|
|
|
|
|
|
|
Jerzy Owsiak przegrał z autorką ,,Plastusiów". "Nie będziemy kopać się z koniem"
Jerzy Owsiak przegrał w sądzie z Barbarą Pielą, autorką kontrowersyjnej animacji, która została przedstawiona w programie „Minęła 20” TVP info. - Nie będziemy się kopać z koniem - ocenił Owsiak. Przesłuchania na komendach, wizyty policji w domu, lincz medialny, sprawy w prokuraturze, sądach - wszystko wygrane! - triumfuje Barbara Piela.
więcej
|
Koniec programu Doroty Wellman. TVN przebuduje pasmo popołudniowe
Stacja TVN nie pokaże jesienią kolejnego sezonu teleturnieju „Kto to wie?”, który prowadziła Dorota Wellman. Podobnie jest z paradokumentem „Sekrety i życia”. Stacja mocno przebuduje popołudniowe pasmo, do którego trafią reaktywowany serial „Detektywi” oraz program „Bitwa o gości”. W ramówce pozostanie „Ukryta prawda”, której widownia rośnie.
więcej
|
Seriale HBO mogą trafić do Netfliksa
Warner Bros. Discovery prowadzi negocjacje w sprawie udzielenia licencji na wybrane produkcje Netfliksowi. Pierwszą z nich może być znany z HBO Max serial komediowy „Niepewne” (oryginalny tytuł „Issa Rae Insecure”).
więcej
|
Canal+ zaczął przejęcie dużego serwisu streamingowego
Grupa Canal+ nawiązała strategiczne partnerstwo z PCCW, właścicielem międzynarodowej usługi OTT Viu. Działa ona w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Południowej. Posiada 66,5 mln aktywnych subskrybentów.
więcej
|
Koncert ,,Lato z Naszą Telewizją" w TVP1. Rodowicz, Górniak i Blanka wśród gwiazd
W niedzielę, 25 czerwca TVP1 i TVP3 wyemitują dwuczęściowy koncert „Lato z Naszą Telewizją”. Tematem przewodnim będzie muzyka wakacyjna.
więcej
|
Disney likwiduje kolejne kanały linearne. Wśród nich stacje National Geographic
Disney zdecydował o zakończeniu emisji kolejnych kanałów linearnych. Taki ruch ma wzmocnić serwis streamingowy Disney+. W krajach Azji Południowo-Wschodniej i w Korei Południowej znikną stacje Star i National Geographic.
więcej
|
,,Przegląd prasy niemieckiej" w TV Republika, Aleksander Wierzejski gospodarzem
W piątek 23 czerwca w Telewizji Republika odbędzie się premiera nowego cotygodniowego programu „Przegląd prasy niemieckiej”. Cykl poprowadzi Aleksander Wierzejski.
więcej
|
4,29 mln widzów meczu Mołdawia-Polska w TVP1 i TVP Sport
Wtorkowy mecz piłki nożnej pomiędzy Polską a Mołdawią na antenie TVP1 i TVP Sport oglądało łącznie 4,29 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ryan Murphy kończy współpracę z Netfliksem
Ryan Murphy opuszcza Netflix po wygaśnięciu wielomilionowej umowy. Platforma żegna się z jednym z najbardziej znanych i cenionych showrunnerów.
więcej
|
Krzysztof Daukszewicz o kulisach odejścia ze ,,Szkła kontaktowego": ,,Jeszcze się nie urodził taki pan Jacoń"
Satyryk Krzysztof Daukszewicz stwierdził, że odszedł ze „Szkła Kontaktowego” w TVN24, ponieważ zaproponowano mu dużo rzadszą obecność w programie. - Po przeczytaniu wszystkich ataków na moją osobę, oświadczam, że jeszcze się nie urodził taki pan Jacoń, który by ze mnie zrobił trans i homofoba - podkreślił.
więcej
|
Nowy program ,,Tajemnice Mesjasza" w TBN Polska (wideo)
Stacja TBN Polska rozpoczęła emisję nowego cyklu „Tajemnice Mesjasza”.
więcej
|
Nowa seria dokumentalna ,,Szpiedzy w oceanie" od 16 lipca w BBC Earth (zdjęcia)
W niedzielę, 16 lipca BBC Earth rozpocznie emisję nowej serii dokumentalnej „Szpiedzy w oceanie”.
więcej
|
Startuje Fortuna 1. Liga 2023/2024. Gdzie oglądać transmisje?
22 lipca wystartuje nowy sezon piłkarskich rozgrywek Fortuna 1. Liga. Sportową imprezę będzie można oglądać w Polsat Box Go, wybrane mecze pokażą sportowe kanały Telewizji Polsat.
więcej
|
Grupa MEDIA Central rozszerza działalność na skalę międzynarodową i łączy siły z ShopFully Grupa MEDIA Central, największy europejski specjalista w zakresie marketingu dla sieci handlowych i marek, łączy siły z ShopFully, wiodącą europejską platformą cyfrowego marketingu drive-to-store. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Magdalena Jethon w zarządzie Radia Nowy Świat. Rozgłośnia ma zysk
Po trzech latach jednoosobowych rządów Radio Nowy Świat znów ma zarząd liczący trzy osoby. Tworzą go od wtorku: Magdalena Jethon, Katarzyna Goleniewska i Sławomir Gołębiowski. Anna Krakowska, która dotychczas była jednoosobowym zarządem, zrezygnowała z zasiadania w nim i została prokurentem spółki. Rozgłośnia ogłosiła, że zakończyła rok 2022 z zyskiem netto w wysokości 326 tys. zł.
więcej
|
|
Artur Andrus z audycją satyryczną w Radiu 357, Tomasz Smokowski z muzyczną
W letniej ramówce Radia 357 nowościami będą codzienne pasmo „Goopi kaowiec”, muzyczna audycja dziennikarza sportowego Tomasza Smokowskiego i cotygodniowy sobotni program satyryczny „Dom wypoczynkowy Czarna Helena" przygotowywany przez Artura Andrusa i Filipa Jaślara. Latem znikną codzienne rozmowy Kuby Strzyczkowskiego z słuchaczami, ale sam Strzyczkowski będzie pojawiał się na antenie w innych propozycjach.
więcej
|
|
Kto chciał ukarania TOK FM? Szef KRRiT spiera się o to z prof. Tadeuszem Kowalskim
Prof. Tadeusz Kowalski mija się z prawdą, gdy mówi mediom, że to Maciej Świrski stoi za nałożeniem kary na TOK FM – głosi oświadczenie, jakie pojawiło się w środę na stronach KRRiT. Na dowód tego przewodniczący KRRiT zamieścił też w internecie fragment nagrania z posiedzenia Rady, który ma dowodzić prawdziwości jego słów. Prof. Kowalski w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl odpowiada: - Co powiedziałem, podtrzymuję.
więcej
|
|
Rada Mediów Narodowych wybierze zarząd Polskiej Agencji Prasowej
Członkowie Rady Mediów Narodowych otrzymali informacje o posiedzeniu, które odbędzie się 27 czerwca. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, podczas niego regulator ma wybrać zarząd Polskiej Agencji Prasowej, członków rad nadzorczych Radia Gdańsk i Radia Olsztyn oraz członka rady programowej TVP3 Opole.
więcej
|
|
,,Wakacyjny Klub Odkrywców" oraz relacje z festiwali filmowych latem w RMF Classic
Latem 2023 roku w RMF Classic pojawi się cykl „Wakacyjny Klub Odkrywców”. Stacja na żywo relacjonować będzie duże festiwale filmowe, pojawi się także szereg specjalnych audycji.
więcej
|
|
Sztuczna inteligencja rozpozna hity serwisów streamingowych. Wybierze też przeboje radiowe
Naukowcy połączyli uczenie maszynowe z badaniami mózgu i stworzyli system, który wśród nowych piosenek znajduje przyszłe przeboje. Serwisy streamingowe będą mogły natychmiast określić przyszłe hity i proponować je ludziom – twierdzą badacze.
więcej
|
|
Szef KRRiT nie ukarze Radia Szczecin za sprawę syna posłanki Filiks. Czeka na prokuraturę
Przewodniczący KRRiT, Maciej Świrski, poinformował że nie zdecyduje o nałożeniu kary na Radio Szczecin przed ukończeniem prokuratorskiego śledztwa. Chodzi o podanie przez dziennikarzy danych, które umożliwiły identyfikację ofiary pedofila. - To szukanie fałszywego pretekstu unikania decyzji, do podjęcia której przewodniczący jest zobowiązany - komentuje Krzysztof Luft.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
McCann Polska z sześcioma Lwami za "Where to settle". Nagrodzono też Ogilvy Poland
Dwie polskie agencje zdobyły w środę siedem statuetek na festiwalu reklamowym Cannes Lions. McCann Poland została nagrodzona 6 Lwami za akcję "Where to settle" dla Mastercard, a Ogilvy Poland - Lwem za kampanię "Buy my cancer" dla Onkofundacji Alivia.
więcej
|
Klęska polskich piłkarzy z Mołdawią. "Najbardziej wstydliwy wynik polskiej kadry"
Po tym, jak polscy piłkarze niespodziewanie przegrali mecz eliminacyjny do Euro 2024 z Mołdawią, nie milkną słowa krytyki pod ich adresem. Uznany został za jeden z najbardziej wstydliwych wyników kadry narodowej. Zdaniem ekspertów sytuacja ta nie pogorszy znacząco wizerunku polskich piłkarzy. - Piłka nożna to najbardziej popularny sport w Polsce, a reprezentacja to ta „wisienka na torcie". Mecze wciąż przyciągają miliony widzów, PZPN dba o atrakcyjną otoczkę mediową i sprawnie porusza się w social mediach. Nie przesądzałbym o długoterminowym wpływie ostatnich wyników na sytuację reprezentacji. Stare piłkarskie przysłowie mówi „jesteś tak dobry, jak Twój ostatni mecz" - uważa Marcin Błoński z Havas Media Group.
więcej
|
Michał Sęk chief creative officer w Saatchi & Saatchi
Michał Sęk, dotychczas executive creative director i partner w agencji 180heartbeats + Jung v Matt, od września będzie zarządzać działem kreacji Saatchi & Saatchi.
więcej
|
Tesia Szabłowska wraca do dentsu Creative, Mateusz Strześniewski awansował
Tesia Szabłowska powróciła po 9 latach do agencji dentsu Creative, w której objęła stanowisko client partnera. W zespole Sylwii Tygielskiej, client portfolio officer, gdzie jest odpowiedzialna za portfolio globalnych oraz lokalnych klientów. Szabłowska zastąpiła na tym stanowisku Mateusza Strześniewskiego, który awansował na international growth directora w dentsu Creative.
więcej
|
Jan Piotrowski szefem zespołu programmatic w Proxi.cloud
Jan Piotrowski dołącza do zespołu firmy technologicznej Proxi.cloud, obejmie funkcję head of programmatic.
więcej
|
Publicis Le Pont stawia na sztuczną inteligencje. Zespół powiększy się o 200 osób
Barbara Grabiwoda, chief strategy officer Publicis Le Pont, pokieruje zespołem zajmującym się integracją rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w działaniach commerce’owych, a Roy Bar-Adon będzie zarządzał centrum Generative AI w obszarze produkcji treści marketingowych. Jednocześnie polski zespół Publicis Le Pont powiększy się w najbliższym czasie o 200 osób.
więcej
|
PKN Orlen zmienia nazwę
Akcjonariusze PKN Orlen zdecydowali o zmianie nazwy spółki na Orlen SA. Z wnioskiem o zmianę nazwy wystąpił zarząd, motywując zachowaniem spójności ze strategią spółki do 2030 r.
więcej
|
Reklamy wątpliwych leków pod lupą UOKiK. Urząd chce wyjaśnień od wydawców
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął postępowanie wyjaśniające w sprawie reklam w prasie promujących wątpliwe produkty medyczne. Wezwał do wyjaśnień w tej sprawie ośmiu dużych wydawców, m.in. Bauera, Burdę, ZPR Media i Polska Press.
więcej
|
Kotlin urządza zabawę dla fanów grilla
Kotlin (Maspex) rozpoczyna kampanię reklamową "Tribute dla mistrzów grilla", podkreślającą znaczenie wspólnych spotkań przy grillu. Dodatkowo marka organizuje konkurs, w którym konsumenci mają za zadanie nagrać zabawne wideo z grillem w roli głównej, pozwala odkryć w sobie jednego z 6 nowych bohaterów marki Kotlin.
więcej
|
Piotr Kałużny account executive w altavia.kamikaze
Do zespołu agencji altavia.kamikaze dołączył Piotr Kałużny, jako account executive. Przed przejściem do agencji był kierownikiem działu promocji i reklamy w Teatrze im. Stanisława Jaracza w Łodzi.
więcej
|
Somersby na pomoc pszczołom. Staruje kampania ,,Zapylamy z pomocą"
Somersby i Fundację Pszczoła Musi Być wspólnie prowadzą kampanię edukacyjną „Zapylamy z pomocą”. Marka z portfolio Carlsberg Polska szerzy wiedzę o zapylaczach i tworzy ogrody przyjazne owadom zapylającym w wybranych miejscach w Polsce.
więcej
|
Biedronka znów podnosi pensje. Ile zrobią kasjerzy i magazynierzy?
Od lipca sieć handlowa Biedronka (Jeronimo Martins Polska) podwyższy wynagrodzenia pracownikom swoich sklepów i centrów dystrybucyjnych. Więcej zarobią osoby na stanowiskach kasjera, sprzedawcy-kasjera, pracownika sklepu, zastępcy kierownika sklepu, inspektora ds. administracyjno-magazynowych oraz magazyniera.
więcej
|
Rynek reklamy w Europie Środkowo-Wschodniej urośnie o 6 proc., w Polsce o 4,7 proc. Odbicie w Ukrainie
Wartość rynku reklamowego w regionie CEE wzrośnie w tym roku o 6 proc. i wyniesie 11,6 mld USD – wynika z czerwcowej edycji raportu Global Ad Forecasts, opublikowanego przez należącą do IPG Mediabrands agencję MAGNA, specjalizującą się w analizie inwestycji w media. Polski rynek może wzrosnąć o 4,7 proc.. Analitycy spodziewają się mocnego odbicia rynku w Ukrainie.
więcej
|
Cisowianka Perlage od teraz aluminiowych butelkach
Musująca woda mineralna Cisowianka Perlage dostępna będzie w aluminiowej butelce o pojemności 500 ml.
więcej
|
Pilsner Urquell otwiera interaktywne centrum piwa w Pradze
Marka czeskiego piwa otworzyła Pilsner Urquell: The Original Beer Experience. Usytuowane w centralnej części Pragi interaktywne miejsce, oferuje niezwykłe spojrzenie na historię pierwszego na świecie piwa typu pilzner. Miejsce jest już dostępne dla zwiedzających.
więcej
|
Filmujesz swoje auto i korzystasz z ochrony. Sprawdź innowacyjne rozwiązanie LINK4 W dzisiejszych czasach, kiedy nasze samochody stają się coraz cenniejsze, ubezpieczenie Autocasco to absolutna konieczność. LINK4 ma na to zupełnie nowy, innowacyjny pomysł, dzięki któremu zakup polisy staje się prostszy i wygodniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. A co najlepsze, teraz możesz samodzielnie sfilmować swoje auto, aby je objąć ochroną. materiał reklamowywięcej |
|
|
Zmalał zysk wydawcy Niezależna.pl. Kolejna dywidenda dla Sakiewicza i spółki działaczy PiS
Spółka Słowo Niezależne, wydająca portal Niezależna.pl (powiązany z „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”) oraz miesięcznik „Nowe Państwo”, w ub.r. zwiększyła przychody o 16 proc., ale jej zysk netto zmalał o prawie połowę, do 436,8 tys. zł.
więcej
|
Izba Wydawców Prasy apeluje do rządu o implementację dyrektywy DSM
Izba Wydawców Prasy apeluje do władz o podjęcie działań legislacyjnych zmierzających do wzmocnienia ochrony wolności słowa i do ekonomicznego wzmocnienia działalności wydawców prasy. Chodzi m.in. o implementację unijnej dyrektywy w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym (DSM), a także wprowadzenie zerowej stawki VAT na prasę.
więcej
|
Rada Mediów Narodowych wybierze zarząd Polskiej Agencji Prasowej
Członkowie Rady Mediów Narodowych otrzymali informacje o posiedzeniu, które odbędzie się 27 czerwca. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, podczas niego regulator ma wybrać zarząd Polskiej Agencji Prasowej, członków rad nadzorczych Radia Gdańsk i Radia Olsztyn oraz członka rady programowej TVP3 Opole.
więcej
|
Największy wydawca prasowy w USA pozywa Google
Gannett, największy wydawca gazet w Stanach Zjednoczonych, pozywa Google za stosownie monopolistycznych praktyk na rynku reklamy cyfrowej.
więcej
|
Reklamy wątpliwych leków pod lupą UOKiK. Urząd chce wyjaśnień od wydawców
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął postępowanie wyjaśniające w sprawie reklam w prasie promujących wątpliwe produkty medyczne. Wezwał do wyjaśnień w tej sprawie ośmiu dużych wydawców, m.in. Bauera, Burdę, ZPR Media i Polska Press.
więcej
|
|
|
Zmalał zysk wydawcy Niezależna.pl. Kolejna dywidenda dla Sakiewicza i spółki działaczy PiS
Spółka Słowo Niezależne, wydająca portal Niezależna.pl (powiązany z „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”) oraz miesięcznik „Nowe Państwo”, w ub.r. zwiększyła przychody o 16 proc., ale jej zysk netto zmalał o prawie połowę, do 436,8 tys. zł.
więcej
|
Netflix stracił w Polsce pozycję lidera streamingu
W maju 2023 roku 6,5 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,2 pkt. proc. niższy niż w kwietniu. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 1,7 proc. udziału, a na drugie miejsce spadł Netflix - 1,6 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.
więcej
|
Wirtualna Polska podwoiła dywidendę. 28 mln zł dla Świderskiego, Brańskiego i Sieroty
W lipcu Wirtualna Polska Holding wypłaci inwestorom 73,24 mln zł, po 2,50 zł na akcję, z zeszłorocznego zysku. To rekordowa dywidenda w historii spółki, której głównymi akcjonariuszami i menedżerami są Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota.
więcej
|
Sztuczna inteligencja rozpozna hity serwisów streamingowych. Wybierze też przeboje radiowe
Naukowcy połączyli uczenie maszynowe z badaniami mózgu i stworzyli system, który wśród nowych piosenek znajduje przyszłe przeboje. Serwisy streamingowe będą mogły natychmiast określić przyszłe hity i proponować je ludziom – twierdzą badacze.
więcej
|
Na GG użytkownikom odpowiada bot AI
W komunikatorze GG (należącym do spółki Fintecom) uruchomiono oparty na sztucznej inteligencji bot o nazwie AmiGGo, który odpowiada na pytania użytkowników. Jest dostępny w płatnej wersji GG.
więcej
|
YouTube uruchamia kanał zakupowy
YouTube pod koniec czerwca chce wejść na rynek live commerce. Platforma po raz pierwszy w swojej historii uruchomi kanał zakupowy. Na razie w Korei Południowej.
więcej
|
TikTok testuje zakupy w aplikacji
TikTok wciąż przedsiębierze kroki w dziedzinie e-commerce i testuje sprzedaż produktów prosto z aplikacji. Na razie usługa dostępna jest dla użytkowników w Wielkiej Brytanii.
więcej
|
Francja stawia na rodzime firmy; ,,Wybieram French Tech" - rząd uruchomił plan zwiększenia sprzedaży produktów francuskich start-upów
Francja stawia na rodzime firmy. „Wybieram French Tech” - tak nazywa się uruchomiony przez rząd w czerwcu br. plan zwiększenia zamówień od francuskich start-upów. Polega on na organizowaniu spotkań potencjalnych francuskich klientów z rodzimymi start-upami, w tym przekonywaniu firm i instytucji do zaangażowania się w zakupy od nich produktów i usług.
więcej
|
#ForYouSummit, czyli jak TikTok wpływa na ewolucję komunikacji Liczne inspiracje, solidna dawka merytorycznej wiedzy, case studies czołowych marek oraz sesje kreatywne odbyły się w trakcie pierwszego w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit - autorskiej konferencji biznesowo-marketingowej. Honorowym gościem tegorocznej edycji był David Shing - wizjoner, futurysta i ekspert w zakresie marketingu cyfrowego, który podzielił się z słuchaczami swoimi przemyśleniami na temat ekosystemu dzisiejszego świata biznesu i najnowszych narzędzi wspieranych przez sztuczną inteligencję. materiał reklamowywięcej |
|
|
Netflix stracił w Polsce pozycję lidera streamingu
W maju 2023 roku 6,5 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,2 pkt. proc. niższy niż w kwietniu. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 1,7 proc. udziału, a na drugie miejsce spadł Netflix - 1,6 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.
więcej
|
|
|