Allegro i GG przed Grupą WP i Onetem z RASP w internecie mobilnym. Na stronach Gazeta.pl 30 proc. ruchu z mobile’u
W lutym br. strony i aplikacje Grupy Allegro - GG zanotowały 810,2 mln krajowych odsłon mobilnych, wyprzedzając pod tym względem Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet - RASP. W serwisach i aplikacjach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 30,6 proc. całego ruchu.
Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Allegro - GG w skali roku potroiła się (z 287,1 mln w lutym ub.r.), co wynika m.in. z tego, że w połowie ub.r. do jej wyników zaczęto dołączać statystyki mobilnej wersji komunikatora GG. W lutym br. było to łącznie 810,2 mln krajowych odsłon mobilnych, podczas gdy Grupa Wirtualna Polska zanotowała ich 627,8 mln (wobec 377,9 mln łącznych odsłon Wirtualnej Polski i Grupy o2 rok wcześniej), a Grupa Onet - RASP - 551,4 mln (wobec 328,2 mln przed rokiem).
W serwisach i aplikacjach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 30,56 proc. całego ruchu (rok wcześniej było to 16,1 proc.), na Ulub.pl - 55,22 proc. (wobec 34,15 proc. w lutym ub.r., na Besty.pl - 32,16 proc., a na stronach Grupy Marquard Media - 38,11 proc.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | ||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Allegro - GG | 14 882 356 | 810 187 402 | 17,24% |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 15 644 457 | 627 815 348 | 15,51% |
3 | Grupa Onet - RASP | 15 785 750 | 551 370 841 | 15,66% |
4 | Grupa Gazeta.pl | 11 195 277 | 228 825 833 | 30,56% |
5 | Grupa Interia.pl | 12 298 318 | 216 705 305 | 18,25% |
6 | Grupa Fotka.pl | 1 591 142 | 74 122 961 | 22,05% |
7 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 8 685 075 | 61 629 178 | 18,80% |
8 | ulub.pl | 1 098 062 | 54 853 839 | 55,22% |
9 | Grupa Demotywatory.pl | 3 686 990 | 41 853 561 | 12,86% |
10 | Grupa TVN | 5 596 852 | 35 859 686 | 21,49% |
11 | bezuzyteczna.pl | 2 226 702 | 35 263 636 | 26,91% |
12 | filmweb.pl | 5 504 087 | 30 977 424 | 12,76% |
13 | Grupa ZPR Media | 7 945 700 | 27 270 665 | 25,14% |
14 | Grupa Edipresse.pl | 5 172 277 | 19 441 288 | 25,11% |
15 | cda.pl | 5 354 083 | 18 982 983 | 13,76% |
16 | wiocha.pl | 1 148 327 | 14 277 667 | 18,74% |
17 | Grupa Ceneo.pl | 6 206 963 | 13 612 577 | 17,79% |
18 | trojmiasto.pl | 1 222 121 | 13 609 227 | 27,75% |
19 | besty.pl | 619 201 | 13 224 757 | 32,16% |
20 | Grupa Marquard Media | 954 815 | 12 590 202 | 38,11% |
Z kolei zdecydowanie najwięcej krajowych cookies mobilnych w lutym br. zostało wygenerowanych na stronach Grupy Onet - RASP (14,56 mln) i Grupy Wirtualna Polska (12,1 mln). Na kolejnych miejscach znalazły się Grupa Gazeta.pl (8,02 mln), Grupa Allegro - GG (7,28 mln) oraz Grupa Interia.pl (7,08 mln).
Zdecydowana większość wydawców zanotowała pod tym względem spadki w skali miesiąca - procentowo najwięcej (11,9 proc.) straciła Grupa Allegro - GG. Natomiast Bezuzyteczna.pl osiągnęła wzrost o 17,2 proc.
Wśród serwisów zdecydowanymi liderami w mobile’u są Onet.pl i WP.pl. Ten pierwszy w lutym br. zanotował 462,8 tys. krajowych odsłon mobilnych (wobec 279,3 mln rok wcześniej), a drugi - 335,8 mln (wobec 227,3 mln w lutym br.).
Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 55,22 proc. całego ruchu, a na kilku innych - ponad 30 proc. I tak na Pudelek.pl ten udział wzrósł w skali roku z 23,24 do 36,67 proc., na Sport.pl - z 28,68 do 35,47 proc., a na Pomponik.pl - z 17,2 do 32,54 proc.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | ||||
lp. | domena | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 13 602 119 | 462 843 064 | 17,00% |
2 | wp.pl | 11 568 778 | 335 780 093 | 13,59% |
3 | interia.pl | 7 738 263 | 120 547 029 | 15,49% |
4 | pudelek.pl | 2 364 975 | 85 842 482 | 36,67% |
5 | gazeta.pl | 7 886 683 | 70 441 310 | 22,10% |
6 | fotka.pl | 572 532 | 69 575 176 | 22,41% |
7 | o2.pl | 3 443 247 | 63 820 636 | 10,29% |
8 | allegro.pl | 12 057 013 | 60 181 334 | 2,72% |
9 | ulub.pl | 1 098 062 | 54 853 839 | 55,22% |
10 | kwejk.pl | 2 240 369 | 40 643 956 | 17,80% |
11 | bezuzyteczna.pl | 2 226 702 | 35 263 636 | 26,91% |
12 | otomoto.pl | 3 971 030 | 31 162 666 | 14,12% |
13 | filmweb.pl | 5 504 087 | 30 977 424 | 12,76% |
14 | fakt.pl | 4 256 258 | 30 401 404 | 23,78% |
15 | tvn24.pl | 3 688 189 | 27 932 431 | 25,72% |
16 | sport.pl | 2 010 699 | 24 742 195 | 35,47% |
17 | nocoty.pl | 2 830 135 | 23 078 853 | 16,71% |
18 | plotek.pl | 1 452 758 | 21 767 811 | 27,29% |
19 | demotywatory.pl | 2 241 348 | 21 496 099 | 12,71% |
20 | pomponik.pl | 1 484 814 | 19 212 045 | 32,54% |
Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilne GG (wchodzące w skład Grupy Allegro - GG), które notuje miesięcznie po kilkanaście razy więcej krajowych odsłon mobilnych niż zajmujące kolejne miejsca mobilne OpenFM (też Grupa Allegro - GG), Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl), aplikacja Czateria (Grupa Interia.pl) i aplikacja Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).
W lutym br. mobilne GG wygenerowało 693,9 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli więcej niż Onet.pl i WP.pl. Było to 63,7 mln mniej niż w styczniu br. (rok wcześniej nie podawano jeszcze osobno ruchu mobilnego w aplikacjach.
TOP5 aplikacji objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | |||
lp. | węzeł | odsłony ogółem | odsłony krajowe mobilne |
1 | Komunikator GG mobile | 750 495 736 | 693 919 802 |
2 | OpenFM mobile | 72 068 124 | 59 161 979 |
3 | Gazeta.pl Live | 53 570 371 | 43 223 194 |
4 | Aplikacja Czateria | 44 665 109 | 37 811 263 |
5 | Aplikacja Pudelek.pl | 36 907 333 | 28 521 233 |
Dołącz do dyskusji: Allegro i GG przed Grupą WP i Onetem z RASP w internecie mobilnym. Na stronach Gazeta.pl 30 proc. ruchu z mobile’u