46 polskich firm na MIPTV 2008 w Cannes
W poniedziałek otwarcie największych międzynarodowych targówtelewizyjnych, które tradycyjnie odbywają się w Cannes. W tym rokudo tego śródziemnomorskiego kurortu przyjechało 46 polskich firm.Co przywiozły? Codziennie relacje z Cannes tylko wWirtualnemedia.pl.
W Cannes swoje stoiska mają trzy polskie firmy: TelewizjaPolska, TVN i ATM Grupa (wspólnie Sparks Network). Zapowiadanestoisko Polsatu na MIPTV nie powstało. Widoczna jest za tokilkuosobowa ekipa Telewizji Puls, z prezesem Dariuszem Dąbskim naczele.
Na targach MIPTV 2008 obecni są przedstawiciele największychpolskich mediów w tym Agory, Canal Plus, Discovery, Endemola,Onetu, MTV Networks, Multimediów, Polkomtela, Rochstara,Telekomunikacji Polskiej, Czwórki. Łącznie do Cannes przyjechało 46firm, reprezentujących wszystkie gałęzi mediowe.
Telewizja Polska po raz kolejny w Cannes handluje filmem KatyńAndrzeja Wajdy. Do zaoferowania ma też najpopularniejsze wtransakcjach międzynarodowych formaty. Od stycznia trwałyintensywne prace na tym polu. Udało się sformatować Plebanię,Glinę, Recepty Jedynki, Kuchcikowo, Symulator Faktu. Wcześniejpodobnemu procesowi poddano M jak miłość, Najlepszy z najlepszych iKrólestwo Maciusia.
TVN na MIPTV przyjeżdża z siedmioma formatami (Twarzą w twarz,Odwróceni, Kryminalni, Teraz albo Nigdy!, Magda M., Firma, 39 ipół). ATM Grupa podczas targów kontynuuje sprzedaż swoichnajpopularniejszych formatów: seriali Halo, Hans!, Ekipa, Pierwszamiłość; filmów Pitbull, Dlaczego nie; teleturniejów Gra w ciemno,Goli i Bosi, Awantura o kasę; programów dziecięcych Przebojowedzieci.
Na trwających do końca tygodnia targach państwem honorowym jestJaponia. Zaplanowano serię specjalnych eventów poświęconych temujednemu z najbardziej rozwiniętych przemysłów, o szerokiej oferciew dziedzinie nowych mediów.
Organizatorzy już od kilku sezonów pokazuje jak być przyjaznymśrodowisku. Szczególny wyraz przebrało to w trakcie MIPTV 2008. Jakzawsze odbędzie się szereg prezentacji i konkursów na tzw. "Green"kontent, ale widoczne są też mniej standardowe działania. Maileprzesyłane prasie posiadają adnotację zachęcającą do nie zużywaniapapieru do drukowania ich, a biuletyny i prasa branżowa zostaływydane na papierze pochodzącym w stu procentach z recyclingu.
Po raz pierwszy w historii na MIPTV tak licznie obecni sąprzedstawiciele agencji reklamowych, w tym Ogilvy, BBDO, Publicis,DDB. Ma to związek z nasilającym się trendem na brandedcontent.
- Agencje coraz mocniej zainteresowane są w zakupachoryginalnych formatów czy ich koprodukcji - wyjaśnia Paul Johnson,director of the TV Division targów w Cannes.
W trakcie tygodnia organizatorzy zaprezentują najnowsze trendy wprodukcji internetowej i tej przeznaczonej na telefony komórkowe.Odbędzie się szereg warsztatów i dyskusji na temat finansowaniamediów i ich modeli biznesowych. Oczy kupujących zwrócone będą nanowe rynki, szczególnie afrykańskie.
MIPTV 2008 potrwają w dniach 7-11 kwietnia. Codziennie relacje zCannes tylko w Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: 46 polskich firm na MIPTV 2008 w Cannes