11 bit studios kupuje 40 proc. udziałów studia Fool's Theory, inwestuje 17 mln zł w grę „Vitriol”
Produkująca gry wideo firma 11 bit studios zawarła umowę kupna 40 proc. udziałów firmy Fool's Theory. Zapłaci za nabywane udziały w dwóch transzach.
Pierwsza transza, o wartości 2,62 mln zł, zostanie uregulowana przez 11 bit studios gotówką w ciągu 10 dni roboczych od podpisania umowy sprzedaży udziałów.
Druga transza zostanie uregulowana gotówką w terminie 7 miesięcy od premiery rynkowej gry „Vitriol”, której producentem jest Fool's Theory. Spółka 11 bit studios jest wydawcą „Vitriola”.
- 11 bit studios S.A. historycznie zawsze stawiało na rozwój organiczny a nasze dotychczasowe wyniki finansowe i to, w jakim miejscu obecnie jesteśmy jako studio deweloperskie dowodzą, że była to słuszna strategia. Niemniej, jesteśmy już na tyle dojrzałą organizacją, że możemy dodatkowo przyspieszyć nasz rozwój łącząc siły z innymi podmiotami - uzasadnia Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.
We’re growing!@Fools_Theory - makers of Seven who’s cooking up our unannounced Project Vitriol - join our ranks.
— 11 bit studios (@11bitstudios) February 28, 2022
🤜🏻💥🤛🏻
Information about Vitriol will be unveiled in a few months. As Fool’s Theory proved to specialize in RPGs, maybe they can make an RPG out of one of our IP-s? pic.twitter.com/nfhxwndwI5
Udziały Fool’s Theory zostały kupione od Jakuba Rokosza i Krzysztofa Mąki, dotychczasowych jedynych właścicieli spółki. - Przede wszystkim, to co uderzyło mnie na początku, kiedy się poznaliśmy, to nasze bardzo podobne podejście do pracy. Wyznajemy podobną filozofię tworzenia i wartości, którymi kierujemy się w kreacji gier. Nasza specjalizacja i doświadczenie to gry narracyjne, w których historia niesie ze sobą głębsze przesłanie. To się doskonale łączy z 11 bitową filozofią meaningful games - twierdzi Rokosz
- Nawet mentalność, czy specyfika zespołów jest w obu ekipach bardzo podobna. Nadajemy na tych samych falach. Natomiast w połączeniu, w efekcie synergii, chodzi też o obustronne uzupełnienie możliwości - stwierdza Marszał. Zwraca uwagę, że Fool’s Theory to zespół, który ma wspaniałe doświadczenie w tworzeniu gier RPG. - My tego nie mamy, ale mamy za to prężną machinę marketingowo-wydawniczą. To doskonałe uzupełnienie dla projektu „Vitriol”. Natomiast długoterminowo wyobrażam sobie, jak można połączyć wiedzę o tworzeniu rozbudowanych RPG-ów z oryginalnymi IP 11 bit studios - dodaje Krzysztof Mąka.
Fool’s Theory z 60 pracownikami
Firma działa od 2018 roku, obecnie zatrudnia ok. 60 osób. Na koncie ma grę „Seven”, z 11 bit studios współpracuje od ponad dwóch lat.
Strony transakcji na razie ujawniają, że przygotowana obecnie gra „Vitriol” będzie grą z gatunku RPG oraz, że jego budżet produkcyjny jest większy niż „Frostpunka”, który kosztował ok. 10 mln zł (bez kosztów marketingu).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Żeby objąć wzrokiem całość inwestycji naszej inwestycji w utalentowany zespół Fool’s Theory, należy pamiętać, że 11 bit studios S.A., oprócz nabycia części udziałów Fool’s Theory, jako wydawca inwestuje w produkcję gry „Vitriol” ponad 17 mln zł - podsumowuje Marszał.
11 bit studios w czterech kwartałach zakończonych we wrześniu ub.r. zanotowało 68,14 mln zł przychodów i 22,64 mln zł zysku netto. W poniedziałek na koniec sesji kurs spółki wynosił 530 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 1,25 mld zł.
Dołącz do dyskusji: 11 bit studios kupuje 40 proc. udziałów studia Fool's Theory, inwestuje 17 mln zł w grę „Vitriol”