Allegro i GG z miliardem odsłon mobilnych. Ulub.pl, Pudelek.pl i Sport.pl najmocniej umobilnione (TOP 20)
W styczniu br. strony i aplikacje Grupy Allegro i GG zanotowały miliard krajowych odsłon mobilnych. Ruch mobilnych u 20 czołowych wydawców w skali roku podwoił się. Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły dwie trzecie wszystkich, a na Pudelek.pl i Sport.pl - ponad jedną trzecią.
Strony i aplikacje Grupy Allegro i GG w styczniu br. zanotowały 1,008 mld krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 18,65 proc. z 5,408 mld odsłon krajowych tych witryn i aplikacji. W skali roku liczba odsłon mobilnych potroiła się - wzrosła z 333 mln, natomiast w skali miesiąca zwiększyła się o 117,2 mln (czyli o 13,1 proc.).
Na wynik Grupy Allegro i GG w głównej mierze złożył się ruch w mobilnej wersji komunikatora GG, która zanotowała w styczniu 757,6 mln krajowych odsłon mobilnych (wobec 653,8 mln w grudniu ub.r., w styczniu ub.r. mobilne GG nie było jeszcze osobno klasyfikowane w Megapanelu).
Wzrosty - znaczne w skali miesiąca i duże w skali roku - osiągnęły również serwisy wydawców zajmujących kolejne miejsca w zestawieniu. Strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 690,9 mln krajowych odsłon mobilnych (wobec 587,3 mln w grudniu ub.r. i 425,6 mln w marcu ub.r., pierwszym miesiącu po połączeniu Wirtualnej Polski i Grupy o2). Serwisy Grupy Onet - RASP miały w styczniu br. 640,3 mln takich odsłon, o 119,2 mln więcej niż miesiąc wcześniej i 203,9 mln więcej niż rok wcześniej. Witryny Grupy Gazeta.pl zyskały 59,7 mln odsłon w skali miesiąca i 99,5 mln w skali roku, w strony Grupy Interia.pl - odpowiednio 50,8 i 96,1 mln.
U wszystkich czołowych wydawców krajowe odsłony mobilne stanowią coraz większą część wszystkich odsłon krajowych. W przypadku Grupy Allegro - GG ten odsetek wyniósł 18,65 proc. (wobec 17,96 proc. miesiąc wcześniej i 7,59 proc. rok wcześniej), dla Grupy WP - 15,73 proc. (wobec 14,36 proc. w grudniu ub.r. i 14,59 w marcu ub.r.), a dla Grupy Onet - RASP - 18,02 (wobec 17,08 proc. przed miesiącem i 11,63 proc. przed rokiem).
Ponad 30-procentowy udział krajowych odsłon mobilnych zanotowały Grupa Marquard Media i Besty.pl, ponad 20-procentowy - Grupa Gazeta.pl, Grupa Fotka.pl, Grupa TVN, Bezuzyteczna.pl, Grupa ZPR Media, Grupa Edipresse.pl i Trojmiasto.pl. Zdecydowanym liderem pod tym względem jest serwis z multimediami Ulub.pl, w którym taki udział wyniósł 66,17 proc.
Strony i aplikacje 20 czołowych pod tym względem wydawców zanotowały łącznie 3,308 mld krajowych odsłon mobilnych, o 528,5 mln więcej niż miesiąc wcześniej (wzrost o 19 proc.) i o 1,69 mld więcej niż rok wcześniej (to aż 104 proc. w górę).
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Allegro - GG | 1 008 689 705 | 18,65% |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 690 875 010 | 15,73% |
3 | Grupa Onet - RASP | 640 321 015 | 18,02% |
4 | Grupa Gazeta.pl | 235 802 333 | 28,99% |
5 | Grupa Interia.pl | 214 904 017 | 16,58% |
6 | Grupa Fotka.pl | 83 921 114 | 23,28% |
7 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 70 790 532 | 18,42% |
8 | ulub.pl | 58 490 598 | 66,17% |
9 | Grupa Demotywatory.pl | 48 522 923 | 13,19% |
10 | Grupa TVN | 38 485 287 | 21,81% |
11 | bezuzyteczna.pl | 36 517 021 | 25,48% |
12 | filmweb.pl | 35 837 776 | 12,69% |
13 | Grupa ZPR Media | 27 637 828 | 23,91% |
14 | Grupa Edipresse.pl | 21 277 023 | 25,19% |
15 | cda.pl | 20 342 868 | 13,39% |
16 | wiocha.pl | 16 023 160 | 18,65% |
17 | Grupa Ceneo.pl | 15 771 395 | 17,81% |
18 | trojmiasto.pl | 15 214 779 | 27,54% |
19 | besty.pl | 15 012 873 | 31,43% |
20 | Grupa Marquard Media | 13 413 527 | 37,87% |
Wśród konkretnych serwisów liderem z segmencie mobilnym jest Onet.pl, który w styczniu miał 545,1 mln krajowych odsłon mobilnych, o 96,6 mln więcej niż miesiąc wcześniej i o 253,4 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 21,5 i 86,8 proc.). WP.pl zanotowała 374,7 mln takich odsłon, po wzrostach o 57,3 mln (czyli 18,1 proc.) w skali miesiąca i o 116,9 mln (45,3 proc.) w skali roku.
Na Onecie już 17,58 proc. odsłon krajowych to odsłony mobilne (wobec 16,8 proc. przed miesiącem i 11,21 proc. przed rokiem), a na WP.pl - 14,24 proc. (wobec 12,78 i 13,30 proc. w analogicznych miesiącach).
W przypadku Pudelka 36,72 proc. odsłon krajowych stanowiły te mobilne (w styczniu ub.r. było to 22,93 proc.), a w przypadku Sport.pl - 35,45 proc. (wobec 27,61 proc. rok wcześniej). Ponad 20-procentowy udział zanotowały Fotka.pl, Gazeta.pl, Bezuzyteczna.pl, Fakt.pl, TVN24.pl i Plotek.pl.
Z kolei na liderującym pod tym względem Ulub.pl wskaźnik „umobilnienia” podskoczył w skali roku z 25,1 do 66,17 proc.
Za to na Allegro.pl w styczniu br. odsłony mobilne stanowiły tylko 3,07 proc. wszystkich odsłon krajowych (wobec 4,25 proc. rok wcześniej), a na OLX.pl - 3,92 proc. (wobec 15,89 proc. zanotowanych w styczniu ub.r. przez Talica.pl). Dodajmy, że Grupa Allegro w swoich ostatnich kampaniach reklamowych i nowej strategii mocno stawia na aplikacje, a nie przeglądarkowe serwisy mobilne (więcej na ten temat).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 545 100 295 | 17,58% |
2 | wp.pl | 374 733 770 | 14,24% |
3 | interia.pl | 130 559 330 | 15,17% |
4 | pudelek.pl | 85 894 629 | 36,72% |
5 | fotka.pl | 80 554 267 | 23,94% |
6 | gazeta.pl | 79 387 480 | 22,17% |
7 | allegro.pl | 75 063 535 | 3,07% |
8 | o2.pl | 69 628 570 | 10,26% |
9 | ulub.pl | 58 490 598 | 66,17% |
10 | olx.pl | 55 062 334 | 3,92% |
11 | kwejk.pl | 50 614 644 | 18,78% |
12 | bezuzyteczna.pl | 36 517 021 | 25,48% |
13 | filmweb.pl | 35 837 776 | 12,69% |
14 | fakt.pl | 34 326 943 | 24,37% |
15 | otomoto.pl | 32 522 408 | 13,39% |
16 | tvn24.pl | 30 334 531 | 25,53% |
17 | sport.pl | 27 271 043 | 35,45% |
18 | demotywatory.pl | 25 852 426 | 13,36% |
19 | nocoty.pl | 23 559 884 | 15,65% |
20 | plotek.pl | 21 610 879 | 26,98% |
Dołącz do dyskusji: Allegro i GG z miliardem odsłon mobilnych. Ulub.pl, Pudelek.pl i Sport.pl najmocniej umobilnione (TOP 20)