Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 10 Października 2022
 
 
 
TVP Seriale i TVP HD naziemnie? ,,Warunkiem dostępność częstotliwości"
 
Z przesłanego do KRRiT projektu Karty Powinności TVP wynika, że kanały TVP Seriale i TVP HD mogą być w przyszłości oferowane za darmo.  - Warunkiem koniecznym do rozszerzenia oferty TVP w telewizji naziemnej jest dostępność nowych zasobów częstotliwości - informuje Wirtualnemedia.pl Centrum Informacji TVP. więcej
 
 
RMF FM liderem w większości największych polskich miastach. ,,Grupa lojalnych słuchaczy"
 
Liderem rynku radiowego w większości największych polskich miastach i aglomeracjach w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. Wyjątkiem był Wrocław, gdzie na pierwsze miejsce awansowało TOK FM. - Silna pozycja RMF FM, konsekwentna realizacja polityki programowo-promocyjnej, uniwersalny format muzyczny, a jednoczenie jakościowe treści informacyjne i publicystyczne przyciągają uwagę słuchaczy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Kozielewska, senior communications manager w One House. więcej
 
 
Mniej premier filmowych w Canal+. ,,Nie ma zasadniczej zmiany w ciągu roku"
 
7 lat temu stacje Canal+ oferowały najczęściej 6 nowych filmów fabularnych tygodniowo, a w ostatnich tygodniach najczęściej można trafić tylko na dwie premiery. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy nadawcy tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w ujęciu rocznym „nie ma zasadniczej zmiany liczby premier”. więcej
 
 
Cichopek i Kurzajewski ujawnili na antenie TVP2, że są parą. ,,Decyzja zrozumiała, choć niebezpieczna"
 
Ujawnienie związku na oczach tysięcy telewidzów niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwa, lecz jeśli i stacja i osoby ujawniające się nie widzą w tym nic złego, to wszystko jest w porządku - uważają medioznawcy, których poprosiliśmy o komentarz do tego, że Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski, prowadzący "Pytania na śniadanie", poinformowali, że są parą i udzielili wspólnie wywiadu na antenie. Jednak pozostaje kwestia profesjonalizmu: - W telewizji śniadaniowej, która nie jest program poważnym, takie zachowanie uchodzi - uważa prof. Maciej Mrozowski z Uniwersytetu Warszawskiego. więcej
 
 
Naziemny kanał nie zmieni kodeka. ,,Presja przejścia na HEVC wynikała chyba z lobby"
 
Niewiele wskazuje na to, żeby UKE zgodził się na zmianę kodeka naziemnego kanału Antena HD z HEVC na H.264. Do pomysłu Grupy MWE sceptycznie podchodzą inni nadawcy. - Presja przejścia na HEVC wynikała chyba z lobby producentów telewizorów i dekoderów - ubolewa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel Antena HD.   więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVP druga po chińskiej CCTV. "Chce mieć, więc zrobimy TVP Księżyc" więcej
 
Poranny "Gość Radia ZET" z nowym prowadzącym to strzał w dziesiątkę? "Rymanowski jest bardziej przewidywalny" więcej
 
Mało kto słyszał o tej aplikacji, a już skopiował ją TikTok. Czym jest BeReal? więcej
 
TVP rezygnuje z kanału TVP Muzyka i regularnej emisji TVP 4K. W planach TeenTV więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dokumentalista TVN24, TVN24 GO oraz Faktów TVN Lokalizacja- Katowice TVN Warner Bros. Discovery
Dokumentalista/ Researcher TVN24 TVN Warner Bros. Discovery
Dokumentalista Fakty TVN Warner Bros. Discovery
Asystent/Asystentka Reportera "Czarno na Białym" TVN Warner Bros. Discovery
Programme Planner - Specjalista ds. Ramówki (kanał Stopklatka) Kino Polska TV SA
Redaktor/ka serwisu Plejada.pl Ringier Axel Springer
Account Manager Multi Channel Network
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Manager ds. sprzedaży powierzchni online Grupa ZPR Media
Redaktor/-ka - magazyn MamStartup (tematyka biznesowa) 143Media
Key Account Manager Clear Channel Poland
Dziennikarze, redaktorzy i wydawcy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Koordynator Działu Programowego (m/k) Kino Polska TV SA
Producent telewizyjno - filmowy (m/k) Kino Polska TV SA
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP Seriale i TVP HD naziemnie? ,,Warunkiem dostępność częstotliwości"

Z przesłanego do KRRiT projektu Karty Powinności TVP wynika, że kanały TVP Seriale i TVP HD mogą być w przyszłości oferowane za darmo.  - Warunkiem koniecznym do rozszerzenia oferty TVP w telewizji naziemnej jest dostępność nowych zasobów częstotliwości - informuje Wirtualnemedia.pl Centrum Informacji TVP. więcej

Mniej premier filmowych w Canal+. ,,Nie ma zasadniczej zmiany w ciągu roku"

7 lat temu stacje Canal+ oferowały najczęściej 6 nowych filmów fabularnych tygodniowo, a w ostatnich tygodniach najczęściej można trafić tylko na dwie premiery. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy nadawcy tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w ujęciu rocznym „nie ma zasadniczej zmiany liczby premier”. więcej

Cichopek i Kurzajewski ujawnili na antenie TVP2, że są parą. ,,Decyzja zrozumiała, choć niebezpieczna"

Ujawnienie związku na oczach tysięcy telewidzów niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwa, lecz jeśli i stacja i osoby ujawniające się nie widzą w tym nic złego, to wszystko jest w porządku - uważają medioznawcy, których poprosiliśmy o komentarz do tego, że Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski, prowadzący "Pytania na śniadanie", poinformowali, że są parą i udzielili wspólnie wywiadu na antenie. Jednak pozostaje kwestia profesjonalizmu: - W telewizji śniadaniowej, która nie jest program poważnym, takie zachowanie uchodzi - uważa prof. Maciej Mrozowski z Uniwersytetu Warszawskiego. więcej

Naziemny kanał nie zmieni kodeka. ,,Presja przejścia na HEVC wynikała chyba z lobby"

Niewiele wskazuje na to, żeby UKE zgodził się na zmianę kodeka naziemnego kanału Antena HD z HEVC na H.264. Do pomysłu Grupy MWE sceptycznie podchodzą inni nadawcy. - Presja przejścia na HEVC wynikała chyba z lobby producentów telewizorów i dekoderów - ubolewa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel Antena HD.   więcej

TVP szykuje nowy talk-show z gwiazdami

Telewizja Polska pracuje nad nowym programem typu talk-show - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ma on przypominać formułą program „Tego się nie wytnie”, emitowany w latach 2020-2021 w TVP Kultura. więcej

TVP druga po chińskiej CCTV. "Chce mieć, więc zrobimy TVP Księżyc"

Telewizja Polska po uruchomieniu TVP Nauka jest drugim nadawcą publicznym świata pod względem liczby kanałów telewizyjnych. Pierwsze miejsce zajmuje chińska CCTV. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzą, że nadawanie tylu stacji jest wbrew rynkowym trendom i przydałby się „remanent” oferty nadawcy publicznego. więcej

Siatkarskie mecze Polski z Włochami i Brazylią wygrały z ,,M jak miłość" we wrześniu (top 20)

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły siatkarskie mecze Polski z Włochami i Brazylią oraz spotkanie naszej drużyny z Walią w Lidze Narodów oraz „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Sieci kablowe stracą 16 proc. abonentów, a platformy cyfrowe 10 proc.

Do 2027 roku sieci kablowe stracą 16 proc. swoich klientów, a platformy satelitarne 10 proc. Z prognozy firmy Dataxis wynika też, że operatorzy płatnej telewizji z Europy Środkowo-Wschodniej są mniej narażeni na spadki. Analitycy zauważają, że podobnie jak odpowiednicy z Europy Zachodniej, inwestują w usługi OTT. więcej

Kanał 4K z systemami kodowania Polsat Box

Do przekazu kanału Museum 4K na satelicie Hot Bird 13E dołączono systemy kodowania Nagravision MA oraz Irdeto, z których korzysta Polsat Box. Wiele wskazuje na to, że w najbliższych dniach francuski kanał o muzeach i sztuce trafi do największej polskiej platformy cyfrowej. więcej

,,Tak to leciało!" i ,,Herkules" hitami telewizyjnej jesieni

Spośród wszystkich nowych i reaktywowanych audycji emitowanych w głównych stacjach telewizyjnych na początku jesiennej ramówki największą widownię notuje teleturniej TVP2 „Tak to leciało!”, a dalej plasują się serial TVN „Herkules” i program Polsatu „Doda - 12 kroków do miłości” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

848 tys. widzów śledzi ,,Klan" w nowym sezonie

Po czterech tygodniach emisji kolejny sezon „Klanu” ogląda średnio 848 tys. widzów, minimalnie mniej niż przed rokiem - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Liverpool zorganizuje Eurowizję w 2023 roku w imieniu Ukrainy

Przyszłoroczna edycja Eurowizji, którą w imieniu Ukrainy zorganizuje Wielka Brytania, odbędzie się w Liverpoolu - ogłosiła w piątek wieczorem stacja BBC. więcej

Eutelsat oskarża Iran o zakłócanie satelity m.in. z polskimi kanałami

Francuski operator satelitarny Eutelsat twierdzi, że Iran zakłóca kilka kanałów telewizyjnych relacjonujących protesty w tym kraju, nadawanych z jego dwóch satelitów. Zakłócenia mają dotyczyć między innymi pozycji orbitalnej Hot Bird 13E, z której korzystają polskie platformy cyfrowe Polsat Box, Canal+ i Orange. więcej

1,30 mln widzów ogląda ,,Milionerów", TVN wiceliderem rynku

Po miesiącu emisji „Milionerów” w jesiennej ramówce br. ogląda średnio 1,30 mln osób, o 190 tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Lider Bayer Full zapowiada koniec współpracy z TVP. ,,Nadal traktuje się nas jak niedouczonych i zapyziałych muzykantów"

Sławomir Świerzyński, lider zespołu disco polo Bayer Full, ogłosił zakończenie współpracy z Telewizją Polską. - Przykre jest to, że pomimo tak doskonałych wyników oglądalności TVP z udziałem DP (disco polo - przyp.), nadal traktuje się nas jak niedouczonych i zapyziałych muzykantów - uzasadnił. więcej

Oszuści podszywają się pod TVN. Ostrzeżenie CERT Polska

Zespół CERT Polska wydał ostrzeżenie przed oszustami podszywającymi się pod TVN na Facebooku. więcej

Telewizyjne życie Joanny Kurskiej. "Nosiła teczkę za Dorotą Gawryluk. Jackowi dobierała buty i marynarki"

Joanna Wąsowska w latach 90. pisała do trójmiejskiej "Wyborczej", Joanna Klimek była prawą ręką Doroty Gawryluk w Polsacie, a Joanna Kurska niedawno została szefową "Pytania na śniadanie" w Telewizji Polskiej. Trzy nazwiska, jedno imię, ta sama osoba. - Zawsze była antyPiS-em. Lubiła być w pobliżu szefów. Miła i sympatyczna, ale brakowało jej inwencji - opowiadają o niej byli koledzy z pracy. więcej

Prowadzący ,,Pytania na śniadanie" Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski potwierdzili, że są parą

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski w piątek ogłosili oficjalnie na Instagramie, że są parą w życiu prywatnym. Już w sobotę rano udzielili wspólnego wywiadu w „Pytaniu na śniadanie” TVP2, którego są gospodarzami. Ujawnienie ich związku jest obecnie tematem numerem jeden w serwisach o show biznesie. Sytuację skomentowała już Joanna Kurska, szefowa "Pytania na śniadanie". więcej

,,Roztańczony PGE Narodowy 2022" dziś i za tydzień w piątek w Dwójce

W piątki 7 i 14 października o godz. 20.45 Dwójka pokaże retransmisję z koncertu „Roztańczony PGE Narodowy 2022”, który odbył się 1 października. więcej

Casey Bloys szefem HBO i HBO Max

Casey Bloys, dotychczasowy chief content officer  HBO i HBO Max, obejmie stanowisko prezesa i dyrektora generalnego obu marek. więcej

Roztańczona trasa Virtual Dancer

Już 10 października rozpocznie się trasa Virtual Dancer 2022 powered by Jogobella, której przystanki zaplanowane są w centrach handlowych Warszawy, Wrocławia, Torunia, Bydgoszczy i Szczecina. Całe wydarzenie opierać będzie się na dobrej zabawie i rywalizacji w grze Just Dance. Partnerem tytularnym jest marka Jogobella. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM liderem w większości największych polskich miastach. ,,Grupa lojalnych słuchaczy"

Liderem rynku radiowego w większości największych polskich miastach i aglomeracjach w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. Wyjątkiem był Wrocław, gdzie na pierwsze miejsce awansowało TOK FM. - Silna pozycja RMF FM, konsekwentna realizacja polityki programowo-promocyjnej, uniwersalny format muzyczny, a jednoczenie jakościowe treści informacyjne i publicystyczne przyciągają uwagę słuchaczy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Kozielewska, senior communications manager w One House. więcej

