SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

62 proc. rynku tabletów dla Androida, w górę Windows

W IV kwartale na całym świecie sprzedano 76,8 mln tabletów, a w całym 2013 roku - 227,1 mln. Ponad 60 proc. z nich stanowiły urządzenia z Androidem - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

Globalna sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012, z 64,1 do 76,8 mln urządzeń.

Udział w rynku Androida zwiększył się z 60,6 proc. do 61,8 proc. Liczba sprzedanych tabletów z opracowanym przez Google systemem na pokładzie wzrosła w ujęciu rocznym z 38,9 do 47,5 mln sztuk.

Apple sprzedało 26 mln iPadów (wobec 22,9 mln rok wcześniej), co dało systemowi iOS 33,9 proc. rynkowego udziału - o 1,7 pkt. proc. mniej niż w IV kwartale roku 2012.

Z kolei dzięki 3,3 mln sprzedanych tabletów wzrost udziału w rynku z 3,2 proc. do 4,3 proc. zanotował system Windows od Microsoftu.

>>> 1,7 mld telefonów komórkowych sprzedanych w 2013 r., w tym 990 mln smartfonów. Samsung liderem, Nokia ostro w dół

W całym 2013 roku na świecie sprzedano 227,1 mln tabletów - o 33 proc. więcej niż w roku 2012 (170,9 mln).

Android miał 62,3 proc. rynkowego udziału (141,4 mln sprzedanych urządzeń), iOS - 32,7 proc. (74,2 mln), a Windows - 4,8 proc. (11 mln).

Dołącz do dyskusji: 62 proc. rynku tabletów dla Androida, w górę Windows

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl