|
|
|
|
|
|
|
Koniec platform satelitarnych? Prezes Canal+: jeszcze nie, ale mamy drugą nogę biznesu
- Bardzo wielu klientów, nawet młodych ludzi, nadal zakłada instalacje (satelitarne - przyp.) w swoich domach. Więc ten biznes się jeszcze nie kończy. Zakładamy jednak, że ta technologia będzie się starzała, dlatego stworzyliśmy drugą nogę naszego biznesu, czyli Canal+ online. W ten sposób już teraz dajemy widzom wybór, z której technologii chcą korzystać - mówi w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes zarządu Canal+ Polska.
więcej
|
Jesienią ruszy kolejne ogólnopolskie pasmo informacyjne TVP. To nowy pomysł Jacka Kurskiego
Jeszcze w tym roku Telewizja Polska chce wejść mocno w lokalne informacje, uruchamiając nowe, ogólnopolskie i codzienne pasmo informacyjne - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Będą pojawiały się tam głównie wiadomości z regionów, przygotowywane zarówno przez dziennikarzy Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, jak i reporterów z ośrodków regionalnych. Pasmo emitowane będzie na kanale TVP3, na początek przez pięć godzin dziennie. Jednak telewizja chce z czasem rozbudowywać je, a z czasem niewykluczone, że przekształcić w samodzielny informacyjny kanał z lokalnymi informacjami.
więcej
|
Streaming najbardziej inkluzywnym medium w oczach osób LGBT+
Średnio 69 proc. wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27 proc. uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie - wynika z raportu Nielsena „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”, opracowanego przez firmę Dynata. Portal Wirtualnemedia.pl prezentuje jego wyniki jako pierwszy.
więcej
|
Mniej kanałów i mniejszy zasięg MUX L3. MWE zakończyło wspólpracę z Emitelem
Wraz z końcem czerwca grupa MWE Networks i Emitel zakończyły współpracę przy lokalnym multipleksie dostępnym w województwach łódzkim i śląskim. Większość nadajników została wyłączona, co spowodowało znaczne ograniczenie zasięgu. - Teraz przyszedł czas na uniezależnienie się od zewnętrznych firm przy nadawaniu MUX L3 - komentuje nam Michał Winnicki.
więcej
|
Jesienią startuje TVP Nauka. Kanał nadawany będzie naziemnie
Uruchomienie kanału TVP Nauka, zaplanowane na jesień 2022 roku, nie będzie oznaczało wygaszenia serwisu internetowego o tej samej nazwie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Publikowane w internecie treści będą tematycznie zbieżne i kompatybilne z zagadnieniami podejmowanymi na kanale - informuje zespół rzecznika prasowego TVP.
więcej
|
Reaktywowany program ,,Tak to leciało!" w niedzielne popołudnia w TVP2 od 4 września
Od 4 września w niedziele o godz. 16.15 telewizyjna Dwójka będzie pokazywać reaktywowany program „Tak to leciało” - dowiedział się portal Wirtalnemedia.pl. Będzie to dziesiąta odsłona produkcji, jedenasta najprawdopodobniej będzie emitowana wiosną 2023 roku. Show poprowadzą Sławomir Zapała i „Kajra”.
więcej
|
Anna Pawelec reporterką ,,Wiadomości" TVP
Materiały reporterskie do głównego wydania „Wiadomości” TVP zaczęła przygotowywać Anna Pawelec.
więcej
|
Polsat musi zapłacić 30 tys. zł kary, bo nie pokazał meczu siatkarek w stacji otwartej
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji ukarał Telewizję Polsat grzywną w wysokości 30 tys. zł za to, że w sierpniu ub.r. nadawca nie pokazał w kanale ogólnodostępnym meczu reprezentacji siatkarek.
więcej
|
Mecze Polski z Belgią i Holandią oraz festiwal w Opolu hitami czerwca
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły dwa mecze Ligi Narodów, w których Polska zagrała z Belgią oraz mecz z Holandią, a także 59. festiwal w Opolu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
CBS Reality wyprodukuje dwie serie dokumentalne o polskich śledztwach
W weekend, 13 i 14 sierpnia w CBS Reality zadebiutuje dwuczęściowy dokument „Zawsze na służbie”. Stacja pracuje także nad serią „Zbrodnia bez ciała”, której premiera planowana jest na jesień.
więcej
|
Marcin Hycnar zagra główną rolę w serialu "Sługa narodu". Premiera w Polsacie jesienią
Po zdjęciach próbnych otrzymałem i przyjąłem propozycję zagrania głównej roli w "Słudze narodu", czyli polskiej wersji ukraińskiego serialu, w którym to siedem lat temu główną rolę zagrał aktor Wołodymyr Zełenski - mówi aktor, reżyser i pedagog Marcin Hycnar.
więcej
|
TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła TVN. ,,Fakty" i ,,Wakacyjna trasa Dwójki" hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Fakty”, „Wakacyjna trasa Dwójki” i „Teleexpress”. Pozycję lidera oglądalności wśród stacji zajęła TVP1, a TVP2 wyprzedziła tvn - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Prime Show MMA 2: Kosmos w Polsat Box i Polsat Box Go
W sobotę, 9 lipca w Gdynia Arenie odbędzie się druga edycja gali Prime Show MMA: Kosmos. Wydarzenie na żywo będzie można oglądać w Polsat Box i Polsat Box Go w ramach PPV w cenie 35 zł.
więcej
|
Growth Summer Days: zapraszamy na cykl darmowych webinarów dla osób odpowiadających za online marketing i UX produktów cyfrowych 14 lipca odbędzie się pierwszy webinar z cyklu Growth Summer Days dedykowany osobom szukającym innowacyjnych pomysłów i rozwiązań z zakresu web analityki i UX dla swoich produktów czy usług w digitalu. Inicjatywa organizowana jest przez agencję komunikacji digitalowej Artegence i firmę technologiczną Efigence, a wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beata Dąbrowska dyrektorką marketingu Sklepów Komfort
Beata Dąbrowska objęła stanowisko dyrektorki marketingu Sklepów Komfort - sieci sklepów z dywanami, panelami itd. Ostatnio pracowała w eobuwie.pl - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Grupa RMF nie zmienia cen reklam w sezonie jesiennym
Grupa RMF publikuje cenniki reklamowe swoich stacji radiowych, które będą obowiązywały jesienią br. Pozostaną one na takim samym poziomie, jak latem i wiosną.
więcej
|
NFZ wybiera w przetargu agencję do kampanii nt. rehabilitacji po covidzie
Narodowy Fundusz Zdrowia planuje kampanię społeczną dotyczącą powrotu do zdrowia po przebyciu Covid-19. W przetargu wybiera agencję, która się nią zajmie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Mniej niż co trzeci Polak chodzi do kina, spektakle na żywo ogląda garstka
Dane Krajowego Instytutu Mediów (KIM), pochodzące z Badania Założycielskiego, pokazują, że w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie do kina wybrało się zaledwie 27,9 proc. Polaków (ogół osób w wieku 16 lat i więcej). Jeszcze mniej osób było w teatrze (4,8 proc.) lub filharmonii czy operze (1,9 proc.). Dane obejmują jednak okres pandemii, gdy mobilność była jeszcze ograniczona.
więcej
|
Marcin Talarek associate creative directorrem w agencji Gong
Marcin Talarek objął stanowisko associate creative directora w agencji Gong (Group One). Będzie odpowiedzialny za kierowanie pracami zespołów kreatywnych.
więcej
|
Michał Bowsza dyrektorem marki Volkswagen, Łukasz Zadworny dyrektorem marki Audi w Polsce
Z początkiem października dyrektorem marki Volkswagen zostanie Michał Bowsza, do tej pory odpowiedzialny za działania marki Audi. Z kolei stanowisko dyrektora marki Audi obejmie Łukasz Zadworny, przez ostatnie siedem lat zarządzający marką Volkswagen
więcej
|
Podwodny pub Carlsberga ostrzega przed piciem alkoholu i pływaniem łódką
Duński browar Carlsberg wraz z agencją kreatywną BCW Stockholm stworzył wyjątkową kampanię przypominającą Szwedom o niebezpieczeństwach picia alkoholu na morzu – instalując bar na dnie oceanu.
więcej
|
Rośnie wartość marek luksusowych. Najcenniejszym brandem premium Louis Vuitton
W tegorocznym rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ najwyżej wycenioną marką w kategorii dóbr luksusowych jest jest francuski Louis Vuitton. Brand wyceniono na 124,3 mld dolarów, o 64 proc. więcej w stosunku do roku 2021.
więcej
|
STS sponsorem Widzewa Łódź
STS nawiązał na trzy sezony współpracę z Widzewem Łódź. W ramach umowy polska firma bukmacherska została oficjalnym sponsorem oraz oficjalnym bukmacherem łódzkiego klubu, który od nowego sezonu będzie występował w Ekstraklasie.
więcej
|
Anna Penkowska w Accenture Song
Do zespołu agencji Accenture Song dołączyła Anna Penkowska obejmując stanowisko client lead/experience architect.
więcej
|
InPost po rebrandingu pod własną marką w Hiszpanii i Portugalii
InPost przeprowadza rebranding marki Mondial Relay, wprowadzając swoją markę InPost na rynek hiszpański i portugalski oraz komunikuje nowy wizerunek marki Mondial Relay we Francji i w krajach Beneluxu.
więcej
|
Rabat na zakupy sklepowe w promocji Circle K
Na stacjach Circle K obowiązuje wakacyjna zniżka na produkty z oferty sklepowej. Od 7 lipca do 31 sierpnia 2022 roku z 10-procentowego rabatu mogą skorzystać uczestnicy programu lojalnościowego Circle K.
więcej
|
Caroda wprowadza na polski rynek nowy format reklamy wideo, który może zrewolucjonizować podejście do monetyzacji wideo Caroda jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm AdTech zajmujących się reklamą wideo w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wprowadza na polski rynek reklamowy format, który przynosi znakomite efekty. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Ringier Axel Springer Polska wygasza Mediaklub, stawia na Onet Premium. ,,Zmienia rytm rozwoju subskrypcji"
Onet uruchomił oficjalnie usługę Onet Premium, w ramach której użytkownicy odpłatnie mają dostęp do treści kilku wydawców. Ma ona zastąpić Mediaklub.pl, który „będzie stopniowo wygaszany”. - Naturalnym krokiem w rozwoju jest wykorzystanie potencjału dużego wydawcy, który ma zupełnie inną siłę negocjacyjną i inne środki do promowania różnego rodzaju nowych przedsięwzięć niż mniejsi - ocenia Jacek Czynajtis.
więcej
|
Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium czerwca. Wirtualnemedia.pl w czołówce
Portal Wirtualna Polska otwiera czerwcowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów według Instytutu Monitorowania Mediów. Na listę najczęściej cytowanych mediów wracają Wirtualnemedia.pl, wyprzedzając TVN i TVP Info.
więcej
|
NSA: Nie było powodu, by nie wpuścić do Sejmu dziennikarza OKO.Press
Naczelny Sąd Administracyjny w czwartek oddalił skargę kasacyjną Marszałka Sejmu i podtrzymał tym samym wyrok WSA w sprawie niewpuszczenia do Sejmu reportera OKO.Press, Daniela Flisa. Marszałek zobowiązany jest do zwrotu na rzecz dziennikarza kosztów postępowania kasacyjnego.
więcej
|
Stanisław Trzciński: projekt ustawy o artystach zawodowych to duży krok naprzód
Projekt ustawy o artystach zawodowych to duży krok naprzód - powiedział PAP Stanisław Trzciński, kulturoznawca i członek zespołu Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną na Uniwersytecie SWPS. Zaznaczył, że kontrowersje wokół opłaty reprograficznej od wielu lat pobudzane są przez lobby importerów elektroniki.
więcej
|
Zmarł dziennikarz i filozof Jerzy Bokłażec
Nie żyje Jerzy Bokłażec - filozof, muzyk i dziennikarz, w ostatnich latach związany m.in. z Halo Radiem.
więcej
|
|
|
Ringier Axel Springer Polska wygasza Mediaklub, stawia na Onet Premium. ,,Zmienia rytm rozwoju subskrypcji"
Onet uruchomił oficjalnie usługę Onet Premium, w ramach której użytkownicy odpłatnie mają dostęp do treści kilku wydawców. Ma ona zastąpić Mediaklub.pl, który „będzie stopniowo wygaszany”. - Naturalnym krokiem w rozwoju jest wykorzystanie potencjału dużego wydawcy, który ma zupełnie inną siłę negocjacyjną i inne środki do promowania różnego rodzaju nowych przedsięwzięć niż mniejsi - ocenia Jacek Czynajtis.
więcej
|
Streaming najbardziej inkluzywnym medium w oczach osób LGBT+
Średnio 69 proc. wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27 proc. uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie - wynika z raportu Nielsena „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”, opracowanego przez firmę Dynata. Portal Wirtualnemedia.pl prezentuje jego wyniki jako pierwszy.
więcej
|
Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż Facebook, zyskało o2.pl (Mediapanel z czerwca)
W czerwcu duży spadek zasięgu zanotowała przeglądarkowa wersja Netflixa, natomiast w górę poszły wyniki o2.pl oraz witryn Agory. Na komputerach użytkownicy więcej czasu spędzają na Netfliksie niż na Facebooku. Z TikToka internauta korzystał średnio przez prawie 20 godzin.
więcej
|
Będą kolejne numery ,,Kwartalnika Sportowego", Kanał Sportowy chce wydawać nowe książki
Pierwsze wydanie drukowanego „Kwartalnika Sportowego”, sprzedawanego przez Kanał Sportowy, rozeszło się w 12 tys. egz., jesienią pojawią się dwa kolejne numery. Kanał Sportowy zamierza również wydawać nowe książki.
więcej
|
Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium czerwca. Wirtualnemedia.pl w czołówce
Portal Wirtualna Polska otwiera czerwcowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów według Instytutu Monitorowania Mediów. Na listę najczęściej cytowanych mediów wracają Wirtualnemedia.pl, wyprzedzając TVN i TVP Info.
więcej
|
RTV Euro AGD zwiększyło sprzedaż o 12 proc. Już 1 mld zł z reklam, nowy podatek obciążył zysk
Właściciel sieci elektromarketów RTV Euro AGD i sklepu internetowego OleOle osiągnął w ub.r. wzrost przychodów o 12,1 proc. do 11,23 mld zł, z czego już 1,04 mld zł pochodziło z usług reklamowych. Firma ma 315 sklepów stacjonarnych, jej zysk zmalał m.in. wskutek wprowadzenia podatku handlowego.
więcej
|
Twórcy ,,Stranger Things" z własną firmą produkcyjną. Będzie spin-off serialu i nowe projekty
Bracia Matt i Ross Duffer, twórcy kultowego serialu „Stranger Things”założyli własną firmę producencką Upside Down Pictures, która będzie współpracować z Netfliksem. W planach braci jest realizacja kilku nowych projektów, między innymi spin-off „Stranger Things”, a także seriale „Death Note” i „The Talisman”.
więcej
|
Netflix z reklamami? Większość użytkowników jest na nie
Zdecydowana większość amerykańskich użytkowników Netfliksa deklaruje, że nie zamieni dotychczasowego pakietu platformy na tańszy, w którym emitowane będą reklamy - wynika z badania Whip Media.
więcej
|
Amazon celuje w Grubhub. Chce się umocnić na rynku dostaw jedzenia
Amazon zawarł umowę w sprawie nabycia do 15 procent akcji Just Eat Takeaway.com, właściciela aplikacji Grubhub. Amerykańscy klienci platformy Prime z darmowymi dostawami jedzenia przy zakupach powyżej 12 dolarów.
więcej
|
Rosja grozi kolejnym zachodnim serwisom karami
Rosja chce nałożyć na kolejne zachodnie platformy cyfrowe kary za odmowę ujawnienia danych lokalizacyjnych Rosjan. Zagrożone są Google, WhatsApp, Spotify, Snapchat i Messenger.
więcej
|
Rosyjscy komicy, którzy udawali Witalija Kliczkę, są opłacani z Gazpromu. Rozmawiali z Trzaskowskim
Dwaj rosyjscy komicy, którzy udawali mera Kijowa Witalija Kliczkę w wideorozmowach z różnymi europejskimi politykami, pracują dla filii rosyjskiego koncernu Gazprom. Pracujemy dla Rutube - powiedzieli telewizji ARD. Rutube jest rosyjską kopią YouTube i spółką zależną Gazprom Media, która należy do państwowego koncernu Gazprom.
więcej
|
Caroda wprowadza na polski rynek nowy format reklamy wideo, który może zrewolucjonizować podejście do monetyzacji wideo Caroda jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm AdTech zajmujących się reklamą wideo w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wprowadza na polski rynek reklamowy format, który przynosi znakomite efekty. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Mniej niż co trzeci Polak chodzi do kina, spektakle na żywo ogląda garstka
Dane Krajowego Instytutu Mediów (KIM), pochodzące z Badania Założycielskiego, pokazują, że w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie do kina wybrało się zaledwie 27,9 proc. Polaków (ogół osób w wieku 16 lat i więcej). Jeszcze mniej osób było w teatrze (4,8 proc.) lub filharmonii czy operze (1,9 proc.). Dane obejmują jednak okres pandemii, gdy mobilność była jeszcze ograniczona.
więcej
|
Dzieci spędzają przed ekranami nawet 11 godzin tygodniowo
W sieci obecne są nawet przedszkolaki - tak przyznaje 78 proc. opiekunów dzieci powyżej 3 roku życia, zbadanych przez Lego i Edelman DXI. Nowe badania firm wskazują, że najmłodsi spędzają przed ekranem 11 i pół godziny tygodniowo. 6 na 10 rodziców w Polsce uważa, że ich dziecko spędza zbyt wiele czasu online.
więcej
|
|
|