa rozpoczął nową kampanię wizerunkową, poświęconą problemowi hejtu w przestrzeni internetowej. Promuje w niej swoje ubezpieczenie szkolne od hejtu w internecie.
więcej
|
Stokrotka promuje się jako dobry pracodawca
Stokrotka rozpoczęła nową kampanię employer brandingową pod hasłem "Dobre miejsce". Sieć przybliża w ten sposób swoją ofertę dla pracowników.
więcej
|
Maria Mikołajczak w Buzzgrow
Do zespołu agencji Buzzgrow dołączyła Maria Mikołajczak i objęła stanowisko social media & influencer managera.
więcej
|
One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Nowa wersja Gazety Wyborczej w internecie. ,,Bez fajerwerków"
Zmiany na portalu "Gazety Wyborczej" (Agora) nie są rewolucyjne, ale to krok w dobrą stronę - uważa branża. Zdecydowanie stawia się teraz tekst ponad obraz, chociaż wersja mobilna „upodobniła się do bloga, na którym posty wiszą od góry do dołu”. - Wykonano delikatny krok w tył w trendzie komunikacji obrazkowej, na rzecz treści. Mam natomiast wrażenie, że Wyborcza, przynajmniej na razie, nie wykorzystała tej zmiany pod kątem reklamowym - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Hubert Świtalski z DoubleVerify.
więcej
|
,,Gazeta Polska" ograniczyła koszty i wyszła na plus. Wypłaci dywidendę
Niezależne Wydawnictwo Polskie wydające „Gazetę Polską” w ub.r. przy wzroście przychodów o 2,4 proc. do 16,82 mln zł ograniczyła koszty operacyjne o 6 proc., dzięki czemu jego wynik netto poszedł w górę z 373 tys. zł straty do 424 tys. zł zysku. Spółka wypłaci 98,4 tys. zł dywidendy.
więcej
|
Piątka kolejnych kandydatów do rady nadzorczej Agory. Bez nowych nazwisk
W poniedziałek zarząd Agory poinformował, że wpłynęło pięć kandydatur członków rady nadzorczej. Są nimi: Dariusz Formela, Wanda Rapaczynski, Tomasz Sielicki, Andrzej Szlęzak i Maciej Wiśniewski. To obecni członkowie rady, na stanowiskach ponownie zatwierdzić ma ich walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki.
więcej
|
W Brazylii znaleziono ciała brytyjskiego dziennikarza - obrońcy Amazonii i jego przewodnika
Brazylijska policja odnalazła w poniedziałek w Dolinie Javari w pobliżu granicy z Peru przywiązane do drzewa ciała zaginionych od ośmiu dni w Puszczy Amazońskiej Doma Phillipsa, brytyjskiego dziennikarza – współpracownika dziennika "The Guardian" oraz jego miejscowego przyjaciela i przewodnika, Bruno Araujo Pereiry.
więcej
|
,,Dziennik Gazeta Prawna" z nowym zastępcą naczelnego. Przechodzi z Interii
Od połowy lipca br. do zespołu redakcyjnego „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) dołączy Paweł Czuryło. Obejmie stanowisko zastępcy redaktora naczelnego ds. online.
więcej
|
Portal ,,Gazety Wyborczej" w nowej odsłonie
Portal internetowy „Gazety Wyborczej” (Agora) został udostępniony w nowej wersji, w której zmieniono m.in. szatę graficzną i układ na stronie głównej. - Nowa Wyborcza.pl jest przeciwieństwem trendu polegającego na atakowaniu czytelnika nadmiarem wizualnych bodźców - podkreśla Marcin Ręczmin, szef wydawców strony głównej Wyborcza.pl.
więcej
|
Tomasz Karusewicz ma pozostać w radzie nadzorczej Agory
OFE należące do państwowego koncernu PZU na kolejną kadencję w radzie nadzorczej Agory zgłosiło Tomasza Karusewicza - w ostatnich latach związanego z kilkoma państwowymi spółkami, określanego jako zaufany człowiek wiceprezesa PiS Joachima Brudzińskiego.
więcej
|
|
|
Nowa wersja Gazety Wyborczej w internecie. ,,Bez fajerwerków"
Zmiany na portalu "Gazety Wyborczej" (Agora) nie są rewolucyjne, ale to krok w dobrą stronę - uważa branża. Zdecydowanie stawia się teraz tekst ponad obraz, chociaż wersja mobilna „upodobniła się do bloga, na którym posty wiszą od góry do dołu”. - Wykonano delikatny krok w tył w trendzie komunikacji obrazkowej, na rzecz treści. Mam natomiast wrażenie, że Wyborcza, przynajmniej na razie, nie wykorzystała tej zmiany pod kątem reklamowym - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Hubert Świtalski z DoubleVerify.
więcej
|
Jak oglądać w Polsce gigantów VoD? Disney+, Netflix, HBO Max i Amazon
Na polskim rynku VoD zaczyna się robić tłoczno. Swoich szans w Polsce poszukują największe platformy streamingowe, które konkurują ze sobą nie tylko ofertą treści, ale również ceną, sposobami oglądania filmów i seriali, a także dostępnością usługi. Teraz nasz rynek wkracza kolejny poważny gracz - Disney+. Jaką ofertę mają zatem największe serwisy VoD i jak z nich korzystać? Oto porównanie.
więcej
|
Marcin Makowski w mailach ze skrzynki Dworczyka. ,,Komuś opłaca się uderzać w to, co robię"
Dyrektor serwisów informacyjnych Interii, Marcin Makowski, wydał w poniedziałek oświadczenie w związku z pojawieniem się jego nazwiska w mailach, publikowanych przez serwis Poufna Rozmowa. W przytaczanej korespondencji pada sugestia, że Makowski miał napisać tekst w WP, w odpowiedzi na zabiegi współpracowników premiera Mateusza Morawieckiego. Dziennikarz zapewnia, że to kłamstwo i z żadnym z polityków tekstów nie konsultował. - Podobnych maili i kłamstw może być więcej - zastrzega.
więcej
|
Spotify kupił firmę, dzięki której Val Kilmer przemówił w filmie "Top Gun: Maverick"
Właściciel Spotify, platformy streamingu audio, kupił brytyjską firmę Sonantic. To ona stworzyła program wykorzystujący sztuczną inteligencję do generowania mowy. Kwota transakcji nie jest znana.
więcej
|
Fałszywe opinie o produktach w Google i na Facebooku. UOKiK stawia zarzuty dwóm firmom
Prezes UOKiK postawił firmom marketingowym Opinie.pro i SN Marketing zarzuty handlowania wytwarzanymi prze siebie rzekomymi opiniami klientów, zamieszczanymi na platformach internetowych.
więcej
|
Google zapłaci pracownicom 118 mln dolarów. Chodzi o dyskryminację w wynagradzaniu kobiet
Przed sądem w Kalifornii zakończyła się sprawa sprawie Ellis vs Google. Zgodnie z ugodą koncern musi zapłacić 15 tysiącom swoich pracownic łączną kwotę odszkodowania w wysokości 118 mln dolarów. Powodem jest wypłacanie przez Google niższych pensji kobietom w porównaniu z mężczyznami zatrudnionymi na takich samych stanowiskach.
więcej
|
Strony główne: Interia z większą przewagą nad Gazeta.pl, na czele Onet
Strona główna Onetu pozostaje liderem zasięgowym, przy czym jej przewaga nad witryną WP.pl, notującą dłuższy czas korzystania przez internautów, mocno zmalała. Spore spadki zanotowały też strony główne Gazeta.pl i Wprost.pl.
więcej
|
Kanał Sportowy sprzedał 8 tys. egz. drukowanego magazynu, przenosi się do nowej siedziby
Do zeszłego piątku czytelnicy zamówili ok. 8 tys. egz. „Kwartalnika Sportowego”, wydawanego przez youtube’owy Kanał Sportowy. Wśród autorów tekstów do pisma oprócz polskich dziennikarzy są m.in. Jonathan Wilson, Zbigniew Boniek i Marcin Gortat.
więcej
|
Netflix bliżej gier mobilnych. Tytuły inspirowane ,,Domem z papieru" i ,,Gambitem królowej"
Podczas wydarzenia Geeked Week, Netflix zapowiedział nowe propozycje z obszaru gamingu. W ofercie znajdą się zarówno gry na podstawie takich hitów, jak „Dom z papieru” i „Gambit królowej”, jak też animacje inspirowane grami.
więcej
|
Tomasz Wypych w redakcji Salon24
Do zespołu redakcyjnego portalu Salon24 dołączył Tomasz Wypych - w ostatnich latach wykładowca i coach, a wcześniej m.in. dziennikarz w „Gazecie Wyborczej” i „Auto Moto”.
więcej
|
One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej |
|
|