62 proc. rynku tabletów dla Androida, w górę Windows
W IV kwartale na całym świecie sprzedano 76,8 mln tabletów, a w całym 2013 roku - 227,1 mln. Ponad 60 proc. z nich stanowiły urządzenia z Androidem - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Globalna sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012, z 64,1 do 76,8 mln urządzeń.
Udział w rynku Androida zwiększył się z 60,6 proc. do 61,8 proc. Liczba sprzedanych tabletów z opracowanym przez Google systemem na pokładzie wzrosła w ujęciu rocznym z 38,9 do 47,5 mln sztuk.
Apple sprzedało 26 mln iPadów (wobec 22,9 mln rok wcześniej), co dało systemowi iOS 33,9 proc. rynkowego udziału - o 1,7 pkt. proc. mniej niż w IV kwartale roku 2012.
Z kolei dzięki 3,3 mln sprzedanych tabletów wzrost udziału w rynku z 3,2 proc. do 4,3 proc. zanotował system Windows od Microsoftu.
W całym 2013 roku na świecie sprzedano 227,1 mln tabletów - o 33 proc. więcej niż w roku 2012 (170,9 mln).
Android miał 62,3 proc. rynkowego udziału (141,4 mln sprzedanych urządzeń), iOS - 32,7 proc. (74,2 mln), a Windows - 4,8 proc. (11 mln).
Dołącz do dyskusji: 62 proc. rynku tabletów dla Androida, w górę Windows