Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 23 Czerwca 2022
 
 
 
Emitel i Polsat pomagają w utrzymaniu emisji telewizji na Ukrainie
 
Firma Emitel, operator multipleksów telewizji cyfrowej w Polsce, zaangażowała się w pomoc w utrzymaniu emisji telewizji i radia w Ukrainie. Emitel dostarczył m.in. bezpłatnie dużej mocy nadajniki na potrzeby nadawania telewizji cyfrowej oraz nadajniki radia FM razem ze wszystkimi systemami niezbędnymi do ich działania - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Część sprzętu niezbędnego do emisji telewizji dostarczyła też Grupa Polsat Plus. więcej
 
 
RMF FM pierwszy raz przekroczyło 100 mln zł wpływów, zysk 4 mln zł w górę
 
Spółka nadająca radio RMF FM i internetowe RMF24 w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 29,3 proc. do 105,68 mln zł i zysku netto z 13,97 do 17,88 mln zł. W br. nie spodziewa się skokowego wzrostu kosztów, bo energia i paliwa stanowią ich niewielką część - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Marcin Hycnar zagra główną rolę w polskiej wersji serialu ,,Sługa Narodu"
 
W głównej roli w polskiej wersji ukraińskiego serialu „Sługa Narodu” wystąpi Marcin Hycnar, który wcieli się w postać graną w Ukrainie przez Wołodymyra Zełenskiego. Trwają prace przygotowawcze do realizacji serialu, w najbliższym czasie wystartują zdjęcia. więcej
 
 
Elżbieta Kruk odejdzie z Rady Mediów Narodowych. PiS stawia na Lichocką, Czabańskiego i Babinetza
 
Klub Prawa i Sprawiedliwości zgłosił Joannę Lichocką, Krzysztofa Czabańskiego i Piotra Babinetza do Rady Mediów Narodowych kolejnej kadencji. Poinformowała o tym w środę późnym wieczorem Joanna Lichocka. więcej
 
 
Kayah po pięciu latach rozstaje się z Meloradiem. "Moja przygoda dobiega końca"
 
W środę, 29 czerwca Kayah po raz ostatni poprowadzi autorską audycję "Tu i teraz" w Meloradiu. Ze stacją była związana niemal od chwili powstania rozgłośni. - Redakcja nie wyklucza dalszej współpracy z artystką przy innych projektach - informuje nas Michał Aleksandrowicz, rzecznik Grupy Eurozet, do której należy Meloradio. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVN24 zakłócany? ,,Możliwy problem z odbiorem usługi w lokalu klienta" więcej
 
Festiwal w Opolu zyskał 450 tys. widzów. ,,Tych lat nie odda nikt" hitem więcej
 
Część widzów tylko z TVP. ,,Opozycja może kwestionować wyniki wyborów" więcej
 
Od 1993 r. Danuta Holecka nieprzerwanie pracuje w TVP. Ale dopiero teraz jest tak wysoko. "Była szarą myszką" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Wydawca serwisów regionalnych TVN24 TVN GRUPA DISCOVERY
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Szef Newsroomu Fakt.pl Ringier Axel Springer
Specjalista ds. komercjalizacji audycji TVP
Redaktor Polskieradio.pl
Redaktor działu ,,Historia" Polskieradio.pl
Senior Graphic Designer Peppermint powered by Quad
PR Junior Account Executive / PR Account Executive MSL
Art Director / Illustrator Peppermint powered by Quad
Senior Copywriter Peppermint powered by Quad
Realizator Autopromocji / Creative producer (m/k) Kino Polska TV SA
Kierownik Produkcji TV (autopromocja) - m/k Kino Polska TV SA
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Emitel i Polsat pomagają w utrzymaniu emisji telewizji na Ukrainie

Firma Emitel, operator multipleksów telewizji cyfrowej w Polsce, zaangażowała się w pomoc w utrzymaniu emisji telewizji i radia w Ukrainie. Emitel dostarczył m.in. bezpłatnie dużej mocy nadajniki na potrzeby nadawania telewizji cyfrowej oraz nadajniki radia FM razem ze wszystkimi systemami niezbędnymi do ich działania - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Część sprzętu niezbędnego do emisji telewizji dostarczyła też Grupa Polsat Plus. więcej

Marcin Hycnar zagra główną rolę w polskiej wersji serialu ,,Sługa Narodu"

W głównej roli w polskiej wersji ukraińskiego serialu „Sługa Narodu” wystąpi Marcin Hycnar, który wcieli się w postać graną w Ukrainie przez Wołodymyra Zełenskiego. Trwają prace przygotowawcze do realizacji serialu, w najbliższym czasie wystartują zdjęcia. więcej

Kaczyński u Holeckiej w TVP. "Nudne przedstawienie z wcześniej ustalonymi rolami"

- To, co widzieliśmy we wtorek, było wkradaniem się w łaski prezesa PiS: zalotne uśmiechy, spuszczanie wzroku, wpatrywanie się w Jarosława Kaczyńskiego - ocenia rozmowę Danuty Holeckiej z prezesem PiS w "Gościu Wiadomości" Daria Domaradzka Guzik, ekspertka od mowy ciała, trenerka wystąpień publicznych i komunikacji. Wywiad był szeroko komentowany w mediach społecznościowych. Dziennikarce TVP dostało się za sposób prowadzenia rozmowy. więcej

KRRiT nie ukarze ,,Faktów" TVN za materiał po śmierci Kamila Durczoka

W listopadzie ub.r. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęła skarga na materiał „Faktów” TVN, wyemitowany w dniu śmierci byłego szefa tej redakcji Kamila Durczoka. Wszczęto postępowanie w tej sprawie, ale jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl nie wykazało ono nieprawidłowości. więcej

DVB-T2, ale bez kodeka HEVC? Decyzja UKE nieprędko

Grupa MWE zwróciła się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o zgodę na nadawanie kanału Antena HD w standardzie DVB-T2, ale bez kodeka HEVC. Witold Tomaszewski, p.o. rzecznik prasowy UKE zdradza Wirtualnemedia.pl, że z analogicznymi wnioskami nie wystąpili inni nadawcy, a decyzja w sprawie kanału Michała Winnickiego nie zapadnie na dniach. więcej

Viaplay z transmisjami 4K? ,,Wymagają użycia specjalnego sprzętu"

Wielu subskrybentów serwisu streamingowego Viaplay narzeka na niewystarczającą jakość transmisji. Wiele z nich nie jest realizowanych w Full HD, podczas gdy inne serwisy oferują treści w 4K. Biuro prasowe skandynawskiej platformy zapewnia Wirtualnemedia.pl, że pracuje nad poprawą jakości transmisji. więcej

Ministerstwo Aktywów Państwowych zgadza się na sprzedaż Emitela

Przejęcie operatora radiofuzyjnego i radiotelekomunikacyjnego Emitel przez brytyjski fundusz Cordiant Digital zostało zaakceptowane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Do finalizacji transakcji potrzeba jeszcze zgody resortu spraw wewnętrznych i administracji. więcej

Niemal co trzeci abonent tradycyjnego operatora płatnej telewizji zrezygnuje

Do 2024 roku liczba abonentów i przychody sieci kablowych i platform satelitarnych w Stanach Zjednoczonych spadną o 27 proc. w porównaniu z 2014 rokiem. Z prognozy Parks Associates wynika, że odpowiada za to głównie rozwój serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy HBO Max. więcej

Religijny kanał Vision Heaven dostępny w Polsce za darmo. Można go oglądać z satelity Astra 4A

Użytkownicy telewizji satelitarnej w Polsce uzyskali darmowy dostęp do Vision Heaven, kanału zawierającego treści o tematyce religijnej. Ofertę nadawcy można oglądać w języku angielskim za pośrednictwem satelity Astra 4A. więcej

Grupa TVN z 15 nagrodami na World Media Festivals 2022

Grupa TVN podczas 23. edycji Television & Corporate Media Awards na World Media Festivals w Hamburgu zdobyła 15 nagród, m.in. w kategoriach „News Reports and Features”, „Documentaries” i „Entertainment”. więcej

Minister kultury dał absolutorium władzom TVP, Polskiego Radia i PAP

Minister kultury i dziedzictwa narodowego jako przedstawiciel Skarbu Państwa udzielił absolutorium za ub.r. członkom zarządów i rad nadzorczych Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej. więcej

Zmarła uczestniczka ,,You Can Dance" Natalia Madejczyk

Nie żyje tancerka Natalia Madejczyk - uczestniczka pierwszej edycji „You Can Dance” w TVN, współpracująca przy kolejnych edycjach programu. Zmarła wskutek wypadku. więcej

One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców

Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM pierwszy raz przekroczyło 100 mln zł wpływów, zysk 4 mln zł w górę

Spółka nadająca radio RMF FM i internetowe RMF24 w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 29,3 proc. do 105,68 mln zł i zysku netto z 13,97 do 17,88 mln zł. W br. nie spodziewa się skokowego wzrostu kosztów, bo energia i paliwa stanowią ich niewielką część - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Elżbieta Kruk odejdzie z Rady Mediów Narodowych. PiS stawia na Lichocką, Czabańskiego i Babinetza

Klub Prawa i Sprawiedliwości zgłosił Joannę Lichocką, Krzysztofa Czabańskiego i Piotra Babinetza do Rady Mediów Narodowych kolejnej kadencji. Poinformowała o tym w środę późnym wieczorem Joanna Lichocka. więcej

 
Kayah po pięciu latach rozstaje się z Meloradiem. "Moja przygoda dobiega końca"

W środę, 29 czerwca Kayah po raz ostatni poprowadzi autorską audycję "Tu i teraz" w Meloradiu. Ze stacją była związana niemal od chwili powstania rozgłośni. - Redakcja nie wyklucza dalszej współpracy z artystką przy innych projektach - informuje nas Michał Aleksandrowicz, rzecznik Grupy Eurozet, do której należy Meloradio. więcej

 
Grupa Weszło: wpływy 23 proc. w górę, Weszło FM na większym minusie

Trzy firmy tworzące Grupę Weszło w ub.r. osiągnęły wzrost przychodów o 22,7 proc. do 4,41 mln zł i 206 tys. zł zysku netto. Na minusie była jedynie spółka zarządzająca zamkniętym w lutym radiem Weszło FM, której strata pogłębiła się z 27,3 do 140,1 tys. zł. więcej

 
Wakacyjna ramówka RMF FM z pasmami jak w poprzednich latach. Nowością niedzielne quizy

W poniedziałek, 27 czerwca Radio RMF FM wprowadza letnią ramówkę. O poranku gwiazdy mają budzić słuchaczy, a w ciągu dnia stacja chce organizować imprezy w ich miejscach pracy. Nocą pojawią się nowe cykle "Stranger Pinks" i "Ruska mafia" oraz premierowe odcinki audycji "Dorwać Bestię" i "Misja Specjalna". Rozgłośnia organizuje też latem kilka akcji, m.in. Festiwal Latawców w Ustce czy Noc Perseidów w Niedzicy. więcej

 
,,Środek od środka" Rafała Tomańskiego w soboty w Trójce

W Trójce zadebiutował nowy cykl „Środek od środka” przygotowywany przez pisarza, dziennikarza i podróżnika Rafała Tomańskiego. To radiowa wersja jego ukazującego się od dwóch lat podcastu o tym samym tytule. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Rzeszowie, Eska awansowała na podium

Liderem rynku radiowego w Rzeszowie w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio Eska i Antyradio - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Minister kultury dał absolutorium władzom TVP, Polskiego Radia i PAP

Minister kultury i dziedzictwa narodowego jako przedstawiciel Skarbu Państwa udzielił absolutorium za ub.r. członkom zarządów i rad nadzorczych Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
2012 Agency zyskała na obsłudze Grupy Żywiec i Łowicza. Przychody 18 proc. w górę

W ub.r. przychody agencji reklamowej 2012 Agency zwiększyły się o 17,9 proc. do 15,57 mln zł, a zysk netto - z 58,6 do 610 tys. zł. Agencja rozszerzyła obsługę Grupy Żywiec i zaczęła pracować dla marek Łowicz i Vivo. więcej

Iga Świątek warta reklamowo ponad 700 mln zł

Tenisistka Iga Świątek drugi rok z rzędu została liderką rankingu najcenniejszych kobiecych marek osobistych, zdecydowanie wyprzedzając gwiazdy mediów i show-biznesu, jak Małgorzatę Rozenek-Majdan czy Annę Lewandowską. Wartość reklamowa sportsmenki to według „Forbes Women” 713 mln złotych. więcej

Sześć agencji ma organizować eventy mBanku

mBank wybrał sześć agencji na obsługę eventową do 2025 roku. więcej

Pilsner Urquell przedłuża współpracę z Hand Made

Po wygranym przetargu agencja Hand Made pozostaje odpowiedzialna za kompleksową obsługę mediów społecznościowych piwa Pilsner Urquell (Kompania Piwowarska). To przedłużenie współpracy po 2 latach wspólnych działań. więcej

Kwestie klimatyczne na pierwszym planie Cannes Lions Festival

Były zwycięzca Cannes Lions Festival Gustav Martner, który został aktywistą Greenpeace, rozbił ceremonię otwarcia tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Po tym wyczynie został wykluczony z udziału w festiwalu. więcej

Natalia Załęcka szefową marketingu eobuwie

Modivo (Grupa CCC) rozszerza kompetencje zespołu eobuwie.pl. Do kadry zarządzającej dołączyła właśnie Natalia Załęcka, obejmując stanowisko dyrektorki marketingu. więcej

K2 Holding szykuje rekordową dywidendę, chce wypłacić 19,5 mln zł

Zarząd K2 Holding proponuje, żeby firma wypłaciła 19,47 mln zł dywidendy (po 8,40 zł na akcję), m.in. 1,99 zł zysku netto z ub.r. i środki ze sprzedaży Oktawave do Netii. więcej

Maciej Pikor w agencji numbers & intuition

Agencja digitalowa numbers & intuition zatrudniła Macieja Pikora. Objął on stanowisko lidera obszaru organic social media. więcej

Szef LinkedIn twierdzi, że w branży reklamowej spadają umiejętności kreatywne

Udział kreatywnych umiejętności w branży reklamowej zmniejszył się o 17 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat - poinformował dyrektor generalny LinkedIn, Ryan Roslansky na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. więcej

Mars zwiększa reprezentację kobiet w reklamach do 45 proc.

Koncern spożywczy Mars Wrigley, do którego należą takie marki, jak Snickers, Twix, M&M's zwiększył udział kobiet w swoich reklamach w ub.r. o 11 proc. względem roku 2018. więcej

Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022 wyłonieni

W  środę, 22 czerwca w Fabryce Norblina odbył się finał 9. edycji Papaya Young Creators. Podczas finału ogłoszono zwycięzców i zwyciężczynie konkursu dla młodych talentów filmowych. Jury tegorocznej edycji przyznało 10 nagród, 1 wyróżnienie oraz 4 nagrody specjalne. Poznajcie laureatów i laureatki tegorocznych kategorii: Music Stories, Branded Stories, TikTok Branded Stories, TikTok Unique Stories i Audio Stories by Audioteka x Papaya.Rocks. więcej

Kasety magnetofonowe na billboardach Audible

Należąca do Amazona marka Audible, oferująca audiobooki, rozpoczęła kampanie reklamową kreatywnie wykorzystującą potencjał reklamy na nośnikach zewnętrznych. więcej

Coca-Cola "najczęściej wybieraną" marką dekady

Coca-Cola jest "najczęściej wybieraną" marką FMCG na świecie w ciągu ostatnich 10 lat - wynika z analizy zachowań zakupowych w okresie 2012-2021 przeprowadzonej przez Kantar. więcej

TikTok będzie chronił dzieci przed szkodliwymi reklamami. Efekt porozumienia z Komisją Europejską

TikTok zobowiązał się do lepszej ochrony młodych użytkowników i ograniczania dostępu do nich nieodpowiednich reklam oraz szkodliwych treści - poinformowała Komisja Europejska. To wynik porozumienia platformy z europejskim regulatorem. TikTok obiecuje, że  w wypadku dzieci i młodzieży ograniczony zasięg będą miały m.in. reklamy promujące alkohol, czy papierosy. więcej

Naomi Osaka i LeBron James wspólnie inwestują w firmę produkcyjną

Japońska tenisistka Naomi Osaka i amerykański koszykarz LeBron James wspólnie otwierają firmę produkcyjną Hana Kuma. Z kolei agencja sportowa Osaki podpisała kontrakt z australijskim tenisistą Nickiem Kyrgiosem. więcej

Ekolodzy oskarżają Adidasa i New Balance o oszustwa

Francuscy ekolodzy poinformowali o złożeniu pozwów przeciwko markom Adidas i New Balance. Oskarżają je o oszustwa w tzw. programie ESG. więcej

WPP będzie wspierać Ukrainę w odbudowie gospodarki

Holding reklamowy WPP, do którego należą takie agencje, jak Ogilvy, VMLY&R, Grey czy MediaCom, Mindsher, Wavemaker i rząd Ukrainy ogłosiły podczas festiwalu reklamowego Cannes Lion partnerstwo mające na celu przyciągnięcie inwestycji na Ukrainę i pomoc w odbudowie jej gospodarki po ataku militarnej inwazji Rosji. więcej

"Sejmomierz" od Grey Group Poland z nominacją na Cannes Lions

Projekt "Sejmomierz" autorstwa agencji reklamowej Grey Group Poland trafił na shortlistę Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2022. więcej

Wkrótce w sprzedaży drink od Coca-Coli i Jack Daniel's

Producent marki Jack Daniel's (Brown-Forman) i koncern The Coca-Cola Company ogłosiły globalną współpracę. Jej efektem jest koktajl Jack & Coke - gotowy do spożycia (RTD) drink w puszce. więcej

One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców

Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
,,Vogue" zwiększył wpływy z reklam o 90 proc.,a ,,Zwierciadło" o 70 proc. (Top10)

Niemal o jedną piątą wzrosły rok do roku przychody reklamowe magazynów. Największe wzrosty odnotowały „Vogue” i „Zwierciadło”. Mniej na reklamach zarobiły „Przyjaciółka” i „Forbes”. więcej

Agora z polityką różnorodności: w zarządzie po 30 proc. osób każdej płci i w różnym wieku

Walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory przyjęło dokument o polityce różnorodności w radzie nadzorczej i zarządzie spółki. Wynika z niego, że w obu tych ciałach mają być zachowane parytety płci, wieku, wykształcenia i doświadczenia zawodowego. Polityka wchodzi w życie od zaraz, w przypadku jej nieprzestrzegania - korekty będą wprowadzane na bieżąco. więcej

W 2026 roku cyfrowa prasa reklamowo przeskoczy segment drukowany

W nadchodzących latach będą zacierać się różnice pomiędzy prasą cyfrową, a drukowaną pod względem przychodów reklamowych – wynika z przewidywać PwC. Według analityków w 2026 roku w USA wydatki na reklamy w tytułach cyfrowych staną się wyższe, niż w wypadku gazet drukowanych. więcej

Agora z nową - starą radą nadzorczą, przewodniczącym nadal Andrzej Szlęzak

Walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory wybrało we wtorek radę nadzorczą spółki na kolejną, trzyletnią kadencję. Zaakceptowano sześcioro kandydatów, zgłaszanych przez udziałowców. Przewodniczącym rady pozostaje Andrzej Szlęzak. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Grupa Weszło: wpływy 23 proc. w górę, Weszło FM na większym minusie

Trzy firmy tworzące Grupę Weszło w ub.r. osiągnęły wzrost przychodów o 22,7 proc. do 4,41 mln zł i 206 tys. zł zysku netto. Na minusie była jedynie spółka zarządzająca zamkniętym w lutym radiem Weszło FM, której strata pogłębiła się z 27,3 do 140,1 tys. zł. więcej

Polak kocha YouTube, ale nie zależy mu na podcastach

Nieco ponad 30 proc. Polaków korzysta z dostępu do płatnych treści wideo na żądanie – wynika z badania Krajowego Instytutu Mediów. Z kolei, jak wynika z danych, bardzo lubimy YouTube: do korzystania z tego serwisu przyznaje się ponad 52 proc. badanych, muzyki ze streamingu słucha niemal 13 proc. zaś podcastów - niewiele ponad 10 proc. Polaków więcej

Aliexpress i Shopee straciły 1,6 mln polskich użytkowników. Pół godziny krócej na Vinted

Liczba polskich użytkowników Aliexpress w maju zmalała o 1,1 mln, a Shopee zanotowało spadek o 531 tys. Mocno zmalały też wyniki platformy Rossmanna i Vinted, natomiast spory wzrost osiągnęła platforma Empiku. więcej

Netflix nadal z miliardowymi budżetami na produkcje. Ma kasować seriale po trzech sezonach

Netflix nie zamierza ograniczą wielomiliardowych rocznych budżetów na oryginalne produkcje przeznaczone na tę platformę. Według źródeł serwis może zmienić swoją politykę dotyczącą seriali, i w przyszłości kończyć emisję każdego z nich maksymalnie po trzecim sezonie. więcej

Michelle i Barack Obama: ze Spotify do Audible

Higher Ground, firma producencka należąca do Baracka i Michelle Obamów zawarła umowę z należącą do Amazona platformą Audible. W ramach kontraktu w serwisie będą pojawiać się treści firmowane przez byłą parę prezydencką. Wcześniej Obamowie zdecydowali o nie przedłużeniu umowy ze Spotify, która miała w zbyt dużym stopniu krępować swobodę Higher Ground. więcej

Nowa kampania na Facebooku szerzy prokremlowską dezinformację. Wykorzystuje postać polskiej dziennikarki

Na Facebooku szerzy się nowa kampania dezinformacyjna kolportująca fake newsy na temat wojny w Ukrainie – ostrzega CERT Polska. W działaniach cyberprzestępcy wykorzystują postać Moniki Andruszewskiej, polskiej korespondentki wojennej podając nieprawdziwe informacje o jej pojmaniu przez Rosjan. W rzeczywistości chodzi o przejęcie danych użytkowników Facebooka i budowanie na platformie prokremlowskiej propagandy. więcej

Poleciały głowy szefów nadzorujących Pornhub. W tle oskarżenia o dziecięcą pornografię

Dwaj liderzy firmy MindGeek, będącej operatorem serwisu pornograficznego Pornhub odchodzą ze swoich stanowisk. Ich dymisja jest konsekwencją dziennikarskich ustaleń, według których na Pornhub wciąż pojawiają się nielegalne treści, w tym także materiały z udziałem dzieci. więcej

TikTok będzie chronił dzieci przed szkodliwymi reklamami. Efekt porozumienia z Komisją Europejską

TikTok zobowiązał się do lepszej ochrony młodych użytkowników i ograniczania dostępu do nich nieodpowiednich reklam oraz szkodliwych treści - poinformowała Komisja Europejska. To wynik porozumienia platformy z europejskim regulatorem. TikTok obiecuje, że  w wypadku dzieci i młodzieży ograniczony zasięg będą miały m.in. reklamy promujące alkohol, czy papierosy. więcej

One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców

Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polak kocha YouTube, ale nie zależy mu na podcastach

Nieco ponad 30 proc. Polaków korzysta z dostępu do płatnych treści wideo na żądanie – wynika z badania Krajowego Instytutu Mediów. Z kolei, jak wynika z danych, bardzo lubimy YouTube: do korzystania z tego serwisu przyznaje się ponad 52 proc. badanych, muzyki ze streamingu słucha niemal 13 proc. zaś podcastów - niewiele ponad 10 proc. Polaków więcej

Rekordowy odsetek Polaków z negatywną opinią o Rosji i Putinie. Coraz bardziej cenimy USA, NATO i UE

Ponad 90 proc. Polaków postrzega Rosję jako główne zagrożenie dla naszego kraju i w ogóle nie ma zaufania do Władimira Putina. Jednocześnie coraz częściej myślimy pozytywnie o USA, NATO i Unii Europejskiej - wynika z badania Pew Research Center. więcej

Rynek pracy młodych: Najważniejsze wysokie zarobki, rośnie optymizm w znalezieniu zajęcia

Ponad połowa młodych ludzi w Polsce pozytywnie ocenia swoje szanse na rynku pracy - wynika z nowej edycji raportu „Młodzi Polacy na rynku pracy”. Wysokie zarobki są kluczowe dla 57 proc. badanych, oferta benefitów dla 82 proc., a niemal połowa przebadanych młodych Polaków sprawdza zaangażowanie społeczne firmy. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Polak kocha YouTube, ale nie zależy mu na podcastach
Apple zdominowało ranking najlepiej sprzedających się smartfonów (TOP 10)
Ministerstwo Aktywów Państwowych zgadza się na sprzedaż Emitela
Nowa kampania na Facebooku szerzy prokremlowską dezinformację. Wykorzystuje postać polskiej dziennikarki
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj