|
|
|
|
|
|
|
Polsat bez Katarzyny Dowbor. ,,Ustrojowa zmiana"
Polsat po 10 latach rozstaje się z prowadzącą „Nasz nowy dom” Katarzyną Dowbor. Zdaniem ekspertów, to poważna zmiana, choć zapewne konieczna, jeśli stacja myśli o nowej widowni. - Kasia jest dla widzów aniołem szczęścia, ich dobrym duchem spełniającym marzenia. Aniołów się nie zabija - uważa jednak Barbara Bilińska.
więcej
|
Konkurs ws. MUX-8 ruszy najpóźniej 17 maja. Nowe kanały naziemne jesienią
Rusza konkurs dotyczący wolnych miejsc na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Ogłoszenie przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w tej sprawie ukaże się najpóźniej 17 maja. Oznacza to, że czas na złożenie przez zainteresowane podmioty wniosku koncesyjnego upłynie na przełomie czerwca i lipca. Nowe kanały powinny trafić na multipleks jesienią.
więcej
|
,,Strefa starcia" ma być nadawana także w TVP1. Czy inne programy publicystyczne TVP Info też trafią na główne anteny?
Nadawana w TVP Info „Strefa starcia” jeszcze w maju trafi także na antenę TVP1. Michał Adamczyk, dyrektor TAI i prowadzący program, zapowiedział to w ostatnim wydaniu. Jednak w oficjalnej ramówce programu cały czas brak. Czy inne programy publicystyczne TVP Info też trafią na główne anteny? - Nie wykluczamy tego - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Adamczyk.
więcej
|
W Warszawie może pojawić się dodatkowy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej
Grupa MWE chce kontynuować działalności multipleksów eksperymentalnych naziemnej telewizji cyfrowej w Szczecinie i Katowicach. Właściciel firmy Michał Winnicki informuje Wirtualnemedia.pl, że przymierza się ona również do uruchomienia takiego MUX-u w Warszawie.
więcej
|
,,MasterChef Junior 8" zyskał widzów, TVN liderem w 16-49
Ósmy sezon talent-show „MasterChef Junior” oglądało średnio 1,09 mln osób. W porównaniu do siódmej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., produkcja zyskała 20 tys. widzów. TVN w czasie nadawania programu był trzeci w całym rynku i pierwszy w 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Fundacja Barta Staszewskiego złoży do KRRiT wniosek o ukaranie TVP. "Treści homofobiczne, transfobiczne"
Fundacja Basta prowadzona przez aktywistę Barta Staszewskiego zapowiada złożenie wniosków do KRRiT dotyczące materiałów wyemitowanych przez TVP w dniach 4-6 maja. Zdaniem organizacji, w mediach publicznych, zwłaszcza "Wiadomościach", pokazywano materiały szczujące na społeczność LGBT+. insynuując, że stanowią zagrożenie dla dzieci. - W tym tygodniu składamy wnioski w sprawie tych najnowszych audycji TVP. (…) wykorzystują fałszywe, manipulujące materiały z Twittera, przedstawiając osoby LGBT+ jako zagrożenie dla społeczeństwa - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl szef Fundacji Basta Bart Staszewski.
więcej
|
Jarosław Olechowski doradcą ministra Jacka Sasina
W poniedziałek minister Jacek Sasin powołał byłego szefa Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosława Olechowskiego na swojego doradcę społecznego. Informację tę potwierdził portalowi Wirtualnemedia.pl rzecznik Ministerstwa Aktywów Państwowych, Karol Manys. – Ta praca wykonywana będzie nieodpłatnie – podkreśla.
więcej
|
Rusza Eurowizja 2023. Zmiana zasad głosowania, kiedy występ Blanki? (harmonogram transmisji)
Rusza 67. Konkurs Piosenki Eurowizji w Liverpoolu. Tradycyjnie składać się on będzie z dwóch półfinałów, które odbędą się we wtorek i czwartek oraz z sobotniego finału. Blanka, reprezentantka Polski, wystąpi w drugim półfinale. W tym roku zmieniono zasady głosowania.
więcej
|
Katarzyna Dowbor przestaje prowadzić ,,Nasz nowy dom"
Katarzyna Dowbor po 10 latach przestaje być prowadzącą programu "Nasz nowy dom", nadawanego w Polsacie. To decyzja dyrektora programowego stacji Edwarda Miszczaka. Polsat na razie nie informuje, kto poprowadzi format od jesiennej ramówki.
więcej
|
Serwis Apple TV+ za darmo dla posiadaczy najpopularniejszych telewizorów
Do końca lipca posiadacze telewizorów Samsung mogą aktywować 3-miesięczny dostęp za darmo do serwisu streamingowego Apple TV+. Promocja dotyczy urządzeń wyprodukowanych w latach 2018-2023.
więcej
|
Christina Applegate nie wróci do aktorstwa, ale usłyszymy ją jeszcze jako Kelly Bundy
Christina Applegate mówi wprost, że skończyła z aktorstwem wraz z finałem serialu „Już nie żyjesz” Netfliksa. Podczas pracy na planie dowiedziała się, że choruje na stwardnienie rozsiane.
więcej
|
Amazon będzie udostępniał licencje na swoje filmy i seriale innym platformom oraz kablówkom
Amazon ogłosił uruchomienie nowej jednostki Amazon MGM Studios Distribution, która będzie udzielać licencji na Amazon Originals i inne tytuły zewnętrznym firmom medialnym. Licencje obejmują zarówno ofertę streamingową (bezpłatną, z reklamami lub z subskrypcją) jak i telewizję kablową.
więcej
|
Katarzyna Dowbor komentuje zwolnienie z Polsatu. ,,Odmładzanie wszystkiego i wszystkich"
Katarzyna Dowbor na Instagramie skomentowała decyzję Polsatu o tym, że nie będzie już prowadzić „Naszego nowego domu”. - W tym roku obchodzę czterdziestolecie pracy zawodowej i podziękowano mi za współpracę z Polsatem. Nowe szefostwo, nowe porządki... i to odmładzanie wszystkiego i wszystkich - napisała dziennikarka. Podziękowała też Ninie Terentiew za to, że była szefowa programowa Polsatu dała jej szansę prowadzenia programu.
więcej
|
Kuba Wojewódzki odpowiedział na słowa O.S.T.R. ,,Początkujący Judasz"
W „Polityce” Kuba Wojewódzki odniósł się do wypowiedzi rapera O.S.T.R., że nigdy nie przyjmie zaproszenia do programu gwiazdora TVN. Zwrócił uwagę, że słowa muzyka podchwyciły „Wiadomości” TVP.
więcej
|
Potencjał sztucznej inteligencji (AI) w branży reklamowej (NIVEA Case) Gdybyśmy mieli wskazać czynnik o dużym potencjale w przyszłości reklamy (i szeroko rozumianego marketingu), niewątpliwie musielibyśmy umieścić sztuczną inteligencję (AI) na uprzywilejowanej pozycji. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aleksandra Kuzbida dyrektorką marketingu w Polska Press Grupa
Aleksandra Kuzbida objęła stanowisko dyrektorki marketingu w Polska Press Grupa - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Zastąpiła Wojciecha Paczyńskiego, który odszedł z firmy z końcem marca.
więcej
|
Kontrowersyjna akcja Żabki. Tańsze jedzenie i kawa przy zakupie papierosów
Sieć Żabka postanowiła ogłosić akcję promocyjną typu "1+1" dla klientów nabywających wyroby tytoniowe - za kupioną paczkę za symboliczną złotówkę można doliczyć do rachunku kawę, panini lub hot doga.
więcej
|
Red8 wygrała przetarg na obsługę kreatywną Netii
Agencja reklamowa Red8 (dentsu Polska) wygrała przetarg na obsługę kreatywną operatora telekomunikacyjnego Netia. Umowa ma charakter długofalowy.
więcej
|
Instytut Książki wybiera agencję do kampanii "Mała książka - wielki człowiek"
Instytut Książki rozpoczął przetarg na przygotowanie i realizację tegorocznej akcji "Mała książka - wielki człowiek" promującej czytelnictwo w Polsce - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ekipa szykuje kolejne produkty influencerskie. Ma spółkę z byłym menedżerem Coca-Coli
Ekipa Holding uruchomiła firmę Essa, która we współpracy z influencerami ma wprowadzać na rynek produkty w różnych kategoriach FMCG. Mniejszościowym wspólnikiem jest Dariusz Drewnicki, który wcześniej pracował m.in. w Coca-Coli, Marsie i Grupie Neuca.
