Adidas chciał zablokować rejestrację znaku towarowego Black Lives Matter
Gigant odzieżowy adidas najpierw skierował wniosek przeciwny do amerykańskiego urzędu ds. znaków towarowych o odrzucenie znaku towarowego Black Lives Matter w postaci trzech pasków. Zdaniem marki, logo proponowane przez aktywistów jest zbyt podobne do jej charakterystycznego trójkąta. Później jednak marka oświadczyła, że wniosek wycofa.
Na początku tygodnia adidas złożył sprzeciw do Amerykańskiego Biura Znaków Towarowych. Niemiecki gigant chciał zablokowania rejestracji znaku towarowego organizacji Black Lives Matter Global Network Foundation, składającego się z trzech żółtych pasków. Miałby być używany na odzieży i torbach. BLM zgłosiło chęć ochrony prawnej znaku w amerykańskim urzędzie w listopadzie 2020 roku.
Adidas w swoim sprzeciwie argumentował, że proponowany przez BLM wzór jest „łudząco podobny do znaku Three-Stripe Mark”, należącego do giganta od 70 lat. Marka wnosiła, że dzięki swojemu logo zyskała “międzynarodową sławę i ogromne uznanie opinii publicznej”.
Firma dodała, że konsumenci znający adidas "mogą z dużym prawdopodobieństwem założyć", że oferowane pod znakiem BLM produkty "pochodzą z tego samego źródła, lub że są powiązane, połączone, lub związane z lub sponsorowane przez adidasa".
adidas wycofuje sprzeciw
Niespodziewanie adidas poinformował w środę o wycofaniu się ze swojej skargi do Amerykańskiego Biura Znaków Towarowych. „Adidas jak najszybciej wycofa swój sprzeciw wobec aplikacji organizacji Black Lives Matter chcące zarejestrować swój znak towarowy” - podano w komunikacie. Firma odmówiła komentarza i nie podała przyczyny swojej decyzji.
Black Lives Matter Global Network Foundation to najbardziej znacząca organizacja skupiona wokół walczącego z rasizmem ruchu, którego działalność stała się szeroko znana po zamordowaniu przez policjantów w 2020 roku nieuzbrojonego czarnoskórego mężczyzny Georga Floyda.
BBC przypomina, że od 2008 roku Adidas złożył ponad 90 pozwów wobec konkurencyjnych firm o wykorzystanie znaku towarowego, zawarł także ponad 200 ugód dotyczących swojego charakterystycznego wyróżnika graficznego.
W styczniu adidas przegrał sądową walkę o znak firmowy, a dokładniej trzy paski w logo. Firma toczyła spór z projektantem Thomem Browne'm próbując powstrzymać go przed używaniem wzoru z czterema paskami.
Dołącz do dyskusji: Adidas chciał zablokować rejestrację znaku towarowego Black Lives Matter