8 mln zł kary dla One-2-One za konkurs sms-owy dla TVP 2
Izba Celna w Poznaniu nałożyła na firmę One-2-One karę w wysokości 7,89 mln zł. Izba uznała, że konkurs sylwestrowy, zorganizowany przez spółkę dla TVP 2, nie był w rzeczywistości konkursem, lecz loterią - donosi “Gazeta Wyborcza”.
W sylwestra 2009 roku na antenie Dwójki promowany był sms-owy konkurs, w którym można było wygrać samochody. Chętni zgłaszali się sms-em, a wylosowane osoby telefonicznie musiały odpowiedzieć na pytania. Jeśli odpowiedź była poprawna – wygrywały auto.
Jak podaje “Gazeta Wyborcza”, łącznie widzowie wysłali ponad 2,6 mln sms-ów, płacąc po ok. 3 zł za każdy. W efekcie cały dochód z konkursu wyniósł 7,89 mln zł. Taka jest też wysokość kary nałożonej przez Izbę Celną.
Firma One-2-One twierdzi, że jest ona niesprawiedliwa.
- Absolutnie nie zgadzamy się z błędną i krzywdzącą interpretacją oraz decyzją Naczelnika Urzędu Celnego w Poznaniu. Zarząd Spółki niezwłocznie złoży odwołanie do Dyrektora Izby Celnej, a jeśli nasze odwołanie zostanie odrzucone, jesteśmy zdeterminowani by zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Niewłaściwa interpretacja dokumentacji konkursowej, pomijająca ważne dowody, dokonana przez urzędników nie może negatywnie wpływać na interes Spółki oraz jej akcjonariuszy. Dlatego jestem zdeterminowany, by bronić interesów Spółki oraz chronić zaufanie naszych akcjonariuszy, na które uczciwie zapracowaliśmy przez ostatnie lata - mówi Piotr Majchrzak, prezes zarządu giełdowej spółki One-2-One.
- Nasz przychód z tytułu tej akcji wyniósł 50 tys. zł, taką fakturę wystawiła nam TVP. Reszta pieniędzy poszła do niej oraz do operatorów komórkowych, dlatego wysokość kary jest absurdalna - powiedział w rozmowie z “GW” Majchrzak.
Według Majchrzaka, "Sylwester w Dwójce 2009" był konkursem, gdyż nie sprowadzał się do samego losowania, a wybrane osoby musiały odpowiedzieć na pytania. Twierdzi, że One-2-One dotychczas zrobiło wiele takich konkursów i nigdy nie zostały one zakwestionowane. Urząd Celny nie komentuje sprawy, zasłaniając się tajemnicą skarbową.
Wymierzona kara stanowi 12,6 proc. zeszłorocznych przychodów notowanej na giełdzie One-2-One, które wyniosły 62,5 mln zł. Spółka zanotowała w ub.r. stratę netto na poziomie 3,8 mln zł
Dołącz do dyskusji: 8 mln zł kary dla One-2-One za konkurs sms-owy dla TVP 2