"+1" - odpowiedź Google na "Lubię to!" Facebooka (wideo)
Google wprowadza do swojej wyszukiwarki nowy system rekomendacji wyników i reklam.
Zaprezentowana przez internetowego giganta funkcja "+1" ma spełniać podobną rolę jak przycisk "Lubię to!" na Facebooku i ostatnio wprowadzony przez portal nk.pl widżet "Fajne!" (więcej na ten temat).
Google nazywa przycisk "+1" cyfrowym skrótem od hasła "to jest naprawdę fajne!". Jeśli użytkownik chce coś polecić, może kliknąć przycisk "+1" przy wyniku czy reklamie, które uważa za przydatne. Przyciski "+1" zaczną się wówczas pojawiać w wynikach wyszukiwania na Google.com. Po naciśnięciu przycisku "+1" będzie można szybko wycofać swój głos.
"Załóżmy, że planujesz wycieczkę nad jezioro Tahoe. W momencie wyszukiwania będziesz mógł teraz zobaczyć +1-ki od swojego wujka zainteresowanego narciarstwem zaraz obok oferty noclegów w okolicy. Jeśli z kolei szukasz przepisu na makaron, pokażemy Ci +1-ki od twojego kolegi, który jest uzdolnionym kucharzem. A nawet jeśli żaden z twoich znajomych nie jest baristą albo nie jest uzależniony od kawy, nadal będziesz mógł zobaczyć w wynikach ile osób kliknęło przycisk +1 obok nazwy lokalnej kawiarni" - informuje Google.
Skąd Google będzie wiedzieć, które "+1-ki" pokazać użytkownikowi? Firma wyjaśnia, że tak jak w wyszukiwaniu społecznościowym, korzysta z wielu sygnałów by zidentyfikować rekomendacje najbardziej trafne dla internauty - włączając w to takie elementy jak ludzie, z którymi już jest połączony poprzez Google (np. znajomi z czatu i kontakty). W przyszłości mają także zostać uwzględnione inne wskaźniki, takie jak kontakty użytkowników ze stron typu Twitter.
Aby rozpocząć korzystanie z "+1", należy utworzyć Profil Google, a jeśli już się go ma - dokonać jego aktualizacji. Profil można wykorzystać do obejrzenia wszystkich swoich rekomendacji "+1" w jednym miejscu i skasować te, którymi nie chcemy się już dzielić z innymi. Aby zobaczyć "+1-ki" w wynikach wyszukiwania Google, trzeba być zalogowanym do Konta Google.
Google zapowiada, że będzie sukcesywnie udostępniać "+1" wszystkim użytkownikom, zaczynając od języka angielskiego i domeny google.com. Obecnie nową funkcję można wypróbować na witrynie Google z eksperymentami dotyczącymi wyszukiwania.
Początkowo przycisk "+1" pojawi się przy wynikach wyszukiwania i reklamach. Według zapowiedzi Google, w nadchodzących tygodniach będzie go można spotkać w wielu innych częściach sieci, włączając w to inne produkty firmy i witryny w całym internecie.
Dołącz do dyskusji: "+1" - odpowiedź Google na "Lubię to!" Facebooka (wideo)