18,8 mld dolarów w 2020 r. na wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość
W latach 2019-2023 globalne nakłady na wirtualną rzeczywistość i rzeczywistość rozszerzoną będą rosły rocznie średnio o 77 proc. - prognozuje firma badawcza IDC.
W 2020 roku globalne wydatki na produkty i usługi VR/AR mają sięgnąć 18,8 miliarda dolarów, czyli o 78,5 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2019, w którym analitycy IDC przewidują nakłady rzędu 10,5 miliarda dolarów. Prognozowane na lata 2019-2023 średnioroczne tempo wzrostu tych nakładów to 77 proc.
Największym źródłem nakładów w prognozowanym okresie będą sektory konsumenckie, z łącznym udziałem rosnącym z mniej niż 50 proc. w 2020 roku do 68,8 proc. w roku 2023. Branże konsumenckie z największymi przewidywanymi wydatkami w przyszłym roku to handel (1,5 mld USD) i produkcja dyskretna (1,4 mld USD).
W sumie w 15 branżach przewidywane średnioroczne tempo wzrostu nakładów na wirtualną rzeczywistość i rzeczywistość rozszerzoną przekracza poziom 100 proc. Liderem jest tutaj sektor papierów wartościowych i usług inwestycyjnych (+181,4 proc.), przed bankowością (+151,9 proc.).
Z kolei wydatki konsumentów na AR/VR mają być wyższe niż w przypadku jakiejkolwiek pojedynczej branży (7 mld USD w 2020 r.), ale jednocześnie mają one znacznie wolniej rosnąć (średnio o 39,5 proc. w latach 2019-2023).
W ujęciu geograficznym, najszybsze tempo wzrostu wydatków na VR/AR w latach 2019-2023 ma zostać osiągnięte w Europie Zachodniej (+104,2 proc.), a następnie w USA (+96,1 proc.).
Biorąc pod uwagę wielkość nakładów, w 2020 r. liderem mają być Chiny (5,8 mld USD), przed USA (5,1 mld USD), Europą Zachodnią (3,3 mld USD) i Japonią (1,8 mld USD).
Dołącz do dyskusji: 18,8 mld dolarów w 2020 r. na wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość