AccorHotels rozstrzygnął konkurs na interaktywną łazienkę
Grupa AccorHotels rozstrzygnęła konkurs Guest Experience Challenge na digitalową łazienkę hotelową i wybrała najciekawsze rozwiązanie dla swoich gości. Zwycięski projekt to "SmarTap", czyli inteligentny system zarządzania prysznicem. Zostanie on zaimplementowany w hotelach w Europie Środkowo-Wschodniej, a jego twórcy mają szansę powalczyć o międzynarodowy kontrakt.
W grudniu 2017 r. grupa AccorHotels zorganizowała pilotażowy konkurs Guest Experience Challenge skierowany do polskich i zagranicznych startupów oraz młodych firm. Jego celem było stworzenie technologicznego rozwiązania, które ożywi hotelową łazienkę. Gospodarzem wydarzenia została marka Novotel.
Pierwsze miejsce w konkursie zajął izraelski startup, który zaprezentował "SmarTap" – interaktywny system zarządzania prysznicem. Jest to rozwiązanie, które może nauczyć się nawyków gości hotelowych, dostosować temperaturę wody czy oświetlenie, a także pomóc zaoszczędzić wodę, prąd, ochronić rury przed uszkodzeniem, a także pokazać miejsce wycieku.
Projekt zostanie wdrożony w wybranych hotelach w Europie Środkowo-Wschodniej. Zwycięzcy zadecydują, czy zamienią nagrodę pieniężną w wysokości 2000 euro na możliwość przedstawienia swojego pomysłu przed Central Innovation Unit w Paryżu i powalczą o globalny kontrakt.
Drugie miejsce w konkursie i 1500 euro należy do elektronicznych, myjących toalet od polskiej firmy Happy House. Z kolei trzecie miejsce i nagrodę 1000 euro otrzymały interaktywne lustra Abyss Glass, które mogą zapewnić dodatkową rozrywkę w łazienkach oraz ułatwić komunikację z klientami i administracją w hotelach.
W ramach Guest Experience Challenge, zadanie konkursowe polegało na stworzeniu technologicznego rozwiązania, które zwiększy u gości poczucie komfortu, zadowolenia z pobytu i bliskości z marką, m.in. poprzez design, światła, rozkład temperatury, czy zapach. Zgłoszone pomysły musiały być gotowe do realizacji lub mieć formę zaawansowanych prototypów, aby rzeczywiście mogły zostać wdrożone. Do konkursu zgłoszono 16 projektów z Polski, Izraela i Wielkiej Brytanii. W warsztatach, w trakcie których uczestnicy dostosowywali swoje projekty do wytycznych AccoHotels, udział wzięło 40 osób. Projekty były oceniane według kryteriów takich jak nowoczesność i atrakcyjność koncepcji, jej jakość i funkcjonalność, łatwość wdrożenia, estetyka i design, potencjał społeczny, czy zgodność z tematem.
Dołącz do dyskusji: