|
|
|
|
|
|
|
Polsat jak Netflix. Też nakręci swój nowy reality-show w Grecji
„Temptation Island Polska”, nowy reality-show Polsat w którym testowana będzie trwałość związków, będzie nagrywamy w Grecji, podobnie jak podobny program znany z Netfliksa. Zdjęcia do formatu realizowane będą w lipcu - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Emisja w jesiennej ramówce Polsatu.
więcej
|
Personalna rewolucja w "Dzień dobry TVN". "Krótko mówiąc, Lidka Kazen sprząta"
Dzień przed zakończeniem kolejnego sezonu redakcja "Dzień dobry TVN" ogłosiła w mediach społecznościowych, że rozstaje się z pięciorgiem prowadzących poranny program. "Och, jaka wolność!" - napisała Anna Kalczyńska, jedna ze zwolnionych prezenterek. - Mogło się wydawać niepojęte, że przez tyle lat utrzymywano program bez większych zmian - komentuje medioznawca prof. Wiesław Godzic.
więcej
|
Andrzej Sołtysik rozstaje się z TVN po 26 latach. ,,Nie mówi do widzenia"
Andrzej Sołtysik, jeden z pięciu zwolnionych prowadzących „Dzień dobry TVN”, pracował w TVN od początku istnienia stacji, z krótką dwuletnią przerwą. W przeszłości był nawet rzecznikiem prasowym TVN. Dziennikarz nie chce komentować rozstania „DD TVN”. Zapowiedział jednak, że „nie mówi do widzenia”.
więcej
|
Polsat pokaże drugi sezon show ,,Ślubne pogotowie Izabeli Janachowskiej". Jest nowy producent
Wystartowały nagrania do drugiej edycji programu „Ślubne pogotowie Izabeli Janachowskiej”, która trafi na antenę Polsatu jesienią br. Realizację cykli przejęła od Wedding & Party Dream Jj Group spółka Golden Media Polska.
więcej
|
Ministerstwo rozważa legalizację pirackich serwisów streamingowych
Rosyjskie Ministerstwo Transformacji Cyfrowej rozważa odblokowanie pirackich serwisów streamingowych, które oferują treści firm bojkotujących ten kraj za inwazję na Ukrainę. Według RIA Novosti, muszą one spełnić pewne warunki. Nie mogą oferować produkcji uderzających w Rosję, ekstremistycznych czy promujących LGBT.
więcej
|
Disney+ w czołówce platform VoD, ale do Netfliksa mu daleko. ,,Za małe możliwości produkcyjne"
Disney+ po roku działalności zajmuje miejsce w czołówce serwisów streamingowych w Polsce, ale daleko mu to liderującego Netfliksa. Serwis wyróżniają treści dla dzieci i atrakcyjna cena, ale ma zbyt małą bibliotekę, brakuje też w nim polskich produkcji. - Roczne możliwości produkcyjne Walta Disneya Company nie są w stanie sprostać oczekiwaniom masowej konsumpcji treści, która dominuje w internecie - ocenia Justyna Troszczyńska, CEO Media 4 fun.
więcej
|
Tomasz Sianecki przypadkiem trafił do mediów. "Ciężko pracował miotłą i szufelką na ulicy"
Od Tomasza Lisa usłyszał, że ma nie występować w garniturze i krawacie przed kamerą, bo "wygląda jak łach". Dla Mariusza Waltera był idealnym prowadzącym "Automaniaka", choć nie znał się na motoryzacji. Grzegorzowi Miecugowowi zawdzięcza przejście do TVN-u i bycie częścią "Szkła kontaktowego". Teraz jako prowadzący ten program musi odpowiadać na trudne pytania widzów i przepraszać za kolegów. - Mimo wszystko Tomek Sianecki zachowuje się taktownie - ocenia dziennikarza jego były szef Sławowir Zieliński.
więcej
|
W TVN najdroższe reklamy przy "Faktach"
W opublikowanym przez TVN Media cenniku reklamowym na lipiec br. najwyżej wyceniono spoty emitowane przy codziennych "Faktach". Kosztują 43,9 tys. zł.
więcej
|
,,Dzień dobry TVN" z mniejszą widownią, ale ma lepsze udziały. Z programu odchodzą prowadzący
Magazyn „Dzień dobry TVN” od początku tego roku śledzi średnio 368 tys. widzów. Program ma o 17 tys. oglądających mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale wzrosły jego udziały rynkowe - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Z cyklem żegna się piątka prowadzących - Małgorzata Rozenek-Majdan, Anna Kalczyńska, Agnieszka Woźniak-Starak, Andrzej Sołtysik i Małgorzata Ohme.
więcej
|
,,Szkło kontaktowe" straciło widzów. Odchodzą Krzysztof Daukszewicz, Artur Andrus i Robert Górski
Emitowany w TVN24 program „Szkło kontaktowe” w tym roku śledzi średnio 603 tys. widzów. Jest to o 48 tys. oglądających mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
UPC Polska musi zapłacić 29 mln zł kary. Zwróci klientom podwyżkę
Sąd Apelacyjny zmienił orzeczenie pierwszej instancji dotyczące kary nałożonej na UPC Polska przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator ma zapłacić 29 mln zł grzywny i zwrócić klientom niesłusznie pobrane opłaty. Zapowiada, że złoży kasację do Sądu Najwyższego.
więcej
|
Golf Channel Polska przez sześć lat miał 6,5 mln zł strat
Spółka nadająca kanał Golf Channel Polska, którą właśnie przejęła firma Michała Winnickiego, w ub.r. przy 3,67 mln zł przychodów miała 1,03 mln zł straty netto. Od 2017 roku zanotowała łącznie 6,55 mln zł strat netto.
więcej
|
1,09 mln widzów ,,Na Wspólnej" w sezonie 2022/2023
Serial „Na Wspólnej” w sezonie 2022/2023 gromadził średnio 1,09 mln widzów, o 130 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rewolucja w ,,Dzień dobry TVN". Anna Kalczyńska: Jestem zaskoczona
TVN poinformował, że z porannym programem „Dzień dobry TVN” żegna się aż pięciu prowadzących. Wśród nich jest Anna Kalczyńska, która w zaskakujący sposób skomentowała swoje odejście ze śniadaniówki. Stwierdziła, że "wreszcie oddycha głęboko". - Byłam zaskoczona tą decyzją, dowiedziałam się o niej w czwartek - powiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl dziennikarka.
więcej
|
Była gwiazda ,,Ziarna" napisała petycję w obronie dziennikarza TVP
Rafał Patyra to dziennikarz TVP, który do niedawna był gospodarzem programu katolickiego „Rodzinny ekspres”. Został też ambasadorem „Marszu dla Zycia i Rodziny”. Kiedy rozeszła się ta wieść, media rozpisywały się o tym, że zdradził zonę i ma nieślubne dziecko. Teraz dziennikarza w obronę wzięła znana aktywistka pro-life Magdalena Korzekwa-Kaliszuk. Wystosowała specjalną petycję.
więcej
|
Koniec znanego programu TVP Info
Magazyn „O tym się mówi” w tym roku śledziło średnio 282 tys. osób. Względem analogicznego okresu rok wcześniej audycja straciła 56 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. TVP Info zakończyło emisję cyklu.
więcej
|
W ,,Faktach" TVN omyłkowo blok reklamowy. ,,Przepraszamy"
Wpadka techniczna podczas piątkowego wydania „Faktów” TVN. Nagle przerwano zapowiedź materiału, aby wyemitować reklamy. Kilka minut później za błąd przeprosiła prowadząca program Diana Rudnik.
więcej
|
,,Fajna Polska 10" latem w TVP Polonia
W niedzielę, 25 czerwca w TVP Polonia wystartował 10. sezon programu „Fajna Polska Latem”.
więcej
|
TVP2 modyfikuje ,,Polskie biesiady". W planach emisja na żywo
W sobotę 24 czerwca TVP2 nada drugą odsłonę cyklu Polskie Biesiady”, która zrealizowana została na Kielecczyźnie. Prezes TVP Mateusz Matyszkowicz zapowiada, że w programie wprowadzone zostaną zmiany. Docelowo TVP chce też nadać kilka odcinków na żywo.
więcej
|
KRRiT planuje zmienić listę ważnych wydarzeń sportowych. Ruszają konsultacje
W czwartek przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Maciej Świrski, ogłosił start konsultacji w sprawie nowelizacji rozporządzenia, wskazującego które ważne wydarzenia sportowe powinny być transmitowane w mediach. - Od czasu wprowadzenia rozporządzenia niektóre dyscypliny zyskały na popularności, a inne straciły - stwierdził. Chodzi o transmisje, które muszą być pokazywane w pasmach niekodowanych. Propozycje będzie można zgłaszać na specjalnym formularzu, który znajdzie się wkrótce na stronie regulatora.
więcej
|
Szef KRRiT wszczyna postępowanie ws. ,,Szkła kontaktowego". Po słowach Daukszewicza do Jaconia
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wydania „Szkła kontaktowego” w TVN24, w którym współprowadzący Krzysztof Daukszewicz wypowiedział transfobiczny komentarz pod adresem Piotra Jaconia.
więcej
|
Na Wimbledonie usłyszymy komentarze generowane przez sztuczną inteligencję
Organizatorzy Wimbledonu wdrażają sztuczną inteligencję. Podczas prestiżowego turnieju tenisowego kibice będą mogli wybrać generowane w AI komentarze dźwiękowe i tekstowe do najważniejszych meczów.
więcej
|
Grupa MEDIA Central rozszerza działalność na skalę międzynarodową i łączy siły z ShopFully Grupa MEDIA Central, największy europejski specjalista w zakresie marketingu dla sieci handlowych i marek, łączy siły z ShopFully, wiodącą europejską platformą cyfrowego marketingu drive-to-store. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruszyło Radio Yanosik dla kierowców, jej głosem Piotr Fronczewski. Swoje audycje mają Kacper Jeneralski, Sebastian Szczęsny i Artur Gadowski
Ruszyła nowa internetowa rozgłośnia dla kierowców – Radio Yanosik. Radio nadaje kilkanaście godzin na dobę, jego głosem został Piotr Fronczewski, a swoje audycje mają w nim m.in. dziennikarz TVN Turbo Kacper Jeneralski, Sebastian Szczęsny czy piosenkarz Artur Gadowski. Rozgłośni można słuchać poprzez przeglądarkę lub w aplikacji Yanosik.
więcej
|
|
Wojciech Łasicki wygrał proces z Polskim Radiem. ,,Spodziewam się apelacji"
Zwolnienie Wojciecha Łasickiego z naczelnej redakcji sportowej Polskiego Radia było nieuzasadnione - zadecydował w piątek warszawski sąd pracy, przyznając jednocześnie dziennikarzowi odszkodowanie w wysokości trzech ostatnio pobieranych pensji.
więcej
|
|
Radio ZET startuje z wakacyjną ramówką. Co w ofercie stacji?
W poniedziałek, 26 czerwca wystartuje wakacyjna ramówka Radia ZET. W ofercie stacji znajdą się m.in.: konkurs „Radio ZET nr 1 w moim samochodzie”, plenerowe akcje specjalne nad morzem i na Mazurach, festiwalowe studia, wakacyjna muzyka oraz poranny „Gość Radia ZET”.
więcej
|
|
Radio 357 po krytyce rezygnuje z natarczywego komunikatu o logowaniu. ,,Lekki falstart"
Po włączeniu streamu Radia 357, na urządzeniach odbiorców zaczął wielokrotnie pojawiać się komunikat, wymuszający logowanie. Znikał po zalogowaniu – by powrócić np. po zerwaniu streamu. Korzystający z internetowych odbiorników (bez funkcji logowania) zmuszeni byli odsłuchiwać go co kilka minut. Po skargach od patronów na uciążliwość nowego rozwiązania, radio zrezygnowało z niego, informując słuchaczy: - Wrócimy, gdy będziemy mieli gwarancję, że w pełni je kontrolujemy.
