SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski Związek Głuchych i Group One założyły agencję Unmute

Polski Związek Głuchych i Group One założyły wspólnie agencję Unmute. Ma ona pomagać firmom, markom oraz środowiskom osób z niepełnosprawnościami w skutecznej walce ze wszelkimi formami wykluczenia.

Grupa marketingowa Group One wspólnie ze stowarzyszeniem Polski Związek Głuchych (PZG) utworzyły spółkę Unmute, która jako ekspert od inkluzywności w biznesie będzie wspierała firmy, marki i inne podmioty komercyjne oraz środowisko osób z niepełnosprawnościami (OzN) w skutecznej walce ze wszelkimi aspektami wykluczenia OzN.

- Group One jest ekspertem w obszarze biznesu i komunikacji marketingowej, a nasze stowarzyszenie od lat działa na rzecz wyrównywania szans osób Głuchych oraz z innymi niepełnosprawnościami, współpracując przy tym z innymi organizacjami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Połączenie sił to fantastyczna okazja, żeby naszą wiedzę i doświadczenie przekuć w realne działania na rzecz tworzenia społeczeństwa świadomego problemów osób z niepełnosprawnościami. Ważne jest to, że Unmute to przedsięwzięcie biznesowe — będziemy nie tylko edukować i dbać o dostępność, ale również tworzyć możliwości uczestniczenia w biznesie  osobom z niepełnosprawnościami.  Ten innowacyjny i wielowymiarowy koncept biznesowo-społeczny, jest konsekwencją ogromnego sukcesu, jaki odniósł nasz poprzedni wspólny projekt, czyli  stworzenie z agencją Change Serviceplan zespołu głuchych wykonawców, który zdołał się zakwalifikować do finału polskich eliminacji do Eurowizji. Pomyśleliśmy, że czas na kolejny ambitny krok - mówi Krzysztof Kotyniewicz, prezes zarządu Polskiego Związku Głuchych

Angażowanie, dostępność, edukacja 

- Agencja Unmute powstała z potrzeby prowadzenia działań długoterminowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jesteśmy nastawieni na realizowanie celu społecznego, ale wykorzystujemy do tego zasady rynkowe. Pomysł jest prosty: z jednej strony angażujemy firmy i organizacje w projekty uwzględniające inkluzywność, z drugiej — angażujemy osoby z niepełnosprawnościami do realizacji tych projektów. Wiemy, że nasi klienci rozumieją potrzebę tworzenia sprawiedliwego, dostępnego świata biznesu i doceniają autentyczną, unikalną perspektywę, jaką daje współpraca z osobami z niepełnosprawnościami - dodaje Monika Rosłoniec, general manager Unmute.

Agencja będzie skupiona na działaniach inkluzywnych dla OzN, takich jak likwidowanie barier w komunikacji, ułatwianie procesu zakupowego, angażowanie w projekty biznesowe, edukacja i promowanie filozofii oraz dobrych praktyk w obszarze inkluzywności.  

Pierwszym klientem Unmute został BLIK. Agencja we współpracy z Change Serviceplan (również Group One) zrealizowała pięć krótkich filmów, w których Tomasz Kot w żartobliwy sposób przypomina o zwracaniu pożyczonych pieniędzy. “Strofki”, to pięć piosenek zaśpiewanych przez aktora w różnych stylach muzycznych: disco polo, rock, opera, rap oraz techno. W strofce “Techno” Tomasz Kot słowa piosenki wykonuje w polskim języku migowym. BLIK chce w ten sposób podkreślić, że dostrzega potrzebę tego, żeby treści marketingowe były dostępne dla wszystkich. Wszystkie przygotowane materiały są dostępne w wersji z napisami, audiodeskrypcją oraz tłumaczeniem na polski język migowy.