Agata Meble i Black Red White za wprowadzające w błąd reklamy oddadzą klientom 10 proc. promocyjnych zakupów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał sieci sklepów meblowych Agata Meble oraz Black Red White do zwrócenia klientom 10 proc. wartości zakupów zrobionych w ramach promocji, które reklamowano hasłami mogącymi wprowadzać w błąd.
W lutym i marcu ub.r. Agata Meble i Black Red White reklamowały promocje, w ramach których klienci mieli otrzymywać 10 proc. rabatu na wszystkie produkty, a w Agata Meble także korzystać z nieoprocentowanych rat. Oferta tej ostatniej firmy była wspierana spotami pokazującymi dom z perspektywy mebli.
UOKiK w trakcie postępowania ustalił, że w rzeczywistości w obu sieciach sklepów klienci dostawali 10-procentową zniżkę tylko przy zakupie produktów nieobjętych innymi promocjami. Ponadto w reklamach nie było odniesienia do regulaminów informujących o faktycznych zasadach promowanych ofert.
Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące do zmiany tych praktyk. Natomiast Agata Meble i Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Firmy zwrócą klientom 10 proc. wartości zakupów zrobionych w czasie trwania promocji. Ponadto o decyzjach prezesa UOKiK w tej sprawie poinformują w ogłoszeniach na łamach dzienników ogólnopolskich.
Dołącz do dyskusji: Agata Meble i Black Red White za wprowadzające w błąd reklamy oddadzą klientom 10 proc. promocyjnych zakupów