Alphabet: przychód i zysk Google w górę, pozostałe marki ze stratą
Alphabet, w skład którego wchodzi Google, zaprezentował swoje wyniki finansowe za I kwartał 2017 roku. Zarówno cały holding, jak i samo Google, zanotowały wyraźny wzrost przychodu i zysku.
Zysk netto Alphabet wyniósł w I kwartale 2017 roku 5,43 miliarda dolarów, w porównaniu do 4,21 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2016. W tym samym czasie o 22 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 20,26 miliarda dolarów do 24,75 miliarda dolarów.
Samo Google zanotowało przychód w wysokości 24,51 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 20,09 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 6,25 miliarda dolarów do 7,6 miliarda dolarów.
Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały tylko 244 miliony dolarów przychodu. To co prawda więcej niż rok wcześniej (165 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła aż 855 milionów dolarów (wobec 774 mln dolarów straty w I kw. 2016 r.).
Należące do Google serwisy internetowe wygenerowały w I kwartale 17,4 miliarda dolarów przychodu, wobec 14,33 miliarda dolarów przed rokiem. Z kolei przychód Google z reklam wzrósł z 18,02 miliarda dolarów do 21,41 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Alphabet: przychód i zysk Google w górę, pozostałe marki ze stratą