SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aktywiści klimatyczni atakują WPP. Szef holdingu przedstawiony jako iluzjionista

Aktywiści klimatyczni zaatakowali holding reklamowy WPP, wysyłając sfabrykowane zaproszenie do parku rozrywki „Ogilvyland”, który rzekomo został zorganizowany przez Ogilvy'ego. Uczestnicy mogli w nim „świętować ciepły świat, który budują nasi klienci”.

Wiadomość e-mail rzekomo wysłana przez dyrektora generalnego WPP Marka Reada została dostarczona do odbiorców z adresu mark.read@ogilvyland.com. W rzeczywistości została wysłana przez aktywistów Serious People (cytowanych jako część obecnie rozwiązanego Glimpse Collective). Zaproszenie wyraża fałszywe podekscytowanie faktem, że rodzina Ogilvy stała się „agencją numer jeden w zakresie kontraktów na paliwa kopalne na świecie” podczas „tegorocznych nagród F-List”.

„To ogromne osiągnięcie, które odzwierciedla ogromny wysiłek niektórych naszych kolegów na rzecz firm o wysokiej emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczających środowisko we wszystkich zakątkach świata. Jak mówimy tutaj w Ogilvy, inspirujemy marki i ludzi do wywierania wpływu na świat” - czytamy w liście.

E-mail linkuje do strony internetowej Ogilvyland, która zawiera spreparowane zdjęcie Marka Reada, przedstawiające go ubranego w czarny krawat w stylu magika, z białą rękawiczką wyczarowującą białego królika z cylindra. Królik ma na sobie coś, co wygląda na zieloną muszkę w stylu banknotu.

Na stronie widnieje opis agencji Ogilvy jako „największej na świecie agencji reklamowej zajmującej się paliwami kopalnymi” i stwierdza, że ​​„z przyjemnością ogłasza powstanie Ogilvyland, celebracji odważnego, ciepłego świata, jaki budują nasi klienci”.

Ogilvy pracuje dla firm z sektora paliw kopalnych

Są ilustracje różnych atrakcji, takich jak lot helikopterem „Woody's Woodland Fire Rescue”, „Net-Zero Slow-ercoaster”, „Rising River Rapids” i „Coal Mine Mountain”. Ta ostatnia jest opisana jako „ekscytująca przejażdżka przez najnowsze kopalnie węgla naszych klientów”. „Jeśli szybkie spadki i chwiejne tory nie zapierają dechu w piersiach, to rozedma płuc z pewnością to zrobi” – głosi napis.

Chociaż Ogilvy współpracuje z niektórymi firmami naftowymi i chemicznymi, w tym z BP, pojawiają się wątpliwości co do ogólnej dokładności tych twierdzeń, w szczególności co do metodologii rankingowej, która umieściła WPP/Ogilvy na szczycie („podczas tegorocznej gali rozdania nagród F-List zostaliśmy po raz kolejny uznani za najlepszą agencję w zakresie kontraktów na paliwa kopalne na świecie”).

Według Eventbrite domniemane wydarzenie ma się odbyć 16 października między godziną 16:00 a 18:00 w miejscu, które ma zostać wkrótce ogłoszone.

W zaproszeniu napisano: „Dołącz do nas na wielkie otwarcie”, dodając: „Ze względu na ograniczenia budżetowe i kilka oczekujących spraw sądowych przeciwko naszym klientom, otwieramy z ograniczoną liczbą atrakcji. Bardzo przepraszamy za niedogodności i mamy nadzieję, że spodoba się Państwu wizyta w Ogilvyland”.

Na dole wymieniono kilkunastu reklamodawców będących klientami Ogilvy, wśród których są: BP, American Petroleum Institute, Adani, TotalEnergies, Jonah Energy, Loews Corporation, Masdar, Peabody Energy, Petrol Ofisi, Petron, RGC Resources, Sempra Energy.

Strona zawiera również odnośniki do Clean Creatives' F-List 2024 , który „dokumentuje znane relacje między klientami z branży paliw kopalnych a agencjami reklamowymi i PR”. Na liście wymienione są również inne agencje i grupy, w tym Dentsu, Havas, IPG, Omnicom, Publicis i Stagwell.

 

Dołącz do dyskusji: Aktywiści klimatyczni atakują WPP. Szef holdingu przedstawiony jako iluzjionista

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl