WPP przejęło agencję New Commercial Arts i łączy ją z brytyjską agencją Ogilvy
Holding reklamowy WPP, do którego należy m.in. GroupM WPP przeją New Commercial Arts (NCA), niezależną brytyjską agencję kreatywną zajmującą się obsługą klienta, która stanie się częścią globalnej sieci kreatywnej Ogilvy.
Agencja NCA została założona w 2020 roku i według WPP jest jedną z najszybciej rozwijających się agencji w Wielkiej Brytanii. Została założona przez weteranów branży, w tym Jamesa Murphy'ego i Davida Goldinga.
Agencja współpracowała z takimi klientami, jak Sainsbury's, MoneySuperMarket, Vodafone, Nando's, Paramount+, Alzheimer's Society i Cityfibre. NCA zatrudnia około 90 osób i obecnie ma siedzibę w Londynie i w Glasgow, we współpracy z Glasgow School of Art
W ramach umowy James Murphy będzie kierować Ogilvy UK i NCA jako CEO Ogilvy Group UK. Oznacza to powrót do Ogilvy dla Murphy'ego, który rozpoczął karierę w branże reklamowej właśnie w tej agencji.
Murphy zastąpi Fionę Gordon, która awansowała na stanowisko global CEO of advertising w Ogilvy. Na tym nowym stanowisku Gordon będzie podlegać Device Bulchandani, global CEO Ogilvy, ściśle współpracując z global chief creative officer Liz Taylor i Worldwide Creative Council Ogilvy.
- NCA jest jedną z najbardziej ekscytujących nowych agencji w Wielkiej Brytanii, z doskonałym zespołem, imponującą listą klientów i historią podnoszenia ukochanych brytyjskich marek. Jej możliwości i baza klientów sprawiają, że NCA jest wysoce komplementarna dla Ogilvy - powiedział Mark Read, CEO WPP.
Obecnie agencja dysponuje kompetencjami obejmującymi reklamę, obsługę klienta, PR, influencerów, design, zdrowie i doradztwo.
Dołącz do dyskusji: WPP przejęło agencję New Commercial Arts i łączy ją z brytyjską agencją Ogilvy