Agencja Droga5 zwalnia 7 proc. pracowników w USA
Agencja reklamowa Droga5 należąca do Accenture Interactive zwolniła w środę 7 proc. swoich pracowników w Stanach Zjednoczonych.
Informacje o redukcji liczby zatrudnionych osób potwierdził rzecznik agencji. Zwolnienia dotyczą pracowników wszystkich szczebli we wszystkich działach. Jest to ok. 40 osób w nowojorskiej centrali Droga5.
Informacja o tym pojawiła się po ogłoszeniu przez firmę Accenture, że zmniejszy o 25 000 liczbę miejsc pracy na całym świecie. To skutki pandemii COVID-19.
Rzecznik agencji zapewnił, że wszystkie zwolnione osoby otrzymają odprawy.
Klientami agencji Droga5 są m.in. "The New York Times", Facebook, Kimberly-Clark i JPMorgan Chase.
Niedawno agencja zwróciła na siebie uwagę dzięki kampanii dla New York Times „The Truth Is Essential” oraz reklamie przygotowanej na Super Bowl, stworzonej we współpracy z agencją Wieden i Kennedy, dla Bud Light i HBO „Game of Thrones”.
Accenture Interactive kupił agencję Droga5w kwietniu 2019 roku za niecałe 500 milionów dolarów. Przejęcie było pozycjonowane jako sposób na rozszerzenie działalności Accenture Interactive i bardziej bezpośrednią konkurencję z holdingami.
Pandemia bolesna dla Accenture
25 sierpnia "The Australian Financial Review" poinformował, że Accenture zmniejszy o 5 proc. liczbę swojego globalnego personel - to około 25 000 pracowników. Źródła podały, że cięcia wynikają z dramatycznego spadku popytu na usługi firmy z powodu pandemii i że dotkną przede wszystkim „5 proc. pracowników z najniższymi wynikami”.
Według nieoficjalnych źródeł zwolnienia w Droga5 były spowodowane działalnością agencji i nie są związane z wynikami finansowymi Accenture.
Dołącz do dyskusji: Agencja Droga5 zwalnia 7 proc. pracowników w USA