Allegro uruchomiło wersję niemiecką, chce ułatwić polskim firmom e-sprzedaż transgraniczną
Grupa Allegro uruchomiła serwis niemieckojęzyczny Allegro.de, poprzez który sprzedawcy z Polski mogą oferować swoje produkty klientom w Niemczech. - Serwis powstał, żeby promować handel transgraniczny - informuje Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro.
Jak wynika z badań Komisji Europejskiej, handlem transgranicznym w internecie zajmuje się jedynie 7 proc. małych i średnich firm z Unii Europejskiej. Badania DELabu Uniwersytetu Warszawskiego pokazują natomiast, że w Polsce odsetek firm e-commerce sprzedających za granicę jest jeszcze mniejszy i wynosi raptem 3 proc. Grupa Allegro, uruchomiając niemieckojęzyczny serwis, chce ułatwiać polskim sprzedającym dotarcie do klientów w Niemczech.
- Allegro.de to nasz nowy projekt dedykowany na rynek niemiecki. Sprzedaż transgraniczna rozwija się dynamicznie i uznaliśmy, ze nie może w tym miejscu nas zabraknąć. Allegro.de ma za zadanie wesprzeć polskie firmy w handlu online na terenie Niemiec. To bardzo atrakcyjny rynek zarówno pod względem wielkości jak i popularności e-commerce. Choć zdominowany przez dużych graczy, uważamy, że jest na tyle pojemny, że jest na nim miejsce na ofertę polskich sprzedawców, którzy, pamietajmy, oferują często wysokiej jakości produkty w cenach, które dla niemieckiego klienta są bardzo atrakcyjne. Te dysproporcje w cenach pomiędzy Polską i Niemcami, jasno wskazujące na perspektywy dla polskich sprzedawców, potwierdziły ostatnie badania DELabu UW - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Allegro.
Na razie oferta na Allegro.de jest dość ograniczona. W poszczególnych kategoriach produktowych (np. sprzęt elektroniczny konkretnej marki) znajduje się średnio kilkadziesiąt produktów. Serwis niemieckojęzyczny różni się także designem od polskiej wersji.
- Obecnie nasz projekt jest na bardzo wczesnym etapie i będzie systematycznie rozwijany zarówno w zakresie oferty dla klientów, jak i funkcjonalności - zapowiada Paweł Klimiuk.
Allegro.de nie jest jedyną formą obecności Grupy Naspers (właściciela Allegro) na zagranicznych rynkach. Na Ukrainie działa platforma aukro.ua, a w Czechach aukro.cz, obie są bliźniaczymi wersjami Allegro.pl.
Uruchomienie Allegro.de nastąpiło niedługo po ogłoszeniu przez globalny koncern e-commerce Amazon udostępnienia polskim przedsiębiorcom opcji sprzedawania produktów na pięciu rynkach europejskich. Nasze firmy będą mogły również dołączyć do programu Fulfillment by Amazon, w którym to Amazon zajmuje się dostawą przedmiotów zakupionych przez klientów.
Polscy przedsiębiorcy mogą logować się przez brytyjską odsłonę Amazona - Amazon.co.uk. Strona startowa przeznaczona dla polskich sprzedawców została przetłumaczona na język polski, ale tylko ona. Rejestracja w serwisie i obsługa sprzedaży wymaga znajomości języka angielskiego.
Allegro wprowadziło niedawno promocję obejmującą wystawianie przedmiotów przez nieprofesjonalnych sprzedawców bez opłat.
Allegro.pl jest najpopularniejszym serwisem e-commerce w Polsce. Według badania gemiusAudience w kwietniu br. odnotowało prawie 13 mln realnych użytkowników na komputerach oraz prawie 6,1 mln na smartfonach.
Dołącz do dyskusji: Allegro uruchomiło wersję niemiecką, chce ułatwić polskim firmom e-sprzedaż transgraniczną