 
Wojciech Mann z nową audycją w Radiu Nowy Świat. Zastąpi "Grę o ton"

"Muzoleum" - to tytuł nowej audycji Wojciecha Manna, która w poniedziałek, 10 października zadebiutuje na antenie Radia Nowy Świat. - Mimo nazwy, mam nadzieję, że wśród słuchaczy znajdą się również młodsi miłośnicy tych muzycznych zabytków. Na przykład ja jestem młody, a je lubię - mówi autor nowego programu. więcej

 
Radio podłączone do internetu posiada tylko 5,1 proc. Polaków

85,8 proc. z nas ma odbiorniki radiowe, najczęściej - są to radia samochodowe. Choć w internecie mnożą się coraz nowsze stacje, słuchać ich przez radio z dostępem do sieci to w Polsce wciąż rzadkość. Takie wnioski płyną z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów. więcej

 
Polskie Radio znów zamawia gadżety reklamowe: od czekoladek do zestawów do czyszczenia obuwia

W ramach nowego postępowania publicznego Polskie Radio chce kupić różne gadżety promocyjne, m.in. teczki, głośniki, okulary przeciwsłoneczne, czekoladki, pióra kulkowe, damskie kosmetyczki i zestawy do czyszczenia obuwia. więcej

 
Poranny "Gość Radia ZET" z nowym prowadzącym to strzał w dziesiątkę? "Rymanowski jest bardziej przewidywalny"

Bogdan Rymanowski od ponad miesiąca rozmawia o poranku z politykami w Radiu ZET. Zastąpił o tej porze Beatę Lubecką, która prowadzi teraz popołudniowe wydania "Gościa Radia ZET". - Lubecka lubi iść na żywioł w swoich rozmowach, które sprawiają wrażenie mniej wyreżyserowanych. Z kolei Rymanowski rozmawia w sposób bardziej uporządkowany, spokojniejszy, ale też przewidywalny - ocenia Patryk Słowik, dziennikarz Wirtualnej Polski. - Być może szefom Zetki chodziło o to, by dzięki kontaktom Rymanowskiego do rozgłośni częściej przychodzili najważniejsi ludzie władzy - przypuszcza medioznawca prof. Jacek Dąbała. więcej

 
Audycja Sobolewskiego i Ciepielewskiej z TVP Info znika z radiowej Trójki

Z ramówki radiowej Trójki po roku emisji znika niedzielna audycja „Ona, on i pewien bardzo wyjątkowy gość”, której gospodarzami byli dziennikarze TVP Info Katarzyna Ciepielewska i Łukasz Sobolewski. więcej

 
2 mln zł nagród dla członków i pracowników KRRiT

W 2021 i 2022 roku członkowie i pracownicy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dostali łącznie 1,99 mln zł nagród. Zewnętrznym kancelariom prawnym KRRiT zapłaciła w ub.r. 110,3 tys. zł. więcej

 
W Polskim Radiu Kielce otwarto Centrum Edukacji Medialnej

Centrum Edukacji Medialnej (CEM) otwarto w piątek w Polskim Radiu Kielce. Zadaniem CEM ma być nauka krytycznego spojrzenia na informacje oraz odróżniania komunikatów prawdziwych od fake newsów. Instytucja ma się również zajmować prezentacją metod obrony przed dezinformacją. więcej

 
Jacek Żakowski: okres zawieszenia Tomasza Lisa w TOK FM dobiega końca

Zdaniem Jacka Żakowskiego i Władysława Władyki Tomasz Lis po wyjaśnieniach w niedawnym wywiadzie o swoim zachowaniu w redakcji „Newsweek Polska” może wrócić jako stały gość piątkowej audycji w Radiu TOK FM. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Rzeszowie, Eska awansowała na podium

Liderem rynku radiowego w Rzeszowie w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Radio Eska - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Cityboard Media znów z zyskiem i 3 tys. nośników. Wpływy jak przed epidemią

Firma reklamy zewnętrznej Cityboard Media w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 25,1 proc. do 52,31 mln zł i wyniku netto z 3,05 mln zł straty do 6,04 mln zł zysku. Na koniec roku miała 3 013 ekranów reklamowych, minimalnie mniej niż rok wcześniej. więcej

