SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Akcja „#kogoniesłychać” niezadowolonych słuchaczy zdominowała fanpage Trójki

Od tygodnia większość komentarzy na facebookowym fanpage’u radiowej Trójki to opinie słuchaczy niezadowolony z ostatnich zmian, zazwyczaj opatrzone tagiem „#kogoniesłychać”. Odejście ze stacji Michała Nogasia z niezadowoleniem przyjęło także wielu dziennikarzy.

W zeszłą środę poinformowaliśmy, że na mocy decyzji kierownictwa Informacyjnej Agencji Radiowej Małgorzata Spór i Anna Zaleśna zostały odsunięte od redagowania i czytania serwisów informacyjnych w Trójce i przeszły w IAR do działu dokumentacji. Tego samego i następnego dnia grupa dziennikarzy rozgłośni w proteście zamieściła na Twitterze i Facebooku biało-czarne zdjęcia pokazujące, jak zasłaniają usta, dodając przy tym tag „#kogoniesłychać”. Skrytykowała to prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk, oceniając, że celem inicjatywy jest „dyskredytowanie Polskiego Radia jako nadawcy publicznego i tworzenie jego fałszywego obrazu w świadomości społecznej”.

Akcję podchwycono na fanpage’u „Ratujmy Trójkę” skupiającym słuchaczy niezadowolonych ze zmian wprowadzonych w stacji od początku br. Zachęcono tam użytkowników, by na swoich profilach dodawali zdjęcia ilustrujące tę inicjatywę oraz zamieszczali jej hasło w komentarzach na oficjalnym fanpage’u rozgłośni.

W efekcie na tym fanpage’u pod wszystkimi wpisami od zeszłego czwartku pojawiają się głównie takie komentarze, część z nich tylko z tagiem „#kogoniesłychać”. Niektórzy użytkownicy krótko skrytykowali ostatnie zmiany personalne i programowe w stacji. Przede wszystkim zarzucają, że programy informacyjne i publicystyczne stały się przychylne wobec obecnego obozu rządzącego i mocno promujące wartości konserwatywne.

Niezadowolenie przybrało na sile w poniedziałek, kiedy kierownictwo Trójki podało, że z pracy w stacji zrezygnował Michał Nogaś, a zamiast niego audycje o literaturze będzie prowadził dyrektor TVP Kultura Mateusz Matyszkowicz. Pod informującym o tym wpisie na fanpage’u pojawiło się ponad cztery tysiące komentarzy, w zdecydowanej większości mocno krytycznych.

Z kolei pod wpisami we wtorek zamieszczono po kilkaset krytycznych komentarzy. Dodatkowo w poniedziałek po kilku miesiącach przywrócono na fanpage’u możliwość publikowania wpisów przez użytkowników. W ciągu dnia dodano kilkaset negatywnych postów.

Odejście Michała Nogasia z Trójki skomentowali też w internecie niektórzy dziennikarze. - Dziękuję, Michale, za opowieści o książkach i za to, że jeździłeś, czasem daleko, do autorów. #kogoniesłychać #Trójka - napisał na Twitterze Damian Kwiek.

- To, że Polskie Radio doprowadza do sytuacji, w której taki fachman, człowiek-orkiestra, oddany Trójce do granic fanatyzmu, decyduje się na zmianę pracy, dowodzi nie po raz pierwszy, ale w sposób bodaj jeszcze bardziej obezwładniający, niż dotąd, jak beznadziejnie nieprofesjonalni są ludzie, którzy w tej firmie obecnie rządzą. Państwo prezesostwo, państwo dyrektorostwo - Nogasia to powinniście po stopach całować, żeby Was swoim odejściem nie obnażał do reszty - ocenił na swoim blogu Jerzy Sosnowski, zwolniony z Trójki w marcu br. - A wy sprowadzacie na jego miejsce pana Matyszkowicza, przeciwko któremu nic nie mam, poza tym, że od Michała winien się najpierw bardzo długo uczyć – i już, zdaje się Wam, że macie załatwiony problem. No więc jakiś problem macie załatwiony rzeczywiście: ufam, że rozwiązaliście dylemat tym nielicznym, którzy by jeszcze chcieli traktować Was poważnie - dodał Sosnowski.

- Najlepszy z najlepszych, dziennikarz który na antenie polecał wyłącznie świetne książki Michał Nogaś odchodzi z radiowej Trójka. Trójko - WSTYD - ocenił na Twitterze Tomasz Smokowski z nc+.


Do tej pory protesty przeciw zmianom w rozgłośni były skupione na fanpage’u „Ratujmy Tróję”. W marcu br. zebrano tam 41 tys. podpisów pod petycją do prezes Polskiego Radia o cofnięcie zmian kadrowych i programowych w stacji. W kwietniu zachęcano do głosowania na piosenkę „Kocham wolność” Chłopców z Placu Broni, dzięki czemu znalazła się ona na pierwszym miejscu w „Polskim Topie Wszech Czasów”. Natomiast pod koniec czerwca zorganizowano pod siedzibą Trójki pikietę z udziałem kilkuset osób.

Według danych Radio Track w trzecim kwartale br. udział Trójki w rynku słuchalności wynosił 7 proc. Facebokowy fanpage stacji ma 295 tys. użytkowników.

Dołącz do dyskusji: Akcja „#kogoniesłychać” niezadowolonych słuchaczy zdominowała fanpage Trójki

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anka
Mam nadzieję ze nie pojawi sie w agorze lub innym ziejącym "obiektywną" nienawiścią medium
odpowiedź
User
x
Mam nadzieję ze nie pojawi sie w agorze lub innym ziejącym "obiektywną" nienawiścią medium
sama ziejesz nienawiścią.
odpowiedź
User
pit
i co oni chcą osiągnąć? Kto słuchał Radia Maryja, na nową "trujkę" się nie przerzuci. A wiernych słuchaczy "trójki" będzie ubywało.
odpowiedź