więcej
|
UOKiK wyjaśnia, jak sklepy mają informować o promocjach i obniżkach cen. Nie dla "ceny referencyjnej", ,,ceny omnibus" i "było"
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował wyjaśnienia dotyczące informowania przez sklepy o promocjach i obniżkach cen, co jest skutkiem wprowadzonej dyrektywy Omnibus. - Nie wszyscy, którzy powinni, prawidłowo obliczają i podają najniższą cenę z 30 dni przed ogłoszeniem obniżki, a jeśli nawet to robią - to w sposób nieczytelny i wprowadzający konsumentów w błąd. Dlatego uznaliśmy, że konieczne jest wydanie wyjaśnień, w których pokazujemy na przykładach dobre i złe praktyki w tym zakresie – mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
więcej
|
VMLY&R tworzy Production HUB, Sławek Wala na czele
Sławek Wala, dotychczas chief technology officer (CTO) w agencji VMLY&R Poland, objął stanowisko managing directora w nowo utworzonej jednostce biznesowej Production HUB. Funkcję CTO przejmie Jakub Mikuś, który awansuje w strukturach agencji.
więcej
|
Jennifer Lopez stworzyła własną markę alkoholu. Jej fani są oburzeni
Znana amerykańska aktorka i piosenka Jennifer Lopez wypuściła na rynek własną markę alkoholi. Jej fani przypominają, że wcześniej chwaliła się tym, że zrezygnowała z picia wyskokowych napojów i obiecała wspierać swojego męża, Bena Affecka, który boryka się z uzależnieniem od trunków.
więcej
|
Nationale-Nederlanden reklamuje ubezpieczenie na wypadek nowotworu
Firma ubezpieczeniowa Nationale-Nederlanden wystartowała z nową kampanią, która ma skłonić Polaków do podjęcia działań z zakresu profilaktyki finansowej. Działania obejmują telewizję, internet i social media.
więcej
|
Michał Pol w nowych spotach marki Betclic. ,,Zakłady lepsze od innych"
Firma bukmacherska na polskim rynku, Betclic, rozpoczęła kampanię wizerunkowo-produktową „Zakłady lepsze od innych”, reklamującą nowy, czasowy produkt – Boosted Odds. W przygotowanych przez markę spotach reklamowych występuje Michał Pol.
więcej
|
Tribbs promuje na Tik Toku Old Spice
Procter&Gamble rozpoczął nową kampanię "Kapitalna świeżość 24/7" marki Old Spice. W jej ramach Tribbs promuje na Tik Toku "kapitalny zapach". Za działania odpowiada Feeders Agency.
więcej
|
Orlen reklamuje energię atomową w kampanii ,,Mały atom, wielka sprawa"
Wystartowała najnowsza kampania wizerunkowa ORLENU „Mały atom, wielka sprawa", która pokazuje koncern jako firmę zaangażowaną w transformację gospodarki w kierunku neutralności emisyjnej, a zarazem gwaranta bezpieczeństwa energetycznego. Emitowane spoty i reklamy koncentrują się na zaletach małych reaktorów jądrowych SMR.[
więcej
|
"Wielkie majowe odkrycia cenowe" w nowej wielkoformatowej kampanii Auchan
Sieć sklepów Auchan prowadzi kampanię "Wielkie majowe odkrycia cenowe", która powstała z myślą o świadomych i korzystnych wyborach dla klienta. To kolejna inicjatywa firmy wpisująca się w politykę niskich cen realizowaną z myślą o ochronie siły nabywczej konsumentów.
więcej
|
Staropolanka przypomina o potrzebie uzupełniania składników mineralnych
Trwa akcja marki wody Staropolanka (Uzdrowiska Kłodzkie) "Minerały – to się liczy", która ma na celu zwrócenie uwagi nie tylko na znaczenie picia wody dla naszego zdrowia, ale także na wartość mikroelementów, które są dostarczane wraz z nią. Kampanię realizuje Media Choice.
więcej
|
"W toalecie zawsze w duecie" hasłem kampanii Velvet
Wystartowała kampania promująca nawilżany oraz suchy papier toaletowy marki Velvet. Jej autorem jest agencja Communication Unlimited.
więcej
|
Orange reklamuje program wydłużający życie telefonów
Wystartowała kampania promująca Orange Re, program Orange Polska wydłużający cykl życia telefonów komórkowych, modemów i routerów. Za działania mediowe odpowiada Value Media.
więcej
|
Arleta Robinson prezeską Stowarzyszenie Producentów Reklamowych
Prezeską Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR), zrzeszającego 23 domy produkcyjne aktywnie działające w obszarze produkcji filmów do komunikacji marketingowej, została Arleta Robinson z Lucky Luciano Pictures. Zastąpiła Magdę Olak, pozostającą w zarządzie w roli członkini zarządu.
więcej
|
Jan Błachowicz z Dorotą Jurkowską promują napoje Gym Water
Jan Błachowicz, były mistrz organizacji UFC oraz KSW w kategorii półciężkiej będzie reklamował nowe linie napojów funkcjonalnych dla sportowców GYM Water Edge oraz GYM Water Lite. Dołączy do niego Dorota Jurkowska – menadżerka, a prywatnie także partnerka zawodnika. To pierwsza kampania realizowana wspólnie. Kontrakt obowiązuje do końca roku.
więcej
|
Giełda kryptowalut Zonda zmienia nazwę na zondacrypto
Założona w Polsce w 2014 roku giełda kryptowalut Zonda ogłasza zmianę nazwy na zondacrypto. Rebranding promuje kampania bilboardowa w Katowicach i Warszawie.
więcej
|
Kariera w bankowości bliżej niż myślisz. Bank Pekao S.A. zaprasza młodych na staże i praktyki Bankowość to sektor, który stwarza wiele możliwości rozwoju i kariery. Bank Pekao S.A. szukając talentów do pracy w bankowości rusza z kampanią wizerunkową promującą oferty praktyk i staży. Bank chce dotrzeć do przyszłych pracowników przy pomocy różnorakich kanałów – przekaz będzie obecny w mediach społecznościowych, na uczelniach, targach pracy i na portalach studenckich. Kampania właśnie wystartowała i potrwa do 31 maja br. materiał reklamowywięcej |
|
|
Jerzy Urban nie jest już naczelnym tygodnika ,,Nie"
Zmarły w ub.r. Jerzy Urban przestał być redaktorem naczelnym założonego przez siebie tygodnika „Nie” (Urma). Z początkiem maja zastąpił go dotychczasowy wicenaczelny Waldemar Kuchanny. Urban funkcję pełnił nawet po swojej śmierci, ale wydawca postanowił sformalizować faktyczny stan rzeczy. Kuchanny nie ma zastępców, Urban jest natomiast honorowym redaktorem naczelnym tytułu.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" z największym spadkiem sprzedaży w I kwartale 2023 roku
W pierwszym kwartale br. liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ukraińcy wśród zdobywców tegorocznych nagród Pulitzera
Pracujący dla AP Ukraińcy - dziennikarz wideo Mścisław Czernow, fotograf Jewhen Małoletka i producentka wideo Wasylisa Stepanenko otrzymali w poniedziałek nagrodę Pulitzera "Za służbę publiczną". W kategorii „Reportaż międzynarodowy” wyróżniono dziennikarza Stasia Kozljuka z "New York Timesa".
więcej
|
Z ,,Dziennika Wschodniego" odszedł wiceprezes
Grzegorz Zubala, przez ponad 12 lat związany „Dziennikiem Wschodnim”, a w ostatnim czasie wiceprezes spółki wydającej tę gazetę – rozstał się z wydawnictwem i zaczął pracę w Grupie Wydawniczej „Wspólnota” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. "Dziennik" wciąż szuka redaktora naczelnego na miejsce Sebastiana Białacha, który odszedł z redakcji w kwietniu.
więcej
|
Nie żyje znany dziennikarz z czasów PRL. Był na słynnej Liście Kisiela
Zmarł Andrzej Bilik, dziennikarz Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, a także dyplomata z czasów PRL. Był autorem książek, m.in. "Polityka, politycy" i "Ambasada". O śmierci dziennikarza poinformowała jego żona, Antonina Bilik w mediach społecznościowych.
więcej
|
Zmarł Jerzy Redlich, były dziennikarz TVP i ,,Życia Warszawy"
W wieku 92 lat zmarł Jerzy Redlich, dziennikarz i tłumacz związany w przeszłości m.in. z Telewizją Polską, Radiem Swoboda i „Nowają Polszą”.
więcej
|
|
|
Wirtualna Polska inwestuje w automatyzację marketingu. Kupiła system Samito
Wirtualna Polska przejęła system Samito oferujący sklepom internetowym rozwiązania z zakresu automatyzacji marketingu. Dzięki temu rozszerzy możliwości swojej platformy WP Ads.
więcej
|
Kolejna dywidenda od CDA. 3 mln niższa niż przed rokiem
Zgodnie z rekomendacją swojego prezesa CDA ma wypłacić 15,91 mln zł dywidendy, a 3,62 mln zł przekazać na kapitał zapasowy. 97,3 proc. akcji spółki mają jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek i prezes Jarosław Ćwiek.
więcej
|
Rząd chce pozwolić zakładać firmy niepełnoletnim bez zgody rodziców. Skorzystają młodzi influencerzy?
Rząd prowadzi prace nad projektem regulacji dotyczących umożliwienia osobom małoletnim zakładania działalności gospodarczej - poinformował w poniedziałek minister rozwoju i technologii Waldemar Buda. Zaznaczył, że rząd chciałby, by przepisy te uchwalił Sejm obecnej kadencji.
więcej
|
Grupa CCC nie dała się inflacji i długiej zimie. Ponad połowa sprzedaży przez internet, już 101 sklepów HalfPrice
Według wstępnych danych grupa CCC w zeszłym kwartale finansowym przy wzroście przychodów o 10 proc. do 2,06 mld zł osiągnęła 89 mln zł zysku EBITDA i 57 mln zł straty operacyjnej. Sieć HalfPrice podwoiła sprzedaż i liczy już 101 sklepów stacjonarnych, natomiast wpływy eobuwia zwiększyły się tylko o 4 proc.
więcej
|
UOKiK wyjaśnia, jak sklepy mają informować o promocjach i obniżkach cen. Nie dla "ceny referencyjnej", ,,ceny omnibus" i "było"
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował wyjaśnienia dotyczące informowania przez sklepy o promocjach i obniżkach cen, co jest skutkiem wprowadzonej dyrektywy Omnibus. - Nie wszyscy, którzy powinni, prawidłowo obliczają i podają najniższą cenę z 30 dni przed ogłoszeniem obniżki, a jeśli nawet to robią - to w sposób nieczytelny i wprowadzający konsumentów w błąd. Dlatego uznaliśmy, że konieczne jest wydanie wyjaśnień, w których pokazujemy na przykładach dobre i złe praktyki w tym zakresie – mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
więcej
|
Nowa oferta reklamowa 360 od Burda Media Polska Burda Media jest dziś jednym z największych podmiotów internetowych w segmencie kobiecym w Polsce. Jest także liderem w kluczowych dla kobiet kategoriach tematycznych: moda i uroda oraz kulinaria, a także istotnym wydawcą w kategorii podróże, życie gwiazd i parenting. materiał reklamowywięcej |
|
|
PO ruszyła z kampanią o kotlecie schabowym. "Za takie scenariusze moi studenci dostaliby dwóję"
Platforma Obywatelska rozpoczęła w mediach społecznościowych kampanię pod hasłem „PiS zaorał Polską wieś”. W swoich spotach przekonuje, że "to koniec polskiego schabowego" i przez politykę PiS wobec rolników Polacy jedzą teraz tylko schab z Danii oraz Niemiec. Eksperci od marketingu politycznego nie mają litości dla opozycyjnej partii. - Za tego typu scenariusze moi studenci dostaliby dwóję. To są beznadziejne spoty, które wpisują się w antyunijną retorykę PiS - mówi portalowi Wirtualnemedia. pl Wiesław Gałązka, ekspert ds. mediów i marketingu politycznego. Rzecznik PO Jan Grabiec broni kampanii.
więcej
|
Jarosław Olechowski doradcą ministra Jacka Sasina
W poniedziałek minister Jacek Sasin powołał byłego szefa Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosława Olechowskiego na swojego doradcę społecznego. Informację tę potwierdził portalowi Wirtualnemedia.pl rzecznik Ministerstwa Aktywów Państwowych, Karol Manys. – Ta praca wykonywana będzie nieodpłatnie – podkreśla.
więcej
|
Grupa Elemental Holding wybiera OneMulti
OneMulti, agencja zajmująca się komunikacją i marketingiem, rozpoczęła współpracę z Elemental Holding, firmą z branży recyklingu, „urban miningu” i pozyskiwania metali strategicznych.
więcej
|
|
|