5,16 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego i 1,33 mln zł dla chorych dzieci. „Wydarzenia” przed „Faktami” i „Wiadomościami”
15. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie w środę, 6 grudnia br. oglądało średnio 5,16 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,33 mln zł. Zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj miały pokazane tego dnia tuż po spotach „Wydarzenia”, które były najchętniej oglądaną pozycją dnia - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał prawie 13 minut. Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 5,16 mln osób, co przełożyło się na 34,36 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 39,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 36,67 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Przynajmniej przez 1 minutę 15. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6,12 mln osób w 4+ (2,70 mln w 16-49 i 3,57 mln w 16-59).
Poza anteną Polsatu blok oglądać będzie można było też w Internecie - w telewizji internetowej Ipla oraz na stronie Polsat.pl.
Według wstępnych szacunków cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,33 mln zł (dane udostępnione przez Telewizję Polsat). Zostanie ona przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.
Dla porównania, średnia oglądalność 14. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była o 210 tys. osób mniejsza - wyniosła ona 4,95 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,26 mln zł.
Spoty promocyjne do 15. Mikołajkowego Bloku Reklamowego zostały zrealizowane przez Telewizję Polsat. Animacje przygotowało Studio Produkcyjne Orka, reżyserami spotów byli Michał Konwicki i Jacek Siut, producentem - Krzysztof Hansz. Były one emitowane od 21 listopada br.
Po raz kolejny w postać Świętego Mikołaja wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski. W tym roku wspomogli go dziennikarze redakcji „Wydarzeń”, Polsat News i Polsat Sport oraz gwiazdy produkcji znanych z anteny Telewizji Polsat. Byli to: dyrektor pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat - Dorota Gawryluk, a także Paulina Chylewska, Paulina Sykut-Jeżyna, Agnieszka Sienkiewicz, Magdalena Stużyńska-Brauer, Aneta Zając, Katarzyna Skrzynecka, Jarosław Gugała, Bogdan Rymanowski, Maciej Dowbor, Paweł Królikowski i Bartosz Kwiatek.
W ramach tegorocznej edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego wyemitowano spoty następujących firm: Allegro.pl, Amica Marketing, Bank BGŻ BNP Paribas, Coca Cola Services, Cyfrowy Polsat, Dr Oetker Polska, Jeronimo Martins Dystrybucja, Kaufland Polska Markety, LOTTE Wedel, Mars Polska, McDonalds Polska, Media Expert, Neoidea, Nestle Polska, NIVEA Polska, Polkomtel, Polpharma Biuro Handlowe, Procter&Gamble DS Polska, Sandoz Polska, Santander Bank Polska.
Warto dodać, że w ciągu dotychczasowych czternastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać prawie 19 mln zł.
Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (dziennik rozpoczął się niemal 8 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 4,02 mln widzów. Z naszych informacji wynika, że była to najchętniej oglądana pozycja programowa dnia. Automatycznie „Wydarzenia” miały również najwyższą widownię spośród wszystkich głównych wydań dzienników na głównych antenach. Drugie w kolejności były „Fakty”, które w TVN miały 2,98 mln widzów.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 10,91 proc.
Dołącz do dyskusji: 5,16 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego i 1,33 mln zł dla chorych dzieci. „Wydarzenia” przed „Faktami” i „Wiadomościami”
Z góry dziękuję!