Allegro rozwija wyszukiwanie obrazem. 100 mln ofert w zasięgu usługi
Allegro rozwija w swojej aplikacji mobilnej funkcję pozwalającą na wyszukiwanie produktów za pomocą obrazu. Użytkownik po wykonaniu smartfonem zdjęcia może otrzymać odpowiadające mu produkty z katalogu Allegro. Wyszukiwanie obrazem obejmuje obecnie 100 mln ofert z takich segmentów jak moda, zdrowie czy uroda.
Platforma Allegro poinformowała o usłudze wyszukiwania obrazem w aplikacji mobilnej, która ma w istotny sposób ułatwić użytkownikom dokonywanie zakupów w serwisie.
Wystarczy zdjęcie
Jak wyjaśnia Allegro wyszukiwarka wizualna na podstawie algorytmu uczenia maszynowego analizuje przedmiot widoczny na zdjęciu wykonanym przez użytkownika, a następnie znajduje podobne produkty na platformie.
Czytaj także: Allegro podnosi opłaty dla sprzedawców za dostawy w Allegro Smart!
Obecnie funkcja obsługuje ponad 100 mln ofert w następujących kategoriach: moda (w tym buty i odzież sportowa), zdrowie, uroda, produkty spożywcze, media, książki, komiksy, gry i muzyka, zabawki, a także znaczną część kategorii dom i ogród.
Nowa funkcja jest wbudowana w aplikację Allegro (dostępną dla urządzeń z systemem Android lub iOS). Użytkownik może zrobić i wysłać zdjęcie np. wybranego ubrania, butelki wody czy książki, po czym narzędzie Allegro na podstawie algorytmów uczenia maszynowego ma wyszukać artykuły dostępne na stronie i wyświetlić najbardziej pasujące oferty.
Firma podkreśla, że użytkownik nie musi nawet iść do sklepu i samodzielnie robić zdjęcia produktu. Wyszukiwarka wizualna rozpoznaje zdjęcia przedmiotów np. w czasopismach czy na zrzutach ekranu na telefonie.
– Wyszukiwarka wizualna wymagała zupełnie nowej architektury wyszukiwania i technologii uczenia maszynowego – wyjaśnia w komunikacie Wojciech Bogdan, chief data officer w Allegro. - Pod prostotą dla użytkowania kryje się wyrafinowany system. Spodziewamy się, że nasze narzędzie będzie w stanie zaoferować kupującym bogaty wybór podobnych produktów.
Allegro zaznacza, że zawsze stawia na nowoczesne technologie. - Poza tym od samego początku chcieliśmy ułatwić Polakom robienie zakupów w internecie – podkreśla Bogdan. - Właśnie dlatego kolejnym logicznym krokiem było wprowadzenie nowatorskiego rozwiązania, które pomogłoby wyszukiwać trudno opisywalne produkty. Możemy łatwo zidentyfikować usłyszaną w radiu piosenkę czy rosnącą na naszym osiedlu roślinę. Dlaczego miałoby być inaczej z sukienką czy artykułem spożywczym, który zobaczyliśmy na ulicy albo w sklepie? Pomysł na wyszukiwanie zdjęciem wziął się z sytuacji, w której każdy z nas kiedyś był – kto nigdy nie próbował godzinami znaleźć fajną koszulkę czy parę butów, którą wcześniej zobaczył gdzieś na ulicy?
W trzecim kwartale br. Allegro osiągnęło wzrost przychodów o 32,9 proc. do 1,23 mld zł i wyniku netto ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku. Na platformach firmy jest 13,3 mln aktywnych kupujących, wartość średnich zakupów realizowanych przez każdego zwiększyła się o 24,5 proc.
Czytaj także: W Allegro Smart! na stałe dostawa kurierska zakupów od 40 zł
Dołącz do dyskusji: Allegro rozwija wyszukiwanie obrazem. 100 mln ofert w zasięgu usługi