|
|
|
|
|
|
|
Emitel i Polsat pomagają w utrzymaniu emisji telewizji na Ukrainie
Firma Emitel, operator multipleksów telewizji cyfrowej w Polsce, zaangażowała się w pomoc w utrzymaniu emisji telewizji i radia w Ukrainie. Emitel dostarczył m.in. bezpłatnie dużej mocy nadajniki na potrzeby nadawania telewizji cyfrowej oraz nadajniki radia FM razem ze wszystkimi systemami niezbędnymi do ich działania - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Część sprzętu niezbędnego do emisji telewizji dostarczyła też Grupa Polsat Plus.
więcej
|
Marcin Hycnar zagra główną rolę w polskiej wersji serialu ,,Sługa Narodu"
W głównej roli w polskiej wersji ukraińskiego serialu „Sługa Narodu” wystąpi Marcin Hycnar, który wcieli się w postać graną w Ukrainie przez Wołodymyra Zełenskiego. Trwają prace przygotowawcze do realizacji serialu, w najbliższym czasie wystartują zdjęcia.
więcej
|
Kaczyński u Holeckiej w TVP. "Nudne przedstawienie z wcześniej ustalonymi rolami"
- To, co widzieliśmy we wtorek, było wkradaniem się w łaski prezesa PiS: zalotne uśmiechy, spuszczanie wzroku, wpatrywanie się w Jarosława Kaczyńskiego - ocenia rozmowę Danuty Holeckiej z prezesem PiS w "Gościu Wiadomości" Daria Domaradzka Guzik, ekspertka od mowy ciała, trenerka wystąpień publicznych i komunikacji. Wywiad był szeroko komentowany w mediach społecznościowych. Dziennikarce TVP dostało się za sposób prowadzenia rozmowy.
więcej
|
KRRiT nie ukarze ,,Faktów" TVN za materiał po śmierci Kamila Durczoka
W listopadzie ub.r. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęła skarga na materiał „Faktów” TVN, wyemitowany w dniu śmierci byłego szefa tej redakcji Kamila Durczoka. Wszczęto postępowanie w tej sprawie, ale jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl nie wykazało ono nieprawidłowości.
więcej
|
DVB-T2, ale bez kodeka HEVC? Decyzja UKE nieprędko
Grupa MWE zwróciła się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o zgodę na nadawanie kanału Antena HD w standardzie DVB-T2, ale bez kodeka HEVC. Witold Tomaszewski, p.o. rzecznik prasowy UKE zdradza Wirtualnemedia.pl, że z analogicznymi wnioskami nie wystąpili inni nadawcy, a decyzja w sprawie kanału Michała Winnickiego nie zapadnie na dniach.
więcej
|
Viaplay z transmisjami 4K? ,,Wymagają użycia specjalnego sprzętu"
Wielu subskrybentów serwisu streamingowego Viaplay narzeka na niewystarczającą jakość transmisji. Wiele z nich nie jest realizowanych w Full HD, podczas gdy inne serwisy oferują treści w 4K. Biuro prasowe skandynawskiej platformy zapewnia Wirtualnemedia.pl, że pracuje nad poprawą jakości transmisji.
więcej
|
Ministerstwo Aktywów Państwowych zgadza się na sprzedaż Emitela
Przejęcie operatora radiofuzyjnego i radiotelekomunikacyjnego Emitel przez brytyjski fundusz Cordiant Digital zostało zaakceptowane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Do finalizacji transakcji potrzeba jeszcze zgody resortu spraw wewnętrznych i administracji.
więcej
|
Niemal co trzeci abonent tradycyjnego operatora płatnej telewizji zrezygnuje
Do 2024 roku liczba abonentów i przychody sieci kablowych i platform satelitarnych w Stanach Zjednoczonych spadną o 27 proc. w porównaniu z 2014 rokiem. Z prognozy Parks Associates wynika, że odpowiada za to głównie rozwój serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy HBO Max.
więcej
|
Religijny kanał Vision Heaven dostępny w Polsce za darmo. Można go oglądać z satelity Astra 4A
Użytkownicy telewizji satelitarnej w Polsce uzyskali darmowy dostęp do Vision Heaven, kanału zawierającego treści o tematyce religijnej. Ofertę nadawcy można oglądać w języku angielskim za pośrednictwem satelity Astra 4A.
więcej
|
Grupa TVN z 15 nagrodami na World Media Festivals 2022
Grupa TVN podczas 23. edycji Television & Corporate Media Awards na World Media Festivals w Hamburgu zdobyła 15 nagród, m.in. w kategoriach „News Reports and Features”, „Documentaries” i „Entertainment”.
więcej
|
Minister kultury dał absolutorium władzom TVP, Polskiego Radia i PAP
Minister kultury i dziedzictwa narodowego jako przedstawiciel Skarbu Państwa udzielił absolutorium za ub.r. członkom zarządów i rad nadzorczych Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej.
więcej
|
Zmarła uczestniczka ,,You Can Dance" Natalia Madejczyk
Nie żyje tancerka Natalia Madejczyk - uczestniczka pierwszej edycji „You Can Dance” w TVN, współpracująca przy kolejnych edycjach programu. Zmarła wskutek wypadku.
więcej
|
One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RMF FM pierwszy raz przekroczyło 100 mln zł wpływów, zysk 4 mln zł w górę
Spółka nadająca radio RMF FM i internetowe RMF24 w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 29,3 proc. do 105,68 mln zł i zysku netto z 13,97 do 17,88 mln zł. W br. nie spodziewa się skokowego wzrostu kosztów, bo energia i paliwa stanowią ich niewielką część - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Elżbieta Kruk odejdzie z Rady Mediów Narodowych. PiS stawia na Lichocką, Czabańskiego i Babinetza
Klub Prawa i Sprawiedliwości zgłosił Joannę Lichocką, Krzysztofa Czabańskiego i Piotra Babinetza do Rady Mediów Narodowych kolejnej kadencji. Poinformowała o tym w środę późnym wieczorem Joanna Lichocka.
więcej
|
|
Kayah po pięciu latach rozstaje się z Meloradiem. "Moja przygoda dobiega końca"
W środę, 29 czerwca Kayah po raz ostatni poprowadzi autorską audycję "Tu i teraz" w Meloradiu. Ze stacją była związana niemal od chwili powstania rozgłośni. - Redakcja nie wyklucza dalszej współpracy z artystką przy innych projektach - informuje nas Michał Aleksandrowicz, rzecznik Grupy Eurozet, do której należy Meloradio.
więcej
|
|
Grupa Weszło: wpływy 23 proc. w górę, Weszło FM na większym minusie
Trzy firmy tworzące Grupę Weszło w ub.r. osiągnęły wzrost przychodów o 22,7 proc. do 4,41 mln zł i 206 tys. zł zysku netto. Na minusie była jedynie spółka zarządzająca zamkniętym w lutym radiem Weszło FM, której strata pogłębiła się z 27,3 do 140,1 tys. zł.
więcej
|
|
Wakacyjna ramówka RMF FM z pasmami jak w poprzednich latach. Nowością niedzielne quizy
W poniedziałek, 27 czerwca Radio RMF FM wprowadza letnią ramówkę. O poranku gwiazdy mają budzić słuchaczy, a w ciągu dnia stacja chce organizować imprezy w ich miejscach pracy. Nocą pojawią się nowe cykle "Stranger Pinks" i "Ruska mafia" oraz premierowe odcinki audycji "Dorwać Bestię" i "Misja Specjalna". Rozgłośnia organizuje też latem kilka akcji, m.in. Festiwal Latawców w Ustce czy Noc Perseidów w Niedzicy.
więcej
|
|
,,Środek od środka" Rafała Tomańskiego w soboty w Trójce
W Trójce zadebiutował nowy cykl „Środek od środka” przygotowywany przez pisarza, dziennikarza i podróżnika Rafała Tomańskiego. To radiowa wersja jego ukazującego się od dwóch lat podcastu o tym samym tytule.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Rzeszowie, Eska awansowała na podium
Liderem rynku radiowego w Rzeszowie w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio Eska i Antyradio - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Minister kultury dał absolutorium władzom TVP, Polskiego Radia i PAP
Minister kultury i dziedzictwa narodowego jako przedstawiciel Skarbu Państwa udzielił absolutorium za ub.r. członkom zarządów i rad nadzorczych Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
2012 Agency zyskała na obsłudze Grupy Żywiec i Łowicza. Przychody 18 proc. w górę
W ub.r. przychody agencji reklamowej 2012 Agency zwiększyły się o 17,9 proc. do 15,57 mln zł, a zysk netto - z 58,6 do 610 tys. zł. Agencja rozszerzyła obsługę Grupy Żywiec i zaczęła pracować dla marek Łowicz i Vivo.
więcej
|
Iga Świątek warta reklamowo ponad 700 mln zł
Tenisistka Iga Świątek drugi rok z rzędu została liderką rankingu najcenniejszych kobiecych marek osobistych, zdecydowanie wyprzedzając gwiazdy mediów i show-biznesu, jak Małgorzatę Rozenek-Majdan czy Annę Lewandowską. Wartość reklamowa sportsmenki to według „Forbes Women” 713 mln złotych.
więcej
|
Sześć agencji ma organizować eventy mBanku
mBank wybrał sześć agencji na obsługę eventową do 2025 roku.
więcej
|
Pilsner Urquell przedłuża współpracę z Hand Made
Po wygranym przetargu agencja Hand Made pozostaje odpowiedzialna za kompleksową obsługę mediów społecznościowych piwa Pilsner Urquell (Kompania Piwowarska). To przedłużenie współpracy po 2 latach wspólnych działań.
więcej
|
Kwestie klimatyczne na pierwszym planie Cannes Lions Festival
Były zwycięzca Cannes Lions Festival Gustav Martner, który został aktywistą Greenpeace, rozbił ceremonię otwarcia tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Po tym wyczynie został wykluczony z udziału w festiwalu.
więcej
|
Natalia Załęcka szefową marketingu eobuwie
Modivo (Grupa CCC) rozszerza kompetencje zespołu eobuwie.pl. Do kadry zarządzającej dołączyła właśnie Natalia Załęcka, obejmując stanowisko dyrektorki marketingu.
więcej
|
K2 Holding szykuje rekordową dywidendę, chce wypłacić 19,5 mln zł
Zarząd K2 Holding proponuje, żeby firma wypłaciła 19,47 mln zł dywidendy (po 8,40 zł na akcję), m.in. 1,99 zł zysku netto z ub.r. i środki ze sprzedaży Oktawave do Netii.
więcej
|
Maciej Pikor w agencji numbers & intuition
Agencja digitalowa numbers & intuition zatrudniła Macieja Pikora. Objął on stanowisko lidera obszaru organic social media.
więcej
|
Szef LinkedIn twierdzi, że w branży reklamowej spadają umiejętności kreatywne
Udział kreatywnych umiejętności w branży reklamowej zmniejszył się o 17 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat - poinformował dyrektor generalny LinkedIn, Ryan Roslansky na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.
więcej
|
Mars zwiększa reprezentację kobiet w reklamach do 45 proc.
Koncern spożywczy Mars Wrigley, do którego należą takie marki, jak Snickers, Twix, M&M's zwiększył udział kobiet w swoich reklamach w ub.r. o 11 proc. względem roku 2018.
więcej
|
Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022 wyłonieni
W środę, 22 czerwca w Fabryce Norblina odbył się finał 9. edycji Papaya Young Creators. Podczas finału ogłoszono zwycięzców i zwyciężczynie konkursu dla młodych talentów filmowych. Jury tegorocznej edycji przyznało 10 nagród, 1 wyróżnienie oraz 4 nagrody specjalne. Poznajcie laureatów i laureatki tegorocznych kategorii: Music Stories, Branded Stories, TikTok Branded Stories, TikTok Unique Stories i Audio Stories by Audioteka x Papaya.Rocks.
więcej
|
Kasety magnetofonowe na billboardach Audible
Należąca do Amazona marka Audible, oferująca audiobooki, rozpoczęła kampanie reklamową kreatywnie wykorzystującą potencjał reklamy na nośnikach zewnętrznych.
więcej
|
Coca-Cola "najczęściej wybieraną" marką dekady
Coca-Cola jest "najczęściej wybieraną" marką FMCG na świecie w ciągu ostatnich 10 lat - wynika z analizy zachowań zakupowych w okresie 2012-2021 przeprowadzonej przez Kantar.
więcej
|
TikTok będzie chronił dzieci przed szkodliwymi reklamami. Efekt porozumienia z Komisją Europejską
TikTok zobowiązał się do lepszej ochrony młodych użytkowników i ograniczania dostępu do nich nieodpowiednich reklam oraz szkodliwych treści - poinformowała Komisja Europejska. To wynik porozumienia platformy z europejskim regulatorem. TikTok obiecuje, że w wypadku dzieci i młodzieży ograniczony zasięg będą miały m.in. reklamy promujące alkohol, czy papierosy.
więcej
|
Naomi Osaka i LeBron James wspólnie inwestują w firmę produkcyjną
Japońska tenisistka Naomi Osaka i amerykański koszykarz LeBron James wspólnie otwierają firmę produkcyjną Hana Kuma. Z kolei agencja sportowa Osaki podpisała kontrakt z australijskim tenisistą Nickiem Kyrgiosem.
więcej
|
Ekolodzy oskarżają Adidasa i New Balance o oszustwa
Francuscy ekolodzy poinformowali o złożeniu pozwów przeciwko markom Adidas i New Balance. Oskarżają je o oszustwa w tzw. programie ESG.
więcej
|
WPP będzie wspierać Ukrainę w odbudowie gospodarki
Holding reklamowy WPP, do którego należą takie agencje, jak Ogilvy, VMLY&R, Grey czy MediaCom, Mindsher, Wavemaker i rząd Ukrainy ogłosiły podczas festiwalu reklamowego Cannes Lion partnerstwo mające na celu przyciągnięcie inwestycji na Ukrainę i pomoc w odbudowie jej gospodarki po ataku militarnej inwazji Rosji.
więcej
|
"Sejmomierz" od Grey Group Poland z nominacją na Cannes Lions
Projekt "Sejmomierz" autorstwa agencji reklamowej Grey Group Poland trafił na shortlistę Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2022.
więcej
|
Wkrótce w sprzedaży drink od Coca-Coli i Jack Daniel's
Producent marki Jack Daniel's (Brown-Forman) i koncern The Coca-Cola Company ogłosiły globalną współpracę. Jej efektem jest koktajl Jack & Coke - gotowy do spożycia (RTD) drink w puszce.
więcej
|
One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej |
|
|
,,Vogue" zwiększył wpływy z reklam o 90 proc.,a ,,Zwierciadło" o 70 proc. (Top10)
Niemal o jedną piątą wzrosły rok do roku przychody reklamowe magazynów. Największe wzrosty odnotowały „Vogue” i „Zwierciadło”. Mniej na reklamach zarobiły „Przyjaciółka” i „Forbes”.
więcej
|
Agora z polityką różnorodności: w zarządzie po 30 proc. osób każdej płci i w różnym wieku
Walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory przyjęło dokument o polityce różnorodności w radzie nadzorczej i zarządzie spółki. Wynika z niego, że w obu tych ciałach mają być zachowane parytety płci, wieku, wykształcenia i doświadczenia zawodowego. Polityka wchodzi w życie od zaraz, w przypadku jej nieprzestrzegania - korekty będą wprowadzane na bieżąco.
więcej
|
W 2026 roku cyfrowa prasa reklamowo przeskoczy segment drukowany
W nadchodzących latach będą zacierać się różnice pomiędzy prasą cyfrową, a drukowaną pod względem przychodów reklamowych – wynika z przewidywać PwC. Według analityków w 2026 roku w USA wydatki na reklamy w tytułach cyfrowych staną się wyższe, niż w wypadku gazet drukowanych.
więcej
|
Agora z nową - starą radą nadzorczą, przewodniczącym nadal Andrzej Szlęzak
Walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory wybrało we wtorek radę nadzorczą spółki na kolejną, trzyletnią kadencję. Zaakceptowano sześcioro kandydatów, zgłaszanych przez udziałowców. Przewodniczącym rady pozostaje Andrzej Szlęzak.