więcej
|
|
RMF FM bezkonkurencyjne w Aglomeracji Śląskiej. Radio ZET awansowało na podium
Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej w okresie od grudnia ub.r. do maja br. należała do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze AntyRadio i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
SuperNova z największym wzrostem słuchalności na wsi, RMF FM najbardziej w dół
Pozycję lidera rynku radiowego w okresie od lutego do kwietnia 2023 roku wśród mieszkańców wsi zajęło RMF FM, ale stacja odnotowała największy spadek w zestawieniu. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio SuperNova - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Abp Stanisław Gądecki: katolicy powinni odważnie otworzyć drzwi środków przekazu Chrystusowi
Katolicy powinni odważnie otworzyć drzwi środków przekazu Chrystusowi - powiedział przewodniczący KEP abp Stanisław Gądecki podczas jubileuszu 25-lecia Fundacji Opoka. Abp Tadeusz Wojda zwrócił uwagę, że Kościół nie może być instytucją, która tylko broni się przed atakami, ale jej media powinny wyprzedzać fakty.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
12 Lwów dla polskich agencji w Cannes Lions. "Nauczyliśmy się grać w canneńską grę"
Z festiwalu reklamowego Cannes Lions trzy polskie agencje wracają z 12 Lwami. Zdaniem przedstawicieli branży kreatywnej tak duża liczba nagród przede wszystkim dla McCann Poland dowodzi, że polska reklama od kilku lat istotnie się zmienia i nadąża za światowymi trendami. - Patrząc na całą naszą branżę wciąż trudno nam dorównać zaawansowaniem, skalą czy odwagą projektom projektom pochodzącym z innych rynków. Ale to co widać już na pewno, to że co roku znajdujemy kilka perełek, które śmiało mogą zawalczyć o najwyższe nagrody - uważa Rafał Lampasiak z MullenLowe Warsaw.
więcej
|
Polska kampania "Where to Settle" pomagająca Ukraińcom obsypana nagrodami w Cannes. "Pomoc innym to w pewnym sensie pomoc także sobie"
Na najważniejszym na świcie festiwalu reklamowym we francuskim Cannes kampania "Where to settle", stworzona przez McCaNN Poland dla Mastercard. zdobyła Tytanowego Lwa, Grand Prix w kategorii sustainable development goals, łącznie wyjeżdża z Francji z dziewięcioma stauetkami Lwów. - Kampania "Where to settle" jest niesamowitym dowodem na to, że można pokazać pomoc innym jako pomoc w pewnym sensie sobie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski, Group CEO McCaNN Poland.
więcej
|
Konsument LGBT+ jest zamożny i oszczędny. Ile jest warta tęczowa złotówka?
Osoby LGBTQIA+ zarabiają nawet 1100 złotych więcej niż osoby heteroseksualne - pokazują pierwsze, częściowe wyniki badania „Ile warta jest tęczowa złotówka”. - Badanie jest arcyciekawe, bo nie dotyczy tylko kwestii stricte tęczowych pieniędzy, pytamy również szerzej o sytuację materialną - mówi Monika Czaplicka, szefowa agencji Wobuzz i współautorka badania.
więcej
|
Cannes Lions to terapeutyczny event dla branży kreatywnej
- Świat się zmienia, na festiwalu reklamowym w Cannes bez zmian. I mimo wrażenia pewnej powtarzalności, to nadal potężna dawka inspiracji, ale też przede wszystkim wielki, wręcz terapeutyczny event dla branży kreatywnej, która co roku, dostaje kolejną dawkę motywacji do dalszej pracy. Tak więc, skoro spełnia to swoją funkcję, to może nie ma po co tego zmieniać? - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Filip Beźnicki, managing partner w Stratosfera.
więcej
|
Klosterfrau Polska klientem agencji BeDigital
Agencja mediowo-kreatywna BeDigital wygrała przetarg na obsługę czterech marek z portfolio Klosterfrau Polska: neo angin, junior angin, Nasic i Oyono.
więcej
|
W TVN najdroższe reklamy przy "Faktach"
W opublikowanym przez TVN Media cenniku reklamowym na lipiec br. najwyżej wyceniono spoty emitowane przy codziennych "Faktach". Kosztują 43,9 tys. zł.
więcej
|
Legia Warszawa i Królewskie razem na kolejne trzy lata
Marka piwa Królewskie (Grupa Żywiec) i klub piłkarski Legia Warszawa będą kontynuować trwającą już prawie 20 lat współpracę sponsoringową przez kolejne trzy sezony.
więcej
|
Netto z 6,5 mld zł wpływów w Polsce. Mniej pracowników, będą kolejne sklepy
Sieć handlowa Netto w pierwszym pełnym roku po przejęciu sklepów Tesco osiągnęła 6,5 mld zł przychodów i prawie 70 mln zł zysku netto. Zatrudnia 5,5 tys. pracowników, na koniec ub.r. miała 417, przez najbliższe dwa lata chce otworzyć 32 nowe.
więcej
|
PZU w nowej kampanii promuje kompleksowość swojej oferty
Firma ubezpieczeniowa PZU ruszyła z nową kampanią marketingową. Skupia się w niej na budowaniu wśród odbiorców świadomości oferty największego polskiego ubezpieczyciela, która jest w stanie sprostać zróżnicowanym potrzebom klienta na każdym etapie jego życia. W działania promocyjne po raz kolejny zaangażowana została ambasadorka PZU – tenisistka Iga Świątek.
więcej
|
Zalando z pierwszą kampanią pozycjonującą wyłącznie polskie marki
Ruszyła pierwsza kampania pozycjonująca wyłącznie polskie marki na platformie Zalando, której celem jest zwiększenie ich widoczności na tle szerokiej oferty platformy. Dodatkowo na Zalando.pl pojawi się przestrzeń poświęcona asortymentowi lokalnych marek, gdzie klienci będą mogli zapoznać się z ich pełnym portfolio.
więcej
|
Znana marka straciła wizerunkowo i biznesowo na współpracy z transpłciową influencerką
Marka piwa Bud Light najpierw wywołała w USA burzę po zaangażowaniu do kampanii transpłciowej influencerki Dylan Mulvaney, a teraz okazuje się, że akcja została odebrana tak źle, że brand notuje spadki w sprzedaży i wskaźnikach pomiaru wizerunku.
więcej
|
Rośnie sprzedaż w sklepach, ale wartość transakcji niższa
Jak wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR Panel, w maju 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,5 proc. wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 6 proc. rok do roku
więcej
|
W ,,Faktach" TVN omyłkowo blok reklamowy. ,,Przepraszamy"
Wpadka techniczna podczas piątkowego wydania „Faktów” TVN. Nagle przerwano zapowiedź materiału, aby wyemitować reklamy. Kilka minut później za błąd przeprosiła prowadząca program Diana Rudnik.
więcej
|
Czas na oznaczanie influencerów generowanych przez sztuczną inteligencję? Odważna propozycja globalnego gracza
Agencja reklamowa Ogilvy wydała dokument wzywający wszystkich graczy rynku reklamy do regulacji w zakresie oznaczania influencerów generowanych przez sztuczną inteligencję. Sama będzie wymagała od swoich partnerów informacji o wykorzystywaniu AI-influencerów.
więcej
|
W niedzielę sklepy będą otwarte
W niedzielę sklepy będą otwarte. Następna niedziela handlowa przypada 27 sierpnia 2023 r.
więcej
|
Cannes Lions: Tytanowy Lew i Grand Prix dla McCann Poland za akcję dla Mastercard
Agencja McCann Poland otrzymała Tytanowego Lwa i Grand Prix na festiwalu reklamowym Cannes Lions za kampanię "Where to settle" zrealizowaną dla Mastercard, która łącznie zdobyła 9 nagród w tegorocznym konkursie. Tytanowy Lew dla McCann Poland to drugi w historii polskiej reklamy Tytanowy Lew.
więcej
|
Iga Świątek ambasadorką Porsche
Najlepsza na świecie tenisistka Iga Świątek nawiązała współpracę reklamową z luksusową marką samochodów Porsche. Będzie ambasadorką marki na rynku polskim.
więcej
|
Orlen znów obniża ceny paliw na wakacje
Orlen wprowadza wakacyjną promocję, w ramach której paliwa będą tańsze o 30 groszy za litr. To powtórka akcji z ubiegłego roku.
więcej
|
DoubleVerify rozszerza uwierzytelnianie jakości mediów na Meta Reels
Platforma DoubleVerify zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła rozszerzenie swoich rozwiązań jakościowych o Meta, aby umożliwić pomiar mediów i pomóc zmaksymalizować reklamodawcom skuteczność na Facebook Reels i Instagram Reels.
więcej
|
Teads wprowadza na światowy rynek pierwsze, wystandaryzowane rozwiązanie, które mierzy poziom Attention Rok po uruchomieniu Attention Program, Teads po raz kolejny wzbogaca swoją platformę programatycznego zakupu reklam TAM (Teads Ad Manager) o innowacyjne rozwiązanie – wbudowaną funkcjonalność pomiaru uwagi użytkownika (Attention). Pomiar możliwy jest dzięki zastosowaniu rozwiązania firmy firmę Lumen Research, a integracja z TAM sprawia, że klienci Teads mogą w prosty sposób mierzyć i optymalizować uwagę użytkowników, do których kierują swoje kampanie, bez dodatkowych kosztów. materiał reklamowywięcej |
|
|
Wyznanie naczelnego Wirtualnej Polski wywołało burzę. "Czeka nas najtrudniejsze pół roku w historii mediów"
Redaktor naczelny Wirtualnej Polski Paweł Kapusta ujawnił, że po krytycznych publikacjach o obozie rządzącym pojawiła się propozycja kupna wydawcy przez państwową spółkę, a potem "robienia wspólnych interesów", a nawet zwolnienia nieprzychylnych władzy dziennikarzy. Zapytaliśmy szefów gazet i portali, czy mieli takie doświadczenia. Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu, nie ma wątpliwości, że to nie koniec nacisków ze strony władzy PiS. - Czeka nas najtrudniejsze pół roku w historii polskich mediów po 1989 roku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Węglarczyk, szef Onetu.
więcej
|
Wydawca prasy dziecięcej utrzymał sprzedaż. Zysk po transakcji z konkurentem
Wydawnictwo Media Service Zawada w ub.r. zanotowało wzrost przychodów o 2,2 proc. do 32,17 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 772,5 do 604,5 tys. zł. Firma pod koniec ub.r. sprzedała Story House Egmont prawa do wydawania w Polsce siedmiu magazynów dziecięcych.
więcej
|
Jaś Kapela pobity za obrażanie papieża. ,,Następnym ta sztuka się nie uda"
Lewicowy publicysta Jaś Kapela pokazał na Twitterze napaść, jakiej dopuścił się względem niego nieznany mężczyzna. Napastnik przed atakiem wyjaśnił: bije go za to, że Kapela obraził papieża. – Dostałem za papieża od żula pod Biedronką – komentuje w rozmowie z nami publicysta, objaśniając przy tym, że wciąż nie dostał wezwania do prokuratury by zeznawać w sprawie rzekomej obrazy Jana Pawła II. Prokuraturę miał powiadomić w ub. roku Tomasz Bartosiak.
więcej
|
Vice Media zostanie wykupione za 225 mln dolarów
Grupa inwestorów wykupi grupę medialną Vice Media za 225 mln dolarów, dzięki czemu spółka uniknie bankructwa.
więcej
|
Farsa w Rosji. "Próba buntu w Rosji osłabiła Putina i zmieni ten kraj"
Bez względu na to, czy próba zbrojnego buntu najemników z Grupy Wagnera to „dramat czy farsa”, jest to potwierdzenie rosyjskiej porażki na Ukrainie, a także przełom, który zmienił na zawsze i osłabił wizerunek Władimira Putina i jednocześnie zmieni Rosję - tak wyzwanie rzucone Kremlowi przez Jewgienija Prigożyna komentuje włoska prasa w niedzielę. Prigożyna nazwano "Frankensteinem" stworzonym przez Putina.
więcej
|
Zmarł Gerard Lewandowski, redaktor w ,,Gazecie Pomorskiej"
W Bydgoszczy zmarł Gerard Lewandowski, długoletni pracownik „Gazety Pomorskiej”, z którą związany był m.in. jako grafik. „Wiedzieliśmy, że walczy z chorobą. Mieliśmy nadzieję, że ją pokona” – napisali koledzy i koleżanki z redakcji.
więcej
|
|
|
Wyznanie naczelnego Wirtualnej Polski wywołało burzę. "Czeka nas najtrudniejsze pół roku w historii mediów"
Redaktor naczelny Wirtualnej Polski Paweł Kapusta ujawnił, że po krytycznych publikacjach o obozie rządzącym pojawiła się propozycja kupna wydawcy przez państwową spółkę, a potem "robienia wspólnych interesów", a nawet zwolnienia nieprzychylnych władzy dziennikarzy. Zapytaliśmy szefów gazet i portali, czy mieli takie doświadczenia. Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu, nie ma wątpliwości, że to nie koniec nacisków ze strony władzy PiS. - Czeka nas najtrudniejsze pół roku w historii polskich mediów po 1989 roku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Węglarczyk, szef Onetu.
więcej
|
Amazon z nowym country managerem w Polsce. Poprzedni wrócił do Maroko
Marco Reissig został nowym country managerem platformy Amazon.pl. Zastąpił na tym stanowisku Mourada Taoufiki, który odszedł z firmy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Trójmiasto.pl podwoiło zysk. Przychody 6 proc. w górę
Spółka wydająca serwis Trójmiasto.pl zarobiła w ub.r. na czysto 339,3 tys. zł, wobec 179,1 tys. zł rok wcześniej. Jej przychody zwiększyły się o 5,8 proc. do 14,57 mln zł, dużo mocniej od kosztów operacyjnych.
więcej
|
Krzysztof Stanowski parodiuje karierę w Bollywood. W zwiastunie ,,hitu" Pazura i Fabijański
Krzysztof Stanowski przez kilka dni pobytu w Indiach udawał gwiazdę Bollywood, żeby wykpić wątpliwą jego zdaniem karierę, którą mała tam zrobić celebrytka Natalia Janoszek. Wystąpił w zwiastunie rzekomego bollywoodzkiego hitu, w którym pojawiają się także Cezary Pazura i Sebastian Fabijański.
więcej
|
Ministerstwo rozważa legalizację pirackich serwisów streamingowych
Rosyjskie Ministerstwo Transformacji Cyfrowej rozważa odblokowanie pirackich serwisów streamingowych, które oferują treści firm bojkotujących ten kraj za inwazję na Ukrainę. Według RIA Novosti, muszą one spełnić pewne warunki. Nie mogą oferować produkcji uderzających w Rosję, ekstremistycznych czy promujących LGBT.
więcej
|
Disney+ w czołówce platform VoD, ale do Netfliksa mu daleko. ,,Za małe możliwości produkcyjne"
Disney+ po roku działalności zajmuje miejsce w czołówce serwisów streamingowych w Polsce, ale daleko mu to liderującego Netfliksa. Serwis wyróżniają treści dla dzieci i atrakcyjna cena, ale ma zbyt małą bibliotekę, brakuje też w nim polskich produkcji. - Roczne możliwości produkcyjne Walta Disneya Company nie są w stanie sprostać oczekiwaniom masowej konsumpcji treści, która dominuje w internecie - ocenia Justyna Troszczyńska, CEO Media 4 fun.
więcej
|
Prawie 40 proc. polskich internautów przegląda pornografię. 1,5 mln to dzieci i młodzież
W maju br. ze stron z pornografią skorzystało 11,08 mln Polaków, czyli 37,4 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Dużo więcej czasu na takich platformach spędzają mężczyźni, 1,47 mln użytkowników ma poniżej 18 lat.
więcej
|
Czy Kim Cattrall dobrze wybrała? Recenzja nowości Netfliksa zatytułowanej ,,Glamorous"
HBO świętuje premierę drugiego sezonu „I tak po prostu...”, a Netflix kontratakuje nowym serialem z Kim Cattrall, czyli aktorką, której zabrakło w obsadzie kontynuacji „Seksu w wielkim mieście”. Czy zbieg tych dwóch premier w jednym dniu to przypadek?
więcej
|
Przez rok przybyło w Polsce ponad 9 tys. automatów paczkowych
W ciągu roku przybyło w naszym kraju ponad 9 tys. automatów paczkowych - zwrócili uwagę analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Dodali, że nasz kraj zajmuje 3. miejsce w Europie pod względem liczby punktów odbioru przesyłek na 10 tys. mieszkańców.
więcej
|
Czas na oznaczanie influencerów generowanych przez sztuczną inteligencję? Odważna propozycja globalnego gracza
Agencja reklamowa Ogilvy wydała dokument wzywający wszystkich graczy rynku reklamy do regulacji w zakresie oznaczania influencerów generowanych przez sztuczną inteligencję. Sama będzie wymagała od swoich partnerów informacji o wykorzystywaniu AI-influencerów.
więcej
|
Kanał Sportowy i Krzysztof Stanowski z zakazem publikacji o "zmyśleniach i oszustwach" Natalii Janoszek
Sąd Okręgowy w Warszawie w ramach zabezpieczenia powództwa zakazał Kanałowi Sportowemu i Krzysztofowi Stanowskiemu publikacji z tezami, że celebrytka Natalia Janoszek zmyśliła swoją karierę i oszukuje odbiorców. - W ten czy inny sposób wkrótce ukaże się materiał na jej temat, bo po to pojechałem do Mumbaju i nie tylko. Po fakty. I czy jej się to podoba, czy nie, ja te fakty ujawnię - zapowiada Stanowski.
więcej
|
Abp Stanisław Gądecki: katolicy powinni odważnie otworzyć drzwi środków przekazu Chrystusowi
Katolicy powinni odważnie otworzyć drzwi środków przekazu Chrystusowi - powiedział przewodniczący KEP abp Stanisław Gądecki podczas jubileuszu 25-lecia Fundacji Opoka. Abp Tadeusz Wojda zwrócił uwagę, że Kościół nie może być instytucją, która tylko broni się przed atakami, ale jej media powinny wyprzedzać fakty.
więcej
|
Elon Musk ugiął się pod naciskiem UE. Rosyjska propaganda i fałszywe newsy będą na Twitterze zwalczane
Twitter zgodził się przestrzegać nowych surowych przepisów UE dotyczących zwalczania dezinformacji, rosyjskiej propagandy i przestępczości internetowej po tym, jak w czwartek zespół urzędników Komisji Europejskiej wszedł do siedziby platformy, by przeprowadzić kontrolę.
więcej
|
Naczelny Wirtualnej Polski o naciskach ze strony władzy: propozycja przecięcia, sugestie kogo zwolnić
Redaktor naczelny Wirtualnej Polski Paweł Kapusta ujawnił, że po krytycznych publikacjach o obozie rządzącym kilka spółek z holdingu WP dostało wezwania od państwowego regulatora, a wcześniej pojawiła się propozycja kupna wydawcy przez państwową spółkę. - Działamy z pełnym poparciem właścicieli Wirtualnej Polski, którzy jasno zadeklarowali, że niezależnie od ceny jaką przyjdzie im zapłacić, nie pozwolą uciszyć redakcji WP - podkreślił.
więcej
|
#ForYouSummit, czyli jak TikTok wpływa na ewolucję komunikacji Liczne inspiracje, solidna dawka merytorycznej wiedzy, case studies czołowych marek oraz sesje kreatywne odbyły się w trakcie pierwszego w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit - autorskiej konferencji biznesowo-marketingowej. Honorowym gościem tegorocznej edycji był David Shing - wizjoner, futurysta i ekspert w zakresie marketingu cyfrowego, który podzielił się z słuchaczami swoimi przemyśleniami na temat ekosystemu dzisiejszego świata biznesu i najnowszych narzędzi wspieranych przez sztuczną inteligencję. materiał reklamowywięcej |
|
|
Andrzej Sołtysik rozstaje się z TVN po 26 latach. ,,Nie mówi do widzenia"
Andrzej Sołtysik, jeden z pięciu zwolnionych prowadzących „Dzień dobry TVN”, pracował w TVN od początku istnienia stacji, z krótką dwuletnią przerwą. W przeszłości był nawet rzecznikiem prasowym TVN. Dziennikarz nie chce komentować rozstania „DD TVN”. Zapowiedział jednak, że „nie mówi do widzenia”.
więcej
|
Rzecznik prasowy Siemianowic Śląskich walczy z chorobą, ruszyła zbiórka na jego leczenie
Piotr Kochanek, rzecznik prasowy prezydenta i Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie, zmaga się z chorobą nowotworową. Bliscy uruchomili na jego leczenie specjalną zbiórkę w internecie.
więcej
|
Pierwsza sobota wakacji z konwencjami wszystkich partii. "Znów widać duopol na scenie politycznej"
- Liderzy PiS i PO spotkają się niedaleko siebie. Będzie to kolejna próba obu ugrupowań, by skupić uwagę całej opinii publicznej tylko na sobie i wytworzyć w ten sposób złudzenie, że to jedyne rywalizujące ze sobą siły w najbliższych wyborach, a reszta partii to nieznaczący dodatek - ocenia przed sobotnimi konwencjami dwóch głównych ugrupowań politycznych na Dolnym Śląsku Michał Danielewski, wicenaczelny portalu OKO.press.
więcej
|
|
|