99 tys. zł za product placement w programie „Kuba Wojewódzki” w TVN
Reklamodawcy zainteresowani tzw. lokowaniem produktu na antenie TVN w tegorocznej jesiennej ramówce najwięcej zapłacą za tzw. scenę aktywną w programie „Kuba Wojewódzki”. Najtańszy jest z kolei aktywny product placement w „Co za tydzień”.
Cennik lokowania produktów udostępniony przez biuro reklamy TVN Media obowiązuje od momentu wprowadzenia tegorocznej jesiennej ramówki TVN do wiosny 2021 roku.
Obejmuje on 19 pozycji programowych w TVN: głównie programów rozrywkowych i seriali.
W cenniku podano ceny za jedną emisję, oddzielnie dla tzw. scen aktywnych (czyli takich, w których produkt jest wpleciony w akcję serialu lub programu) i oddzielnie dla scen pasywnych (gdy produkt jest np. elementem scenografii, jak w przypadku mebli, wyposażenia wnętrza itp.). Obejmują one antenę TVN, serwis Player.pl oraz fanpage facebookowy stacji.
Podane ceny są cenami netto, bez VAT i rabatów. Są to stawki dla pojedynczych scen.
„Kuba Wojewódzki” najdroższy
Najwyżej wyceniono scenę aktywną w programie „Kuba Wojewódzki” - umieszczenie produktu w tym show kosztuje 99 tys. zł (cena netto, bez rabatów). Za scenę pasywną reklamodawca zapłaci 69 tys. zł.
Nieznacznie mniej trzeba zapłacić za sceną aktywną w programie „Top Model” - 92,25 tys. zł za scenę aktywną i 64,5 tys. zł za scenę pasywną.
Na 77 tys. zł wyceniono scenę aktywną w weekendowych wydaniach „Dzień dobry TVN” (stawka dla sceny pasywnej wynosi 53 tys. zł). W codziennych wydaniach tego śniadaniowego programu stawki wynoszą odpowiednio 57 tys. zł i 40 tys. zł.
Po 72 tys. zł zapłacą reklamodawcy za sceny aktywne w takich produkcjach, jak „Żywioły Saszy - Ogień”, „Królestwo kobiet” i „Usta, usta”. Stawki dla scen pasywnych wynoszą odpowiednio: 50 tys. zł, 51 tys. zł i 51 tys. zł.
Tylko 3 tys. zł mniej (69 tys. zł) trzeba zapłacić za scenę aktywną w serialu „Chyłka 3” i „Nieobecni”. Sceny pasywną kosztują po 48 tys. zł.
67 tys. zł to z kolei stawka za scenę aktywną w programie „36,6” (scena pasywna kosztuje 46 tys. zł.
Reklamodawcy zainteresowani lokowaniem produktu w programach „Mam talent” i „Kuchenne rewolucje” oraz serialach „Szadź” i „Na Wspólnej” muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 65 tys. zł dla sceny aktywnej oraz po 45 tys. zł dla scen pasywnych.
Lokowanie produktu na antenie TVN możliwe jest też w takich produkcjach, jak „LAB” (scena aktyna: 56 tys. zł, scena pasywna - 38 tys. zł), „Brzydula” i „Projekt Lady” ( w obu przypadkach stawki takie same: 56 tys. zł i 38 tys. zł), „Milionerzy: (54 tys. zł i 37 tys. zł) oraz „Co za tydzień” ( 50 tys. zł i 35 tys. zł).
Stawki lokowania produktu w jesiennej ramówce i wiosną 2021 roku są takie same, jak te które obowiązują obecnie, a zostały wprowadzone na początku tego roku. Zmieniła się jedynie lista programów, których ta usługa dotyczy.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc.
Dołącz do dyskusji: 99 tys. zł za product placement w programie „Kuba Wojewódzki” w TVN