więcej
|
|
|
Grupa Weszło: wpływy 23 proc. w górę, Weszło FM na większym minusie
Trzy firmy tworzące Grupę Weszło w ub.r. osiągnęły wzrost przychodów o 22,7 proc. do 4,41 mln zł i 206 tys. zł zysku netto. Na minusie była jedynie spółka zarządzająca zamkniętym w lutym radiem Weszło FM, której strata pogłębiła się z 27,3 do 140,1 tys. zł.
więcej
|
Polak kocha YouTube, ale nie zależy mu na podcastach
Nieco ponad 30 proc. Polaków korzysta z dostępu do płatnych treści wideo na żądanie – wynika z badania Krajowego Instytutu Mediów. Z kolei, jak wynika z danych, bardzo lubimy YouTube: do korzystania z tego serwisu przyznaje się ponad 52 proc. badanych, muzyki ze streamingu słucha niemal 13 proc. zaś podcastów - niewiele ponad 10 proc. Polaków
więcej
|
Aliexpress i Shopee straciły 1,6 mln polskich użytkowników. Pół godziny krócej na Vinted
Liczba polskich użytkowników Aliexpress w maju zmalała o 1,1 mln, a Shopee zanotowało spadek o 531 tys. Mocno zmalały też wyniki platformy Rossmanna i Vinted, natomiast spory wzrost osiągnęła platforma Empiku.
więcej
|
Netflix nadal z miliardowymi budżetami na produkcje. Ma kasować seriale po trzech sezonach
Netflix nie zamierza ograniczą wielomiliardowych rocznych budżetów na oryginalne produkcje przeznaczone na tę platformę. Według źródeł serwis może zmienić swoją politykę dotyczącą seriali, i w przyszłości kończyć emisję każdego z nich maksymalnie po trzecim sezonie.
więcej
|
Michelle i Barack Obama: ze Spotify do Audible
Higher Ground, firma producencka należąca do Baracka i Michelle Obamów zawarła umowę z należącą do Amazona platformą Audible. W ramach kontraktu w serwisie będą pojawiać się treści firmowane przez byłą parę prezydencką. Wcześniej Obamowie zdecydowali o nie przedłużeniu umowy ze Spotify, która miała w zbyt dużym stopniu krępować swobodę Higher Ground.
więcej
|
Nowa kampania na Facebooku szerzy prokremlowską dezinformację. Wykorzystuje postać polskiej dziennikarki
Na Facebooku szerzy się nowa kampania dezinformacyjna kolportująca fake newsy na temat wojny w Ukrainie – ostrzega CERT Polska. W działaniach cyberprzestępcy wykorzystują postać Moniki Andruszewskiej, polskiej korespondentki wojennej podając nieprawdziwe informacje o jej pojmaniu przez Rosjan. W rzeczywistości chodzi o przejęcie danych użytkowników Facebooka i budowanie na platformie prokremlowskiej propagandy.
więcej
|
Poleciały głowy szefów nadzorujących Pornhub. W tle oskarżenia o dziecięcą pornografię
Dwaj liderzy firmy MindGeek, będącej operatorem serwisu pornograficznego Pornhub odchodzą ze swoich stanowisk. Ich dymisja jest konsekwencją dziennikarskich ustaleń, według których na Pornhub wciąż pojawiają się nielegalne treści, w tym także materiały z udziałem dzieci.
więcej
|
TikTok będzie chronił dzieci przed szkodliwymi reklamami. Efekt porozumienia z Komisją Europejską
TikTok zobowiązał się do lepszej ochrony młodych użytkowników i ograniczania dostępu do nich nieodpowiednich reklam oraz szkodliwych treści - poinformowała Komisja Europejska. To wynik porozumienia platformy z europejskim regulatorem. TikTok obiecuje, że w wypadku dzieci i młodzieży ograniczony zasięg będą miały m.in. reklamy promujące alkohol, czy papierosy.
więcej
|
One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej |
|
|