1,1 mln widzów programu „Sonda 2” w Dwójce. „Sukces”
Średnio 1,14 mln widzów obejrzało dwa pierwsze odcinki „Sondy 2”, pokazane w poniedziałkowy wieczór w TVP2. Stacja w tym czasie zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. - Premiera „Sondy 2” okazała się frekwencyjnym i jakościowym sukcesem - uważa Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.
Pierwszy odcinek „Sondy 2”, poświęcony misjom bliźniaczych sond Voyager, nadany w poniedziałek o godz. 21.50, przyciągnął przed ekrany 1,34 mln widzów. Drugi (dedykowany bionice), który rozpoczął się tuż po pierwszym, o godz. 22.15, obejrzało z kolei 940 tys. widzów.
Średnia widownia obu odcinków popularnonaukowego programu wyniosła zatem 1,14 mln osób przy udziale na poziomie 9,09 proc. w grupie wszystkich widzów. W grupie komercyjnej program zgromadził 410 tys. widzów i miał 7,48 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
21:51:00 | 22:13:26 | 1 344 931 | 10,16 | 8,37 |
22:13:00 | 22:36:36 | 937 996 | 7,95 | 6,52 |
średnia | 1 136 363 | 9,09 | 7,48 |
- To znakomity wynik popularnonaukowego magazynu, emitowanego w niezwykle konkurencyjnym paśmie, a także dowód na to, że wśród telewidzów istnieje silne zapotrzebowanie na misyjne programy, odbiegające tematycznie od standardowej, stricte rozrywkowej oferty stacji komercyjnych - komentuje Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.
W czasie emisji „Sondy 2”, Dwójka zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Stacja wyprzedziła TVP1 (ta emitowała dokument „Marcowa gra. Czy Władysław Gomułka był antysemitą?.. „ i miała tylko 3,76 proc. udziału), ale przegrała z nadającą serial „Druga szansa” i magazyn „Na językach” telewizją TVN (16,61 proc. udziału) oraz z emitującym film „Volverine” Polsatem (15,63 proc. udziału).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | Pasmo | AMR | SHR % | SHR % |
TVN | 21.50-22.40 | 2 054 199 | 16,61 | 18,87 |
Polsat | 21.50-22.40 | 1 933 299 | 15,63 | 20,15 |
TVP2 | 21.50-22.40 | 1 136 363 | 9,09 | 7,48 |
TVP1 | 21.50-22.40 | 465 327 | 3,76 | 1,30 |
Dodajmy, że emitowany do końca stycznia br. w paśmie „Sondy 2” program „Tomasz Lis na żywo” w okresie od września 2015 r. gromadził średnio 2,18 mln widzów, co przekładało się na 16,80 proc. udziału w grupie 4+ i 9,95 proc. w 16-49.
Kolejne dwa odcinki programu, zatytułowane „Bunt robotów” i „Miejska dżungla”, Dwójka nada w poniedziałek 21 marca br. o godz. 21.50 i 22.15.
>>> "Sonda 2" w TVP2 (fotoreportaż)
Czołówka 2016Sonda 2! godz. 21:50, 22:15
Opublikowany przez Sonda 2 TVP na 14 marca 2016
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w lutym br. udział TVP2 w rynku telewizyjnym wyniósł 8,61 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,1 mln widzów programu „Sonda 2” w Dwójce. „Sukces”
Zapewne przełączyłeś na misyjno edukacyjny "Na językach"