4fun Media ze wzrostem wpływów i zyskiem, liczy na więcej ze Screen Network i Brigde2Fun
Firma 4fun Media w trzecim kwartale br. zanotowała wzrost przychodów w skali roku o 31 proc. do 4,81 mln zł i 8 tys. zł zysku netto. Spółka osiągnęła pierwsze przychody z uruchomionej niedawno agencji reklamowej Brigde2Fun oraz liczy na synergie z przejętą miesiąc temu firmą Screen Network.
4fun Media podkreśla, że miniony kwartał był pierwszym z bieżącego roku obrotowego, w którym zwiększyły się jej wpływy z reklamy telewizyjnej - w skali roku o 43 proc., do 1,29 mln zł. W połowie br. spółka przeprowadziła rebranding dwóch z trzech swoich kanałów, którego koszty szacuje na 2,5 mln zł.
W trzech kwartałach br. wpływy 4fun Media były jednak niższe niż rok wcześniej - zmalały o 18 proc., do 14,38 mln zł. - Niższa sprzedaż wynikała przede wszystkim z rozdrobienia rynku i związanej z tym niższej oglądalności wszystkich kanałów muzycznych nadawanych na polskim rynku. Odwrócenie trendu oraz wyraźny wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej w III kwartale 2015 nie pozwolił nadrobić niższej sprzedaży w dwóch pierwszych kwartałach br. - tłumaczy spółka w raporcie finansowym.
Firma w trzech kwartałach br. zanotowała niższe wskaźniki EBIT, EBITDA i zysku netto niż rok wcześniej, za to w samym trzecim kwartale osiągnęła ich znaczącą poprawę. Zysk EBITDA od lipca do września br. wyniósł 514 tys. zł (wobec 249 tys. zł straty w trzecim kwartale ub.r.), a zysk netto - 8 tys. zł (wobec 926 tys. zł straty rok wcześniej).
4fun Media podkreśla, że pierwsze przychody zanotowała jej uruchomiona niedawno agencja reklamowa Brigde2Fun (którą tak samo jak 4fun Media zarządza Rafał Baran, do marca br. przez wiele lat CEO holdingu marketingowego Grey Group Poland), po tym jak pod koniec września została agencją wspomagającą obsługę T-Mobile Polska w zakresie ATL-u i sponsoringu. Brigde2Fun pracuje przy obecnej kampanii telekomu z udziałem Tomasza Kota, bierze też udział w kolejnych dużych przetargach.
Trzecim źródłem przychodów i zysku 4fun Media ma być zajmująca się cyfrową reklamą zewnętrzną firma Screen Network, której 60 proc. udziałów nadawca kupił miesiąc temu za 6,94 mln zł. Spółka zapowiada rozwój swojej sieci ok. 17 tys. monitorów w przestrzeni publicznej emitujących informacje i reklamy w oparciu o technologię digital signage. Kolejne chce przejmować w siedmiu największych miastach, a także świadczyć usługi brokerskie oraz promować kanały 4fun Media.
4fun Media podtrzymała dotychczasowe prognozy swoich wyników finansowych w całym br.: 20,3 mln zł wpływów ze sprzedaży, 3,56 mln zł zysku z działalności operacyjnej, 5,8 mln zł EBITDA i 3,1 mln zysku netto.
Spółka duże nadzieje wiąże z włączeniem jej kanałów w połowie października do oferty Cyfrowego Polsatu. Zarządzenie tymi stacjami, w tym sprzedaż ich oferty reklamowej, mają pozostać w najbliższych kwartałach jej głównym obszarem działalności.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media ze wzrostem wpływów i zyskiem, liczy na więcej ze Screen Network i Brigde2Fun