11 mln użytkowników stron sportowych. Na czele serwisy Onetu i WP, w dół Interia i Babol.pl (analiza)
Serwisy o sporcie miesięcznie odwiedza 11 mln polskich internautów - w większości to mężczyźni, osoby w wieku 15-44 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, mieszkające w miastach. Najpopularniejsze są strony sportowe Onetu i WP.pl, a spore spadki zanotowały Interia.pl i Babol.pl.
W kwietniu br. strony sportowe odwiedziło 10,86 mln użytkowników, czyli dokładnie 50 proc. wszystkich polskich internautów - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Jeszcze większy zasięg procentowy takie witryny miały w poprzednich latach: w kwietniu ub.r. przyciągnęły 11,56 mln użytkowników (czyli 57 proc. wszystkich polskich internautów), a w kwietniu 2012 roku - 10,67 mln (55 proc. wszystkich).
Ok. 55-56 proc. użytkowników serwisów sportowych stanowią mężczyźni. W kwietniu br. było ich 6,11 mln (56,2 proc. wszystkich odwiedzających), o 191,9 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to wzrost o 3,2 proc.). Z kolei liczba kobiet minimalnie zmalała w skali dwóch lat, przez co ich udział spadł z 44,6 proc. do 43,8 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2014 roku
Jeśli chodzi o wiek, to prawie dwie trzecie użytkowników serwisów o sporcie to ludzie w wieku 15-44 lat. Odwiedzających w wieku 15-24 lat w kwietniu br. było 2,18 mln, o 572,8 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (to spadek o 20,8 proc.), a tych w wieku 25-34 lat - 2,66 mln, o 180,2 tys. mniej niż przed dwoma laty (6,3 proc. w dół).
Za to użytkowników mających od 35 do 44 lat przybyło 394,1 tys. (wzrost o 23,3 proc.), a tych w wieku 55 lat i więcej - 350,3 tys. (28,1 proc. w górę).
Prawie trzy czwarte odwiedzających strony sportowe to osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem. Tych pierwszych w kwietniu br. było 4,08 mln, o 460,6 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (spadek o 10,1 proc.), a tych drugich - 3,8 mln, o 11,9 tys. mniej niż w kwietniu 2012 roku (0,3 proc. w dół).
Wyraźnie przybyło za to użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym i podstawowym. Tych pierwszych w kwietniu br. było ich 1,48 mln, o 387,4 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (35,3 proc. w górę), a drugich - 1,06 mln, o 348,3 tys. więcej niż przed dwoma laty (49,2 proc. w górę).
Zdecydowanie więcej odwiedzających strony sportowe mieszka w miastach, przy czym liczba tych użytkowników mocno zmalała w ciągu dwóch lat. Użytkowników z miast mających do 20 tys. mieszkańców w kwietniu br. było 1,29 mln (spadek o 230,4 tys. w porównaniu z kwietniem 2012 roku - to w dół o 15,2 proc.), tych z miast od 20 do 100 tys. mieszkańców - 2,32 mln (w dół o 252,5 tys., czyli o 9,8 proc.), tych z miast od 200 do 500 tys. - 2,18 mln (spadek o 60,6 tys., czyli o 2,7 proc.), a tych z największych miast - 1,57 mln (w dół o 168,6 tys., czyli o 9,7 proc.).
Za to liczba użytkowników ze wsi wzrosła w ciągu dwóch lat o 120,8 tys. (to 3,6 proc. w górę), do 3,49 mln.
Na drugiej podstronie ranking 15 najpopularniejszych serwisów sportowych
Dołącz do dyskusji: 11 mln użytkowników stron sportowych. Na czele serwisy Onetu i WP, w dół Interia i Babol.pl (analiza)