KTR 2022: 180heartbeats + Jung v. Matt, Havas Media i DDB Warszawa triumfują

Na Gali KTR i Innovation 2022 przyznano 159 nagród w konkursie KTR, w tym 41 złote, 65 srebrnych i 53 brązowych oraz 30 nagród w konkursie Innovation (w tym 9 złotych, 8 srebrnych i 13 brązowych). Agencją roku została 180heartbeats + Jung v. Matt, a w konkursie Innovation DDB Warszawa. Tytuł agencji mediowej roku przyznano Havas Media. więcej

GfK Polonia blisko 100 mln zł przychodów, wypłaciła 16,8 mln zł dywidendy

W ub.r. przychody firmy badawczo-doradczej GfK Polonia poszły w górę o 22 proc. do 96,89 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 19 proc. zysk netto zwiększył się z 12,44 do 16,83 mln zł. więcej

PKO BP rusza z przetargiem na obsługę mediową

PKO Bank Polski rozpoczął przetarg na planowanie i zakup mediów. Budżetu broni Havas Media. więcej

Bank Pekao przestrzega przed cyberprzestępcami z "antybohaterami"

Bank Pekao rusza z nową kampanią edukacyjną o cyberprzestępczości pod hasłem „Co w sieci siedzi”. Cyberzagrożenia mają konkretne twarze "antybohaterów" - Zygmunta FRAUDa, SCAMlet O’Hary, Phish Kinga, Paula Icemana, Bad Sellera i MAL Ware’a. więcej

Agencja Freundschaft będzie reklamować home.pl

W ramach wygranego przetargu home.pl wybrało Freundschaft do obsługi działań komunikacyjnych. więcej

Netflix wprowadzi reklamy. Co z polskim rynkiem?

Platforma Netflix prawdopodobnie już w listopadzie uruchomi tańszy pakiet z reklamami. Z ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że nie będzie to jednak dotyczyć na razie rynku polskiego. więcej

GameOn KFC - czas na FIFĘ

Marka KFC od lat stawia odważne kroki w gamingu zaznaczając tym samym swoją obecność w tej przestrzeni i tworzy znaczną przewagę konkurencyjną w swojej kategorii. To co łączy wszystkie kampanie gamingowe KFC, to to że są one doceniane przez graczy, co przekłada się na ich powodzenie i popularność w społeczności. więcej

"Subskrybuj numer" w reklamach Orange Flex

Wystartowała nowa kampania digital i OOH „Subskrybuj numer w Orange Flex” przygotowana przez zespół Orange oraz agencję Leo Burnett Warszawa. więcej

Mistrz świata w skokach do wody Tom Daley pierwszym męskim ambasadorem Rimmel

Tom Daley, złoty medalista olimpijski i podwójny mistrz świata w skokach do wody, został pierwszym męskim ambasadorem marki Rimmel. Będzie promował podkład do twarzy Match Perfection Rimmel London. więcej

Robert Lewandowski w reklamie zdrapek Totalizatora Sportowego

Jesienią Totalizator Sportowy, właściciel sieci sprzedaży Lotto, w nowej kampanii reklamowej pomuje Zdrapki, angażując do spotu Roberta Lewandowskiego. Kampanię przygotowały dział marketingu TS, Leo Burnett, Get Hero, Promo Agency, Stor9, Starcom, Sigma Bis. więcej

Agnieszka Gronowska: z Gremi Media do Clear Channel Polska

Agnieszka Gronowska dołączyła do firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Polska. Poprzednio pracowała w Gremi Media. więcej

Joanna Mamczar w zespole Mediahub

Joanna Mamczar jako senior data scientist dołączyła do działu analitycznego Mediahub. więcej

Adam Małysz kończy współpracę z marką BP2

Adam Małysz nie będzie już dłużej ambasadorem marki dekarskiej BP2. Współpracował z nią sześć lat. więcej

Comarch z kampanią "Polska Chmura Aplikacji dla Firm"

Ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa firmy Comarch. Kampania będzie emitowana przez cały październik w dwóch kanałach: telewizyjnym i digital. więcej

We wrześniu w sklepach ceny wzrosły o ponad 24 proc. O 100 proc. zdrożał cukier

We wrześniu w sklepach było drożej średnio o 24,1 proc. rdr, o 100 proc. zdrożał cukier - wynika z  najnowszego "Indeksu cen w sklepach detalicznych". Zdrożały wszystkie z 12 analizowanych kategorii produktów, tylko jedna z nich odnotowała wzrost poniżej 10 proc. więcej

Arkadiusz Ruciński chief digital officerem w CCC

Arkadiusz Ruciński pokieruje w CCC dalszym rozwojem połączonych obszarów: sprzedaży cyfrowej oraz technologii. Objął funkcję chief digital officera. więcej

