SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ta agencja mediowa znów płaci dywidendę. Zarobiła więcej

Agencja mediowa Value Media, należąca do holdingu Group One, w 2023 roku osiągnęła wzrost przychodów o 2,1 proc., zarabiając na czysto 7,9 mln zł, o 1,4 mln zł więcej niż przed rokiem. Kolejny rok z rzędu wypłaciła dywidendę.

Rafał Wachnik, dyrektor zarządzający Value Media Rafał Wachnik, dyrektor zarządzający Value Media

Przychody Value Media z usług reklamowych zwiększyły się rok do roku z 461,67 do 474,27 mln zł, zaś te z pozostałych usług skurczyły się z 3,91 do 1,08 mln zł. Wpływy krajowe wzrosły z 464,25 do 471,64 mln zł, a te od kontrahentów z zagranicy - z 1,33 do 3,71 mln zł.

Wpływy w ramach holdingu Group One poszły w górę z 6,82 do 18,53 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się głównie 13,39 mln zł od Change/Serviceplan (wobec jedynie 919,3 tys. zł rok wcześniej).

CZYTAJ TEŻ: Agencja reklamująca Bank Millennium i Blika urosła o połowę, ale zmalał jej zysk

Działalność operacyjne Value Media kosztowała w 2023 roku 464,59 mln zł, co wobec 456,95 mln zł przed rokiem daje wzrost o 1,7 proc. Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce (czyli przede wszystkim powierzchnie reklamowe kupowane na potrzeby kampanii klientów) poszły w górę z 445,77 do 453,94 mln zł.

Agencja ograniczyła natomiast koszty pracownicze: te na wynagrodzenia z 7,56 do 6,53 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,8 do 1,74 mln zł. To efekt zmniejszenia liczby pracowników z 97 do 82.

Suma wydatków na zakupy od innych spółek zależnych Group One zwiększyła się ze 122,42 do 141,81 mln zł, z czego koszty wobec Salestube - z 96,44 do 114,79 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zyskowność Value Media osłabił wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 716,1 tys. do 1,47 mln zł (głównie dzięki 985,7 tys. zł w ub.r. z aktualizacji wartości aktywów niefinansowych) oraz spadek wpływów finansowych z 533,7 do 249,5 tys. zł.

Mimo to zysk agencji na poziomie operacyjnym poszedł w górę z 8,38 do 10,04 mln zł, a w ujęciu netto - z 6,5 do 7,87 mln zł.

95 proc. udziałów Value Media ma Group One. Cały zeszłoroczny zysk netto przeznaczono na dywidendę, tak samo jak ten wypracowany w 2022 roku.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Ta agencja mediowa znów płaci dywidendę. Zarobiła więcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl