Agencja reklamująca Plusa i Polsat Box bez ponad połowy zysku
W ub.r. agencja reklamowa Freundschaft (należąca do holdingu Mediacap) przy niewielkim spadku przychodów zarobiła na czysto 700,2 tys. zł, wobec 1,58 mln zł rok wcześniej.
Przychody agencji Freundschaft zmalały w ub.r. z 23,24 do 23,11 mln zł, czyli o 0,5 proc. Te z Polski wzrosły z 21,26 do 22,42 mln zł, natomiast te z zagranicy zmniejszyły się z 1,98 mln do 690,5 tys. zł.
Od kilku lat agencja pracuje dla najważniejszych marek grupy Cyfrowy Polsat: Plusa i Plusa na Kartę, Plusha, Netii i Polat Box. W ub.r. przygotowała też kampanie platformy Viaplay, napoju antyoksydacyjnego LycopenPRO, alkoholi Finlandia i Jack Daniel’s, drogerii dm, sieci kablowej Vectra i pozyskała w przetargu obsługę home.pl.
Wiosną br. agencja straciła na rzecz Red8 obsługę Netii, za to zaczęła pracować m.in. dla Mostostalu i Deloitte.
Działalność operacyjna agencji kosztowała w ub.r. 22,2 mln zł, o 4,4 proc. więcej niż przed rokiem. Najmocniej wzrosły wydatki pracownicze: te na wynagrodzenia z 2,71 do 3,32 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 460,5 do 567,8 tys. zł. W ub.r. firma zatrudniała na etatach średnio 35 osób, o dwie więcej niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast nakłady na usługi obce zwiększyły się z 17,61 do 17,91 mln zł, a koszty amortyzacji zmalały z 228,8 do 164,9 tys. zł.
Na poziomie sprzedażowym zysk zmniejszył się z 1,97 mln do 911,9 tys. zł na operacyjnym - z 2,06 mln do 839,3 tys. zł, a zysk netto - z 1,58 mln do 700,2 tys. zł.
Zysk w całości przeznaczono na kapitał rezerwowy. Bezpośrednio 100 proc. udziałów agencji ma spółka Grupa Freundschaft.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Agencja reklamująca Plusa i Polsat Box bez ponad połowy zysku