Agnieszka Chylińska reklamuje 200 GB na start w Play na Kartę

W Play na Kartę ruszyła promocja, w ramach której nowy użytkownik dostaje za darmo 200 GB pakietu internetowego. W reklamach oferty występuje piosenkarka Agnieszka Chylińska. więcej

Timecode Film Production zaprasza do udziału w 5. edycji konkursu TIMECODE AKCJA ANIMACJA

4 października ruszyła piąta edycja konkursu TIMECODE AKCJA ANIMACJA, którego celem jest umożliwienie zaistnienia w branży kreatywnej zdolnym twórcom i twórczyniom animacji reklamowej. Konkurs odbywa się pod hasłem CSR, a jego organizatorem jest dom produkcyjny Timecode Film Production. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Agnieszka Burzyńska czeka na sprostowanie TVP.Info. ,,Po cichu liczę, że go nie zamieszczą"

Do czwartku, 13 października, Agnieszka Burzyńska czeka na sprostowanie informacji, zamieszczonej przez portal TVP.Info, a dotyczącej wspólnego zamieszkania dziennikarki z politykiem opozycji, Jackiem Protasiewiczem. - Po cichu liczę na to, że nie sprostują i sprawa trafi do sądu. Wizja Samuela Pereiry żyjącego „z komornikiem na głowie” nie martwi mnie zbytnio - mówi w rozmowie z nami Burzyńska. więcej

Wydawnictwo krzyżówkowe Technopol bez 2,3 mln zł zysku

Przychody Agencji Wydawniczej Technopol, publikującej czasopisma z krzyżówkami, jolkami, sudoku i wykreślankami, w ub.r. zmniejszyły się o 0,8 proc. do 32,17 mln zł. Przy nieco wyższych kosztach operacyjnych i dużym wzroście kwoty podatku dochodowego zysk netto zmalał z 7,29 do 4,96 mln zł. więcej

Biskup oskarżony przez byłego kleryka o molestowanie pozywa wydawcę ,,Newsweeka"

Do Sądu Okręgowego w Świdnicy wpłynął pozew biskupa świdnickiego Marka Mendyka przeciwko Ringier Axel Springer Polska wydawcy portalu newsweek.pl. Duchowny żąda publikacji przeprosin i 100 tys. zł na cel społeczny za naruszenie dóbr osobistych w tekście o molestowaniu zamieszczonym na portalu Newsweek.pl. więcej

Miesięcznik ,,Nowa Fantastyka" obchodzi 40-lecie istnienia

Miesięcznik „Nowa Fantastyka” obchodzi 40-lecie istnienia. Z tej okazji w sobotę 8 października w Kulturotece Falenica w Warszawie odbędzie się jubileuszowa impreza o charakterze fantastycznego minikonwentu. więcej

Andrzej Poczobut wpisany na "listę terrorystów"

Białoruskie władze wpisały przebywającego w areszcie dziennikarza współpracującego z "Gazetą Wyborczą" i działacza Związku Polaków na Białorusi Andrzeja Poczobuta na prowadzoną przez siebie „listę terrorystów” – poinformowało w czwartek na Telegramie białoruskie centrum praw człowieka Wiasna. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Kanał Sportowy z własną platformą streamingową i aplikacją mobilną

Youtube’owy Kanał Sportowy uruchomił zapowiadaną od roku platformę ze swoimi programami i transmisjami. Udostępnia też aplikację mobilną na Androida i iOS, a niebawem pojawi się aplikacja na smart TV. więcej

Co piąty polski nastolatek miał przed 10. rokiem życia kontakt z pornografią

Coraz młodsze dzieci sięgają w Polsce po pornografię - wynika z badania ekspertów NASK. Co piąty nastolatek w wieku od 12-16 lat swój pierwszy kontakt z treściami pornograficznymi miał już zanim ukończył 10. rok życia - pokazują badania. Świadomość problemu wśród rodziców jest wciąż niewielka. więcej

Kanały z sieci Mediakraft w ofercie Video Brothers. Treści tworzą Dakann, Dziupi i Sandera

Do oferty firmy Video Brothers dołączono kanały youtube’owe związane wcześniej z siecią partnerską Mediakraft, która wycofała się z polskiego rynku na początku 2020 roku. Przy produkcjach nowych treści będą pracować m.in. Grzegorz „Dakann” Barański, Monika „Dziupi” Dziupińska, Sandra „Sandera” Grabarczyk i Mateusz „Be” Bisiorek. więcej

Netflix wprowadzi reklamy. Co z polskim rynkiem?

Platforma Netflix prawdopodobnie już w listopadzie uruchomi tańszy pakiet z reklamami. Z ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że nie będzie to jednak dotyczyć na razie rynku polskiego. więcej

Spotify przejmuje Kinzen

Platforma Spotify przejęła irlandzką firmę Kinzen, z którą współpracowała od 2020 r. Kinzen specjalizuje się w moderacji treści, a jej technologia ma pomóc Spotify w identyfikacji zagrożeń w podcastach udostępnianych w serwisie. więcej

Chrome najpopularniejszy, a zarazem najbardziej dziurawy

Google Chrome to zdecydowanie najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie. Jednocześnie notuje ona najwięcej luk bezpieczeństwa. więcej

Anna Starmach otworzyła sklep z torbami i fartuszkami. Ceny zwalają z nóg

Bawełniana duża torba z motywem pomarańczy do noszenia w ręku i na ramieniu za 249 zł, a fartuch kuchenny z wymalowanymi cytrynami za 219 zł - takie są ceny towarów, które w swoim sklepie sprzedaje Anna Starmach, autorka wielu książek kulinarnych oraz jurorka polskich edycji programów telewizyjnych "MasterChef" i "MasterChef Junior". więcej

Właściciel 4F nie dogadał się z Moliera2 ws. odzieży premium

Igor Klaja, właściciel i szef producent odzieży sportowej 4F bez powodzenia zakończył rozmowy o współpracy ze spółką Moliera2 oferująca odzież premium. więcej

Elon Musk proponuje oddanie Chinom części kontroli nad Tajwanem

Miliarder Elon Musk, który wywołał niedawno oburzenie propozycją zakończenia wojny rosyjsko-ukraińskiej poprzez m.in. uznanie aneksji Krymu, zasugerował teraz, że napięcia między Chinami a Tajwanem można rozwiązać, oddając Pekinowi część kontroli nad wyspą. więcej

Oszustka, której życie zainspirowało serial Netfliksa wyszła z więzienia

Bywalczyni salonów Anna Sorokin, oszustka, skazana za kradzieże i fałszowanie dokumentów, wyszła w piątek na wolność. Grozi jej deportacja do Niemiec. więcej

TikTok wprowadza nowe narzędzia do edycji treści

TikTok zwiększa możliwości tworzenia i edycji treści na platformie. Od teraz dostępne są nowe narzędzia, które pozwolą twórcom jeszcze łatwiej edytować materiały wideo, dodawać dźwięki, zdjęcia i napisy. więcej

Mało kto słyszał o tej aplikacji, a już skopiował ją TikTok. Czym jest BeReal?

Tylko dwie minuty na zrobienie zdjęcie w wybranym przez aplikację momencie. Tak działa platforma BeReal, który zyskuje coraz większą popularność. Aplikacja ma być powrotem do naturalności w social mediach. Na razie trudno ją wykorzystać komercyjnie, ale wszyscy jej się przeglądają. Ale najważniejsze pytanie brzmi, czy uda się jej się przetrwać wśród socialowych gigantów? więcej

Patoyoutuber "Kamerzysta" skazany na prace społeczne za pobicie 66-latka

Sąd w Szczecinie zdecydował o sześciu miesiącach ograniczenia wolności dla patoyoutubera "Kamerzysty" za pobicie starszego mężczyzny. Łukasz W. każdego miesiąca będzie musiał wykonać 30 godzin prac społecznych - poinformował PAP w piątek rzecznik Sądu Okręgowego w Szczecinie. więcej

Arkadiusz Ruciński chief digital officerem w CCC

Arkadiusz Ruciński pokieruje w CCC dalszym rozwojem połączonych obszarów: sprzedaży cyfrowej oraz technologii. Objął funkcję chief digital officera. więcej

Amerykański sąd dał Elonowi Muskowi czas na sfinalizowania zakupu Twittera

Sąd w stanie Delaware w USA wstrzymał w czwartek proces z pozwu platformy społecznościowej Twitter Inc przeciwko Elonowi Muskowi, który dzień wcześniej oświadczył, że jest gotów kupić Twittera za pierwotnie uzgodnioną z serwisem cenę 44 mld dolarów. więcej

Grupa mediowa Time For Friends rośnie w siłę. Marketing, sprzedaż, redakcje i Biletomat.pl z 10 nowymi liderami

Grupa mediowa Time For Friends od początku roku wzmacnia swoje mediowe, marketingowe oraz e-commercowe zespoły. Załoga Time For Friends, właściciela bileterii Biletomat.pl oraz portali muzycznych Rytmy, Muno i FTB powiększa się o zespół doświadczonych ekspertów. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Co piąty polski nastolatek miał przed 10. rokiem życia kontakt z pornografią

Coraz młodsze dzieci sięgają w Polsce po pornografię - wynika z badania ekspertów NASK. Co piąty nastolatek w wieku od 12-16 lat swój pierwszy kontakt z treściami pornograficznymi miał już zanim ukończył 10. rok życia - pokazują badania. Świadomość problemu wśród rodziców jest wciąż niewielka. więcej

GfK Polonia blisko 100 mln zł przychodów, wypłaciła 16,8 mln zł dywidendy

W ub.r. przychody firmy badawczo-doradczej GfK Polonia poszły w górę o 22 proc. do 96,89 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 19 proc. zysk netto zwiększył się z 12,44 do 16,83 mln zł. więcej

Co dziesiąty Polak nie wie, na kogo głosować w wyborach. Liderem sondażu Zjednoczona Prawica

Na rządzącą Zjednoczoną Prawicę głos chce poddać ponad 31 proc. respondentów, na Koalicję Obywatelską prawie 25 proc - wynika z sondażu  Research Partner. więcej

Mamy do czynienia z kryzysem wartości. "Ludzie rozwiązują problemy w sposób przemocowy"

Zdaniem psycholog Iwony Michniewicz w psychologii mamy do czynienia z kryzysem wartości; ludzie rozwiązują problemy w sposób przemocowy. "Doniesienia o tym, że brat zabił brata, syn ojca czy mąż zadał żonie ciosy nożem są dzisiaj wszechobecne" - powiedziała. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Kaliningrad "anektowany" przez Czechów stał się Kralovcem. "Viral na skalę światową"

Po tym, jak Rosja ogłosiła, że anektują ukraińskie obwody, bo chcą tego niby ich mieszkańcy, Czesi ogłosili, że "zaanektują" Kaliningrad i przemianują go na Kralovec, bo chcą mieć dostęp do morza. - Fala memów niosła się i niesie ze zdumiewającą prędkością a viralowa akcja stała się składową wojny informacyjnej z Rosją. Doskonale zadziałało tu połączenie poczucia humoru (tak potrzebnego w bezradności i jednoczesnym poczuciu złości) oraz aktywnego włączenia się w propagowanie wątku kluczowych liderów opinii - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Poniatowska, founding partner w SEC Newgate CEE. więcej

Walk PR bez 8 proc. przychodów, zmalał też zysk

W ub.r. agencja Walk PR zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 7,7 proc. do 7,96 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 500,3 do 293,5 tys. zł. więcej

Złote Spinacze 2022: najwięcej nominacji dla MSL, Komunikacji Plus i Linkleaders

Spośród rekordowej liczby 445 zgłoszeń w jubileuszowej, 20. edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 110, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały agencje: MSL Group (13 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7 nominacji) oraz Linkleaders (6 nominacji). więcej

Szefowa Ogilvy EMEA: nie ma planów powrotu do biznesu z Rosją

Z Joanną Oosthuizen, CEO Public Relations&Influence EMEA w agencji Ogilvy, rozmawiamy o wpływie wojny w Ukrainie na branżę komunikacji o tym, czy jest powrót do "business as usual" z klientami i agencjami z Rosji. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Co piąty polski nastolatek miał przed 10. rokiem życia kontakt z pornografią
Tylko 8 proc. Polaków wykluczonych cyfrowo, ale 40 proc. narzeka na prędkość internetu
Spotify przejmuje Kinzen
Elon Musk proponuje oddanie Chinom części kontroli nad Tajwanem
Sztuczna inteligencja może przewidywać problemy z sercem badając dno oka
Szef MON: będziemy rozwijać wojska obrony cyberprzestrzeni
Oszuści podszywają się pod TVN. Ostrzeżenie CERT Polska
Mało kto słyszał o tej aplikacji, a już skopiował ją TikTok. Czym jest BeReal?
Amerykański sąd dał Elonowi Muskowi czas na sfinalizowania zakupu Twittera
Prezydent Joe Biden ostrzega przed ryzykiem nuklearnej apokalipsy
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj