Aegis Media za 26,3 mln zł kupuje agencję Socializer
Holding reklamowy Aegis Media podpisał umowę kupna 95,6 proc. akcji agencji social mediowej Socializer. Kwota transakcji to minimum 26,3 mln zł.
Za 26,3 mln zł Aegis Media kupuje 1,94 mln akcji Socializera stanowiących 95,6 proc. kapitału spółki.
636 tys. akcji jest przejmowanych od inwestorów instytucjonalnych, a cena jednego papieru wynosi 19,97 zł (co za wszystkie daje 12,7 mln zł). Natomiast 1,307 mln papierów jest kupowanych od akcjonariuszy indywidualnych pracujących w Socializerze. Cena za taką akcję to 10,41 zł, ale może ulec podwyższeniu nawet do 57,39 zł, jeśli spółka osiągnie odpowiednio dobre wyniki finansowe w najbliższych czterech latach.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Socializer zanotował 15,53 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,13 mln zł zysku netto (zobacz szczegóły). Obecnie firma, w której skład wchodzą agencje Socializer i Lubię to oraz marka Socialformance, zatrudnia łącznie ponad 130 osób w biurach w Warszawie i Białymstoku
Z kolei do Aegis Media w Polsce należą agencja reklamowa Isobar, domy mediowe Carat i Vizeum, agencja reklamy out-of-home Posterscope oraz agencje reklamy internetowej iProspect i Amnet.
Na skutek przejęcia Socializer stanie się częścią agencji Isobar - po połączeniu z jej działem mediów utworzy departament media & social. Będzie nim kierował Łukasz Misiukanis, założyciel i dotychczasowy szef Socializera, który obejmie funkcję wiceprezesa Isobar w Polsce. Łączenie zespołów firm potrwa do połowy br.
Za to jako osobna agencja social mediowa funkcjonować będzie Lubię to, którą Socializer kupił w połowie 2012 roku.
- Dziś niezaprzeczalnie podstawą angażującej komunikacji są social media, które dzięki tej transakcji będą silnie zintegrowane z usługami Dentsu Aegis Network dostarczanymi na polskim i międzynarodowych rynkach - komentuje Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network (właściciela Aegis Media) w Polsce. - Po połączeniu z Socializerem będziemy stanowić zespół ponad 350 specjalistów zajmujących się komunikacją reklamową, stając się jedną z najbardziej doświadczonych i największych agencji typu „full service” w regionie, z usługami social media w sercu naszej struktury organizacyjnej - zapowiada Krzysztof Andrzejczak, prezes i dyrektor zarządzający Isobar w Polsce. - Wejście do struktur Aegis Dentsu Network umożliwi nam ekspansję zagraniczną, otwierając możliwości pracy przy globalnych kontraktach dla największych klientów - dodaje Łukasz Misiukanis.
Dołącz do dyskusji: Aegis Media za 26,3 mln zł kupuje agencję Socializer