Cyber Marian, Chwytak, Kamil Winnicki i Filip Nivette w akcji Movember zachęcają do badań prostaty (wideo)
Rozpoczęła się 5. edycja akcji Movember w Polsce, której celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród mężczyzn. W ramach kampanii do sieci trafiła specjalna wersja klipu „Wąs, wąs, wąs”, w której występuje ambasador akcji – Cyber Marian. Zaangażowali się w nią też Chwytak, Kamil Winnicki oraz Filip Nivette.
Podobnie jak w latach ubiegłych, także i w listopadzie br. mężczyźni na całym świecie zapuszczają wąsy, by sprowokować do rozmowy o raku jąder i prostaty. W ten sposób pomysłodawcy akcji – w Polsce Fundacja Kapitan Światełko - chcą uświadamiać, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia.
W ramach polskiej kampanii Movember od 2 listopada do 2 grudnia w sześciu miastach zorganizowane zostaną darmowe badania USG jąder, a także - po raz pierwszy - badania poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty.
Ambasadorami kampanii są w tym roku są znani youtuberzy Cyber Marian i Chwytak oraz kierowcy rajdowi Kamil Winnicki i Filip Nivette.
Wspólnie promują oni Movember Polska 2018 w teledysku do nowej wersji piosenki „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana w reżyserii Mateusza Głowackiego. Za produkcję klipu odpowiada Barbara Owsińska, która doświadczenie w produkcji zdobywała pracując na planach etiud studenckich m.in. „Bezkresu” Adama Piętkiewicza i „Wdechu” Maksymiliana Plater-Zyberka. Obecnie pracuje przy produkcji najnowszego filmu Lecha Majewskiego. Kampania Movember jest już prowadzona w internecie i w social mediach.
- Polskie obchody ruchu Movember są unikalne na skalę światową. Jako organizatorzy wyszliśmy poza cel edukacyjny i daliśmy mężczyznom możliwość udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych. Dzięki wsparciu ambasadorów i partnerów planujemy rozwiać wątpliwości tych, którzy obawiają się regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia. Podczas serii bezpłatnych badań chcemy w tym roku przebadać ponad 2000 osób - mówi Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko.
Tegoroczna akcja jest trzecią edycją bezpłatnych badań dla mężczyzn w Polsce, zrealizowaną wspólnie przez Fundację Kapitan Światełko, Nationale-Nederlanden, Bayer Polska i Diagnosis S.A.
Badania profilaktyczne dla mężczyzn, organizowane w ramach akcji odbędą się w: Galerii Bronowice w Krakowie (2 listopada), w Arkadach Wrocławskich we Wrocławiu (4 listopada), w hali MTP w Poznaniu (9 i 10 listopada), w Hali Koszyki w Warszawie (15 listopada), w Katowicach podczas Mustache Yard Sale (24 i 25 listopada) oraz w CH Batory w Gdyni (2 grudnia).
W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji.
W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w historii Movember na świecie, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Do tej pory w ramach kampanii Movember Polska przebadano ponad 3000 mężczyzn wykrywając 40 przypadków zmian nowotworowych.
Na świecie ruch Movember narodził się w 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy wąs w ciągu 30 dni listopada. Okazało się wówczas, że wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 15 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka. Ambasadorem akcji w Polsce w 2015 roku był Adam Nergal Darski.
Dołącz do dyskusji: Cyber Marian, Chwytak, Kamil Winnicki i Filip Nivette w akcji Movember zachęcają do badań prostaty (wideo)